***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Wat zal ik meenemen zaterdag?

RIJSTEKORRELLLLLLLLL!!!!! Waar beeeeeeeeeeeeeen je....??!

Max heeft trouwens steeds van die ijsklomphandjes en voetjes, terwijl hij verder overal warm is. Hoe zit dat bij jullie?
Alleen 's nachts ijshandjes Lara. Hij trekt overdag altijd direct zelf zijn sokken uit en heeft gewoon nogsteeds zweetvoetjes, haha. Ik heb een slappzak met te lange mouwen; zodra hij slaapt doe ik die over zijn handjes. Dat helpt wel.

Geen idee wat je meenemen moet.

Ik neem fryske sukerbolle mee(suikerbrood).
Oh je had me helemaal niet beledigd hoor Icke! Ik heb zo'n lief en lui zoontje, ben helemaal weg van hem :-)

Hij heeft trouwens vandaag weer helemaal niet gehuild. Ligt dus toch een beetje aan de verandering van omgeving..?

Enneuh.. hij rolt dan wel niet om, maar hij slaapt als de beste! :-)) Daar wint hij elke wedstrijd denk ik.. Kunnen we ook een slaapparcoursje opzetten?

Frambozewoos, alles goed?

Ik mis Poez ook. En voel me een beetje schuldig. Heb denk ik wat te veel gezeurd over dat exceem. Ben toch wel erg benieuwd hoe het nu gaat..

Kinders, ik ben net zo lui als Robbie. Ga zo vreselijk slapen!
lievelust, 5(!) jaar, dat is wel erg lang! jullie wonen zeker niet boven/ naast

het café, dat je man Daan niet zo vaak kan zien? Gaan de zaken wel goed? Werk jij er ook nog naast of soms in het café?

Lara, voordat Kaj naar de logopediste moest had ik een lijstje ingevuld, waar ik erg positief over al Kajs stemkwaliteiten was. Toen kreeg ik dus een briefje terug dat het toch niet zo goed was. Eerst was ik nogal verbaasd, maar toen ben ik er eens op gaan letten en wat voor ons duidelijk verstaanbaar is, is dat idd misschien niet voor iedereen!

Punkiepop, een paar pagina's terug maakte (ik geloof) Witchke zich ook al zorgen over het wel / niet weten of je zwanger bent, gevoelsmatig is het idd ook raar! (heb ook mirena!)

icke, ik zou niet komen as zaterdag, maar ben toch weer aan het twijfelen, ik ben er nog niet uit! Het is toch in G..a? Lijkt met toch ook wel erg leuk om jullie te ontmoeten en om Ole met al die andere babies (zijn nieuwe vriendjes) te zien!

Wat eng spitsmuis,kinkhoest! Goed dat je er zo snel bij was en dat er niets aan de hand is!

Ik zit hier ook in joggingbroek op de bank, met echt vreselijke pantoffels die mijn vriend het liefst meteen bij de vuilnis zou zetten, maar ze zitten zo lekker!!!

Hier ook ijshandjes 's nachts, ijsvoetjes eigenlijk alleen overdag, hoewel hij wel sokken of sokbroekjes draagt
Hallo!

Wat leuk dat ik mag mee kletsen, ik neem snel de tijd om goed bij te lezen en te reagren op al jullie verhalen ( al hoop ik jullie fanatieke tempo bij te kunnen houden!)

Ik ben op 21 april na bijna 43 weken zwangerschap ingeleid en bevallen van een gezonde meid. Ze heet Luna.

alles gaat prima, al groeide ze niet goed en krijgt daarom vanaf 4 maanden ook flesvoeding.

Ook heeft ze een sterke voorkeurshouding ontwikkeld en krijgt daarvoor fysio. Zijn er hier meer moeders met kindjes met een voorkeurshouding?

Spitsmuisje: Ga jij nu wonen in Parijs? Of is daar sprake van? Of vergis ik me nu?
Hoi Leen, ik heb je in de tabel gezet, wat leuk nog een kindje van 21 april! Hoe laat is ze geboren?
Hoi allemaal,

Jullie hebben weer gezellig gekletst. Helaas heb ik het ff te druk om overal op te reageren. Ben net klaar met een enorme berg strijk (en dat voor iemand die bijna niks strijkt, behalve babykleertjes). Zahra is nog steeds een beetje ziekjes, ze heeft geen koorts maar is nog een beetje verkouden en de oppas denkt dat ze keelpijn heeft want ze hoest een beetje en ze drinkt haar flesje niet leeg zoals normaal. Ik kon ze vanavond na haar voeding (ze wilde weer eens de borst niet dus ik moest een flesje maken) en haar badje gelijk naar bed brengen en ze is als een blok in slaap gevallen. Ze heeft haar winterslaapzakje (zonder mouwen) aan met daarover een dekentje en nog voelt haar nekje niet echt warm aan. Haar handjes zijn daarentegen niet koud dus hopelijk heeft ze het niet koud. Mijn arme meisje

Ik ga zo nog even kolven en dan maar weer naar bed, waarschijnlijk wordt ze nog wel een paar x wakker vannacht.
Hoi, leuk dat ik in de tabel sta. Luna is om 10 over 1 s nachts geboren, woog 3560 gram ( nu 6160) en was 51 cm
pfff kom net thuis van werken....lees later bij...maaaarrrrrr wil even kwijt dat ik via MP een geweldige activity center heb gekocht van V-Tech!(7,50 ZGAN) Dat ding is slim!!!!tig liedjes (leuke stem) kan tellen, kent kleuren vormen en heeft tig functies!

Wauw! Ik ben blij, nu Tommy nog kan niet wachten om het hem te laten zien!

Tot morgen dan ben ik weer bij! Nu even bijkomen van de lange dag...
Fachat..we wonen wel boven de zaak, maar mijn man werkt van 13.00uur tot 03.30 uur en slaapt de overgebleven uurtjes.

Nu Daan wat mobieler is ben ik ook wel vaker beneden te vinden met hem hoor, maar ik wil niet te vaak en te lang met hem in de (toch wel zware) rook zitten.

Ik werk momenteel alleen nog mee als het erg druk is of als er onverwacht iemand uitvalt. Wel sta ik vaak als Daan slaapt 's middags een paar uur achter de bar, anders word ik een soort kluizenaar!
Leen, ook welkom natuurlijk!
Ja Fachat, de meeting is in G, en als je gaat rijden als Ole zijn slaaptijd begint (da's bij robbie zo rond 10 uur) dan slaapt hij lekker in de auto! Zo ga ik het iig doen, dus ik denk er tussen half twaalf en twaalf te zijn.

Layla, ik hoop dat het meeviel, vannacht, en dat je meisje na een goede nacht slaap weer helemaal gezond is!

Robbie heeft eigenlijk nooit koude handjes of voetjes, maar hij heeft wel een slaapzak met lange mouwen..
Goedemorgen!

Hier alles goed...Eigenlijk te goed. Ik voel mij totaal niet zwanger...Fit, gewone eetlust, geen plasdrang. Het geeft mij een onrustig gevoel....zou het niet meer leven? nou ja, we zien het donderdag.

Weer een hoop gelezen hier!

Spitsmuisje, kom je ook wel eens bij de dokter? of ga je alleen savonds en ik het weekend naar de HP?

Gelukkig had je beertje geen kinkhoest! ieks! das gevaarlijk!

Xaloy Poez is echt niet gevlucht voor jouw exceem adviesjes hoor!!!ze kent je toch??

Maar waar ze dan wel is???Maak mij ook een beetje zorgen.

POEHOEZZZ!!!!:blob

Ickje Hoest met jou???Heb je ergens nog een paar uurtjes slaap kunnen pakken??Wat een grappige minimeet foto's!!!!;-)

Mich Lars en zijn rode jasje

Lara

voor Max en zijn draai talent!!!!Nog ff een vraagje over die tandjes van hem. Jij gebruikt echt tandpasta???zijn er dan ook harde puntjes???WauW

Ik heb wat raars, Tommy heeft weken lang boven een wit stipje gehad. (ik druk van dat verdovende spul smeren enzo..)

Wat nu? Het puntje is WEG!!!

Ehhh en jullie allemaal aan de hutspot en boerenkool????Winter in de bol???

Leen welkom...

Fruithapjes tijd!!!
Hoera!!!! Vooruitgang!!!

even snel want tijd voor voeding....

17.00 mama's melk

18.30 fles forte met rijstebloem 200 cc

22.15 mama's melk

en toen...ratatataaaaaa....

4.15 mama's melk

7.30 mama's melk

zometeen normaal flesje met rijstebloem

We gaan weer om de maximaal drie uren proberen te voeden overdag, zodat hij overdag meer binnenkrijgt en 's nachts minder nodig heeft.

Als ie weer slappt kom ik nog even terug.

Dag famkes!
IK HEB DUS GESLAPEN VAN 22.45 TOT 4.15. Heb sinds de 8e maand van mijn zwangerschap niet zo lang achtereen geslapen!!!!
Icke gefeliciteerd. Echt lekker dat je zo hebt kunnen slapen. Werd je niet geschrokken wakker omdat R. jullie niet wakker had gemaakt?

Ik heb zin in zaterdag. Laat idd ff weten hoe laat jullie ongeveer van plan zijn om te komen. Weten we ook wat voor lekker iedereen mee moet nemen. Want als jullie om 12 uur komen moet er wel wat lunch-achtig zijn. Komen jullie tegen 2-en dan moeten er gewoon lekkere hightea dingen zijn.....

Vandaag ff bij de dokter geweest voor oogdruppeltjes voor Koen. Hij heeft sinds de geboorte wel last van prut in zijn ogen, maar nu is het de laatste dagen wel heel erg. Echt van die dichtgeplakte oogjes. Heel zielig. Hopelijk wordt het nu beter.

Lara: Wat goed dat Max zich al om kan rollen. Koen rolt wel van zijn buik naar rug. Maar van zijn rug naar buik heeft hij één keer gedaan en dat vond hij genoeg.

Framboos: Wat toch spannend allemaal. Voelde je je de vorige keer wel meteen zwanger dan? Volgens mij ben je nu nog gewoon gewend aan de hormonen.
Icke: wat goed!!! Hiep hoi voor Ruben!!! Voel je je ook al iets beter, of heb je zo'n slaagebrek dat je er niet zomaar tegenaan kan slapen (dat vermoed ik). Ruub: even doorzetten zo hoor, want dit is veeeeel fijner en je voelt je ook beter als je uitgerust bent (en je mama ook).

(Icke: ik zal eens een goed gesprek met Ruubje voeren zaterdag "vreemde ogen dwingen" zeggen ze toch? )

Framboosje: ik vind het maar spannend... Maargoed, je hoeft nog niks te voelen, elke zs is anders en je hebt ook nog hormonen in je lijf zitten en niet alles is nog op zijn plek denk ik. Maargoed, donderdag duurt nog zo lang! Hoe laat is de afspraak? Wat denk jij ervan ervaringsdeskundige Mich?

Het zijn echt twee kleine stompjes, die tandjes. Ik heb een kindertandenborsteltje en elmex en daar poets ik elke avond mee. Max vind het wel geinig volgens mij. Tsja, wat dat stipje bij Tommy was weet ik ook niet. Max had trouwens ook rechts een stipje zitten, maar dat is geen tandje gebleken. Geen idee wat het wel was.

Poez: waar ben je? Xaloy, het heeft heus niks met je opmerkingen te maken hoor. Ze was toch sowieso van plan even afstand te nemen om het een en ander op een rijtje te krijgen?

Lievelust: zijn er al mensen wezen kijken bij het cafe? Lijkt me niet makkelijk hoor, als je je vriend zo weinig ziet en er zoveel op jouw schouders komt.

Punkie: met dat spiraaltje is ook gek. Ik zou er wat zenuwachtig van worden. Ik heb een koperspiraaltje want ik had geen zin in hormonen.

Over 1,5e week heb ik trouwens een afspraak met de ha voor die knip.

Zo, zometeen komen mijn vader en een vriendin en daarna heb ik afgesproken met een vriendinnetje dat gaat emigreren. Zal wel de laatste keer zijn dat ik har voorlopug zie. Raar en niet leuk.
Wow! Icke!! Wat gaaf! Oh ik duim zo voor jullie dat dit doorzet! Wat een heerlijkheid! Ben helemaal trots op Ruben!
Icke, wat fijn!!! Hoop dat het zo doorgaat!!!

Framboos, maak even een foto van je vtech ding, dan kan ik er ook naar op zoek Vindt Tommy het leuk??

Lara, vervelend van de knip. Ik heb er af en toe nog last van, zo'n trekkerig gevoel. HA zegt dat dat komt omdat de hechtingen veeel te vroeg waren losgelaten?!

Ik baal steeds meer dat ik er zaterdag niet bij kan zijn...

Layla, hoe is het met Zahra?

Spitsmuis, wat naar van de kinkhoest...Gelukkig heeft jouw mannetje het niet!

Hoe ist met muisman? Al beter?

Hihi, Lara/Spitsmuis. Ik vindt ook dat mannen zich altijd vreselijk aanstellen als er iets is. Zo was mijn man een keer niet lekker. Ik hem een preek gegeven dat het best allemaal meeviel en hij niet zo moest zeuren...ging hij naar de huisarts bleek hij een flinke keelontsteking en nog een of ander virus te hebben...
Auww! Wie heeft er oordopjes? Robbie test zijn stembanden uit. Al een uur lang. Hij lijkt wel een meisje! Wat een gegil!
hoi hoi, fijn dat jullie me allemaal welkom heten!

Zal me zelf eerst eens voorstellen;

ben marleen, 23 jaar en dus sinds 21 april moeder. Heb 1 kindje.

Ben op dit moment druk bezig met het afronden van mijn studie en hoop in januari in het trotse bezit te zijn van mijn hbo diploma!

Weet niet of er nog moeders op zoek zijn naar een babygym maar ik heb er gisteren een van fischer price voor een leuk bedrag bij de blokker gekocht, hij was afgeprijsd voor 15 euro! Weet niet of dat bij elke blokker zo is (ik woon in enschede)

Luna krijgt om 15 uurr weer fysio en ben behoorlijk zenuwachtig! Als er weer geen verbetering is moet ik naar een kinderarts voor een second opinion en dus eventueel een helmpje..........

Hoe geven jullie fruit of groente? uit een potje of zelf maken? ik heb namelijk het idee dat al als ik het zelf doe dat ze het minder lekker vind, hoe maken jullie het zelf? alleen de fruit en groente of nog iets er door heen?
Enschede?!

Nou da's nou toeval! Welke blokker was dat :-)?

Welke HBO opleiding doe je?

Ik maak groente en fruit potjes zelf, vind hij heerlijk, en het lijkt mij ook veel gezonder. Vooral omdat die structuur niet zo heel glad is! En daarnaast scheelt het je aardig in je portemonnee!

Succes bij de fysio!
Hahah ook uit enschede dus? Was bij de blokker op winkelcentrum zuid.

Doe sociaal pedagogische hulpverlening.

Fruit gaf ik in het begin uit potjes en dat vond ze heerlijk, alle smaken gingen er probleemloos in!

Nu ik begonnen ben met groente ben ik het zelf gaan maken inderdaad omdat het mij beter lijkt en tevens stukken goedkoper is. Maar dit is tot nu toe geen succes. Worteltjes vond ze lekker maar de boontjes, banaan en peer niet. terwijl peer en banaan favoriet was...... voeg jij nog iets extra's toe?
Leen: hoe was het met Luna? Wat naar zeg, dat het nmisschien niet zomaar bijgetrokken is!

Lilien: hoe snel waren de hechtingen er bij jou uit dan? En hoe lang duurt het voordat het dan over is?

Xaloy:volgens mij is die aanbieding bij alle Blokkers (ik zag het in elk geval in het krantje). Kun je meteen oordoppen scoren voor Robbie de keukenmeid

Zucht, even een boze Max uit bed trekken. Hij snap niet dat je in bed niet kunt doorrollen omdat het te klein is. Moeten we nog even aan werken dus.
Hoi allemaal, ben ik weer even vanaf het werk.

Marleen, ook welkom hier, leuk dat je meeschrijft. Bedankt voor de tip voor de babygym maar heb vorige week net een babygym van FP op Marktplaats gescoord voor 5 euro. Ik geef trouwens nog geen vaste voeding, maar Zahra heeft afgelopen weekend een paar hapjes zelfgemaakte wortelprut geproefd toen we bij mijn vriendin waren en ze vond het helemaal niks dus ik wacht nog maar tot ze 6 maanden is.

Lara, Max is echt snel met rollen! Wauw wat een snelle joh.

Xaloy, grappig dat Robbie zijn stembanden aan het testen is. Gegil hoor ik nog niet echt, alleen een hoop gebrabbel en lieve zachte geluidjes.

Leuke foto's trouwens van jullie minimeeting! Lekkere kereltjes zijn het zeg!

Icke, ik ben ook blij voor je dat je een beetje goede nachtrust hebt en dat Ruben het ineens zo goed doet.

Buitenmeisje, wat naar dat Koen van die ontstoken oogjes heeft, ik hoop dat het snel verbetert met die oogdruppeltjes, het lijkt me wel echt lastig geven bij die kleintjes.

Framboos, ik voelde me in het begin ook helemaal niet zwanger, dus dat zegt niks hoor, probeer er niet te veel over te piekeren.

Met Zahra gaat het weer een stuk beter, ze heeft vannacht goed geslapen. Ze werd om 6.15 wakker en toen heb ik haar d'r speentje nog even gegeven en toen veel ze meteen weer in slaap. Kon ik mooi in de tussentijd op mijn gemak douchen en ontbijten tot ze weer om 7.15 wakker werd. Ze heeft nog wel een naar hoestje maar ze is niet meer zo erg verkouden als van het weekend.

Wat wel vervelend is dat ze toch af en toe weer de borst weigert, gisteravond ook weer. Ze drinkt dan wel uit 1 borst maar na een kwartier stopt ze en probeer ik steeds opnieuw aan te leggen maar dan begint ze te huilen. Ik heb ook een heel branderig gevoel in 1 tepel. Ik ben nog even naar de ha geweest maar die kon niks ontdekken, geen kloven of ontsteking of iets dergelijks, hij denkt dat het misschien een beetje stuwing is. Ik heb nu natuurlijk 1 voeding afgebouwd dus ik wacht nog maar even met het afbouwen van de volgende voeding tot dit een beetje beter is. Het is niet echt super pijnlijk, maar meer een vervelend gevoel, een beetje prikkerig. Herkent iemand dit?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven