**** APRIL 2007 **** Peuterpubers

05-02-2010 08:52 2732 berichten
Alle reacties Link kopieren
***April 2007***

April 2007 - het vervolg

***April 2007***

naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/07neeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/07Mees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/07Luuk

29/03/09neeLilien30Kaj26/03/07Dex

07/06/10neeEsan38Vincent30/03/07../00neeLievelust29Daan03/04/07Meisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/07neeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/07Gr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/07neeneeMichasha33Morris15/04/07Lars

22/12/05

Nina

15/09/08

4/10/10Icke30Ruben15/04/07Liselot

04/01/09neeFramboos8127Tommy16/4/07Livia

24/5/08neeFachat31Ole21/4/07Kaj

15/12/02neeChance..Luna21/4/07Rosa

20/10/09neeDraakjenoah33Noah22/4/07Thomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/07Yasemin

23/11/08neeBuitenmeisje27Koen27/04/07Gijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/07Popje

15/01/10nee
Oh Laar, dat klinkt als een druk spitsuur idd. Ik had het gistermorgen, ik moest de kinderen naar het kdv brengen en toen ik Yasemin uit de kinderstoel haalde (Zahra stond al klaar met jas aan) had ze een enorme poepluier geproduceerd, het kwam er aan de zijkanten uit brrr. Dus gelijk naar boven, in bad afgespoeld, aangekleed en toen konden we eindelijk naar het kdv.

Wat fijn dat ze idd zo meedenken op het kdv.

ik ben idd 10 dagen alleen, maar ik ben ook niet aan het werk nu, en de kinderen gaan 4 dagen per week naar het kdv, dus qu drukte valt het wel mee hoor.
Witch en lay, meet morgen gaat niet doo, daanisnog steedsziek.

@fachat: geen idee wat dat kan betekenen. Het is een vrouwtje? Ze doet geen plasjesin huis, of zit vaker op de kattebak? Als ze gewoon normaal doet zou ik me nu geen zorgen maken.

Pff, heb dienstenben net klaar. Hopelijk verder geen patienten, heb t wel gehad.

Truste iedereen
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
Buitenmeisje, veel plezier in de sneeuw!! Wat een knappe jongen die Gijs, nog even en hij rent zijn broer achterna.

Lievelust, beterschap voor Daan.

Laar, nu al weer in je spijkerbroek , zo te lezen begin je het al een beetje op de rails te krijgen met Puk en Popje. Super dat het kdv zo meedenkt.

Fachat, wat heerlijk dat de webwinkel zo goed loopt en je je baan op kunt zeggen. Dat zal een hoop stress schelen. Ga je je webwinkel nu nog uitbreiden nu je meer tijd krijgt?

Xaal, viel het een beetje mee de ziekenhuisbezoekjes?

Nu heerlijk weekend. We kunnen vroeg genoeg beginnen met genieten want Vincent vond een half uur geleden dat de nacht nu lang genoeg had geduurd en het tijd was voor actie.

Van de week mijn eerste dag studieverlof gehad. Wat heerlijk is dat. Iedereen het huis uit en een hele dag de tijd. 's Avonds ben ik vaak te moe om veel te studeren.
Layla, volgend weekend vieren we verjaardag van thomas, dat komt dus niet echt handig uit. Wat mij betreft moet t dan ook een ander keertje. Maar als jullie allemaal kunnen ga vooral, dan doe ik het wel een ander keertje.

BM, veel plezeir op wintersport.

Lara, poe, vermoeiend he, spitsuur. En dan ook nog eens vriend weg. Petje af!

Nu ff boodschappen doen en daarma vriend naar vrijgezelle feestje. Balen, want heb niet echt veel geslapen vannacht. Hopelijk gaan kindjes vanmiddag ven tegelijk plat.

Thomas is erg jengelig en voelt warm aan. Zo maar ff tempen.
You can't have a rainbow without a little rain 🌈
Volgende weekend kan ik ook niet, zaterdag moet Xander naar mijn ouders, en zondag zoek ik nog wat in te pakken voor de reis.

Bravo voor een lopende Gijs !
Jeetje Esan, wat een ochtend had jij weer zeg.

Fijn dat je even een echte studiedag had. 's Avonds nog studeren schiet echt niet op.

Witchke, hoe was het dansen van Xander vandaag?

Finn is heerlijk opgewekt. Supergezellig in huis!
Laar, wat goed dat je nu al je spijkerbroek past!

Ik vond zelf het avondritueel heel pittig toen Mees nog zo klein was. Gelukkig ging het na een paar weken beter en dat zal bij jou ook zo zijn!

Op donderdag gaan we inderdaad altijd naar de muziekspeeltuin, maar als het goed is hebben de jongens binnenkort vakantie. Ik zal straks even kijken wanneer dat is!

Hee, wat heb jij een goed kdv! Super dat ze zo meedenken!

Ehhh, ik weet niet meer wat ik wilde zeggen. Ik heb een beetje een wattenhoofd vandaag, geloof ik. (heb koppijn.)
Ik moet echt even iets heel dufs kwijt!

Vannacht droomde ik dat we met het hele gezin naar een huis in Amsterdam gingen kijken. Het was een prachtig huis met mooie hoge plafonds, mooie keuken, mooie trappen en eigenlijk was alles mooi. Het nadeel was het gebrek aan slaapkamers (er waren er drie), maar de jongens kwamen met dé oplossing: ze wilde allemaal met elkaar op één kamer slapen, dus dat probleem was ook de wereld uit. Mijn ouders waren mee met bezichtigen en vonden het net zo mooi als A. en ik het vonden, dus ik ging onderhandelen. (Waarom? Ik laat dat altijd aan A. over!) A. was net even weg en mijn ouders hakten de knoop door en zeiden dat we het huis gingen kopen, waarop ik in protest ging. Het zou een impulsaankoop zijn en A. was er even niet. (ik ben nooit zo verstandig!) En toen? Toen werd ik wakker! Ik zit al de hele dag te balen, want ik weet niet hoe het afliep!

Waarom wil ik dit kwijt? Nou, het was zo'n gedetailleerde droom en ik weet nog steeds elk detail, terwijl ik negen van de tien keer de details een half uur na wakker worden al vergeten ben.

Ik ben heel blij met ons huidige huis, maar ik kan maar niet het burgerlijke van me afzetten. Ik ben erg!
Hallo dames,

Even een egoberichtje van mij;

Daan is net opgenomen in het ziekenhuis; hij wordt een nachtje ter observatie gehouden omdat de verschijnselen waarvan ze van de week dachten dat het pseudokroep was te lang blijven aanhouden en hij ook al 4 dagen bijna 40 graden koorts heeft gehad en bijna niets gegeten heeft van de week.

Pfff, het is maar uit voorzorg en ter observatie, maar toch, ik ben er helemaal trillerig van.

Arm mannetje.

We hebben van de week ook een uitslag van Meisje gekregen; helaas geen positieve.

Het bloedonderzoek is afgerond, maar de cellen in haar bloed van chromosoom 16 met een defect vormen niet de oorzaak van haar achterstand.

Blijkbaar kan het zo zijn dat niet elke cel hetzelfde defect vertoont, dat wist ik niet.

Ze gaan nu een huidmonster nemen en dat wordt op kweek gezet.

Vervolgens gaan ze een zelfde chromosoomonderzoek doen als wat er gedaan is met haar bloed.

Als daar ook niets uitkomt is er een kans dat er een ruggemergpunctie gedaan moet worden of zelfs een hersenpunctie. Zo ver is het nog lang niet natuurlijk, maar het maakt me wel bang.

Er is zelfs een hele minime kans dat haar achterstand helemaal niets te maken zal hebben met de afwijkingen die gezien zijn op haar chromosomen en dat die afwijking gewoon 'toevallig' iets is wat ze heeft, naast haar achterstand.

Om dit uit te kunnen sluiten, wordt er een nieuwe MRIscan gemaakt om onderzoek te doen naar haar hypofyse en naar de aanmaak van 'witte stof' in haar hersenen.

Het is fijn dat er wel verder onderzoek gedaan wordt, maar het wachten gaat weer van voor af aan beginnen en ik weet even niet hoe we daar mee om meten gaan.

We moeten het nog even laten bezinken, denk ik.
Lievelust wat krijg je het voor je kiezen.

Wat naar dat Daan in het ziekenhuis ligt. Hopelijk kunnen ze gauw vinden wat hij heeft en kan hij snel genezen.

Verder wat naar dat je nog niet in detail weet wat meisje mankeert, en ik hoop ook dat ze niet van die nare onderzoeken moet ondergaan. Natuurlijk ben je diep in je hart bang, het is en blijft je dochtertje waar je zielsveel van houdt.

Lievelust blijf vooral hier schrijven, ik vind de situatie op het moment echt dik k** voor je, je verdient dit echt niet.

Dikke knuffel
Swiss : Xander doet afwisselend mee aan de les kleuterdans, maar soms moet de juf hem wel meetrekken. Hij gaat dan zitten als hij moet staan en omgekeerd. Maar wat het belangrijkst is, is dat ik altijd een heel blij gezichtje zie.

Muis : balen dat je je droomeinde niet kent.
Och Lieve Lievelust. Een hele dikke knuffel van mij.

Beterschap voor Daan! Jeetje, jullie krijgen het wel voor de kiezen zeg. Arm kereltje, 4 dagen 40 graden, wow, bah (sorry, geen woorden).

Ach en ook Meisje met nog steeds geen uitsluitsel. Dacht je dat je nu uiteindelijk eens resultaten zou krijgen, kan je weer beginnen.

Wat kunnen ze in een MRI zien aan de hypofyse? Ik had zelf een MRI scan waarbij de hypofyse (onder anderen) bekeken is, maar ik ging er eigenlijk vanuit dat ze alleen maar kunnen vaststellen of die opgezet is of niet (ik was extreem moe en had barstende koppijn wat een gevolg kon zijn van een opgezette hypofyse als gevolg van mijn medicijn).

Ach arme meid, ik hoopte zo voor jullie dat je eindelijk weer voorwaarts zou kunnen. Maar in de tussentijd weet je nog niks en ligt je andere kind ook nog in het ziekenhuid.

Hele hele hele dikke knuffel.

Muis, wow, mooie droom!

Ik wordt ook altijd op een verkeerd moment wakker.
Och LL, wat een ellende! Jullie krijgen wel een hoop te verstouwen de afgelopen tijd. Wat sneu dat Daan in het ziekenhuis ligt en ik hoop dat hij snel weer naar huis mag. Kinderen in het ziekenhuis is gewoon niet leuk!

Wat vervelend dat jullie nog steeds niet weten wat er met Meisje aan de hand is. Het lijkt me zo frustrerend om wéér een zooi testen te moeten doen met haar en wéér maanden te moeten wachten op de uitslag!
Oh, ik vergeet helemaal het grote nieuws:

Steijn heeft op de wc geplast! Hij was zo trots en ik ook! A., ik en Huug stonden flink te joelen toen Steijntje zijn mijlpaal bereikte!
Oh Lievelust, dat is schrikken van Daan, ik hoop dat er niets bijzonders aan de hand is en hij snel naar huis mag. Ook naar dat je nog niet weet wat er met meisje precies aan de hand is.

Dikke knuffel en ik bel je van de week!

over ziek zijn gesproken, Yasemin heeft sinds vanmiddag ook hoge koorts en is heel hangerig, het kind wil niks eten, drinken doet ze gelukkig nog wel, maar voor de rest wil ze alleen maar bij mij op schoot. Erg zielig en voor mij lastig, want nu is man er niet natuurlijk en Zahra heeft ook haar aandacht nodig. Gelukkig ligt ze nu te slapen met een paracetamol, hopelijk heeft ze een rustige nacht.

Spitsmuis, wat een mooie droom en wat gaaf dat Steijn nu ook op de WC heeft geplast! Grappig dat hij dat ineens deed, jij was toch ook niet echt bezig met zindelijk worden? Ik hoop dat Zahra het ook een keertje doet binnenkort.

Esan, wat fijn zo'n dag studieverlof, ik kan me helemaal voorstellen dat je er 's avonds te moe voor bent, zeker omdat jullie toch al van die korte nachten hebben met Vincent.
Bravo voor Steijn !!

Beterschap voor yasemin !

Hier een zware dag met Xander gehad, s morgens dus kleuterdans en s middags naar de binnenspeeltuin, maar hij is percies ook nog niet volledig beter. Is een beetje hangerig, en daarna begint hij gelijk druk te spelen.
Lay, ik ben inderdaad helemaal niet bezig geweest met zindelijk worden! Steijn en Huug gingen al een tijd met me mee naar de wc (ik waardeer álleen met een tijdschrift op de plee zitten enorm de laatste tijd!) en vonden het allemaal reuze interessant. Een paar dagen geleden moest ik even naar de wc voor het eten en Steijn en Huug hobbelden weer gezellig mee, zoals altijd. Na het eten zei Hugo ineens dat hij ook naar de wc wilde! Zo gezegd, zo gedaan en het vervolg is bekend!

Wat sneu dat Yasemin niet lekker is! Ik vrees nu ook voor Mees, aangezien hij anderhalve week geleden zijn prikken heeft gekregen. Steijn en Huug waren destijds echt behoorlijk ziek na de 14 maanden prik...
Yasemin moet a.s. maandag om haar prikken te halen, waren uitgesteld vanwege die mexicaanse griepvaccinaties, maar als ze maandag nog niet lekker is bel ik die afspraak maar af denk ik.
Lay, bij "mijn" consultatiebureau mogen kinderen niet worden ingeënt als ze ziek zijn! Ik neem aan dat dit bij jou ook zo is!

Oh, Hugo heeft vanavond voor het eerst in maanden weer eens broccoli gegeten! Zie je nou wel, ze gaan toch eten als je stug niets zegt als ze hun bord niet eens aan willen raken! (en ik intussen met mijn tanden op elkaar zit om maar mijn mond te houden!)
Jeetje Lievelust wat een zorgen bij jullie. Heel veel beterschap voor Daan! Wat een pittig traject hebben jullie (mogelijk) nog met Meisje te gaan voordat bekend is waar haar achterstand vandaan komt. Hopelijk is al snel aan het begin van het traject duidelijk hoe en wat zodat zij niet al die nare onderzoeken hoeft te ondergaan.

Yasemine, beterschap. Ging het vannacht een beetje?

Applaus voor Steijn en Huug. Wat een kanjers.....

Vincent is nu ook 's nachts af en toe droog, het gevolg een mega plas 's morgens. Hij weigert alleen om op het kdv op de wc'tjes te gaan. 'Plas wel in luier '. Waarom??

Witchke, succes morgen. De eerste stappen op de werkvloer na een lange tijd. Het gaat je vast lukken.

Nog een nieuwtje. Vincent heeft een baby in zijn buik... (ik had liever gehad dat mama een baby in haar buik had maar dat terzijde). Iedereen moest zijn buik voelen en horen. Feline en een vriendinnetje lagen in een deuk. Op haar opmerking dat het niet kan zei Vincent heel serieus 'niet op rug maar in buik". De meiden verdwenen met een lachstuip onder tafel....
Jemig Lievelust, wat erg dat Daan is opgenomen! Het houdt ook niet op bij jullie. Hopelijk valt het mee met hem. Heel veel sterkte!

Goed dat de jongens nu allebei op de wc willen Muis!

Esan, ehm... Gefeliciteerd met de baby in de buik van Vincent!

Nina heeft afgelopen donderdag ook haar 14-maandenprikken gehad en ze is nu echt niet lekker. Koortsig en mopperig. Lars heeft geen last, al heeft hij een enorme schijf op z'n arm op de plek van de prik. En hij is nu aan het fietsen zonder zijwieltjes! Hij vroeg er al weken om, maar we waren steeds te lui om de wieltjes eraf te halen. Had trouwens ook met de sneeuw te maken. Nu blijkt hij het gewoon al te kunnen! Morris wil nu ook zonder.

Wat Morris trouwens ook veel doet is letters schrijven. Ik heb dit nooit actief geoefend, wel veel voorgelezen natuurlijk, maar voor de rest laat ik dit soort dingen op z'n beloop. Hij vraagt de hele dag door welke letters ergens staan en welke woorden, en nu is hij steeds aan het schrijven! Op de psz waren ze stomverbaasd. De kinderen waren aan het tekenen en Morris zei ineens: Hier staat Morris. En toen stond het er ook zo'n beetje!
O, en Layla, beterschap voor Yasemin. Hoe is het nu met haar?

Fach, helemaal vergeten te zeggen toen we gisteren weggingen, maar Kaj was zo lief in de speeltuin. Heel behulpzaam voor Morris, hij ging hem op de schommel zetten en duwen en zo. Is hij ook altijd zo lief voor Ole? Ook zo grappig, Morris en Ole liepen naast elkaar die kant op, en het leek wel een tweeling! Was het leuk bij je ouders?
Wat vreselijk dat Daan is opgenomen LL! Doen ze ook onderzoeken, of houden ze hem vooral in de gaten? Waar denken ze aan?

En wat een weg toch ook met Meisje....Die onzekerheid moet slopend zijn. Sterkte!!

Wat knap van Morris! En van Lars natuurlijk ook. Het scheelt enorm dat hij het loopfietsje gewend is denk ik. Ik hoorde laatst van ene kind dat de zijwieltjes had overgeslagen omdat zijn evenwicht zo goed was?

Jeetje, dus Vincent is al zo goed als helemaal zindelijk? Wat is dat snel gegaan zeg. En wat is hij daar vlot mee! (enneh...gefeliciteerd met je kleinkind! )

Steijn nu dus ook op de wc. Goed zeg! Willen ze nu elke keer? Puk gaat maar heel soms op de wc, maar dan komt er wel bijna altijd wat.

We kunnen trouwens wel dinsdag over een week, als je dat makkelijker vindt dan donderdag hoor (maar is het niet over 2 weken al vakantie?).

Fijn te horen dat het avondprogramma over een paar weken makkelijker wordt. Vriend gaat volgende maand skien en dan is het wel lekker als ik niet om half 8 gevloerd ben .

Vandaag een druk, maar gezellig dagje. Straks komt Puks vriendje met ouders en vanmiddag mijn moeder, broer en nichtje.

De afgelopen nachten gingen trouwens wel goed met Popje. Ze kan nu van ongeveer 23:00 tot 4:30 of 5:30 zonder voeding. Het jammere is alleen dat ze wel tussen 23:00 en 00:30 heeft zitten rommelen en we daardoor nog steeds moe zijn.

Ik weet dat het nog vroeg is, maar ik zou het wel heel fijn vinden als we allemaal wat eerder zouden kunnen gaan slapen.
Goedenmorgen!

Leuk Muis, allebei de kids een plasje op de wc. Finn kan het wel maar wil nog niet echt. We laten het aan hem over. Hij krijgt een snoepje (mini smartie) als hij een plasje op de wc doet, dus soms wil hij ineens. Hij heeft het wel echt door wanneer hij moet.

Layla, beterschap met Yasemin, ik hoop dat het meevalt want met 2 kids alleen thuis zijn is al zwaar genoeg. Laat staan ook nog met een ziek kind.

Haha een baby in de buik.

Finn vroeg het laatst ineens aan mij (nee schat, ik weet dat ik een dikke buik heb, maar helaas komt er geen baby in).

Finn is ook erg met baby's bezig momenteel.

Jeetje Micha, wat goed van Lars en wow, al echt schrijven! Morris is echt supersnel zeg.

Finn probeert ook wel eens zijn naam te schijven, maar het lukt echt voor geen meter. Hij oefent ook niet echt.

Bah, ik heb weer eens verschrikkelijk opgezette oogleden. Volgens B komt het van de trial (kan kloppen want ik heb dat al een aantal keren gehad sinds de trial, terwijl ik dat hiervoor nooit had). Heb de trial arts gevraagd of ik ook binnenkort een oogtest kan hebben (want oogproblemen is ook een bekende bijwerking van het medicijn). Dat zal ik in Maart krijgen.

Hoop dat het snel overgaat, ziet er niet uit en is zwaar irritant.
Laar, dat klinkt als een hele drukke dag vandaag.

Doe je een beetje rustig aan, zorg je voor jezelf?

Ik weet nog dat Finn maanden om de 4 uur wou drinken. Dat vond ik wel ok, wist ik tenminste waar ik aan toe was.

Hoop dat Popje snel een ritme vindt.

Ben jij over een maand al voor een week alleen? Of gaat hij een paar dagen skiën. Zowiezo vind ik het erg knap!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven