***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Lievelust, wat vervelend dat Daan koortsig is! Is hij misschien inmiddels al wat opgeknapt?

Over schoentjes gesproken. Ole heeft 2 paar schoentjes, sandaaltjes en gewone schoentjes. Beide in maat 19. Ole loopt wel al los, maar hij droeg ze daarvoor ook al. Meestal loopt hij echter op blote voetjes of op slofjes, maar als we echt naar buiten gaan, op een speelplein of in de speeltuin bv. dan krijgt hij zijn schoentjes aan. Trouwens lilien, je moet eens naar Elephant-schoentjes kijken, dat was het enige merk dat ik bij Ole aankreeg (bij van Haren), jammergenoeg niet de stoerste schoentjes, maar ze zitten wel goed en dat is eigenlijk belangrijker natuurlijk!

ik zou niet zo snel schoentjes via internet kopen, omdat je de echt moet passen.

Icke, wat goed dat Ruubje nu ook los begint te lopen! loopt hij en liep `morris ook met zijn armen in de lucht? Dat doet Ole nl, alsof hij ze in de aanslag heeft om zijn val te breken of id. Ik vind het wel apart, dat heeft kaj nl nooit gedaan!

Ben de laatste tijd wat minder aanwezig op het forum, tis erg druk hier. Afgelopen weekend bv, vrijdagavond grote bbq, zaterdagochtend foto-cursus, zatermiddag naar mijn ouder, 's a-avonds bij vrienden langs, zondag weer naar huis en vanmiddag naar het zwembad. Nu eindelijk even wat tijd.

Icke, hebben jullie dat huis eigenlijk nog bezichtigd in S? En Muis hoe waren de huizen die jullie laatst bezichtigd hebben?

Eten jullie kinderen inmiddels met de pot mee? Ole nu bijna altijd wel (tenzij het te pittig is, of ik het niet aandurf, bij bbq of mosselen ofzo).

Ole blijft ook niet stilzitten in winkelwagentjes, hij probeert atijd overal uit te klimmen. Zo waren wij laatst uiteten. Ole in de kinderstoel van het restaurant. En constant eruit proberen te klimmen. Uiteindelijk heb ik hem met een linnen tasje aan de kinderstoel vastgeknoopt . Tegenwoordig neem ik altijd een tuigje mee naar zoiets.

Heeft iemand nog iets van Framboos gehoord? Ben ook erg benieuwd hoe het met de kleine Livia gaat en ook hoe het met Framboosje gaat. En hoe zou Tommy gereageerd hebben op zijn kleine nieuwe zusje?
Ohja, dat wilde ik nog vragen.

Wat vinden jullie ervan als ik het geboorte-gewicht en de geboorte-lengte uit de tabel haal?
Nog even dan... spitsmuis jullie ook gefeliciteerd met jullie nieuwe huisgenootje! Leuke naam Sjors en rode katers vind ik altijd erg leuk, wij hadden er ook een. Helaas is die een paar jaar geleden aangereden door een auto. Maar, rode katers zijn leuk!

En dropneus, je hebt het vast verteld, maar waar was jij heen geweest met de trein?
Heb nog even teruggescrolled, maar las ik nu goed dat kleine Livia in nog geen anderhalf uur geboren is? Van eerste wee tot geboorte? Dat heb je goed gedaan Framboos!
Fachat, prima hoor, als je die kolommen weghaalt. Ik kan nu de laatste kolom niet zien, dus voor mij is het ook wel handig zelfs.

Ik zit te denken, maar ik kan me niet meer herinneren of Morris eerste met z'n handjes in de lucht liep. Ik denk het niet, anders zou ik het wel weten. Wacht eens, hij doet het weleens als hij rent, ik dacht dat het meer een uiting was van 'hoera ik ren!'. Misschien is het inderdaad voor evenwicht.

Ik ben ook een beetje afwezig de laatste dagen hier. De dagen zijn druk en 's avonds vind ik het vaak niet meer fijn om te zitten. Vriend was vandaag ook weer van 8 tot 8 weg, toen hij thuiskwam was alles dus alweer gebeurd en sliepen de kleintjes. En morgen is het maandag... Ik wil even pauze!!! Ik ga nu maar weer even rusten. Maar ik vind jullie wel heel lief hoor!
Fachat, ging jouw tweede bevalling ook niet veel sneller dan de eerste? Bij mij was het bijna hetzelfde als bij Framboos, eerste keer 5,5 uur, tweede keer anderhalf uur. Ze zeggen dat de derde bevalling niet per se heel makkelijk hoeft te gaan als het de andere keren wel zo was. Ik vraag me af waarom dat is.
Micha tweede bevalling ging wel sneller, maar goed...

eerste bevalling 20 uur, tweede bevalling 14,5 uur. Dus ja, anderhalf uur vind ik erg snel!!! (of hebben jullie het bij eerste wee over persweeen), dan neem ik mijn woorden terug!
fachat: we waren naar Den haag met de trein (2 uur enkele reis en 1 keer overstappen0 Dus dat was best een aardig rit, maar het ging heel goed.

Vandaag lekker gebbqt en Fleur heeft lekker met de andere kinderen in de tuin gespeeld. Ze was wel helemaal om half 8 en toen heb ik haar lekker gebadderd en in bed gelegd (de andere kinderen waren er nog)

Morgen naar het cb voor de prikjes. Ben benieuwd hoe ze erop gaat reageren. Kan ik meteen even vragen naar de uitslag die ze nu weer heeft. Aan een kant op haar hoofd heeft ze bultjes en ze zit er zelf steeds over te wrijven. Zielig hoor....

Ik wil Sjors de rode kater ook zien!!! Wij hebben ook een rode kater gehad en rode katers zijn leuk!!!!!!
Fachat wat een fantastisch plaatje!:-)
Mogguh!

Drop, dat was een aardige reis met Fleur! Wat heerlijk dat het zo goed is gegaan, maar ik kan niet zeggen dat het me verbaast. Ze was op de meet ook zo rustig zich aan het vermaken, te schattig!

Succes op het cb! Wij mogen donderdag...(kan er niets aan doen, maar ik krijg elke keer het "offerlam" gevoel bij de prikjes. Zo is alles gezellig, zo zit je met twee huilende, zieke jongetjes.)

Framboosje, hoe is ie nu?

Fach, wat mij betreft mogen die kolommen uit de tabel!

Buuuuuh, straks moet ik Kika ophalen en ik ben bang. Bang voor wat de dierenarts zegt, bang dat ze nog maar heel kort te leven heeft, bang voor weer een dode poes, kortom: ik ben bang. Eerst moet ik even naar het ziekenhuis voor de nekplooimeting, dat ook nog! (ja, ik zit even te zwelgen. Gaat wel weer over!) Eerst maakte ik me totaal niet druk om de nekplooimeting, maar ik werd vanochtend toch een beetje zenuwachtig wakker. Overigens kunnen die zenuwen ook komen doordat Sjors aan mijn oor zat te likken. Nou ja, we zien het wel, maar ik heb er niet zo'n zin in vandaag.

Oe, Steijntje loopt! Aan de handjes! Hij doet het heel voorzichtig (what else is new?), maar goed: stapjes zijn stapjes, dus hij loopt! Hij kijkt er ook zo trots bij, echt te lief! Hij heeft ook een nieuw woord: banaan. (spreek uit als "nana")
He muis, jij bent weer vroeg uit de veren! Een dikke en ik duim voor alleen maar goed nieuws vandaag!

Lijkt me ook erg heftig om met een tweeling naar het CB te moeten. Een kindje kun je makkelijk knuffelen en bovendien heeft Fleur tot nu toe nog nooit zo heftig gereageerd. Maak me er dus ook niet zo'n zorgen over.

Ze ligt nu de luiertas op te eten geloof ik. Vanochtend zat ze ook nog te huilen na haar megabord pap. Klein hongerig meisje!

Onze nieuwe glijbaan was een groot succes bij de grotere kinderen. Ook hebben we van die oude touwen uit een gymzaal. (nog een stuk of 8 op zolder liggen) Mijn man is nogal een ritselaar en die komt steeds met de meest gekke dingen thuis. Die touwen waren afgekeurd, maar natuurlijk helemaal leuk voor in de tuin!

Oke mama is weer gevonden, dus ik ga er vandoor. Moet over een kwartiertje de deur uit voor het CB. Heb de mazzel dat ik maar 300 meter hoef te lopen. Dus plan ik de afspraak altijd zo vroeg mogelijk.
succes met de prikjes Drop.

Leuk hoor een speeltuin in je eigen tuin! Ik hoorde gisteren van mijn moeder dat mijn vader ook druk bezig is een zandbak te bouwen en een klimrek ofzo. Haha voor als Finn langskomt!

Muis, jij ook veel succes vandaag. Ik hoop dat het allemaal meevalt. Waarschijnlijk is Kika weer een stuk opgeknapt en de nekplooimeting gaat ook vast helemaal goed.

Bovendien kan je dan je hummeltje weer even zien, dat is toch altijd erg positief!

Witchke, ga je vandaag nog naar de WW? Ik ben trots op je hoor, vind het echt heel knap.

Ff koffie halen. Tot later!
Fach, dat is dan nog steeds een lange bevalling zeg, brrr... Bij mij begon het twee keer met het breken van de vliezen waarop meteen de weeen begonnen. Het persen ging snel bij allebei, vooral bij Morris.

Dropneus, succes met de prikjes!

Schattig muis, dat Steijn nu loopt, en vooral er zo trots bij kijkt!! Heel veel succes straks, met Kika en in het ziekenhuis. Wat ben je trouwens vroeg de laatste dagen, kun je niet slapen?

Swiss, ben je al wat minder moe vandaag?

Ik moet rennen. Ga langs een school, die ik waarschijnlijk niks vind maar die ik toch wil zien om eerlijk te kunnen oordelen (zwarte school). Later!
Ben weer terug

Zwaai zwaai.

Gefeliciteerd framboos en framboosman.

Ga vanavond bijlezen
Gefeliciteerd Framboosje met je dochter!!!!! Wat fijn dat alles goed is gegaan, ben benieuwd hoe Tommy reageert op zijn zusje?!

Mijn 2e bevalling was ook veel sneller (maar lang niet zo snel als die van jou ) maar ik herken wel de scherpere pijn. Volgens mij komt dat omdat het dan zo snel gaat dat je lichaam geen of nog weinig hormonenen aan kan maken om die pijn wat te verzachtten. Ik vond uiteindelijk mijn eerste 6 uur durende bevalling beter te doen!
Ben weer terug van het CB. Ons minimeisje is nu 9,8 kg en 74 cm. De prikjes heeft ze goed doorstaan en nu is het even afwachten. Volgens mij is ze moe nu, dus ik ga haar even in bed leggen.
He gatver.... Er is iets niet goed met onze kater. Hij zit niet lekker in zijn vel en plast en kotst in de woonkamer en gisteren ontdekte ik dat hij ook op ons dekbed heeft geplast. Ik ben niet blij.....

Dekbed past gelukkig 'net' in de wasmachine, dus dat is weer fris. maar nu moeten we nog ontdekken wat er aan de hand is.
Dropneus, wat zeiden ze op het cb over die uitslag?

Jeetje spitsmuis, , wat een dag. Ik zal voor je duimen dat alles goed, of in ieder geval dat het mee blijkt te vallen met Kika. En ik hoop ook dat alles goed gaat met de nekplooimeting! Oh en sterkte bij het cb, lijkt me wel een stuk lastiger idd met 2 kleintjes!

Dropneus, volgens mij hebben jullie echt een geweldige tuin. Dat gaat Fleur echt heerlijk vinden (en jullie wsl ook). We hebben ook een redelijke tuin, maar ik word toch altijd jaloers als ik bij vrienden of bij mijn ouders ben die een immense tuin hebben, maarja......

Oeh, dat klinkt niet goed met jullie kat, is het al een oude kater?

Iemand van jullie heeft het ooit over een site met nep-tripptrapps gehad ofzo, weet iemand dat nog? (of heeft iemand er 1)
fachat, www.skandic.de nieuwe tripptrap stukken goedkoper dan in de winkel
Onze kater is volgens mij pas 4 jaar oud (het kan een jaartje meer zijn) We hebben hem als kitten gekregen. Volgens mij heeft hij problemen met plassen. Hij zat net gehurkt onder de tafel en dan komt er helemaal niks uit. Ik heb hemnu maar in de garage gezet en daar heeft ie ook een hele tijd vergeefs op de kattebak gezeten. Vanavond dus maar even naar de dierenarts.

De CB arts kon niks zinnigs zeggen over de uitslag van Fleur, dus we moeten gewoon maar even afwachten
Heb jij jouw stoel daar besteld Esan? Ging dat goed en was hij echt binnen 3 dagen binnen?
Even snel hoor: sterkte vandaag Muis! Ben benieuwd wat de dierenarts zegt en ik hoop dat het prikken meevalt.

Dopje: arme, arme kat... Hopelijk is het niks ernstig!

Fachat: ik heb daar besteld en het was er inderdaad binnen 3 dagen. Topsite!
Ach Drop, je arme kater! Het klinkt niet best, als ik het zo hoor. (let wel: ik ben een leek!) Misschien heeft hij blaasgruis? Dat is best makkelijk te verhelpen! Ik hoop niet dat hij het ook aan zijn nieren heeft.

Fijn dat alles goed was op het cb!

Mich, ik heb inderdaad moeite met slapen. Elke nacht word ik wakker om 3:30 om de meest uiteenlopende redenen: ik heb honger, dorst, moet naar de wc, ben gewoon wakker, A. snurkt, Sjors piept en ga zo maar door. Heel vervelend, vooral omdat ik daarna echt niet meer kan slapen! Ik had precies hetzelfde met de zwangerschap van Steijn en Hugo en ik ben bang dat dit nog heel de zwangerschap gaat duren.

De nekplooimeting was goed! Ik moest alleen morgen voor de meting in plaats van vandaag, dus ik heb maar een heel zielig verhaal opgehangen dat dat echt niet kon en wat moest ik nu? (ik ging echt niet toegeven dat ik me vergist had!) Uiteindelijk was er een arts die me best wilde helpen en ik stond om 08:45 weer buiten. (was er al om 8:15) De kans op Down is 1:3025, klein dus! Het kindje was precies zo groot als dat het moest zijn met deze termijn, dus vooralsnog ziet alles er goed uit. Mooi zo!

Kika is nog niet thuis...Ik heb vanochtend de dierenarts gesproken en ze heeft gister heel goed gegeten. (goed teken!) Vandaag ligt ze nog aan het infuus en aan het einde van de middag gaan ze bloed prikken. Afhankelijk van de uitslag komt ze naar huis of niet. Ik moest zo huilen aan de telefoon! Ik vind dit knap waardeloos en ik mis haar. (terwijl ze mij niet echt leuk vindt. Vrouwen vindt ze sowieso niet leuk, mannen wel. De sloerie!)
fachat, ging prima. Ik had hem al na twee dagen binnen. Lara heeft hem daar volgens mij ook besteld.
Muis, fijn dat de nekplooimeting toch door kon gaan. Scheelt je weer een ritje naar het zh. Mooie uitslag.

Drop wat zielig van jullie kater. Hopelijk kan de dierenarts hem een beetje oplappen.

Ik ben heel benieuwd naar het bevallingsverhaal van Framboos. Zo'n snelle bevalling, zou de vk wel op tijd zijn geweest?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven