***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Lievelust, wat een poepie!!!!!

Lilien, whaaaaaaaa! Wat een geweldig nieuws! Gefeliciteerd!

Wat ziet die aquamat er leuk uit Lievlust! Daar ga k eens naar kijken! Ik heb inmiddels een grote little tikes oplegger en een boek voor Ole gekocht. Ook ben ik via MP op Bob de Bouwer duplo aan het bieden (Ole is groot BdB-fan). Omdat het zo'n dure maand is (Kaj is ook jarig) begin ik altijd al v roeg met dingen kopen!

V-tech laptop zou ik ook niet voor gaan, daar zijn ze idd snel op uitgekeken!
Gefeliciteerd Lilien!!!!! je had laatst wel gezegd dat je met je anticonceptie gestopt was toch!!! Hoe ver ben je nu?

Nu verder duimen voor Esan!!!!
Lilien, gefeliciteerd meid. Wat leuk en spannend. Hoe ver ben je nu?

Ik duim mee voor Esan...

Laar: Handige tip van de gifwijzer.

Layla: Wel kalm aan hoor!

Lievelust: Wat een mooi meisje. En wat is Daan lief met haar. Ik hoop dat het ook goed gaat met Koen. Hij is de laatste tijd wat opstandig en aandachttrekkerig. Hopelijk één van de bekende sprongen.
Lilien, gefeliciteerd! Wat gaaf joh, het is best snel raak toch? Je was toch pas gestopt? Echt heel leuk!

Lievelust, wat een lief poppetje is jullie meisje! Echt schattig die blonde haartjes. En die Daan! Wat een mooie ogen heeft hij!
Pff, Fachatman heeft nog steeds geen werk en het zit er nu in dat hij wsl een fulltime baan aan zal moeten nemen. En daar baal ik (en hij ook) nogal van. We hadden het zo mooi geregeld. Hij 4, ik 3 dagen werken, Kaj en Ole maar 2 dagen naar de opvang.

Kaj heeft woensdag en vrijdag een halve dag school en eigenlijk willen we dat hij die dagen dan niet naar de opvang moet ivm activiteiten, speelafspraakjes, etc. Ik ben vrijdag en dinsdag thuis en Fachatman was altijd op woensdag thuis. Nu ben ik vrij flexbel in werkdagen alleen op woensdag kan ik gewoon geen vrij hebben want dan begeleid ik 2 stagiaires.

Eigenlijk vind ik 2 dagen opvang voor de jongens ook wel genoeg. Ander probleem is ook nog dat Kaj op woensdag op judo zit..

Maar ja er moet toch ook brood op de plank... het is zo moeilijk om in zijn branche parttime werk te vinden (stomme technische branche.. het opvoeden van kinderen vinden ze toch een vrouwenzaak).

Nu krijgt hij morgen te horen of hij ergens is aangenomen, maar wel voor een fulltime functie en ja.. moet hij dat dan maar aannemen of toch verder zoeken maar een parttime functie? Bah, ik vind dit echt niet leuk. Ik zou het ook prima vinden om zelf minder te gaan werken, maar op dit moment, in mijn huidige functie kan dat gewoon niet. Tis gewoon k*t!!!
Sorry voor het grote egobericht hierboven, maar ik baal hier echt ontzettend van!

Ik duim trouwens ook mee voor Esan!!
Oei Fach, ik kan me goed indenken dat je enorm baalt! Is er echt geen oplossing voor de woensdag te vinden? VB: je zou de stagiaires ook op een andere dag kunnen begeleiden, toch?

Laar, wij hebben de gifwijzer op de keukendeur hangen, maar ik heb hem nog nooit doorgelezen! (schaaaam) Eerlijk gezegd was ik vergeten dat hij daar hing.

Framboosje, ben je weer een beetje beter?
Fachat wat balen! Hoop dat er toch op een of andere manier een oplossing mogelijk is.

Lievelust, wat een mooi meisje heb je !

Nou, ik ben net over tijd hoor, dus ik ben pas 4 weken zwanger en ergens half juni uitgerekend (duurt nog een eeuw!)volgens internet. Had het echt niet verwacht deze maand, dus we zijn erg verrast!
Fachat, ik kan me voorstellen dat je ervan baalt, moeilijk hoor,als hij doorzoekt naar een parttime functie is het nog maar de vraag of hij iets kan vinden als het in zijn branche moeilijk is om parttime te werken.
He wat balen Fachat. Heb je je hele opvangplaatje precies zoals je wilt en dan moet alles weer om... Misschien kan hij fulltime gaan werken totdat hij een parttime functie ergens vindt? Niet ideaal, maarja...

Muis, je moet ook eens kijken naar de planten die erop staan. Best normale huis-tuin-en-keuken-planten zijn al gevaarlijk.

Gelukkig, Puk is koortsvrij wakker geworden. Hij werd vannacht nog wel een keer wakker en ik heb onrustig geslapen want ik bleef maar aan koortsstuipen denken.

Morgen gaan we naar Maastricht, want we hebben vrijdag ene huwelijk. Vanmiddag nog snel even wat dingen kopen enzo.
Wat is het rustig hier.
Fachat: dat is balen zeg!!! Zou hij niet kunnen onderhandelen dat hij de woensdagmiddag vrij heeft, dat scheelt al een boel en is geen hele dag...?

Ik herken het wel vanuit de functie die ik heb. Liefst zou ik dire dagen werken, maar het is al bijna niet te doen om ergens 4 dagen te mogen werken ipv 5, dus voorlopig zit ik wel even best hier. Voordeel blijft het baas over eigen agenda zijn. Er viel vandaag een afspraak uit, dus ben nu even thuis en ga zo lekker een half urtje slapen voordat ik weer aan het werk ga. (relaxed zo!!!!) Mijn man heeft overigens besloten een stapje terug te doen qua functie, dus die is de komende jaren weer wat flexibeler, heel fijn!!!

Lilien, supertof hoor!!! Nu maar lekker groeien in die buik, kleine uk!!!
Fachat, logisch dat je ermee zit.

Ik vind het voorstel van Dropneus wel goed, is er geen mogelijkheid dat hij een beetje flexibel werkt?

Elke dag een uurtje extra en dan op woensdagmiddag vrij?

Of vanuit huis werken? Of is hij gebonden aan vaste tijden?

Mijn man kon vorig jaar kiezen uit twee jobs, waarbij er een was waar hij van 8 tot 6 op kantoor moest zitten. Daar heb ik direct een stokje voor gestoken. Alles leuk en aardig, maar ik werk ook 80% en het kan voorkomen dat Finn een keer ziek is en ik er niet ben.

Sterker nog, ben momenteel een trip naar Cayman aan het regelen (moet nog goedgekeurd worden hoor, heb nog niet heel veel hoop).

Lilien, gefeleiciteerd! Gaaf joh!

Drop en ook Fachat, ik vind het wel knap dat jullie in de huidige tijd denken aan minder werkende mannen. Ik ben het er geheel mee eens, daar niet van, maar ik ga op dit moment zelf gewoon zo weinig mogelijk veranderingen aanbrengen in mijn /ons werk. De economie gaat volgens mij nog wel een tijdje zo door (negatief dus), en ik vrees eerlijk gezegd dat er aan het eind van het jaar best veel ontslagen gaan vallen.

Maar goed, misschien heb ik het helemaal mis en gaat alles helemaal goedkomen.

Fijn Lara dat het weer wat beter gaat met Puk.

Finn had het ook gisteren helemaal naar zijn zin op de creche. Hij praatte continue op de weg naar huis (vooral "auto, tuut tuut"). Hij was alleen bekaf, viel tijdens het eten in slaap. Hopenlijk leert hij ooit ook op de creche te slapen.

Ga weer snel verder, veel te doen.
Fijn dat het wat beter gaat met Puk, Lara !

Esan, ik duim voor je meid !

Lilien, wat leuk !! Ik ben er ff zwaar geemotioneerd door. En ik beken ik ben jarloers. Maar er is hoop, gisteren ging vriend naar een nieuwe baby van de creche kijken. En toen we de vroegere onthaalmoeder van Xander tegenkwamen (diegene die op Xander lette toen ik pas in het psych ziekenhuis lag), en die vroeg of we ooit nog op haar beroep gingen doen, antwoordde hij zeker en vast als er nog een volgende komt !! Als ik na de cursus 1 jaar werk heb, dan ga ik nog eens polsen. Dan zou Xander ten vroegste 3.5 zijn er we er nog eens voor gaan. En uiteindelijk ongeveer 4.5 eer de baby er is.

Vandaag Nederlands en rekenen gehad. Je moet voor beiden vakken 70% halen voor de proef of je mag de cursus niet verderdoen na kerst. Ga dus hard moeten oefenen.
Klinkt als goede oplossingen Swiss en Dropneusje.

Tsja, zeker met de frequentie waarop jullie in het buitenland zitten kun je niet hebben dat een ander per se op kantoor moet zitten.

Ik baal er ook wel eens van. Als Puk ziek is en opgehaald moet worden dan moet ik altijd gaan. Vriend kan 9 van de 10 keer gewoon echt niet weg. Gelukkig wordt hij -als hij ziek wordt- meestal pas na de lunch ziek. Vandaag werd ik ook gebeld want Puk had weer 38.8 koorts. Ik kon mijn vriend niet bereiken, terwijl ik ergens mee bezig was dat absoluut af moest. Lastig.

Nouja, Puk zit achter Hopla op youtube (goede tip BM!) en ik ga even mijn lunch opeten.
Beterschap Puk! Wat heb je toch mannetje? Verkouden aan het worden? Da's niet zo vreemd met dit weer. Wat een vreemde weerveranderingen zeg (bij jullie ook?).

Haha Puk zit achter Hopla!

Trouwens weet niet meer wie dat gisteren schreef, maar Finn heeft ook een spelletjes compu van V-tech. Hij kijkt er echt niet naar om. Gelukkig had ik die van mij 2e hands gekocht.

Lara, gelukkig zit ik over het algemeen niet zo vaak in het buitenland. Zal ook wel worden verminderd, want ik denk niet dat ik de komende tijd veel nieuwe investeringen kan doen.

Ik had vrijdag naar Londen gemoeten, maar die afspraak isook al afgezegd (gelukkig maar, want ik kon dus echt niet).

Maar idd ben ik ook altijd degene die thuis blijft als Finn ziek is. Gelukkig kan ik in principe ook wel van huis uit werken, zolang ik mijn pc maar heb.

Kan jij ook thuiswerken?
Pff, die creche is echt een grote ziektebron denk ik. Er waren veel kindjes ziek, dus Puk kon zich bij de ziekenboeg scharen. Het is weer de tijd van het jaar ofzo. Straks maar eens beginnen met homeopatische pilletjes om zijn weerstand te verhogen. Baat het niet dan schaadt het niet.

Thuis werken is moeilijk voor me. Alles wat ik nodig heb staat in mijn computer en het wordt nogal een gesleep met dossiers. Was nu bezig met wat literatuuronderzoek en had die boeken onmogelijk mee kunnen slepen (los van de vraag of ik kan werken met een zieke Puk...). Finn slaapt veel als hij ziek is toch?

Zo, Puk ligt in bed. Even hier wat doen.
Ja Lara, ik heb idd mazzel met thuiswerken (althans, so far). Op donderdag (mijn thuiswerkdag) slaapt Finn meestal de halve dag (bekaf van de creche), dus kan ik lekker doorwerken. De rest doe ik vrijdag (en ik heb het geluid op mijn compu hard staan, zodat ik hoor als er een nieuwe mail komt, altijd handig).

Als hij ziek is slaapt hij normaal gesproken ook erg veel.

Ik heb ook wel veel info nodig, maar alles is electronisch. Ik heb directe toegang op de server op de zaak, dus heb ik alles wat ik nodig heb. Alleen hebben we geen printer thuis, die moet ik misschien nog eens aanschaffen.

Fijn dat Puk even slaapt, dat is het beste voor zieke kindjes.

Ben idd ook benieuwd wanneer Finn weer ziek wordt, hij gaat weer naar de creche, dus het zal niet zo lang duren ...
Slaapt Finn zo slecht op de creche? En op welke tijden slaapt hij thuis?

Prettig dat je zo op de server van kantoor kunt (en een printer is natuurlijk ook zo aangeschaft). Stimuleren ze het zo erg om thuis te werken?

Dat slapen van Puk schiet ook niet op. Vanmorgen 1 1/4e uur, maar nu is hij na een uurtje al wakker. Hopelijk is hij morgen weer beter. Ik vind het zielig voor hem, maar ook voor mijn moeder die anders t/m zaterdag met een ziek kind zit...
Muis, in het krantje van de Praxis staan deze week houten letters. Ze zijn alleen te koop via hun webwinkel, misschien is dat iets?
Hopla is leuk! Daan kijkt er vaak 's morgens naar en het is het enige programma dat hij echt leuk schijnt te vinden.
Hoera voor Lilien! Wat leuk zeg, lekker snel gelukt ook toch?

Ons huis is opgeleverd. En nu hebben we het pas echt druk!

Dikke kus voor jullie allemaal!
Nog een tip voor kleintjes om naar te kijken is 'de wawa's', daar is Xander stapelgek op.
Swissie: Hier is het voor mijn man makkelijker om minder te werken dan voor mij. Ik werk 4 dagen en in principe zit ik ook vier dagen op de weg. Mijn administratie doe ik thuis (kantoor is 2 uur rijden hier vandaan) Dus ben wel flexibel met deze baan. Wij hebben de keuze gemaakt om beide 4 dagen te werken, maar man kon dat makkelijker regelen ivm baan voro de overheid. Hij hoeft ook geen minuut extra te werken waardoor hij op maandag een lange dag maakt (dan heb ik vrij) en dan moet hij nog drie dagen 7,5 uur (incl. pauze)op het werk zijn. Dus gaat hij rond 4 uur richting huis, ideaal dus!!

Veel van zin vrienden zouden ook wel minder willen werken maar krijgen het niet geregeld. Ben overigens wel blij dat hij het ook leuk vindt om alleen met Fleur thuis te zijn een dag per week, want dat is natuurlijk ook altijd de vraag.

Muis: in de karwei krant stonden volgens mij ook van die letters deze week!

Witchke: Die tweede komt er vast wel als e alles weer op de rit hebt. Je bent in ieder geval hard op weg nu!!!
Bij mij wordt thuis werken absoluut niet gestimuleerd, maar gelukkig werkt de vpn verbinding wel goed (als je het eenmaal voor elkaar hebt gekregen de interne goedkeuring hiervoor te krijgen). Mijn baas is echter wel erg flexibel, vandaar dat ik thuis kan / mag werken.

Een collega met een kindje van 1 jaar werkt een middag in de week thuis.

Wij werken met onze hersenen en die kan je niet stilzetten of juist aanzetten. Haha. Gevolg is dat ik thuis ook regelmatig wel iets doe (al is het denk- of leeswerk) en dat ik zelf kan bepalen wanneer ik precies op kantoor ben.

Ik loop over van trots. Finn is super-geliefd op zijn nieuwe creche. Iedereen vind hem na een week al geweldig. Hij lacht, speelt, kijkt, kletst, knuffelt en is gewoon super sociaal. Als een ander kind iets van hem pakt gaat hij niet eens huilen!

Ik wist natuurlijk al dat hij super is, maar het is leuk dat bevestigd te krijgen (smelt).

Drop, klinkt heerlijk hoor. Ik wou dat mijn man ook eens iets minder kon werken. Zit er alleen helemaal niet in, het wordt alleen maar meer. De neiuwe creche heeft tot gevolg dat hij Finn niet hoeft te halen, dus komt hij s' avonds ook direct echt laat thuis.

Waarschijnlijk moet hij ook alleen maar nog meer reizen, wordt waarschijnlijk verantwoordelijk voor heel Europa. Hoop dat het dan iig erg veel centen opleverd (nee geld is niet alles, maar als je dan toch veel moet werken ...).

Zit serieus te denken om een huismanager in te huren. Iemand die schoonmaakt, boodschappen doet, af en toe oppast. Misschien verhuizen en een au pair ofzo.

Jeetje wat een ego bericht is dit geworden.

Micha GEFELICITEERD met de sleutel! Leuk zeg!!!!

Fachat, heeft je man al een reactie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven