***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Leuke foto framboos !!

Drop : ook een mooie foto van fleur, wat een bos haar heeft ze al zeg !!
Layla, ik heb opperdepop ook, dus je hoeft het niet voor me op te zoeken hoor. Ik had voor Lars een keer de macaroni met onder andere broccoli en kaas gemaakt, en toen het gepureerd was vond hij het zo vies (en ik ook!) dat ik nooit meer een pastagerecht heb gemaakt voor hem. Ben snel overgestapt naar gewone pasta.

Morris eet voornamelijk gerechten waar aardappel doorheen zit, wat voor groenten maakt niet uit, hij vindt tot nu toe alles lekker. Als vlees doe ik tartaar. Ik geef ook wel eens stukjes witte vis los. Of stukjes roerei. Verder nog niet echt geexperimenteerd met proteinen. En net als Tommy vindt hij stronken broccoli heel lekker. Tussendoor eet hij ook stukjes peer of mango trouwens, stukjes eten gaat steeds beter. Zelfgemaakte dingen met rijst vindt hij niet lekker. Hoeveel hij 's avonds eet? Een klein bakje (anderhalf aardappeltje, opscheplepel groente, zoiets) of een half potje. En na wat yoghurt.

Fachat, ik zei dat wel stoer he, dat ik ga stoppen met voeden 's nachts! Ik weet niet hoe ik het ga doen, ik ga het gewoon proberen. Ik merkte dat toen ik hem laatst een keer genegeerd had (ik was weer in slaap gevallen), hij na een tijdje weer stil was geworden. Ik ga het dus gewoon eens proberen vannacht had ik bedacht...

Witchke, hoop dat je succes hebt met werk zoeken!

Er zijn twee jongens heel hard aan het huilen, toch maar eens kijken...
Ik geef gewoon een heel potje hoor, maar vaak laat ze een bodempje staan. Ze geeft zelf aan wanneer ze genoeg heeft. En daarna nog een portie yoghurt, dat gaat er ook met gemak in.

Zou het niet kunnen zijn dat ze daarom wakker worden 's nachts, dat ze nog honger hebben? Die hoeveelheden in die potjes zijn toch afgestemd op de leeftijd van de baby, als het te veel zou zijn zouden de potjes toch kleiner zijn?
Micha: ik heb ook de macaroni uit opperdepop gemaakt (was zo klaar!), maar niet gepureerd hoor. Ik purreer die gerechten sowieso niet, vind het ook een beetje onzin, want macaroni en rijst zijn gewoon klein.

Wel goed te horen dat ik niet de enige ben die 's nachts nog spenen moet terugstoppen.

Zo, nu ga ik even een uurtje slapen.
Mich, ik maak regelmatig de pastaprutjes uit Opperdepop en het gaat er in als zoete koek bij de mannetjes! Nu moet ik zeggen dat ik ze zelf ook lekker vind, maar dan moet er nog wat zout en peper bij. Ik eet bijna altijd hetzelfde als de jongens! Steijn en Hugo eten behoorlijk veel (vind ik); zo'n twee opscheplepels per persoon.

Lara, Huug stopt altijd zelf zijn speentje weer in zijn mond, dus ik heb er al maanden niet meer uit gemoeten op wat ziekjes na! (heerlijk!)

Witch, goed zo! Ben benieuwd!
De uitslag in het ziekenhuis was goed!! Ben zo blij en opgelucht, heb daar gewoon zitten huilen van alle spanning die van me af viel. Er was nog wel duidelijk littekenweefsel aanwezig in mijn linker longtop en achter het borstbeen. Dit is vergeleken met de vorige scans en het ziet er net zo uit. Dus niet meer geworden en geen tumorvorming! Heb daarna met mijn moeder koffie met gebak gedaan!

Fachat; ik ben toen Luna 4 maanden was gaan bijvouden met kv op advies van het cb (ze groeide niet goed). Mij zijn toen de flessen van dodi aangeradden met een standenspeen. Deze gebruik ik nu nog voor de nutrilon en pap. Voor sap en water gebruik ik de avent flessen.

Ik heb ook laatst de maceroni uit opperdepop gemaakt en hier was het ook een groot succes. Ook de bruine boben met kip en tomaat gingen er goed in! Als Luna een potje eet, krijgt ze ook een heel potje. Soms laat ze wat staan en soms niet. Ik denk dat ze het inderdaad zelf wel aan kunnen geven wanneer ze niet meer willen.

ben afgelopen maandag met vriend boodschapen wezen doen in Duitsland en daar hebben ze veel variatie in babyvoeding en stukken goedkoper! Erg leuk om zo meer variatie te krijgen. Heb ook babysapjes meegenomen, zonder suiker, gemaakt van puur vruchtensap. Luna vond het heerlijk! ook hadden ze allerlei soorten babythee! Ga binnenkort weer wat inslaan denk ik!

Spenen terug stoppen hoeft hier niet. Luna heeft nooit een speen gehad.
Fijn dat je gezondheid goed is Leen ! Kan geloven dat het een last is die van je schouders heenvalt.

Ben vandaag ook naar een theewinkel geweest en heb daar liefdesthee gekocht voor 2.5 euro, ga meteen eens een kopje drinken.

Heb daarnet nog een telefoontje gekregen, om te werken als receptioniste, ook weer van een uitzendbureel. Ze gaan me daar ook voorstellen. Hopelijk heb ik veel afspraken volgende week. Moet volgende week weer langs twee uitzendburelen. Hoop het beste, ben in vorm voor goede gesprekken !!
Witcke wat fijn dat je weer voorgesteld wordt! enne liefdesthee?! Wordt je daar nog liefdevoller van?
Heb net het kopje uit, en neen je wordt er dus niet liefdevoller van. Was wel lekker dat kopje hoor. Heb ook spicy orange gekocht. Die ga ik morgen eens uitproberen.
Nou, dan ga ik van het weekend ook nog eens een pastarecept uit opperdepop maken als jullie zo enthousiast zijn! Maar het potje van Framboos probeer ik ook.

Leen, super dat de uitslag goed is. Wat zul je opgelucht zijn, heerlijk!

Spitsmuis, stopt hij zelf z'n speentje terug? Wat knap! Morris is helaas niet zo van de speentjes.

Hmm, hij ligt al een tijd te roepen vanuit bed, even kijken.
Wat ontzettend fijn voor je dat de uitslag goed was Leen! Ik ben erg blij voor je!

Layla, hij eet niet meer dan een half potje, na een half potje heeft hij echt genoeg gehad! Hij eet daarna nog wel een bakje yoghurt leeg! En tja, ik kan hem toch moeilijk meer geven als hij dat niet blieft!

Ole is ook niet van de speentjes, aan de ene kant ben ik daar wel blij mee, aan de andere kant heeft hij nu mijn tepel als speen in gebruik genomen en dan zou een echt speentje wel makkelijker zijn!
Leen, wat een goed nieuws!! Wat een opluchting moet dat zijn. Dat moet gevierd worden!!

Fachat, helemaal vergeten: de 3-standenspeen gebruik ik voor pap. Voor melk gebruik ik nu speen nummer 4.

Achteraf heb ik wel wat spijt ooit aan die spenen begonnen te zijn hoor. Dat gedoe met terugstoppen...
Leen! Goed nieuws! Fijn zeg, ik kan me indenken dat er een grote last van je schouders is gevallen.

Fach, wij hebben hier Difrax flessen en ik gebruik de driestandenspeen eigenlijk alleen voor de pap.
Oh Lara, heb jij iets aan zijn speentje hangen? Hugo heeft altijd een Koeka-doekje aan zijn speentje en dat heeft hem volgens mij heel erg geholpen met het leren terugstoppen van zijn eigen speentje. Hij kan het zelf sinds hij een maand of vijf was, maar hij heeft dan ook vanaf het begin zo'n doekje er aan gehad.
wat heerlijk leen!!!! Goed nieuws!! hartstikke fijn! En inderdaad reden voor taart!
Leen, gefeliciteerd met je goede uitslag! Er zal wel een last van je schouders zijn gevallen, heerlijk meid!

Fach, ik heb hier de Avent flessen, ik heb de 3 standenspeen voor de pap, maar Zahra vindt het maar niks, dus ik geef nooit meer pap met de fles. Ik gebruik voor de melk nog steeds speen nr. 2, ik had van de week spenen nr. 3 gekocht, maar dat ging veel te snel voor haar, ze bliefde de fles gelijk niet meer. Tja als Ole niet meer als een half potje wil houdt het op natuurlijk, ze geven het zelf wel goed aan.

Muis, fijn dat Hugo zijn speentje zelf terug kan stoppen door dat doekje, maar Zahra heeft van die mam-spenen en daar zit geen mogelijkheid aan om zo'n doekje aan vast te maken. (is met een knop aan de voorkant)
Ja Leen fijn nieuws!!!!

We hebben weer gelachen met eten vanavond. Fleur had kip, aardappel, broccoli en bloemkool. Dat lust ze wel. Ik zat ondertussen pizaa te eten (dat sapjes drinken ging niet echt goed Ons meisje wilde ook pizza en wilde alleen maar happen als de lepel van mijn bord vandaan kwam. Ze heeft een paar kleine stukjes van het pizzabrood/deeg gehad en dat was echt feest. Met die paar hapjes tussendoor is haar bordje wel leeg gegaan. Eigenwijs klein ding!!!!
Spitsmuisje: ik moet inderdaad maar eens wat aan die speen gaan binden. Dat helpt misschien wel. Steijn heeft toch ook een speen? Pakt hij hem ook zelf?

Dropneusje: haha, zien eten doet eten! Wel makkelijk, zo wordt met de pot mee-eten ook makkelijker! Eten jullie trouwens zo vroeg, of Fleur laat?

Pfff...wat ben ik ingekakt! Ik ben al ene half uur terug van het teamuitje. Het was reuzegezellig, maar ik was zo moe! Heb het ook maar bij 2 glazen wijn en een liter water gehouden. Jeetje, er waren tijden dat ik de komende 4 uur nog niet thuis was en de wijntjes niet meer te tellen waren...
Lara, toen Steijn precies drie maanden oud was, heeft hij zijn duimpjes ontdekt en bliefde direct geen speen meer. Ideaal! Hij pakt hem nu wel eens van Hugo af, maar dat is meer om mee te spelen dan iets anders. Hugo is het tegenovergestelde: hij en zijn speentje zijn onafscheidelijk!

Drop, ik moest zo lachen om het pizza-Fleur verhaal!
Goedemorgen,

Helaas ben ik nog ff in Nederland. Vriend en ik kregen gisterenbegin van de avond 2 uur na elkaar een leegloopbeest in onze maag. Dus spugen en veel diarree. PFff . Gelukkig gaat het nu alweer een heel stuk beter. Hopelijk blijft het Koen bespaard en gaan we tegen de middag maar rijden (als we weer een beetje stabiel op onze benen staan). De auto staat al helemaal gepakt dus daar hoeven we nix meer aan te doen.

Gelukkig kon ik jullie wel nog ff uitzwaaien.

Fachat en Micha: OVer het afbouwen van de nachtvoeding. Tjah. Ik geloof niet dat ik dat al helemaal kan. En zolang Koen 1x per nacht (19-7 uur) wakker wordt om te drinken vind ik het ok. Al was het vannacht minder leuk. Helemaal leuk door geen eten en drinken en dan een mannetje dat wil drinken. Maar er kwam gewoon niet veel meer uit en dus huilerig. Bij me zijn wilde hij ook niet dus toen toch maar in zijn bed geparkeerd. Toen heeft hij dus echt heel lang gehuild (denk wel drie kwartier) maar we waren te ziek om hem uit zijn bed te halen. Uiteindelijk is hij toen wel in slaap gevallen. Dus op zich zou het hoop bieden voor het afkicken van de nachtvoeding, maar ik geloof niet dat ik hem lang kan laten huilen als ik zelf gewoon fit en wakker ben.

Leen, fijn dat alles ok is. Kan me goed voorstellen dat het een opluchting is. Op het laast voor zo'n uitslag ga je je toch altijd heel zenuwachtig maken.

Fleur wil ook alleen maar van mama haar bord eten. Koen vindt de inhoud van mijn bord ook veel interessanter. Dus af en toe een stukje aardappel of een pastastukje gaat er zo in. Echt leuk om te zien.

Verder weet ik het ff niet.

Zwaai zwaai als ik hier niet meer kom. Maar denk dat ik nog wel ff langswip voor we weg gaan.
Oh Buitenmeisje, wat naar dat jullie allebei zo ziek werden. Toch geen voedselvergiftiging? Ik hoop dat jullie nu weer beter zijn en een leuke vakantie zullen hebben.

Dropneus, wat grappig dat Fleur wel wilde eten toen ze wat pizza stukjes kreeg tussendoor. Zahra krijgt haar groentehap trouwens al heel vroeg, om een uur of 4 en dan zit ze 'savonds bij ons aan tafel voor de gezelligheid. Ik geef haar dan wat stukjes groente, rijst of pasta.(net wat we zelf eten) Dan heeft ze haar buikje al vol en kunnen wij rustig eten en kan ze zelf ook meedoen. Of ik geef haar haar yoghurt als ze die nog niet gegeten had.
Joepie, heerlijk nieuws Leen! Gefeliciteerd.

Buitenmeisje en man, wat verschrikkelijk irritant zeg. Ik hoop dat het snel weer beter gaat. Wij zijn een keer met 40 graden koorts teruggereden vanuit Frankrijk en dat was geen feest. Gelukkig hoefden we niet elke minuut naar het toilet.

Beterschap en een fijne vakantie.

Er ligt al sneeuw! Helemaal vers van de pers! Zelfs hier bij ons in het dorp, het sneeiwt zelf maar door. Hebben jullie winterbanden onder die V70? Of hebben jullie een 4-wheeldrive?

Finn pakt trouwens ook zelf zijn speen terug. Ik heb er altijd twee in zijn bedje liggen, daarvan vindt hij er altijd wel een.

Hij eet als hij niet ziek is zeker een potje en soms nog wel meer per maaltijd.

Ik geloof idd dat een kind zelf aangeeft hoeveel hij nodig heeft.

Muis, wanneer ga je nou weer testen, of ben je al ongesteld geworden?

Finn is nog steeds ziekjes. Hij slaat zich er dapper door en laat zich niet kennen, maar ik ken mijn mannetje. Zijn oogjes staan niet helder en hij heeft koorts. Ik hoop dat het maandag over is, want ik heb zo giga veel te doen. Kan niet thuisblijven.
HIer ligt ook sneeuw :-) Ben net met hond en kind gaan lopen en de hond was helemaal door het dolle heen. Robbie en ik kregen er gewoon lachbuien van, erg grappig!

Beterschap aan Fin Swissie, maar ik neem aan dat je bedoelt dat Fin maandag weer beter moet zijn voor hém he? Niet voor je werk Jij ontaarde moeder jij!

Grappig Micha, Robbie houdt ook niet zo van rijst. Als je er wortels doorheen doet eet hij het wel maar het gaat niet van harte. Aardappels vind hij daarentegen altijd heerlijk! Een echte Hollandse jongen dus Robbie eet trouwens zeker 3 opscheplepels per dag. Hij eet nu 'savonds warm, vaak samen met ons of net daarna of net ervoor. Is wel zo makkelijk. Daarna gaat hij dan slapen en dat werkt prima! Pizzaranden zijn trouwens hier ook erg populair maar dat komt denk ik door de doorkomende tanden - hij kan er lekker op bijten en het geeft een beetje mee :-)

Leen, wat een heerlijk nieuws! Wat zul je blij zijn!

Hier verder alles prima, Robbie groeit en bloeit, is nog steeds een erg happy baby. Mijn werk gaat prima ik vind het leuk en ik denk dat het ook wel goed gaat. Zwitserland bevalt als vanouds! Het is trouwens nu carnaval, dus Robbie en ik gaan straks dor de sneeuw ploegen en naar de optocht hier in het dorp kijken. Denk niet dat hij er veel aan vindt

In Luzern is het chaos, carnaval is daar echt heel groot, als je denkt dat je het in Maastricht gezien hebt dan heb je nog niets gezien. Dinsdagavond gaan we ons daarin storten - helaas woensdag wel werken dus we zullen het niet te laat kunnen maken.

Even Robbie redden.
- hey xaloy, fijn te lezen dat het zo goed gaat met Robbie en jullie in het verre , maar ongetwijfeld mooie zwitserland... Ik zag in het schema dat Robbie en mijn E even groot zijn.... E echter is 18 maanden woehahaha

Liefs, Borodini -
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Wil alleen ff kwijt..Het sneeuwt hier enorm!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven