***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Ik geloof dat het daar pas vanaf negen maanden in staat en ik bedoelde natuurlijk een kookboek voor babies (ben geen kannibaal hoor)

Ik vind het wel merkwaardig hoe ze er tegenwoordig mee omgaan op het consultatiebureau. Tot 6 maanden mogen ze niks en dan mogen ze ineens aardappels, groente, fruit en boterhammen met margarine, smeerworst, smeerkaas, kip enz..... en dan ook nog danoontje??? Tjemig!!!
Verdorie... Ik ging net mijn waterstand opschrijven en nu zit de poes in de kruipruimte... De laatste keer was ze pikzwart toen ze er weer uit kwam...
Tja, ik doe het rustig aan. Maar Robbie vindt alles lekker, dus dan kan het ook uitgebreid worden. Hij is er wel aan toe. Alleen die nepproducten laat ik staan, zoals Danoontje ofzo. Daar is altijd nog een 'later' voor, ik wil graag dat hij puur leert eten, dus geen toegevoegde smaakmakers of suikers of zout. Voor nu.
Icke, goed idee om contact op te nemen met je yogalerares. Het is ook niet niks hoor, dat moederschap, ik begin er nu net een beetje aan te wennen en dan heb ik een heel makkelijke baby. Het scheelt wel dat ik nog werk, dan ben ik ook gewoon "Layla"ipv de mama van Zahra. Misschien is het voor jou ook wel leuk om 2 dagen te gaan werken zodat je er even uit bent. Maar goed, misschien is het beter om even te wachten daarmee tot Ruben wat beter in zijn vel zit, je bent nu ws te vermoeid om ook maar iets te ondernemen op dat gebied.

Witchke, ik gebruik verschillende merken luiers, voornamelijk Huggies en Pampers Babydry en Pampers Active fit en bij de laatste heb ik tot nu toe de minste doorlek luiers, maar die zijn wel het duurst. Ik probeer altijd de aanbiedingen in de gaten te houden, bijv. 3 pakken halen 2 betalen, dus ik heb nu nog een lekker voorraadje staan. Goed idee om de Active fit dan 's nachts te gebruiken(ik weet niet meer wie het zei). Ik hoef tot nu toe Zahra nog niet te verschonen tussendoor, maar dat zal misschien wel veranderen als ze vaste voeding krijgt. Gisteren presteerde ze het trouwens wel om achter elkaar 3 luiers vol te poepen, manlief bleef maar aan het verschonen hihi.

Spitsmuisje, gewoon opbellen zoals Xaloy zei, gewoon voor jezelf kiezen hoor!

Xaloy, ik weet ook niet of ze al yoghurt mogen, kun je anders niet voor de zekerheid het CB bellen? Volgens mij kan het niet echt kwaad, Robbie heeft toch geen kma? Het lijkt me in ieder geval een stuk gezonder dan een Danoontje.

Ik heb van de week ook alvast wat broccoliroosjes gekookt en fijngepureerd en in ijsblokjeslaatje ingevroren. Ik heb wel een paar potjes staan, maar ik wil eigenlijk proberen om met eigengemaakt te beginnen, anders ben ik bang dat ze dat niet meer lust. Mogen ze wel vanaf het begin al aardappel hebben? Ik dacht dat dat pas vanaf 7 maandne mocht?Ik ga mezelf er nog maar es goed in verdiepen voordat ik begin met bijvoeden. Ik wil inderdaad ook proberen om zoveel mogelijk pure smaken te geven, zonder toegevoegde suikers etc.
Wat is iedereen al druk met hapjes maken en bijvoeden.... wij wachten nog een weekje of 2, ben benieuwd hoe Isis reageert als ze iets anders proeft dan moedermelk

Beetje eigen schuld dikke bult, maar madame weigert dus de fles. Had een flesje mee naar het KDV om te oefenen, maar nee, ze wilde niet. Toen heeft de leidster het met de lepel geprobeerd en dat deed ze wel. Toch denk ik dat we nog maar wat gaan oefenen met de fles.....

Xaloy, ik vertrouw nogal op de site borstvoeding.com, daar staat ook een voedselintroductieschema, yoghurt zou dan mogen als de kindjes 7-9 maanden zijn. En Layla: aardappel zou volgens die site vanaf 6 maanden mogen.

Icke:

Swissie, wat leuk, zeeleeuwen in de buurt!

Hoe lang duurt het eigenlijk voor een tandje helemaal door is? Bij Isis is de eerste in aantocht en het puntje is er al door, vraag me af wanneer je dan echt zo'n eigenwijs tandje ziet zitten
Hallo,

Tijd niets van me laten horen, heb de laatste dagen flinke last van migraine vandaar.

Ook hier druk met het bijvoeden. Ik kook ook in 1 keer een hele bult en vries het vervolgens in. weet niet meer wie het zij maar mijn ervaring is ook als luna geen groente lust, haar een paar dagen iets anders geven en vervolgens weer proberen. Dat werkt tot nu toe prima!

Witchke: Luna heeft ook een periode gehad dat ze veel doorlekte en helemaal nat wakker werd (zowel 's nachts als "s middags) ik heb toen een maat groter gekocht en sindsdien gaat het prima! (ik gebruik pamper baby dry)

Lara; hoe gaat het met het spugen van Max? is anders johannes broodpitmeel een idee?

Xaloy; wat praat jij negatief over die geweldige stad waarin wij wonen!:)

Waar ben je heen gegaan voor het baby zwemmen?

In Oldenzaal kan dit namelijk ook en kun je gewoon komen wanneer je wil! Dus geen maandelijkse contributie. Als ik me niet vergis is dit elke dinsdagochtend.

Icke: weet niet goed wat ik moet schrijven wat nog een toegevoegde waarde heeft voor je! Leef met je mee en hoop dat jullie kleine man weer snel beter in zijn babyvelletje zit!

Wat je schrijft over je nieuwe rol snap ik heel goed!

Xaloy; volgens mij heb je speciale danone voor baby's vanaf 4 maanden, weet niet wat hier in zit maar misschien kun je daar eens naar kijken?
Icke.. ik denk dat het inderdaad wel goed is om zo'n gesprek te hebben, al was het alleen maar om wat meer tot jezelf te komen. Ik hoop echt dat alle oefeningen die die Osteopaat gedaan heeft effect gaan hebben bij Ruben, heeft ze iets gezegd over de termijn waarop je iets zal gaan merken?

spitsmuis.. kies lekker voor jezelf! Lesgeven is over een jaar vast ook nog heel leuk en wat Xaloy ook al zei, een baan vindt je dan ook echt wel weer toch?

Ik heb dus vanmiddag ook in de keuken gestaan voor Daan, grappig dat jullie het daar nu ook over hadden.

Hij krijgt ongeveer hetzelfde als de muisjes, behalve pompoen, want dat vind ik zelf zooooooo vies!

Vanmiddag heb ik een banaan-sinaasappel prutje, appel-wortelprutje en courgette-boontjesprutje gemaakt (leve Opperdepop!) en ook wat aardappelpuree los ingevroren dan kan ik dat er apart bij doen.

Ik mag hem van het Cb hier juist nog geen brood geven tot ie een maand of

8-9 is, wat stom dat dat landelijk zo verschilt.
Ohh! Dan ga ik naar Oldenzaal! Heb ik altijd al een leukere plek gevonden!

Ik ben gewoon geen Enschede-fan Leen, sorry. Ik vind het drie keer (wat zeg ik? Tien keer) niks hier. Snel verhuizen!
Hm, Daan wil niet slapen. k heb hem om 19.00 uur op bed gelegd en hem er om 19.20 weer uitgehaald, even laten spelen en nu weer in bed gelegd, maar meneer is hard aan het gillen...doetieandersnooit, nog maar even aankijken, denk ik.
Jee, wat is er veel geschreven zeg!

Icke, meisje toch... en ook die arme Ruubje. Het valt allemaal niet mee zeg. Mijn aanbod staat nog steeds hoor; ik wil je best eens komen helpen en je bent hier ook van harte welkom. We hebben een wieg en twee bedjes.

Spitsmuisje: het feit dat je weer twijfelt zegt denk ik genoeg hoor. Hup, hak die knoop door! Scheelt je veel energie. Je hebt de mazzel van een baan die je zo weer kunt oppakken en geniet in de tussentijd lekker van de jongens.

Lievelust: Daan inmiddels in slaap?

Xaloy; suf he, die wachtlijsten! Hier zijn zwembaden waar je ook niet altijd terecht kunt. Het zwembad op de hoek van mijn straat doet gelukkig aan losse lessen zonder abonnement. Vanmorgen weer gezwommen en het was hartstikke leuk. Max was alleen wat baldadig en presteerde het om tijdens elke uitleg van de zwemjuf hard op het water te slaan. Tsja...

Max heeft vandaag zijn flessen allemaall binnen gehouden, dus het zal wel weer even iets geks zijn geweest.
Leen, je bent geweldig! Ik ga dinsdag naar Oldenzaal, om half tien! Ga je mee? :-) Ik rij!
Xaloy; leuk! ik ga mee. begint het om half 10?
Oh ja, dat wilde ik nog zeggen.Icke, lijkt me verstandig die yogales. Ik heb in het begin ook wel moeten zoeken naar hoe en wat. Er verandert gewoon heel erg veel als je een kindje hebt.

Voor mij scheelt het enorm dat ik weer aan het werk ben, maar dat is natuurlijk voor iedereen anders en ik heb er minder zorgen bij. Wat een warig verhaal.., sorry! Nouja, ik denk dat het gewoon zinvol is en ik snap je probleem heel goed hoor!
Leen, ik twijfel nog. Robbie gedraagt zich in het zwembad als een klein babietje, dwz hij doet helemaal niet mee met de groep. Hij kijkt om zich heen en sabbelt op zijn knuistje, vind eigenlijk alles wel best maar daar houdt het mee op. Er is ook 'les' voor babies van 6 weken tot 6 maanden, ik denk eerlijk gezegd dat hij daar beter bij past. Hoewel hij al wel 6 maanden is, en qua grootte is hij waarschijnlijk al 9 maanden :-). De les van 6 weken tot 6 maanden is om 9 uur, ik denk dat wij daar naar toe moeten. Hoe is dat bij jou?
Leen / Xaloy, hier ook al zo'n zwembad waar je je echt voor een periode moet opgeven. Toen ik nog in A'dam woonden konden we gewoon komen wanneer we zelf wilden (en dat kon zelf 3 keer per week), hier moet je je dus opgeven voor een bepaalde dag en tijd en dus ook doorbetalen als het een keer niet uitkomt. Ik wacht eigenlijk nog steeds op een oproep (het zou in oktober starten) (groep is hier gesplitst in lopers en niet-lopers!)

Ik heb een goede nacht achter de rug! Ole had om 23.00 uur gedronken en werd daarna pas om 04.15 weer wakker. Dat was voor het eerst, ik was ook helemaal verbaasd vannacht dat het al zo laat was!

Ik moet maandag naar het CB, ben benieuwd of ik binnenkort ook met brood mag beginnen. Ben ook erg benieuwd wat hij gegroeid is, vorige maand op het CB was hij namelijk bijna niets gegroeid!

Als ik er aan toe kom, ga ik morgen ook maar eens Opperdepop aanschaffen!

Ik heb een week vakantie! Heerlijk! Kaj is ook een week vrij en we gaan leuke dingen doen! Zondag gaat hij met papa naar Cinekid-festival in A'dam, woensdag gaan we naar oma's feestje (wordt 65 jaar) in Sneek, donderdag naar Legoworld in Zwolle, zaterdag gaat Kaj voor het eerst bij een vriendje logeren en zondag gaan we naar met een vriendin en haar zoontje naar een theatervoorstelling van de Gelaarsde kat!

Oh de eco-luiers zijn tot nu toe geen succes: Ole's rompert was nat vanmorgen! Hebben nu besloten om het overdag met de Eco-luiers te proberen en hem 's nachts een pamper te geven!

Ole krijgt elke dag fruit en af en toe krijgt hij ook een groente hapje. Ik maak het eigenlijk altijd vers,maar als het teveel is vries ik het in en geef het van mee aan de gastouder. Ole lust eigenlijk alleswel, maar aan zijn reactie te merken gaat zijn grote voorkeur wel uit naar fruit! Hij heeft vandaag een halve banaan opgegeten a la Rapley (nou niet helemaal, want papa moest de banaan wel vasthouden, bij Ole glipte hij steeds uit zijn vingers!)

Spitsmuis, Als het niet goed voelt,kan je idd beter stoppen! Werken kan altijd nog en je muisjes zijn maar 1 keer zo klein!!!
Goedenmorgen dames. Hier voor het eerst in tijden weer eens een gebroken nacht. We gingen allemaal om 22 uur naar bed (Finn had goed gedronken), toen werd meneer ineens om 1.20 wakker. Kom ik in zijn slappkamer, ligt hij lekker op zijn buik een beetje te spelen. Ik maar weer voeden met de hoop dat hij dan lekker lang door zou slapen, wordt hij weer gewoon om 6.45 wakker. Jammer maar helaas. Nu maar even in de box gestald. Ik vind het wel leuk hoe geconcentreerd hij nu naar een ding kan kijken. Spelen wordt zo veel bewuster.

Straks maar even naar het cb, kijken wat die te zeggen hebben.

Verder is de hele familie een beetje verkouden. Hopen dat het een beetje overwaait.

Wij hebben hier volgens mij ook geen babyzwemmen waar je zomaar heen kunt gaan. Jammer want ik vond het heel erg leuk. Maar met drie dagen werken is het niet zo gemakkelijk iets te plannen.

Ik ga maar eens een kop koffie zetten, lekker.
Swissie, ik hoop dat je ondanks je korte nacht wel lekker fit bent om te werken! Ik kan me haast niet meer herrinneren hoe het is om 's nachts wakker gemaakt te worden door Robbie (selectief geheugen :-), maar het zal toch ook bij ons nog wel eens raak zijn. Zeker als hij het virusje wat papa nu heeft overneemt...

Fachat, wat ben jij toch altijd laat wakker! Jij maakt ook korte nachten he? Ik wou dat ik met minder slaap toekon, ik krijg altijd meteen hoofdpijn als ik te kort (korter dan 8 uur!) slaap. Heel vervelend! Goed dat Ole nu ineens de 4.15 haalde, hij zal dan ook wel gegroeid zijn. Hij zag er hoe dan ook überhaupt niet klein uit afgelopen weekend!

Lopers en niet-lopers? Jeetje, da's we een hele basale indeling. Ik merk nu al dat Robbie bang is van spattend water (bang is een groot woord, hij vindt het niet leuk), vandaar dat ik liever in een iets jongere groep ga. Er is toch een enorm verschil tussen baby's van 1 en baby's van 4 maanden. En daar worden ze allemaal in één groep gegooid? Tjemig zeg.. Dan zou ik alleen met Robbie gaan op een rustig tijdstip ofzo. Maar niet met zo'n groep!

Robbie houdt meer van groentehapjes. Grappig, maar dat fruit eet hij ook prima op, alleen met de groentehapjes wil hij altijd méér!

Icke, ik moet ook wennen aan het moederschap. Het is soms een verplichting die je even uit zou willen zetten ofzo. Maar ik geef onmiddelijk toe dat het met Robbie waarschijnlijk een stuk makkelijker wennen is dan met Ruben. Ik hoop zo dat de afgelopen nacht ietsie beter was!
Fachat: ik was helemaal vergeten dat jij ook nog aan die gebroken nachten vastzit. Zwaar hoor, zeker met nog ene kleintje erbij!

Michaatje: vandaag lunchen toch? Gezellig, gezellig!

Swissie: werken na een gebroken nacht is echt beroerd he? Ik weet het nog goed met Max en toen had ik zelfs de mazzel dat de nachten voordat ik moet werken door mijn vriend werden gedaan.

Bij ons is het babyzwemmen verdeeld in een aantal groepen; van een paar weken - 6 maanden en van 6 maanden tot kinderen die kunnen lopen.

Wij gaan dus over 4 weken naar de groep van 6 maanden, maar de juf houdt nu eigenlijk al rekening met het verschil tussen kinderen. Bij Max gaat het allemaal wat wilder, slaat op het water en hij pakt dingen uit het water. Bij de wat kleinere baby's houdt ze er rekening mee dat die dat nog niet doen. Ik ben dus heel erg tevreden.
Ga straks bijlezen, eerst zo even Ruubje in zijn bedje zien te krijgen maar wilde alvast even laten weten hoe het vannacht en gisteren is gegaan:

Gisteren heel friesland doorgecrosd met de cliomobiel (100 km zo veel mogelijk binnendoorweggetjes genomen)want meneer wilde weer niet slapen overdag. Al met al dus 1,5 uur in de auto geslapen.

Gisteravond hem bij mij in bed gelegd omdat Ickeman vannacht in hotel sliep vanwege cursus voor zijn werk (lucky bastard heeft als een blok geslapen). Heb wel de nodige nachtelijke onderbrekingen gehad, maar die vallen me veel minder zwaar omdat ik maar een arm hoefde uit te steken voor het terug stoppen van een speen. En ik hoefde mietje of tietje er maar uit te wippen en meneer kon eten (volgens mij heeft hij daar volop van geprofiteerd, met drie voedingen over de hele nacht, haha)Ik heb Ickeman dis ook voorzichtig geopperd dat hij misschien voorlopig een ander slaapplekje moet zoeken (maar niet heus!!!)

Eerst even R naar bed brengen...
Net even het zwembad gebeld, blijkt dat Ole op een wachtlijst staat (hadden ze me niet verteld, het nieuwe zwembad ging in oktober open en dan zou de les starten!) Pas in december / januari is er plaats! Heb hem nu op maandag op de wl laten zetten, die was iets korter, maar nog minimaal 2 maanden!

In de andere zwembaden is wel plek, maar dan begint het om 09.00 uur en dat haal ik niet ivm Kaj naar school brengen! Er is 1 zwembad waar hij vanaf 6 maanden om 10 uur terecht kan, maar dan slaapt hij altijd! Of ik kan ook op zaterdag om 09 uur, maar dat zie ik zelf niet zo zitten! Ik baal hiervan, ik ging ervan uit dat we bijna konden starten en nu moet ik dus nog minimaal 2 maanden wachten!

Ik kan eigenlijk verbazingwekkend goed tegen dat wakker worden ´s nachts en dan toch vroeg weer op. Ben ´nachts dan ook wel vrij makkelijk, ik haal Ole uit zijn bedje leg hem naast me neer, hij pakt de borst en ik kan weer half verder slapen, als ik dan niet in slaap ben gevallen leg ik Ole weer in zijn bedje en anders slaapt Ole bij ons!

Xaloy, ik neem me elke dag weer voor om iets vroeger naar bed te gaan, maar het is 21.00 uur voordat ik met allesklaar ben (werk, eten, kinderen, als ik nog zin heb de afwas), dat ik dan ook nog wel wat tijd voor mezelf (en vriend) wil hebben. Dus eigenlijk lig ik nooit voor 24 uur in mijn bed!
Hallo, even een ego-berichtje van mij. Geen tijd gehad om bij te lezen en schrijven de afgelopen dagen. Mijn man is ziek, is gelukkig nu wel uit het ziekenhuis maar had een bacteriele infectie opgelopen.(door het duiken) Hij heeft ontstekingen in zijn hele lichaam en zijn lichaamstemperatuur was veel te laag. Hij heeft nu een zware antibioticakuur en het lijkt erop dat het aanslaat gelukkig. Later meer.
Oh jee Lilien, dat klinkt heftig! Hoop dat het snel beter gaat, sterkte!

Icke, dat klinkt iets beter. En waarom zou Ickeman niet zo nu en dan een ander slaapplekje gaan zoeken als jullie daarmee betere nachten hebben? Ik zou het wel weten hoor!

Fachat, het is geen wonder he, dat al die zwembaden zo slecht draaien. Klantvriendelijkheid is een verzopen begrip daar!

Ik heb net een boete gekregen. Wat een ongelovelijke Kstad is dit toch (sorry Leen). Wij wonen net naast het vuurwerkrampgebied, en zitten dus al tijden midden in een bouwgebied. Overal wegen afgesloten, overal grote kranen waar je niet omheen kan rijden, altijd is er wel íets. En vorige lente had de gemeente besloten om dan tegelijkertijd de grote verkeersweg aan de andere kan óók maar meteen aan te pakken, dan kon het verkeer (inclusief vrachtverkeer) leuk over onze straat. Maar om dat te doen moest het tijdelijk éénrichtingsverkeer worden, anders werd het vast te druk. Dus wij kunnen het laatste half jaar geen kant meer op, alles is nog steeds afgesloten, eenrichting, tijdelijk stoplichten, gestremd door kranen of anderszins bouwverkeer (die doen dat ook gewoon, och, we zetten vandaag een vrachtwagen hier neer, maakt niet uit dat er dan niemand meer langs kan). Ik ga elke dag met de hond lopen, kon dat eerst altijd vanuit huis lopend doen. Maar nu zijn ze daar óók aan het bouwen, en dus moet ik met de auto. OK, maar alles eenrichtingsverkeer! Je voelt hem al aankomen, om niet om te hoeven rijden (met twee trage stoplichten) rij ik een klein stukje over de vroegere tweerichting, nu eenrichting. En daar stond een agent.

En dan had hij ook nog het lef om te vragen waarom ik daar langs reed. Gut, hij woont zelf zeker aan de hele andere kant van deze snertstad, of niet? Eikel. Gelukkig ging Robbie heel hard gillen, dus hij kon geen preek geven. Ik had hem geloof ik een linkse verkocht als hij dat wel had gedaan. Maar goed, een boete heb ik wel.

Ik heb echt zin om een vuurwerkbom op het gemeentehuis te droppen. Ben zo pissig! Krijg er gewoon terroristische neigingen van!
Waaaah.. ik heb een oorontsteking! Da's echt al eeuwen geleden, maar ik wist meteen weer hoe dat voelde..

Lilien.. jeetje, das even schrikken geweest zeg. Ik wist niet dat je door duiken ook echt infecties kon oplopen, dat vind ik maar eng hoor. Hoe lang moet ie nog in het ziekenhuis blijven?

Icke.. heeft die osteopaat ook gezegd binnen welke termijn je resultaat moet gaan zien bij Ruben? Dat hij door die behandeling tijdelijk nog meer last heeft is al geen pretje, maar als dat dan ook nog eens lang duurt..ik hoop zo voor jullie dat jullie allemaal snel weer tot rust kunnen komen!

Pfff..al jullie zwemverhalen; ik wil ook babyzwemmen! Pokkezwembaden hier...of ze doen het niet of ze zijn veel te ver weg..
Xaloy..kan je die vuurwerkshow die ze gaan geven niet een beetje saboteren dan..?
Icke, even een hart onder de riem: ik hoor echt veel goede verhalen over ostepaten. Echt veel! Ik hoop echt dat het julie gaat helpen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven