***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Hier ging het heel goed vandaag, maar we hadden het een beetje erg druk!

De kindjes waren net voor 8 uur oude tijd wakker (terwijl die andere twee normaal al rond half zeven wakker schijnen te zijn) Ik heb ze wel een keer gehoord tussendoor, maar gewoon genegeerd en ze bleven mooi rustig. Fleur was eigenlijk de meest onwillige van de drie (terwijl ze zo makkelijk is) Ze wilde haar bed niet uit, dus ik ben eerste de andere twee maar aan gaan kleden en tegen de tijd dat Fleur begon te protesteren was mijn man gedoucht en kon hij haar doen. Rond kwart over acht zaten we allemaal aangekleed en wel aan het ontbijt. Gezellig hoor!!! Fleur vond het wel een beetje gek met al die drukte maar ze genoot er ook zichtbaar van. Daarna heben de kindjes lekker samen met de wigwam en de little people gespeeld en heeft mijn man een beokje met ze gelezen terwijl ik fruit maakte. Fleur was om half 10 weer moe en terwijl zij sliep hebben we met de andere twee bladeren geruimd in de tuin en vor het huis. groot feest!!! Daarna mochten ze alweer met hun papa mee. Druk maar wel heel gezellig!!

Vervolgens hadden we vanmiddag nog een verjaardag en zijn we aansluitend bij mijn schoonbroer gaan eten. Reuzegezellig, maar ben wel bekaf...

Heb slecht geslapen doordat ik over de drie kids wilde waken (heel licht dus) en daarnaast ben ik snotverkouden. Zal blij zijn als ik in bed lig en ben ook blij dat ik nog een dagje vrij heb morgen... Nog 4 daagjes werken en dan een week vakantie!!!!
Drop, bikkel! Echt, diep respect dat je naast Fleur nog twee peutertjes hebt opgevangen! Ik moet er niet aan denken, eerlijk gezegd. (ja, wel mijn eigen kindjes, maar dat is anders!)

Framboos, goede deal! Wij zijn ook op zoek naar nieuwe stoelen. Wij hebben dus witte stoelen (stom!) en die zijn niet zo wit meer. (lees: vies en geel) Ik ga ook maar eens op MP kijken!

Swis, Laar, BM, zouden jullie het erg vinden om naar mij te komen? Ik wil best naar BM toe, maar het gaat een beetje moeilijk! Kijk, het zit zo: ik heb de Saab 9.3 verkocht (had pecunia nodig) en heb nu weer mijn oude Saab 900. Dit is een driedeurs en ik krijg met mijn huidige pens de jongens niet in mijn eentje in de auto! Ik moet mezelf (bijna letterlijk) dubbelvouwen en dat gaat niet meer. Ik durf niet in de auto van A. te rijden, aangezien de Beamer nogal zijn kindje is en ik niet de beste chauffeuse ben, dus ik heb geen vervoer! Het enige nadeel is dat je bij mij niet voor de deur kunt parkeren, maar achter mijn huis is voldoende plek. Kijk maar.

Het is ook oke als jullie liever bij BM afspreken in verband met bereikbaarheid, maar ik heb eigenlijk wel heel veel zin in een meetje!

Voor de zwangeren onder ons: hebben jullie ook het gevoel dat de baby ongeveer uit je valt als je je benen uit elkaar doet? Ik heb heel het weekend al zo'n drukkend gevoel op mijn onderkantje en ik word er redelijk gek van. Het voelt een beetje als menstruatiepijn, maar ook weer niet. Ik kan me dit niet herinneren van de vorige keer!
hoi, hoi. Veel te druk weekend (want schoonouders, direct naar hockey, direct naar nichtje, direct naar concert).

Tuurlijk wil ik ergens heen rijden als het beter uitkomt. Risico van Puk uit slaapjes houden is dan wel niet alleen voor mij Anyways, heb vriend gezegd dat ik donderdag de auto nodig heb, dus graag. Delft is prima, huis van Swissies ouders prima (kan ik mooi met mijn ouders combineren) En bm is ook goed. Kiezen jullie maar even, ik pas me aan.
Rise and shine!

Hugo ligt al drie kwartier te zingen in zijn bedje, waaronder het Nijntje-lied. Ik ga even twee stinkertjes uit hun bedjes plukken.

Laters lieverds!
Ik lees hier dat het een stralende dag wordt vandaag!! Fleur was vanochtend om half 7 wakker, maar ik heb ze lekker tot 7 uur laten liggen. het zal nog wel even wennen worden met de nieuwe tijden.

Ze heeft reuze goede zin vanochtend en heeft voor het eerst haar bordje pap zelf naar binen gelepeld. Makkelijk voor mama dus.
Goh, gisteren was er op het nieuws dat er een moord is gepleegd in een wagenkamp in zeeland in een plaatsje vlakbij Hulst.

Blijkt dat die vent die vermoord is vaak bij ons in het café kwam; dat is best even raar!

Nu was het geen lieverdje en had iedereen wel verwacht dat hij ooit in de goot zou eindigen, maar dit is gelijk wel heel heftig...

Wintertijd is niet fijn!

Daan snapt het hele principe niet zo geloof ik. Hij wordt al 2 dagen om half 6 nieuwe tijd wakker, terijlik hem wel steeds ca 3 kwartiertjes later in bed heb gelegd.

Hij is ook nog eens snotverkouden en gisteren had hij wat koorts, dus hij is niet het vrolijkste jongetje momenteel.

Ik ga straks even met hem langs de dokter, want hij hoest nu al 3 dagen en het wordt alleen maar erger lijkt het.

Ik ben best bang dat hij Meisje aansteekt, ze is nog niet ingeent ofzo en ze niest sinds gisteren ook. Zou dat kwaad kunnen als meisje ziek (grieperig) zou worden?

Ik neem haar maar even mee naar de dokter denk ik.

Muis, dat drukkende gevoel had ik de laatste maand ook, erg vervelend! In combinatie met die menstruatiepijn kunnen het wat voorweeën zijn zei mijn vk.

Fachat, heb je je vent nog uit bed gekregen gisteren? Mannen zijn altijd gelijk zooooooo zielig als ze een pijntje voelen ergens, rete irritant!

Framboos, goeie deal die stoelen! Wat goed dat Tommy en Livia op 1 kamer slapen trouwens.Ik heb daar ook nog even aan gedacht, maar Daan slaapt zo licht, die wordt al wakker als ik op mijn sokken de trap op sluip, laat staan als Meisje het op een gillen zou zetten.

Drop, 3 kindjes! Wat een drukte, maar wel heel leuk dat ze zich zo goed vermaakt hebben met elkaar. Daan is ook zo gek op bladeren ruimen. Hij begint nu overal waar we komen al de blaadjes van de grond te rapen =)

Mijn borsten zijn maar vreemd, de ene keer kolf ik na 3 uur ruim 150 ml, de andere keer haal ik net 80 na 3 uur. Er is geen pijl op te trekken. Meisje drinkt wel heel gulzig, wat dat betreft is ze net haar broer.

Witch, maak je niet zoveel zorgen meid! Je hebt al je andere testen ook ruim voldoende gehaald, je moet wat minder streng zijn voor jezelf hoor, je gaat het vast halen!
Geen probleem om naar D. te komen. Hier ook ff kijken hoe het een beetje gaat met de slaapjes, maar we hebben contact.

Gezellig... heb er echt zin in.

Later meer... ff een jongetje klaar maken voor de creche. Lekker weer een dagje voor mezelf. Wel heel luxe hoor!
Ik heb ook weer wat gescoord op MP, een tandembuggy zwart/rood voor 30 euro. Volgens de verkoper pas 1 jaar oud, op de foto's ziet hij er nog heel netjes uit. Man gaat hem vanmiddag ophalen voordat hij naar zijn werk gaat, het is in R'daal en aangezien hij daar werkt komt dat mooi uit. Nu alleen nog een babynestje zien te vinden en dan ben ik klaar.
Goedemorgen!
Lievelust: Vervelend dat Daan ziek is. Ik denk niet dat het echt kwaad kan voor meisje hoor. Hooguit is het lastig dat ze ook ziek wordt, maar ze doet het nu toch heel goed. Ze drinkt lekker! De inentingen zijn niet tegen de reguliere griepjes en verkoudheden toch...

Over het kolven. Daar is idd niet altijd iets van te zeggen. Ligt soms een beetje aan je eigen voeding en activiteitenpatroon. Maar soms ben je gewoon iets te gestresst om een goede toeschietreflex te hebben. En omdat er dan niet zoveel komt word je nog iets meer gestressd en dat werkt averechts.

Koen werkt gelukkig heel goed mee aan de wintertijd. Heerlijk! Hij is gewoon nieuwe tijd ook om 7 uur wakker, terwijl hij dat oude tijd ook was. Hij wordt volgens mij gewoon wakker van de geluiden van binnen en buiten en die komen nu gewoon later op gang. Ik klaag dus niet.

Layla: Weer een mooie deal zo te horen. Een babynestje voor in de buggy? Of is het iets anders?

Muis: Hier nog geen last van de onderkant (en ik ken het ook niet van de vorige keer). Beeb ligt nog heel hoog en helemaal niet ingedaald. Ik ben ook wat langer dus de baby heeft volgens mij alle ruimte en maakt daar heerlijk gebruik van.

Zo ga ff lekker rommelen en op mp neuzen. Misschien is er nog iets leuks te vinden. Het weekend is toch de tijd dat veel mensen iets op mp zetten....
BM, ja ik bedoel een babynestje voor in de buggy. Je kunt het achterste zitje helemaal in ligstand zetten, als ik er dan een babynestje inzet kan de kleinste lekker liggen.
wat zijn we hier met z'n allen ook een marktplaats koopjes jagers!!

Voor de zwangeren onder ons, ik heb straks een super duo quinny wagen in de aanbieding!!! Wij hebben dit weekend een koelstra buggy gekocht (wilde dolgraag de mutsy maar daar kan geen buggy board achter)

Liv kan er in liggen, en hopelijk wil tommy er achter staan...

De duo wagen kan dus over een paar maanden de deur uit hoop ik...Voordeel van mijn quinny is dat de zitjes achter elkaar zitten dus lekker smal!

Layla, als die duowagen tzt niet goed bevalt, dan geef maar een gil

Muisje, liv hing de laatste maand ook zowat tussen mijn benen.

Ze was ook al erg vroeg ingedaald...Is ernie al ingedaald?

Wat ik iritant vond was fietsen! pffff dan zat ik gewoon op het hoofd van liv!

En die stoelen van jou, hebben die ook geen wasbare hoezen?

Die van mij wel, maar ik werd gek van het wassen!! Nu hebben we zwart bruine stoelen vond wit mooier, maar ja...je moet wat!

Lieflustje meisje heeft juist het eerste half jaar nog heel veel antistoffen van jou meegekregen. Het zal dus wel een beetje loslopen met echt ziek worden. Livia was een maandje terug ook een beetje verkouden net als ons allemaal in het gezin. Heeft ze totaal geen last van gehad.

Het slapen vannacht was niet zonder slag of stoot helaas.

Het probleem was tommy...Ik had verwacht (net als jij lieflustje bij daan)

dat Tommy snel wakker zou worden van zijn zusje. Dit viel reuze mee Liv was namelijk heerlijk rustig. Tommy daarintegen slaapt als een idioot!!

constant draaien, kreunen, snikken....Wij werden helemaal gek van die babyfoon!!(normaal staat dat ding rete ongevoelig)

Livia de schat gaf geen kik. Ze sliep overal doorheen! En als ze dan toch ff wakker was ging ze gewoon een beetje lief turen naar tommy

Maar goed, wij kunnen dus niet slapen door tommy!

Denk dat we vannacht het bedje even weer terug zetten op onze kamer, en dan overmorgen maar weer even proberen..Misschien was het een moment opname? en is tommy straks rustiger?

pfffff lastig hoor! Oja, ik mistte liv wel erg naast mijn bed. Dat vrolijke gezichtje die mij aankijkt als ik wakker wordt...

Vind mama's die meteen hun kind bij de geboorte in een andere kamer leggen dapper!!
Lilien: Van harte gefeliciteerd met je verjaardag meid! (heel handig dat Hyves

Hopelijk heb je een heel gezellige dag!
Ik laat onze baby ook lekker op onze kamer liggen de eerste tijd Framboos, heb ik bij Zahra ook gedaan. Het enige nadeel vond ik dat ik minder sliep, lag steeds naar haar te luisteren en te kijken hihihi.

Hopelijk is Tommy wat rustiger de komende nachten, het is voor hem natuurlijk wennen met Livia op de kamer. Volgens mij is die wagen van jou vergelijkbaar met degene die ik gekocht heb, heeft hij ook 1 zonnekap? Ik heb nl. ook een paar x geboden op een tandemwagen van X-adventure.
Oh framboos wat herkenbaar dat missen. Koen heeft wel 10 maanden op onze slaapkamer geslapen en ik miste hem echt toen hij wegging. Zo knus, maar hij maakte er 'misbruik' van hoor. Nu ligt hij lekker in zijn bedje te kletsen, maar toen ging hij echt aandacht trekken omdat hij ons ook zag.

Heb je nu de babyfoon gevoelig staan voor Liv? Zij slaapt toch heerlijk. Als je de babyfoon gewoon niet zo gevoelig zet hoor je dan het echte huilen van liv of tommy niet als er echt iets aan de hand is? Anders zou ik het vannacht gewoon weer proberen hoor met de babyfoon iets minder gevoelig.

Slaapt liv al door eigenlijk?
Gefeliciteerd Lilien!

Framboos: wat irritant dat Tommy zo luidruchtig is! Ik vind het wel een goede tip van BM om de babyfoon niet zo gevoelig te zetten. Waarschijnlijk hoor je het zo ook wel als je de deuren open laat, maar dan heb je een extra check en hoor je iet elk kikje.
Lilien, gefeliteerd!
Lilien, gefeliciteerd met je verjaardag!

Framboos, ik zou idd ook de babyfoon wat minder gevoelig zetten als je niet kunt slapen. Ik gebruik nooit een babyfoon, bij de 1e kik van Zahra ben ik al wakker, maar ons huis vrij 'open' en niet zo groot.
ooooh BM 10maanden?? Nou dan zet ik liv weer gezellig terug bij ons

Nee, maar jullie zeggen dus de babyfoon minder gevoelig? Waar ik dan bang voor ben is dat ik de kreuntjes van liv mis, en dus alleen het harde gehuil hoor...En dan wordt tommy natuurlijk wakker! Wat een dilemma!! Vind het echt lastig...

Nou ja misschien toch vannacht even weer proberen..

Layla wij hebben destijds de quinny genomen omdat mich een minder bekent merk had die bagger reedt...Ben benieuwd hoe die van jou bevalt!

auuuuuw buikpijn...Ben gestopt met de minipil en wordt meteen een soort van ongesteld! Tis ook het einde van de maand, dus het zou mijn oude cyclus kunnen zijn? Of kan zo'n cyclus ook veranderen Wil nu weer aan de gewone pil beginnen, maar dan kan ik beter denk ik wachten op een echte ongesteldheid of niet?

bleeeeeeeh wat een ellende weer...Dat was wel het voordeel van zwanger zijn en BV geven..2 jr niet ongesteld!!

En nee, die spiraal komt er bij desondanks toch niet in!!

Lillien gefeliciteerd!!!
Hihihi wat een lief plaatje Framboos.

Pff dat valt idd wel tegen als je 2 jaar niet ongesteld bent geweest, maar om daar nou wéér zwanger voor te worden, nee bedankt. (al denkt Laylaman daar heel anders over, ik heb al gezegd dat hij maar moet bevallen als hij nog zo graag een 3e wil hahahaha).

Ik ben ook heel benieuwd hoe deze rijdt, hij ziet er eigenlijk hetzelfde uit als de X adventure, ik zie ook vaak van die wagens met 2 zonnekappen, maar die zijn veel langer en volgens mij zijn die vrijwel onbestuurbaar daardoor. Ach als het niks is verkoop ik hem wel weer op MP.

Ik ben wat aan het voorkoken om in de vriezer te doen. Er staat nu een kilo stooflappen te pruttelen en ik heb al een pond gehaktballetjes gedraaid die ik nog moet aanbraden. Ik had gisteren een kilo hachee gemaakt met het idee om de helft in te vriezen, maar aangezien mijn zus en haar vriend langskwamen is het allemaal op. ik heb nog een kilo riblappen liggen (had 3 kilo in de aanbieding gekocht) dus ik ga maar een nieuwe pan hachee maken vanmiddag en die doe ik helemaal in porties in de vriezer voordat manlief kans heeft om ervan te eten hihihi.
Mijn god layla wat een vlees!!! Wat hebben jullie wel niet voor diepvries?? Een vrieskist?
Nee hoor, ik heb gewoon 2 koelkasten, 1 met 3 vrieslades en 1 met 2 vrieslades. het lijkt me wel makkelijk om dat soort dingen in voorraad te hebben voor na de bevalling, zodat we snel en toch gezond kunnen eten.
Lilien, gefeliciteerd!

Framboos, jij had dus ook zo'n rap indalend kindje? Volgens de gynaecoloog is Ernie met 31 weken ingedaald en dat zou best eens kunnen kloppen. Het jammere is dat het dus echt totaal niet lekker meer zit/ligt/staat en dat ik het gevoel heb dat hij er elk moment uit kan kukelen!

Layla, je-mig! Wat een hoeveelheid eten! Wij kunnen eigenlijk niets voorkoken, want we hebben maar een heel klein ieniminivriesvakje. Krijg je ervan als je gaat voor de looks, maar niet voor de praktisch! (wij hebben dus een Smeg. Het ziet er leuk uit hoor, maar de kwaliteit is waardeloos)

Hugo is weer helemaal zijn lieve, blije, ondernemende zelfje! Hij heeft voor het eerst in een week (!!!) zonder te mopperen al zijn boterhammen gegeten! Op de kaasbroodjes (jawel, uit de Opperdepop) na heeft hij een week lang geen brood gegeten en melk gedronken. Ik vond het rete irritant, maar de storm is weer voorbij en we kunnen er weer eventjes tegenaan! Ook ging hij weer blerend naar bed, wat een goed teken is: hij wil gewoon doorspelen, ook al is hij enorm moe. Dit was de afgelopen week niet het geval! Hij wilde toen alleen maar naar bed...

Voor de meetmensen: hoe laat slapen jullie kindjes? Steijn en Hugo slapen grofweg tussen 12:30 en 15:00.
Gefeliciteerd Lilien!!!!!

Fleur ligt eindelijk in haar bed, vanochtend had ze er na een half uur al genoeg van en was ze daarna niet meer te genieten. gelukkig ging het na de boterham een stuk beter. Fleur drinkt trouwens helemaal geen melk meer. Ze wil het gewoon niet, iemand nog een gouden tip?

Ga snel weer even wat aanrommelen in huis nu het weer rustig is hier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven