***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Mich: nix gehoord over mijn schuine buikspier. Wel moest ik met tillen en staan mijn onderbuik een beetje intrekken. Verder moest ik vooral een aantal rekoefeningen voor mijn bilspieren doen.

Fijn dat het gelukt is om de bv te stoppen. Ik vond het wel fijn omdat het toch een soort druk gaf het niet tot het laast te laten wachten. Gelukkig dat Morris nu weer zijn blije ikje is.

Koen heeft nu volgens mij zijn 15 maanden sprong. Hij is thuis niet echt te genieten. Op de creche gaat het trouwens prima. Ook kunnen er tanden aankomen. Vandaag al vier stinkende poepluiers.

Nu ff rust want meneer ligt in zijn bed...
Muis: je kunt ze bij Blokker kopen, maar niet alle Blokkers hebben ze.

Zo, nu ga ik bankhangen. Ik heb net een deur van binnen en buiten geschilderd, dus ik vind mezelf wel weer mega-productief vandaag.
Poeh poeh had heel wat bij te lezen

Weinig tijd hier om even lekker achter de pc te kruipen. Kim is de laatste dagen zo druk...ben blij dat ze nu lekker in bed ligt

Spitsmuisje: Gefeliciteerd met je droomhuis!! Heb voor je geduimd van de week.

Je schreef van de week dat Hugo "stout" was..hahaha..Kim is de laatste dagen ook echt haar grenzen het verkennen. Ze stampvoet nog net niet. Als ze haar zin niet krijgt blijft ze echt huilen en drammen. Ik probeer consequent te zijn en haar niet te veel haar zin te geven...maar soms is dat wel moeilijk

Icke: fijn om weer iets van je te horen! Leuk dat jullie gaan kamperen. Hoop dat Ruben dan wel goed slaapt en jullie lekker op rust kunnen komen.

Layla: Kim heeft sinds een paar weekjes nikeschoentjes, die waren tamelijk soepel bij de zooltjes. Ik wil een dezer dagen wel degelijke loopschoentjes kopen omdat ze nu echt al een tijdje goed loopt.

Buitenmeisje; Wat grappig dat Koen al zijn guppy 2 diploma heeft. Kim heeft eigenlijk nog nooit in zwembad gezwommen, alleen thuis in zwembadje. Ze is wel helemaal gek van water, dus wordt tijd dat wij eens gaan.

Micha: Vervelend dat je zo duizelig bent, heb het bij de zwangerschap van Kim ook gehad..en was inderdaad geen pretje. Bij mij kwam het door ijzertekort. Heb na de bevalling 2 zakken bloed gekregen.

Doe je het wel rustig aan, in hoeverre dat gaat met 2 kleintjes!!

Lara: Pfff Ik schrik me rot..de politie gebeld omdat Puk was het gillen?? Nou ja zeg, welke buren doen zoiets.

Ik zou me ook echt doodschrikken, dat verwacht je toch niet.

Ieder kind gilt toch wel eens. Kim die gilt zo vaak...en ik heb altijd het raam openstaan dus wat moeten de buren van ons dan wel niet denken. Daarbij komt ook nog dat mijn vriend een harde stem heeft...hahaha

Hoop dat je gauw over de schrik heen bent!

Ik ben inmiddels de tweede week aan het werk..3 uurtjes per dag. Vanaf volgende week weer mijn volledige uren. Wil vanaf augustus ouderschapsverlof opnemen zodat ik nog maar 2 dagen hoef te werken. Komt momenteel goed uit ivm running cafe. Dan komt mijn vriend ook eens aan zijn slaap toe

Kim wordt nu echt een groot meisje, vind het nu zo snel gaan. Hebben jullie dat ook. Ze leert met de dag zoveel bij en begrijpt echt al heel veel dingen, dat ik vaak zoiets heb van joh...kan ze dat al. Echt verbazingwekkend hoe snel dat gaat.

Oja misschien een onbeschoft vraagje: Zou ik misschien ook lid mogen worden van de msn? Dan kan ik jullie en jullie kleintjes ook eens zien op de foto en kan ik ook wat foto''s van mijn kleine meid plaatsen en haar echte naam aan jullie vertellen.

Als jullie het niet willen begrijp ik dat best hoor.

Ik ga er vandoor, een hele fijne avond allemaal!!!!
Hallo!

Lara wat een verhaal zeg! Pff kan me goed voorstellen dat je je rot bent geschrokken en er mee zit. Ik snap het ook niet zo goed. Enerzijds is het natuurlijk erg goed dat mensen allert zijn maar om nu bij de eerste beste gilbui te gaan bellen is weer het andere uiterste! een aantekening zul je wel niet krijgen, ik neem aan dat je dat dan toch gezegd zou zijn? Reageerden de agenten wel bergipvol?

Icke; wat gezellig dat je er weer bent! Gaat het weer ietsje beter met je?

Witchke; wat gezellig dat Xander de komende 2 weken thuis is! Moeten kindjes in Belgie ook altijd 5 dagen naar de creche? Lijkt me dan wel lekker voor hem en jullie om hem een tijd veel om je heen te hebben! wat lastig dat je vriend niet goed kan werken als Xander thuis is! Is het niet een idee om hem lekker thuis te houden en op stap te gaan met hem als hij "vervelend" is?

Wat fijn dat het afbouwen met de medicatie goed gaat! Gebruik je meerdere middelen? en bouw je die nu allemaal tegelijkertijd af?

Framboos hoe is het daar?

Yumak; van mij mag je lid worden van de msn hoor, gezellig! Kan ik ook wat foto's van Kim zien en dan kun je haar echte naam zeggen! Volgens mij regelt Lara de msn zaken!

Ik heb er gisteren toch maar een test tegenaan gegooid, was negatief. En vandaag naar de ha geweest. Ik heb nu weer andere mediceinen voor de schimmel (hoop dat het nu werkt, wordt er gek van!) en mijn suiker is gecontroleerd, dit was goed. Als ik nog lang last houd van vermoeidheid laat ik mijn bloed controleren. Daar had ik nu niet zoveel zin in aangezien ik 2 maand geleden nog bloed heb laten prikken voor de internist en het bij mij een ramp is om te prikken!

Wij gaan as maandag voor een weekje naar center parcs. Lekker burgerlijk, maar we zijn er dan wel even uit. Heb er zin in!
Hoooi! Ik heb vandaag vrij genomen! Had zo ontzettend geen zin meer! Ben echt toe aan vakantie, maar dat is pas over 1 week. Dus dan maar even een lang weekend maken.

Robbie maakt ook sprongetjes, maar hij is er niet vervelend onder. Hij heeft ontstoken ogen maar is gewoon zijn lieve zelf. Soms denk ik wel es dat hij nooit boos wordt! Tot ik zijn speeltje van dat moment afpak, dan merk ik hier ook wel es wat temperament. Dat wordt makkelijk opvoeden hier! HIer dus geen politie aan de deur Laar... (wat erg trouwens!)

Hij kruipt nu achter de bank, da's de nieuwe hit. En dan is hij helemaal aan het eind, kan zich niet meer omdraaien en gaat huilen :-)

Ik snap helemaal niets van de Belgische logica. HIer is het wel makkelijk. Je kan je kind naar opvang of oppas brengen, je betaalt je blauw maar kan dan ook kiezen. Ook goed. Robbie heeft nu vakante want opa en oma komen zondag en blijven 2 weken.

Muis, ik ga je vandaag bellen. Neem de telefoon es op! :-))
Spitsmuis, er is dus nog niks over je bloeddruk te zeggen dus? Of misschien wel, omdat je nu aspinine slikt, dat zorgt er toch voor dat hij lager blijft? Het komt gewoon goed dit keer.

Yumak, m'n ijzer is twee weken geleden nog geprikt, m'n hb-gehalte was 8 dus dat is prima. Daar ligt het dus niet aan. Van mij mag je gezellig op MSN komen, maar Lara moet je daar even voor uitnodigen geloof ik.

Leen, pfieuw, toch niet zwanger. Opluchting? Ik word soms ook gek van m'n schimmel, ik heb er altijd last van als ik zwanger ben.

Xaloy, wat is Robbie toch een zoet mannetje als ik het zo lees! Typisch die 15 april baby's, die zijn erg lief altijd. Geniet van je lange weekend.

Morris kan springen! Hij deed het al een tijdje, maar dan niet echt. Door z'n knietjes en dan omhoog, maar zonder los te komen. Gisteren kwam hij los, hij keek zo trots! En achteruit lopen en rondjes draaien zijn hier een grote hit (doet z'n broer na).
Xaloy, kun jij Draakje even op msn uitnodigen? Ik zit op kantoor en kan er even niet bij. Gisteren zag ik dat er een storing was waardoor het uitnodigen niet lukte ofzo.

Heerlijk, even een dagje vrij! Heb je plannen, of ga je lekker weinig doen?

Leen: ben je opgelucht dat je niet zwanger bent? Irritant zo'n schimmel. Dat jeukt toch heel erg?

Micha: misschien is het een combinatie was een lage bloeddruk en druk zijn? Je hebt twee kinderen om voor te zorgen, woont op een etagewoning en Morris loopt altijd precies de verkeerde kant op, zodat je erachteraan moet. Dat is ook druk. Maarja..., dat zijn nu ook net weer dingen waar je weinig aan doet. Irritant.

Moet je dit weekend ook weer zoveel regelen?

Witchke: hoe zit het nu met die creche in Belgie? Is het nu zomersluiting voor 2 weken? Hoe doen andere ouders dat dan? (ik zou echt een probleem hebben...). Niet alle kinderen gaan ook 5 dagen naar de creche toch?
Hier even een koffiepauze.... Wij hebben hier zo nu en dan ook een echt driftkikkertje. Krijsen, stampen, overstrekken, onmogelijk!!! Ik laat z emaar gewoon uitrazen. Ik zou het ook niet waarderen als dan ineend de politie op de stoep staat.

Van de andere kant hor je natuurlijk ook veel verhalen over dat de politie te weinig gebeld wordt, dus danis dit op zich wel weer positief. maar dan zou ik denk ik toch echt eerst even zelf voorzictig polshoogte nemen of nadenken over d efrequentie van het gekrijs van het kind.

Idd, aparta opvang dar in Belgie. Ik ben blij dat ze hier het hele jaar open zijn. Behalve weekende en feestdagen.

Moet er weer vandoor. Tot laters!!
Yumak , je maakt me al benieuwd naar de foto"s van Kim

Leen , ben je nu opgelucht dat je niet zwanger bent?

Wat betreft opvang in Belgie. Je moet je kind er niet naar toe sturen hoor. Maar aangezien dat de wachtlijsten zo lang zijn, en ik van de een op de andere dag aan werk kan raken doen we dat wel. Xander was trouwens al opgeschreven in die creche vanaf ik pril zwanger was en nog werkte.

Je kan kiezen tussen een creche hier en een opvangmoeder.

Tussen privecreches en staatscreches. Verschil is dat het dan van je inkomen afhangt en bij een privecreche niet.

Inderdaad voor sommige mensen moet het wel vervelend zijn dat ze een zomervakantie hebben.

In de kerstvakantie hebben ze ook een week sluiting. En een week mag je vrij kiezen gedurende heel het jaar.

Niet alle kinderen die ze bijhoudt komen fulltime, maar de meeste wel.
Haaaai!

Heb geen snars te melden vandaag! Hugo is nog steeds zijn blije zelfje, op een driftbui na als ik hem in bed leg. Steijntje wordt nooit echt driftig, maar gaat alleen maar heel hard gillen als Huug iets van hem afpakt. (ik verwacht de politie aan de deur binnenkort!)

Kan Morrisje al springen? Jemig, ik ben zwaar onder de indruk!

Witch, vind je het niet moeilijk dat Xander heel de dag op de creche zit, terwijl jij momenteel niet werkt? Ik zou er niet aan moeten denken persoonlijk...Wat doe je dan heel de dag?
Net als in NL dus eigenlijk, die creches. Sommigen zijn ook een week dicht gedurende het jaar en de meesten tussen kerst en oud en nieuw.
Lees mee, maar heb het ff te druk om te reageren...
Bravo voor een springende morris !!

Muisje : wat ik de hele dag doe : hopen dat ik een baan vind, dus sollliciteren naar vacatures, lezen, en me vervelen. Ik vind het ook vervelend dat Xander niet bij me kan zijn, maar als we de creche opzeggen, dan vinden we vast gauw geen andere als het nodig is. Ik hoop dat ik gauw een brief over de infosessie van de cursus in de bus krijg, want zit te popelen om die lessen te kunnen volgen.
Jammer dat de test negatief was? Tsja ik weet het niet....het staat nu nog niet op de planning (eerst een huis vinden en verhuizen) dus wat dat betreft is het voor mijn rust beter.

Aan de andere kant wordt Luna nu wel erg groot en mis ik het baby'tje soms best wel.

witchke; wat zit jij in een lastige situatie zeg! Is het geen idee dat je Xander wel naar de creche brengt maar bijvoorbeeld alleen de ochtenden/middagen?

Ik weet niet hoe het in belgie is maar ik zit soms met hetzelfde probleem. Luna gaat op di en do naar de creche maar door mijn wisselende diensten heb ik geen garantie om ook op die dagen te werken. Als ik dus vrij ben op di of do gaat Luna ook niet naar de creche. Dat maakt voor haar plekje niets uit omdat we er wel gewoon voor betalen. Snap je wat ik bedoel?
Ja, dat wilde ik ook voorstellen. Over het algemeen vindt niemand het erg om betaald te krijgen zonder iets te hoeven doen . Als je wel betaalt, maar Xander niet brengt vinden ze dat vast niet erg.

Lastig zeg, met dat rooster van je Leen. Hoe doe je dat als je op dagen moet werken en geen creche hebt?
Rustig hier zeg. Ik heb ook niks te melden eigenlijk, dus ik ga maar weer. Dahag!
Goedemorgen! Pfoe, ik heb zo vast geslapen dat ik vanmorgen geen idee had welke dag het was
Zaterdag! En de zon straalt aan alle kanten. Robbie en ik gaan vanmiddag zwemmen :-)

Muis, ben je al wakker?
Muis is waarschijnlijk al vanaf 3 uur wakker...
En de spanning alhier stijgt......... zal het deze maand raak zijn???

Helaas ook weer een zieke kater hier. Hij heeft vannacht weer in de woonkamer geplast, dus ben vanochtend naar de dierenarts geweest. Deze keer zijn we er op tidj bij en zit hij nog niet helemaal verstopt, wel weer een blaasontsteking en hij mag vanaf nu alleen nog maar dieetvoeding hebben en de komende dagen een boel pillen. Daar weet jij me Kika natuurlijk ook alles vanaf he Muis!
Oh spannend Dropneus, ik duim voor je! Wanneer moet je ongesteld worden?

Ik heb ook weinig te melden, heb het megadruk op mijn werk. Gisteravond heb ik een berg strijk weggewerkt en ben toen in slaap gevallen om om 23.30 weer wakker te worden. Vannacht ging het redelijk met slapen, Zahra is tussendoor gelukkig niet wakker geworden, ze werd om kwart voor 7 wakker en wilde niet meer in haar bed leggen dus ik heb ze meegenomen naar ons bed en daar heeft ze ook nog een uurtje geslapen. Ik heb wel een beetje gedoezeld maar durfde niet in slaap te vallen omdat manlief op zijn werk was dus ik was bang dat ze eruit zou vallen.

Vanmorgen al fanatiek de badkamer schoongemaakt en ons bed verschoond dus nu even tijd voor koffie.
Jeetje Layla, bezig bijtje... Waarom moet je zoveel ineens doen?? Is dat nou nesteldrang?

Spannend Dropneus. Wanneer kun je testen?
Lara, het was echt nodig, had al 2 weken de badkamer niet schoongemaakt en ineens was ik het beu. Zo vaak heb ik niet van die actieve buien de laatste tijd dus kon er even van profiteren. Nesteldrang kan het ook wel zijn misschien, ik heb manlief al gewaarschuwd dat we morgen de woonkamer een grote beurt moeten geven.(hij slaapt nu overdag omdat hij uit de nachtdienst komt)
Ik moet dit weekend eigenlijk ongesteld worden, maar het kan natuurlijk wel eens een dagje extra duren. Dus ik zal even geduldig moeten zijn. Ik ga niet meer zo heel vroeg proberen te testen. dat is zo zonde van het geld.

Nu even een bammetje aan het eten met Fleur.

Ik ben inmiddels 3 kilo lichter en zit weer op het gewicht wat ik had op onze trouwdag 3 jaar geleden. Ben helemaal happy en het was niet eens moeilijk!!!
Wij hebben net samen met vrienden een bootje gekocht (Compli weet het nog niet eens). Een klein motorbootje :-) Robbie moet een zwemvestje hebben! Met een lifeline en een fluitje! En een kapiteinspet! :-)))

Lekker varen!! Duurt nog wel even hoor, hebben het bootje in een ander Kanton gekocht, moeten het nu overzetten en dan een ligplaats huren en dan overvaren.

Joepie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven