***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Muisje volgens mij hebben onze moeders veel gemeen! maar ja..je veranderd ze niet helaas...Jouw moeder komt toch ook uit een dorp?

Volgens mij zijn doorkomende kiesjes gewoon veel vervelender voor kindjes dan tandjes...Van tandjes had tommy ook nooit last. Ik zag zondag toevallig dat hij tijdens zijn gejengel naar zijn kiesje wees..Hij wilde op zíjn vingertje knagen. Dus vanaf dat moment heb ik zijn vervelende gedrag geaccepteerd. Gewoon maar laten gaan...Zielig is wel dat hij nu ook nog snipverkouden is. Net als ik en z'n papa

Oja kocht gister bij de makro petit bateau rompers! lieflustje zei dit toch laatst? of dropneus? of was het nou layla? iig hebben ze er veel (niet allemaal even mooi maar o.k)

Kocht een setje van 3stuks met lange mouw voor 17euro! Spotgoedkoop dus.

er likt een klein meisje aan mijn arm..Even een flesje maken!
Pfoe, ik ben blij dat jullie het herkennen. Als Puk dit soort buien heeft ga ik op een gegeven moment zo aan mezelf twijfelen; dan vraag ik me echt af waar ik iets verkeerd heb gedaan. Ik denk ook dat het scheelt dat hij elders andere en constante input heeft. Maarja...

Hij krijgt wel een snijtand, maar heeft eigenlijk nooit last gehad van tanden en kiezen. Hij heeft nu 4 (en een beetje) tanden en 4 kiezen.

Framboosje: god, dat showen is zo irritant! Ik snap echt wel dat alle grootouders dat een beetje hebben, maar soms slaat het door hoor. Schoonmoeder loopt ook alleen maar te slepen met Puk en hij moet overal op bezoek. Tsja.

Blijft je moeder ook niet even hangen voor Livia om haar vast te houden enzo?
Lara: Fleur is ook heel lief en nooit lastig op de opvang, maar thuis laat ze ook geregeld haar andere kant zien. Herken je verhaal helemaal. Het is natuurlijk ook nog eens zo dat ze op de opvang gewoon heel veel afleiding hebben en daardoor waarschijnlijk minder snel mopperen en het sneller vergeten.

Ik wil het ochtendslaapje graag eruit omdat ik zelf nergens meer aan toe kom als ze steeds pas om half negen gaat slapen. Tegen die tijd ben ik helemaal op en aangezien ik 4 dagen per week werk gaat het niet zo goed met mijn huishouden in combinatie met mijn zwangerschapsvermoeidheid. Gelukkig heeft mijn moeder vandaag de stofzuiger gegrepen (had ik heel lief gevraagd) en tijden het middagslaapje van Fleur de benedenetage, wc en trap gedaan....

Vandaag hebben we Fleur wakker gehouden en tadaaaaa, ze ligt al om 7 uur in bed. Nu moet ik wel eerlik zeggen dat ze er vanochtend ook pas om half negen uit was, dus weet niet hoe het morgen gaat, maar we gaan het gewoon een weekendje proberen.

Morgen gaan we een weekendje weg, dus waarschijnlijk ben ik er pas maandag weer. Iedereen vast een fijn weekend!!
Leuk Micha, dan kom ik graag volgende week bij jullie langs! Voor mij komt na mijn werk (dwz om ongeveer half 6) het beste uit, maar dat is voor jullie wsl net een rottijd. Anders knijp ik er tussendoor wel een uurtje tussenuit. Als haf 6 oke is, dan kom ik maandag bij je langs, anders op woensdag of donderdag. Let me know..

Lara, je kan het ook zo bekijken dat Puk zich zo veilig en vertrouwd bij je voelt dat hij helemaal op zijn gemak is en juist daardoor bij jou gaat jengelen en niet op het kdv. Hij weet dat jij toch wel van hem houdt, ook als hij een slecht humeurtje heeft. Jij bent zijn mama, voor altijd en onvoorwaardelijk!

Muis en Framboos, ff een knuffel voor jullie. Wat een nare situatie met jullie ouders zeg! En muis wat goed dat je je ouders toch in contact met de jongens brengt!

Mijn vader is ook niet zo'n kindervriend. Hij komt eigenlijk nooit mee op bezoek en als we daar zijn speelt hij nooit met Kaj of Ole. Is wel erg jammer. Mijn moeder is gek op de jongens, maar wij zien mijn moeder niet zo heel veel oor. Ongeveer 1 keer per maand, mijn vader denk ik slechts 1 keer in de 2/3 maanden. Mijn schoonmoeder ook zoiets en mijn schoonvader hooguit 1, soms 2 keer per jaar.

Tja, dan wordt de relatie ook anders, makkelijker, denk ik.

Heb trouwens een waardebon van 20 euro gewonnen bij DARE-kidswear, leuk!!
Ik baal trouwens, ik kreeg vandaag een brief dat de cursus "muziek op schoot" waar Ole en ik aan mee zouden doen niet doorgaat.. te weinig aanmeldingen! Vind het echt zo jammer, had er echt superveel zin in!
Hoi meisjes, hier ben ik ook weer even. Vandaag weer even bij de vlos geweest en alles is o.k. Ik moest wel snel een afspraak maken voor een groeiecho en ik kan de 29e terecht, dan ben ik 33 weken (moest eigenlijk rond 32 weken). Ik heb ook maar gelijk een afspraak gemaakt voor de gyn, want daar moet ik vanaf 36 weken weer naartoe ivm de keizersnee.

Framboos & Muis, wat balen dat jullie geen leuk contact met jullie ouders/moeder hebben. Framboos, ik vind het heel naar om te lezen dat je moeder wel tijd voor Tommy maakt en niet voor Liv. Ik moet nog zien hoe het gaat lopen maar volgens mij zijn mijn ouders net zo gek op de nieuwe baby als op Zahra. Mijn moeder gaat vanaf half februari tot half maart 1 dag per week op de baby passen omdat er dan nog geen plaats is op het kdv. Ze past in noodgevallen ook op Zahra (als bijv. de gastouder niet kan) en ze vindt het hardstikke leuk. Ze komt dan bij ons thuis oppassen en gaat lekker met d'r wandelen naar het winkelcentrum. Ze vindt het ook leuk om te pronken natuurlijk, maar ja, ik heb natuurlijk een heel leuk kind! (die ook wel eens heel driftig kan zijn thuis, terwijl ze op het kdv en bij de gastouder altijd zoooo lief is )

Spitsmuis, ik vind het heel goed van je dat je je over je eigen strubbelingen met je ouders heen kan zetten en toch probeert om de jongens contact te laten houden met hun grootouders. Er zullen maar weinig mensen zijn die dat doen denk ik. En die huilbuien van Hugo zullen vast met doorkomende kiezen te maken hebben, Zahra wordt er ook altijd heel naar van.
Dropneus, lastig is dat hè, je huishouden runnen met zo'n kleintje thuis. Ik krijg ook niks uit mijn handen als ik thuis ben met Zahra. Ik ben wel blij dat ze nog maar 1 x slaapt, zodat ik wat makkelijker eropuit kan, maar ik kom dan eigenlijk nog minder aan huishouden toe. Ze slaapt nu na de middagboterham zo'n 2 tot 3 uur en dan duik ik zelf ook mijn bed in. Ik las vanmiddag in haar crecheboekje dat ze tussen de middag aan tafel in slaap was gevallen. Daarna sliep ze gewoon weer door in bed.
Oh trouwens, dat van die Petit Bateau rompers kwam denk ik van mij, ik koop ze regelmatig bij de Makro (laatst nog een stel in de opruiming, 2 voor 8,95), ze zijn echt fijn hè. Ze zijn bij de Makro zelfs goedkoper dan bij de PB outlet in Rosada.
Hoi lieve meisjes! Wat fijn dat Puk niet de enige is die elders zo totaal anders kan doen. Vooral het onderdeel "veilige hechting" sla ik even heel goed op.

Fachat: wat jammer dat het niet doorgaat. Komt er gauw een nieuwe mogelijkheid? Wonen je ouders en schoonouders ver weg?

Dropje: nu snap ik het; je wil Fleur eerder in bed hebben zodat ze nog maar 1 slaapje doet? Fijn dat ze vanavond zo vroeg ging slapen. Ik vind het altijd wel prettig dat mijn avond dan echt is begonnen.

Layla: waarom krijg je een extra echo?

Vanmiddag hebben we 1,5 uur gefietst en het was heerlijk. Je bent vanaf mijn huis in 10 minuten midden in de weilanden en dan kan je door een gebied met slootjes en veel groen met een grote omweg naar huis fietsen. Dat ik dat niet eerder heb bedacht! (zou ik daarmee alle slagroomsoesjes van gisteren eraf hebben gefietst?)

Daarna was Puk echt uitgehongerd en at nog meer dan normaal; 300 gram aardappels en groente,100 gram vis en daarna nog yoghurt. Nouja, hij zal het wel nodig hebben gehad...

(Hee Muis, hoe bevalt je bakfiets eigenlijk??)
Die PB-rompers zijn top en blijven ook mooi. Ik heb in Frankrijk weer een heleboel meegenomen. Wel goed opletten op de maat, want ze vallen erg klein. Het model is precies goed voor Puk omdat ze zo lekker smal zijn.
Shit, krijg bericht dat oppas nummer 3 ook niet kan morgen. Ik had er zoveel zin in...!!! Dit is niet mijn dag. Ik ga slapen.

Weltrusten lieve meisjes en een heleboel slaapvibes naar Spitsmuisje!!
Even snel, want ik ben moe van een dagje sociaal zijn.

Drop, ik heb een woord voor je: Werkster! Echt, wij hebben er sinds een paar maanden eentje en dit had ik veel eerder moeten doen! A. en ik mopperen een stuk minder op elkaar, zij poetst veel beter dan ik (is ook niet moeilijk) en het is een lief mens.

Oe, wij hebben een oppas! Diezelfde werkster als ik hierboven beschreef wil twee avonden in de week op de jongens passen! Hugo is helemaal dol op haar (op elke vrouw eigenlijk) en vergeet mij zodra hij haar ziet (...), dus ik ben enorm blij!
Oh wat heerlijk muis, een werkster die ook nog op wil passen! Ideaal! Ik zou ook best een werkster willen, maar manlief wil er geen geld aan uitgeven, hij doet het nog liever zelf hihi.

Lara, ik krijg een groeiecho omdat Zahra zo'n zwaargewicht was bij de geboorte. Als dit kindje weer zo groot wordt kan het zijn dat ik een geplande keizersnee krijg. De vlos vond zelf dat mijn buik gewoon gemiddeld was, dus ze verwacht geen groot kind, maar dat dachten zij en de gyn vorige keer ook, dus als ze ahv de echo het geboortegewicht wat beter in kunnen schatten zou ik dat wel fijn vinden.

Wat heeft Puk veel gegeten! Zahra had voor haar doen ook echt honger vandaag, ik had toscaanse aardappelpartjes gebakken met gemengde groenten (bloemkool, broccoli en wortelschijfjes waarvan ze alle wortelschijfjes heeft opgegeten) en vissticks. Ze heeft bij elkaar 2 vissticks gegeten, ik schat 100 gram aardappels en 100 gram groente en dat vind ik al enorm veel voor haar. En nog een danoontje als toetje.
Ha Layal, die instelling heeft Fachtman dus ook (van die schoonmaakster), erg jammer.

Wel super trouwens dat jullie schoonmaakster ook wil oppassen Muis!

Lara, ouders en schoonmoeder wonen in Friesland, schoonvader in Amerika.

Ik vind fietsen trouwens ook heerlijk. In het weekend fietsen wij vaak door de weilanden naar de boerenwinkel om boodschappen te doen. Heerlijk. Als het lekker weer is nemen we een picknick mee. Toen ik nog in A'dam woonde fietste ik vaak met Kaj naar Het Twiske. Ook erg leuk. We kwamen daar sowieso vaak in de zomer, bbq mee, heerlijk daar.

Trouwens Lara, als je wil kan ik wel eens rondvragen voor een avondoppas voor jullie. Via mijn werk kom ik natuurlijk veel in contact met studentes die allemaal agogische opleidingen doen en vaak best iets willen bijverdienen.
Ik baal, want ik ben niet fit en de hele dag alleen thuis met Koen. Heb een flinke keelontsteking en overal spierpijn. Dus eigenlijk zin om alleen maar in bed te liggen. Hopelijk werkt Koen een beetje mee door ook veel te willen slapen.

Lara: Het kdv verhaal is herkenbaar. Ik heb soms ook het gevoel dat Koen zich thuis bijna verveeld. Er is daar zoveel afleiding. Altijd wel wat te spelen enzo. Ook als er hier thuis door iemand anders opgepast wordt is hij een engel terwijl hij de hele ochtend vb mopperig is geweest. Veilige binding vind ik ook een goede om te onthouden.

Muis: Fijn dat jullie een avondoppas hebben gevonden. Is dat voor als jij dan naar collega gaat?

Door jou kwam ik er weer eens op om opperdepop erbij te pakken en de spinazieflensjes waren echt een succes (vond ze zelf ook lekker, maar machtig). Moet toch weer eens vaker uit gaan koken. Ik was de laatste tijd al een beetje inspiratieloos.

Layla: Kunnen ze alleen bij 33 weken nog een groeiecho maken? Kunnen ze het later niet meer goed inschatten. Maar het kindje gaat toch juist de laatste weken (als je verlof hebt) groeien?

Ik wil eigenlijk aan het einde van mijn zw (38-40 weken) ook nog een keer een echo, om een beetje te zien hoe groot het kindje is. Want om nog een keer zo'n zware of zwaardere ter wereld te brengen is misschien niet helemaal goed voor mijn onderkant en op een ks zit ik ook niet echt te wachten. Misschien dat ik dan ingeleid wil worden ofzo.

Ga toch ff mijn boekje erbij pakken en op de bank liggen. Koen is nu heel lief aan het spelen met zijn blokkentrein.

Fijne dag allemaal.
Laar, breng Puk anders maar naar mij toe als je geen oppas hebt, er kan er best nog eentje bij! (Ehm, grapje, misschien als we verhuisd zijn).

Buitenmeisje en Layla, ik was ook zo bang dat Nina weer zo groot zou zijn. Wilde dus ook niet 2 weken overtijd zijn. Uiteindelijk woog ze maar 3400 gram, terwijl Morris 4350 woog (ok, licht vergeleken met Koen). Ik heb dit toen ook aangegeven bij de vk, maar die zijn zo ontzettend tegen 'te vroeg' inleiden of vliezen breken, vinden dat risico vaak groter dan een te grote baby op de wereld zetten. Uiteindelijk bleek uit de liggingsecho's die ik de laatste weken had dat ze heel gemiddeld was, en dat klopte.

Ik merk soms ook dat mensen meer aandacht aan Lars dan aan Morris geven, dat breekt echt m'n hart. Morris gaat heel erg z'n eigen gangetje en kan zichzelf prima vermaken, maar vindt het wel heel leuk als er met hem gespeeld wordt. Lars vraagt of iemand dit of dat wil doen met hem. Moeder van S. was er laatst, en ik vond echt dat zij en haar man Morris een beetje vergaten. Ze zei ook: Morris wil niet op bed springen, daar is hij nog te klein voor. (Lars was wel op bed aan het springen en aan het lachen) Toen schoot ik echt uit m'n slof: Natuurlijk vindt hij het ook leuk, en kan iemand hem er alsjeblieft bij betrekken. Ok, het waren een beetje de hormonen, maar ik vind echt dat schoonmoeder hier een handje van heeft. M'n ouders gelukkig absoluut niet, en de vader van S. ook niet.

Vannacht was Nina wat vaker wakker, ik had ook stuwing dus volgens mij hadden we samen een regelnacht. Hoop straks nog even te gaan slapen.

Moet even gaan!
Lara, straks 1 uur is prima!!

Fachat, half 6 is het hier echt druk! Dan zijn we zo'n beetje aan het eten en daarna gaan de jongens meteen in pyjama en richting bed. Maandag gaat S. ook weer werken voor het eerst. Maar wo of do is prima, leuk. Ergens tussen 2 en 5 is goed, laat maar weten wat je doet.
BM, balen dat je niet lekker bent, hopelijk wil Koen lekker luieren vandaag. Ik ga ook maar es de Opperdepop erbij pakken, want die spinazieflensjes lijken me ook wel iets voor Zahra.

Die groeiecho kunnen ze het beste rond de 32 weken maken, want dan kunnen ze het kindje nog het beste in beeld krijgen, anders is het kindje al te groot.
Ik kan 'smorgens trouwens niet meer op gang komen, Zahra is nog steeds verkouden en wordt een paar x per nacht wakker dus ik heb ook gebroken nachten.
BM beterschap! Wat balen zeg, zwanger, kind thuis en ziek is geen goede combi...

Muis, wat een top-oplossing met die werkster! Hoe komen jullie eigenlijk aan haar? En hoe heb je geslapen?

Micha: met Puk erbij knalt jullie huis uit zijn voegen... Hoewel... misschien moet ik Puk snel bij Nina neerzetten, zodat ze nu al over haar oren verliefd op hem wordt. Als zij echt zo beeldschoon is zal het andersom ook het geval zijn.

Wat naar trouwens dat Morris zo snel vergeten wordt! Zeker als opa's en oma's dat doen is dat ronduit gemeen.

Tot straks, ik heb er zin in!!!

Fachat: Ik ga eens even opzoeken waar het Twiske ligt en of dat fietsbaar is vanaf mijn huis. Als je zou willen vragen voor oppas zou dat heel fijn zijn!! Graag!
Ok, daarna kan het dus niet meer heel hard groeien.

Mijn vk is ook niet happig op inleiden hoor, maar misschien wel wat sneller dan de vorige keer met strippen en evt vliezen breken (al moet het dan wel ingedaald zijn). Vorige keer heb ik natuurlijk wel met 41 weken een valse start gehad, maar toen was ik geloof ik niet helemaal klaar om te bevallen, want vriendlief had zich net geblesseerd met voetbal.

We zullen zien...

Mich: Hopelijk kun je nog ff slapen. Stuwing is niet fijn.
Ik ben vannacht waarschijnlijk de slijmprop verloren, had ineens wat rozige slijmerige afscheiding en nu af en toe nog een beetje.

Ik moet straks toch naar de vk, dus ik vraag even na voor de zekerheid of dit geen kwaad kan, maar verder is alles rustig dus het zal allemaal wel meevallen.
Jeetje wat spannend!
Lievelust.. wat spannend.

Eigenlijk moet je wachten tot 3 oktober, anders win ik de poule niet

Nee zonder gekheid, hopelijk komt het snel op gang. Succes!
Nee hoor Lief lustje, 2 oktober mag ook.

Ik wil even opmerken dat Micha en ik het meest dichtbij de bevaldatum zaten, met slechts 22 uur verschil. Telt dat ook??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven