***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Goed zo laar dat je innitiatief hebt genomen! Als moeder wil je gewoon zekerheid voor je kind. Het geeft niet alleen puk maar ook jou rust... Wat wil je vriend nou dan? hij zal puk misschien liever thuis zien, maar ja...soms moet noodgedwongen een andere keuze maken toch? Hoop dat jullie eruit komen, en als hij dan toch zijn dag wil behouden heb je nu iig wel grip om hem aan zijn afspraak te houden...
Hij vind dat het vooralsnog best gaat. Maarja, vaak neem ik de middag voor mijn rekening of komen zijn ouders weer. En dat laatste wil ik nu net even niet meer zo vaak hebben...

Hoe doen jullie dat met de zomertijd? Puk ging altijd om 18:30 naar bed, dat werd de laatste tijd 19:00. Vanmorgen heb ik hem om 7:30 wakker gemaakt en nu in bed gelegd, maar hij ligt weer te keten. Misschien morgen toch wachten tot hij echt heel moe is en er van uit gaan dat het vanzelf weer 19:00 nieuwe tijd wordt?
Daarnaast hebben we dat besproken. Hij wist dat ik bezig was met die creches. Mannen...
Pfff Lara, ik kan me goed voorstellen dat je ervan baalt. Het lijkt me ook niet leuk dat jij steeds vrij moet nemen omdat hij niet kan op zijn papadag. En idd, om nou steeds je schoonouders in te schakelen is ook niet alles. Manlief is ook wel eens overdag thuis, maar dan breng ik haar vaak toch gewoon naar de gastouder of het kdv, meestal haalt man dan bijv. vroeger op en kan hij overdag wat klusjes in huis doen.

Wat betreft die zomertijd, Zahra gaat pas naar bed als ze moe is en dat was gisteren dus half 9. Vanmorgen ging ik haar om 10 over half 8 uit bed halen en dan ben ik maar nèt op tijd. Ik probeer haar vandaag om 8 uur naar bed te doen, zodat ze morgen om een uur of 7 uit bed komt.

Kobe, bedankt voor je berichtje!

Framboos, wat een gek idee dat je nu al met verlof gaat, deze zwangerschap vliegt echt voorbij voor mijn gevoel! Hopelijk gaat die van mij ook zo snel.Belachelijk dat Friso 2 euro duurder is geworden! Nutrilon was ook een stuk duurder geworden laatst dus ik ben overgestapt op Similac, bij Super De Boer kost deze maar 6,49.

Mich, ik hoop dat je een beetje uit kunt rusten.

Dropneus, dat klinkt als een lekker shopdagje!

Punkiepop, grappig dat grote pop al zo'n eigen smaak ontwikkeld op kledinggebied (maar ook wel lastig misschien)

Ik heb mijn moeder vandaag naar de Wibra gestuurd, ze hadden weer babyspullen in de aanbieding. Ik heb wat molton hoeslakens, hydrofiele luiers en ene boxkleed laten halen.
Zwaai zwaai... zo lekker sporten en daarna 10-minutengesprek op de creche.

Muis: Wat een geweldig nieuws. Gezellig hoor!

Gefeliciteerd!!!

Lara: mannen. Kan me voorstellen dat het rust geeft als Puk gewoon drie dagen naar de creche kan. Koen gaat nu ook een dag extra ivm blessure vriendlief en het gaat hem goed af. Ze zijn nu al zo'n stuk groter en hebben er al veel meer plezier. Had er meer moeite mee gehad toen hij klein was.

Moet nu echt weg
oh Swiss balen dat je ongesteld bent geworden. Maar volgende maand beter he. Nu nog dropneus ... wanneer moet jij ongesteld worden meis?
Muis, wat gaaf, gefeliciteerd!!!!!!

Framboos, je laatste werkdag voor je verlof. Het gaat nu echt opschieten.

Mich, pas je een beetje op jezelf en de baby aan boord. Oververmoeid zijn is niet best.

Wich, hoe gaat het met de banenjacht?

Dropneus, lekker geshopt. Heerlijk die meiden, het shoppen zit gewoon in de genen. Feline was altijd heel zoet totdat ze zelf wilde bepalen hoe en wat. na een winkel voor mij moest en zou ze naar een winkel voor haar.

Swiss, lekker relaxed business class vliegen. Jammer dat je ongesteld bent geworden maar wel handig voor je reis dat het nu is.

Vincent zijn verjaardag was helemaal top. Gruwelijk verwend. Ik heb maar wat cadeaus opgeborgen om die later weer te voorschijn te toveren (verrassing ;) ).
Buitenmeisje: hadden ze zo stel op sprong plek?

Esan: grappig dat Feline zo'n eigen willetje heeft! Een vriendinnetje werkte vroeger in een kledingwinkel en als er kleine meisjes binnenkwamen wisten ze altijd precies wat ze wilen (vaak iets heel stoms ). Jongens kon het niks schelen...

We zijn eruit, Puk gaat gewoon naar het kdv op vrijdag. Ik hoef trouwens geen vrij te nemen als het vriend niet uitkomt, maar ik heb mijn middag echt nodig om te rusten en te slapen na een ochtend werken. Ik werk al jaren met een reden deeltijd.

Stomme zomertijd. Puk slaapt nog steeds niet.
Lara, bekend probleem, Finn weigert ook te slapen. en morgen is hij natuurlijk weer moe. Pff ik ben doodop zeg, was ik al, maar door die huilebalk helemaal. Moeten zo de auto nog ophalen, is eindelijk gerepareerd.

Manlief gaat morgen ochtend weer naar Nederland, tot donderdagavond. Gelukkig zijn mijn ouders hier vanaf woensdagavond, kan ik Finn lekker even afgeven als het me teveel wordt. Wat kan hij druk zijn zeg!

Framboos, wij hebben die actie van bord op baby's kop om willen gooien ook wel eens. Gelukkig weerhoudt mijn man mij er ook altijd van. Ik kan er helemaal niet tegen als ik mijn best heb gedaan en Finn vertikt het te eten. Brr.

Ik heb trouwens gisteren het zit-gedeelte van de tripptrapp lager gezet. Ideaal, hele goede zet. Nu zit Finn een heel stuk rustiger.

Wat ik de laatste tijd trouwens heel schattig vind is dat Finn zijn armpjes heel lief om mijn nek slaat. Zo schattig!

Esan, nog gefeliciteerd met Vincent, sorry was ik vergeten gisteren (niet geinternet gisteren).

Muis, vervelend van zo'n wedstrijd, schiet lekker op.

Voel je je nu zwanger, of niet echt. Realiseer je het je al dat je weer mama gaat worden? Moet je nu trouwens extra voorzichtig zijn ivm je Helpp? Kan je daar iets tegen doen?

Ik moet trouwens nog even wat kleine kado'tjes voor Finn kopen. Ons fauteuil wordt door mijn schoonouders meegenomen, maar die komen pas 's avonds, dat kan natuurlijk niet. Dus nog maar even shoppen (help, wanneer dat nou weer?).
Dropneus, Esan, grappig hoor dat shoppen met jullie meiden, dan is Kaj toch een echte jongen. Die heeft echt een gruwelijke hekel aan shoppen. De speelgoedwinkel is leuk maar kleding kopen vindt hij het echt verschrikkelijk. Vind ik toch wel jammer,leek me best wel leuk! Hij wil daarentegen wel zelf beslissen wat hij aantrekt (hij komt dan ook regelmatig met de raarste kledingcombinaties naar beneden!).

Buitenmeisje, ben je nog aan het kolven? En hoe gaat het nu met je vriend?

Ben vandaag ook bij het CB geweest. Ole deed het helemaal goed! Volgens het CB mag Ole over de halfvolle melk als hij 1 is. Maar omdat ik ook nog bv geef kan hij nu al over op de gewone melk als ik niet thuis ben. Dus ik maak het pak opvolgmelk op en dan koop ik geen nieuwe meer (is ook het enige pak wat ik ooit voor Ole gekocht heb). Maar wel halfvolle melk dus. Ole was trouwens 73 cm en 10205 kg.
Layla, Buitenmeisje, Spitsmuis, jullie geven het door als ik hét in de tabel mag zetten he!
Beertje Ole! Fijn dat het zo goed gaat en wat knap dat je zo lang bv geeft Fachat!

Swissie: hoezo hielp het om de tripp trapp lager te zetten? Bedoel je ten opzichte van de tafel?

Ik denk dat ik morgen toch maar eens de ha bel. Ik vind de hoeveelheden die Puk eet echt absurd. Hij heeft na het eten nog een halve fles Bambix gegeten en om 9:00 nog een fles (geen wonder dat hij niet sliep, hij had honger...-tsja, misschien ook van dat uur keten in bed?).

Wat vinden jullie? Het lijkt me wat veel voor een inhaalslag na dat ziek zijn. Dat is inmiddels al weken terug.
Lara, Finn klimpt continue bijna uit zijn stoel, met het zitplankje een stukje lager zit hij veel beter.

Bovendien zit nu die stang om zijn buikje zeg maar een stuk hoger, zit ook beter.

Finn eet trouwens ook vreselijk veel hoor Lara. Hij eet tussen de middag vrolijk 3 hele aardappels, een stukje vlees en een boel groente (bijna net zoveel als een volwassene). Daarna eet hij ook nog een bak yoghurt of fruit of gecombineerd.

Puk is toch ook helemaal niet dik? En hij is zeker ook heel erg actief?

Ik ben blij dat Finn momenteel weer een beetje spekjes op zijn beentjes heeft. Hij heeft een beetje een buikje, maar ik vind hem niet echt dik. Ik weet dat alle reserves echt met twee dagen ziek zijn weg kunnen zijn, dus ik vind het wel best zo.

Het ene kind heeft nou eenmaal meer eten nodig (en verbrandt ook meer) dan het andere kind. Volgens mij hebben die kleintjes dat gewoon nodig om zich te kunnen ontwikkelen. Moet je eens zien hoeveel ze moeten leren. Ik zou me echt geen zorgen maken hoor.

Micha, jij hebt toch die stoel van de HEMA? Las net dat ze die niet meer mogen verkopen, lijkt te veel op tripptrapp.

Hihi Fachat, wat grappig dat Kaj zelf zijn kleren uitzoekt, en de grotere meiden zelfs al in de winkel, echt lief.

Pff, het is eindelijk rustig zeg, het kan dus toch nog.

Lara, ik vrees dat ook Finn nog gewoon honger / dorst had. Heb hem nog wat melk gegeven en dat ging er binnen no time in.

Heb net mijn hotels geboekt, vanaf woensdag gratis internet, joepie!!!
Maar dit is wat hij eet:

8:00: 200cc 6 scheppen Nutrilon, 5 scheppen Bambix

10:30: 2 stuks fruit

11:30: 4 boterhammen, soms 3 en een klein flesje

14:30: 1 stuk fruit of een soepstengel/ rijstewafel

17:15: 250 gr warm eten + yoghurt

18:15: 200cc 6 scheppen Nutrilon, 5 scheppen Bambix

23:00: 200cc 6 scheppen Nutrilon, 5 scheppen Bambix

en de laatste paar dagen vaak ook nog om 20:30 200cc 6 scheppen Nutrilon, 5 scheppen Bambix.

Juist het feit dat hij licht blijft vind ik vreemd. Nu is hij wel enorm bewegelijk, maar toch.
Hmmmm....holle bolle gijs eet inderdaad wel heel veel, Lara.

Kom ik weer met mijn vieze praatjes......

Heeft hij ook veel en hele volle poepluiers? Daaraan kun je vaak ook aflezen of hij alles wat hij binnenkrijgt echt nodig heeft. Ik geloof dat het zo zit: als er veel "overblijft" dan heeft hij zijn benodigde voedingsstoffen uit een kleinere hoeveelheid kunnen halen en is er dus overbodig voedsel, zeg maar. Toen ik nog bv gaf, poepte R. heel weinig en op het cb zei men dat dat goed was en de voeding dus precies was afgestemd op zijn behoefte.

Ik weet alleen niet of dat nu met bijvoeding ook nog zo geldt?

Ik ga naar bed, ben moe (maar heb tijdens de yoga al een powernap gedaan:))
hahaha Icke, tijdens yoga al een powernap!

Lara (kom ik weer aan met mijn cb verhaal), hier "mag" je eigenlijk maar 5 keer per dag iets geven, maar dan zoveel hij wil.

Dus eigenlijk 's ochtens en 's avonds een fles melk, een keer bambix ofzo, een keer warm eten en een keer brood; ik zou het fruit als toetje bij brood geven en yoghurt na warm eten.

Ik geef regelmatig twee borden bambix na elkaar. En warm eten dus bijna het dubbele. Met dan nog yogurt als toetje.

Ik heb echt het idee dat Finn het nodig heeft, dus geef ik het ook. Succes ermee
Ik vind toch wel dat hij wel echt extreem veel eet hoor Lara.

Ik tel 3, soms 4 flessen pap, 4 boterhammen en een flink bord eten!

Waarom geef je hem die 4 boterhammen eigenlijk? Is hij na 2 stuks zo ontevreden / hongerig dat je hem die andere ook nog geeft? Dat hij het "op" kan betekent natuurlijk niet dat het ook nodig is. Ik zou 2 boterhammen echt voldoende vinden en hem ook echt niet meer geven. Zo ook die 2 flessen (soms zelf 3) pap 's avonds, als je het niet geeft, slaapt hij dan niet? Is het echt honger of is het wat anders? Kan je niet eens proberen hem water te geven?

Ole eet echt de helft van wat Puk eet, is ook heel bewegelijk en is toch een stuk steviger dan Puk, vind ik idd toch wel vreemd.

Het kan idd geen kwaad om de ha hierover te bellen.

Puk eet zelf meer op een dag dan Kaj! (Kaj eet 3 boterhammen, 2 stuks fruit een bord avondeten en een toetje en tussendoor ergens een koekje en een snoepje)
goedenmorgen dames, iedereen lekker geslapen?
Baby's eten vaak meer dan oudere kinderen. Maar ik vind ook dat het geen kwaad kan om eens bij de ha langs te gaan. Hij eet erg veel. Robbie eet:

7.30 bord pap van 180 ml melk

10.30 fruithapje

12.30 2 boterhammen en een fles melk van 180

18.00 warm eten (250 gram)

En dan nog een paar korsten brood, drinken en een 60 cc fesje voor het slapen gaan. Dat is echt een enorm stuk minder! En Robbie is een enorm stuk dikker dan Puk! Maar goed, Robbie beweegt minder, en ieder kind is anders. Toetje hebben we trouwens afgeschaft gezien zijn aantal spekjes. Hij kan maar beter niet teveel aan zoetigheid wennen, hij is blijkbaar sneller dikkig dan anderen. Ben benieuwd hoe dat zich gaat ontwikkelen. (Goed, hij is ook 81 cm lang!)

Ben trouwens aan het overstappen op gewone melk. Elke 4 dagen 30 cc volle melk ruilen voor nutrilon. Zal blij zijn als ik van dat dure spul afben!

Later weer, ik moet verder!
Esan : ik blijf maar zoeken, ze gaan me nu weer voor drie banen voorstellen.

Puk eet wel enorm goed, maar hij is niet te dik, dus zal hij wel enorm actief zijn, geen reden om zorgen te maken dus;

Ons schema is het volgende :

7u : 210 cc + 7scheppen

11 u groentehap : 300 gr

15 u fruithap : 300 gr

17 u : koekje

18 u : 1 boterham met smeerkaas , 1 yoghurt met fruit, 1 flesje 120 cc +4 scheppen

Dus echt weinig is dat ook niet he.
Straks even reageren, eerst Puk uit bed halen en... Framboosje feliciteren!

Gefeliciteerd Framboosje!
Juist framboosje is jarig, gefeliciteerd meid !!
Als Puk twee boterhammen eet (zoals gisteren op de creche) komt die fles Bambix er ineens tussendoor rond half 9, of wordt hij wakker voor een fles. Bij het cb zeiden ze dat baby's prima aangeven hoeveel ze willen, maarja...

Wat betreft die luiers: er zitten soms hele volle luiers bij, maar niet altijd. Nu poept hij wel 2 a 3 keer per dag, dus dat scheelt ook denk ik. Helpen die druppeltjes bij Ruben?

Nouja, ik kan de ha altijd even bellen voor de zekerheid. Het is toch vreemd dat bijvoorbeeld Robbie zoveel minder eet en toch zwaarder is.
Framboosje, van harte!!
Framboos, gefeliciterd!

Pff, ben nog steeds misselijk (vanaf gisteren middag) hoop niet dat ik ook nog eens een buikgriep krijg. Ik ben alweer / nog steeds verkouden, dat vind ik wel erg genoeg.

Ik was vanmorgen te vroeg voor de creche! Moest manlief op vliegveld afzetten, daarna richting creche, wil ik een keer langzaam, staan ineens alle stoplichten op groen. Finn lag alweer heerlijk te slapen in zijn maxi cosi.

Rustig naar creche gelopen en gelukkig was er al iemand. Ik heb mij maar eens verontschuldigd, gelukkig sliep Finn toch, dus kon zij nog even doorwerken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven