***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Hee, dat is raar, had zostraks een bericht gepost, maar hij staat er niet op..

De rupsjenooitgenoeg slab staat er nog niet op, ga ik vanavond doen, wil er idd ook lakentjes van maken en misschien een jurkje.

Swissie, ik ga voor je aan de slag, wil je van die boerenbontruitjes of juist met delftsblkauwe afbeelding (of allebei, slabbers zijn tweezijdig te dragen!)

Goed dat je naar de ha gaat Lara, je had wel een erg beroerde nacht, arme Puk!

Is een goeie Swissie in een bieb werken, nu moet je daarvoor een opleiding tot bibliopthecaresse hebben (wat best een pittige opleiding is), maar hier in Nl kan je bv ook in een schoolbibliotheek aan de slag. Misschien is dat wel iets voor je!

Die dropneus, bijna bevallen en nog steeds zo druk aan het klussen! Ik sluit me aan bij Swissie, rustig aan hoor!

Framboos, heb je je blondmeisje weer terug of ligt het aann mijn pc op mijn werk?
Fachat, allebei graag! Ik zie ons al in een restaurant hier zitten, met Finn met zo'n mooie slab! Leuk.

Nu is hij trouwens erg blij met een slab met vliegtuigen, het enige probleem is dat hij dan het vliegtuig van dichtbij wil zien, waardoor het bord eraf flikkert, handig!

iegtuig, zegt hij dan. Het woordt ken hij al erg goed, ten eerste wonen we dicht bij een vliegveld, ten tweede is papa vaak niet met de auto, maar met het vliegtuig. En natuurlijk bezoek die met het vliegtuig komen.
Ach Laar toch, wat een beroerde nacht! Wat ontzettend zielig voor jou en Puk dat hij zo ziek is!

Framboos, het maakt mij niet uit wanneer je het verzendt, als het maar voor 14 maart binnen is!

Drop, je bent gek. Meid, je bent plofzwanger en je staat nog te klussen alsof je twintig bent! Rustig aan lieverd!

Gottegottegot, wat een ochtend. Steijn en Hugo zijn zo vreselijk aanhankelijk, dat ik er gek van wordt. Het is alleen maar "Mamma bij" en "Mamma boekje leesj" en hoe lief het ook klinkt, ik word er simpel van. Eten? Doen ze bij mij op schoot. Zichzelf vermaken? Waarom zou je? Mamma is veel leuker! Het is fijn dat ik zo'n hit ben, maar het is niet erg als ze me iets minder leuk vinden.

Mees is lief, zolang hij in de box ligt. Du moment dat Meesje eens lekker bij mij zit en ik wil bonden met mijn jongste kuikentje, klimmen mijn andere kuikentjes boven op me, pletten Mees en gaan heel hard huilen en gillen als ik zeg dat mamma nu even Mees op schoot heeft.

Waarom ben ik zo leuk? Ik wil helemaal niet zo leuk zijn!

Het goede nieuws is dan wel weer dat ik een enorm drama in de Albert Heijn heb weten te voorkomen.

*Achtergrondinformatie*

De UJ is soms omgebouwd tot wiegje, zitje en een kiddyboard er achter aan. (handig om je boodschappenmandje op te zetten!) Dit was vanochtend dus ook het geval.

*Actualiteit*

Hugo mocht naar de AH lopen, terwijl Steijn in de UJ naast Mees zat. Ik voorzag wat drama's omtrent mijn hand vasthouden en dergelijke, maar Huugje hobbelde braaf aan mijn hand mee de hele route! Mooi! In de AH gedroeg hij zich voorbeeldig (op een gejat pak pasta na) en luisterde uitstekend! Totdat....Jawel, hij moest de terugweg zitten, zodat Steijn kon lopen. Het mannetje trok een pruillip, zei met een traantje in zijn ogen "nee" en wierp zich ineens op de grond. (hij deed dit zo plotseling dat hij bijna werd aangereden door een winkelwagentje)

Goddank had ik de Teletubbie Lala bij me en kon ik Hugo overhalen tot zitten in de wagen door te zeggen dat Lala heel graag wilde zitten, maar dan alleen bij Hugo op schoot. Lala was moe van het lopen en moest even uitrusten! Ha! Ha! Ha! Het werkte! Ha! Steijn kon zo, zonder een gillende Hugo in de wagen, rustig naar huis lopen aan mijn hand!

In het kader van foute combinaties: Steijn heeft vandaag een beige ribbroek aan (leuk!), een lichtblauw gestreept shirt (leuk!) en een donkerblauwe polo (leuk!) Op zich is dit een enige combinatie, ware het niet dat Steijn de snowboots van Puk per se aan wilde! Mijn hemel, wat liep het jochie voor joker met zijn leuke jasje, zijn leuke outfitje en zijn enorme snowboots!

Ik ga even koken. Straks komt een vriendin van mij met haar zoontje (tevens beste vriendje van Steijn en Huug) en we eten lasagne. Zij blijven dus eten, maar ik vind het prettiger om het eten vanavond alleen nog maar in de oven te meppen, zodat wij bij kunnen kletsen!
Dropje : ik sluit me aan bij de rest, rustig aan meid !

Muisje : jij hebt wel heel aanhankelijke kinderen, Xander vraagt altijd naar papa en wil geen mama meer zeggen. Ook in prentenboeken is alles bijna papa. (papa is een schaap, een kip, een kalf ...)

Wat betrekking vaderdag (vieren jullie dat ook op 19 maart??) heb ik een longsleeve gekocht met 'papa is lief' erop. En op het kaartje staat 'voor de liefste papa van heel de wereld'. Hoop dat vriend het leuk vind. Een ding staat vast op 19 maart gaat Xander heel de dag door de longsleeve dragen.

In een bieb werken dat is een goeie Zou ik wel willen doen, maar idd je hebt daar een diploma voor nodig, en hetzij dat ik mij niet goed kan concentreren ... Ben trouwens niet zo een boekgeek, ik zou wel willen maar door de concentratie lukt het niet al te goed. Heb nog maar een boek gelezen dit jaar en dat was dat eetclub van saskia noort. Ben ook begonnen in de duivel draagt prada maar vond het maar een tegenvallertje.

Nu ga ik wschlk eenmaal andermaal verliefd van Mansell lezen, en die verkoop ik dan door voor 8 eurotjes (is nog maar net uit sinds eind januari en kost 20 euro in de winkel).

Jammer dat ik ook niet in NL woon anders kon ik boeken aan jullie doorverkopen tegen een aardig prijsje, of konden we wisselen.

Heb nu nog een 25 tal boeken nieuw in de kast liggen die ik nog altijd moet lezen. Maar het komt er niet van. Wel tijd, maar niet genoeg concentratie.

Kan maar 40 pagina's achter elkaar lezen en dan kan ik me niet meer concentreren op het verhaal.
Witch: gewoon lekker door blijven lezen. Ontspannend en die concentratie komt vanzelf wel weer. Mijn ervaring is dat het ook vaak van het verhaal af hangt. Als het je 'pakt' dan is het moeilijk om het boek weg te leggen.

Ik heb mijn boeken uit en heb pech. De bieb (in het centrum is vanaf 13.00 u. ) open, maar ik moet hier wachten op mijn nieuwe droger.

Ben me dus weer aan het vervelen.... en ja dan ga ik klusjes verzinnen :-) Moet eigenlijk alle ramen hoognodig wassen. Dat is alweer maanden geleden en met twee katten en een kind in huis weten jullie allemaal hoe het er dan uitziet. Heb alleen echt geen zin in ramen wassen. Dus maar een beetje internetshoppen en enveloppen voor de kaartjes schrijven (kan maar gebeurd zijn)

Muis: geweldig verhaal weer!!!!!! Jammer dat jij geen boeken schrijft
Dropje : dat is wel zo, dat je geen zin hebt om het boek weg te leggen als het je pakt. Ik ben nu aan het wachten om de nieuwe Saskia Noort tweedehands hier in Belgie te pakken te krijgen.

Welke boeken heb jij dan onlangs gelezen?

Ik zou ook graag blauw water van Simone van der vlugt lezen, iemand deze al gelezen?
de eetclub was goed, die had ik in een dag uit.

Ik vond de duivel draagt Prada (maar dan de engelse versie), geweldig, heerlijk. Ik heb compleet in een deuk gelegen.

Klinkt heerlijk, een hele dag met een pot thee een boek lezen; had ik maar zoveel ongelezen boeken zeg. Mijn enige ongelezen boeken zijn studieboeken haha.

Dat idee van een schoolbieb vind ik trouwens erg goed, dan heb je de ideale combi, lezen en kinderen!

Drop, kan je niet een keerje hier langs komen?

Onze ramen worden alleen gedaan als mijn ouders / schoonouders er zijn, of in de zomer als we buiten bezig zijn.

Ik kan altijd erg vele verzinnen om vooral maar niet met huishoudelijke klusjes bezig te zijn. Dat is echt niet aan mij besteedt, jammer maar helaas.

Haha, Muis, leuk verhaal! Veel plezier met je vriendin. Wij zijn er trouwens nog steeds niet over uit waar we heengaan. Zit ook te dubben om eerst maar even de uitslag af te wachten, misschien moet ik wel weer onder het mes, inplaats van van de berg af scheuren.

oh, ik zie het absoluut niet zitten zeg, ik weet gewoon niet meer hoe te lezen. Ik wil eigenlijk zoveel mogelijk oefeningen doen, maar als ik het nog niet ken heeft dat ook geen zin! Grrrrrrrrr, waarom ben ik hieraan begonnen / heb ik zo weinig gedaan / heb ik zoveel ongewenste afleiding etc.
OOh arme Swiss.... Ik vind het knap dat je het doet, werken, studie en kind. maar ik zie dat de examenstress toe begint te slaan. Ga je het nog redden met een strakke planning of heb je weinig goede hoop? Of benje het type waar het achteraf dan wel weer meevalt? Ik duim voor je!!!

Krijg net een mail binnen dat er een woontip van ons in de 101 woonideeen komt. Grappig hoor!! Man heeft laatst iets ingestuurd.

Witchke: Ik heb de afgelopen twee weken de volgende boeken gelezen:

Het Diner- Herman Koch (gekregen van collega's)

De Zondares - Petra Hammesfahr

Mijn Zusjes - Jacquelyn Mitchard

Twee zusjes - Kristin Hannah

Ik ga me nu maar even op onze fotoalbums storten. (ons eigen album stopt eind 2007, die van Fleur ergens midden 2008)
Haha Muis, ik zie hem al voor me me in zijn snowboots! Zo heeft Ole een afschuwelijke pet met een tijgerhoofd (van een collega gekregen) en zo af en toe wil hij die dus perse op als we naar buiten gaan, ziet er echt niet uit!

Heb je al iets gehoord van je ingezonden stukken?

Eetclub was erg goed idd, blauw water is ook een aanrader. Duivel draagt Prada heb ik nooit gfelezen. Ik lees nu Versplinterd van Karin Slaughter. Daarvoor de nieuwe van Esther Verhoef gelezen, ook erg goed (kom even niet op de naam). Ik lees eiegnlijk alleen in de trein op en neer naar mijn werk. Is steeds maar 20 minuten, maar wel even heerlijk ontspannen, soms als het een erg spannend boek is wil ik 's avonds in bed nog weleens verder lezen, maar dat heeft dan tot resoltaat dat ik pas ron dhalf 2 het licht uitdoe...

Oh en Swissie... relax... komt allemaal goed.. je gaat het echt wel redden, heb er alle vertrouwen in!
Ben nu wel heel benieuwd wat de woontip was Dropneus!

Hoe was het diner (het boek dan)? Staat ook op mijn lijstej oim te lezen nl!
fachat: ik vond het begin wat traag, maar verderop las het steeds lekkerder weg. Het is goed geschreven en leuk opgebouwd, maar niet helemaal mijn type boek om eerlijk te zijn... Doordat het verhaal en het diner elkaar steeds weer kruisen moet je wel goed bij de les blijven en daar heb ik nu even niet zoveel zin in. ben nu meer van de verhaal boeken met spanning.... Niet te ingewikkeld en niet te emotioneel want dan ga ik huilen (hoezo hormonen???)

Ooh ja, ik heb ook nog gelezen: Portret in zwart - Janet Fitch
ooh ja, de tip.... Beetje simpel, maar wel effectief... Wij hebben in de garage een keukenstang (zo een van de ikea) boven de deur vastgeschroefd en daar hangen alle flessen met spuitdoppen (glassex enzo) aan. Die flessen passen vaak niet in de kast omdat ze te hoog zijn en nu zijn ze opgeruimd en toch zo gepakt als je ze nodig hebt.
Drop, heel kind-proof die tip van jullie. Goede tip. Het zijn vaak simpele dingen waar je enorm blij mee kunt zijn.

Hoe is jullie badkamer geworden? Kan je al foto's maken?
Goeie tip Dropneus, leuk dat het in 101 woonideeën komt.

Witch, ik vond Blauw Water niet zò spannend eigenlijk. Heb nu de laatste van Nicci French: 'wat te doen als iemand sterft' nog liggen om te lezen.

Drop, hoe is dat boek van Janet Finch, ik heb ook wat boeken van haar gelezen, 'Witte Oleander' is toch ook van haar? Dat vond ik echt een mooi boek.
Haha Swiss studieboeken zijn idd iets minder verslavend dan leesboeken. Ik ga over een kwartiertje denk ik beginnen in eenmaal andermaal verliefd van Jill Mansell.

Had geboden op het boek van Maria Mosterd -echte mannen eten geen kaas, maar het boek is al verkocht :(

Heb zelf nu een resem boeken op het net gezet om te verkopen, hopelijk loopt mijn handeltje goed, en kan ik over een week 'blauw water' en het boek van maria mosterd bestellen. Heb daar 25 euro voor nodig, maar dat moet wel lukken met 10 boeken die ik heb aangeboden, kan vast nog wel meer boeken kopen.

Morgen mijn boekenkast eens doorzoeken van wat ik nog kan verkopen. Vast nog een hoop
Witch, als je boeken niet koopt om te houden, waarom neem je ze dan niet mee van de bieb? Of hebben ze geen grote bieb bij jullie?

Ik koop ook hoor, maar we hebben een kleine afdeling in het engels, en duits lezen gaat me echt te ver.
We hebben maar een kleine bieb, daarom koop ik. Boeken die op het forum hier worden aangeraden hebben ze meestal niet :(
Jippie, de wasdroger is binnen!!

Nu ga ik even snel naar de boekhandel om een boek te kopen en dan ga ik morgen wel een nieuwe stapel boeken halen bij de bieb.

Heb zin om zo nog even met een boek in bad te plonzen, moet wel lukken.

badkamer is een beetje een rommeltje nu. Morgenavond nog wat accesoires ophangen en dan kan ik van het weekend wel wat foto's maken (beetje kaal nog zonder radiator en douchecabine)

Layla: dat boek van Janet Fitch was goed, het las ook prima weg! Ik had het van mijn schoonmoeder geleend en die heeft altijd een kast vol boeken (is lid van zo'n boekenclub en besteld heel veel) wel handig zo'n extra bibliotheek!
Hoi kletsdames, ben net bijgelezen van anderhalve dag niet hier = 3 pagina's.... maar nu wordt er net een jongetje wakker dus we kunnen ff boodschapjes doen. Later meer.
Net terug van de ha. Puk heeft een goede verkoudheid. Wel wat slijm in zijn longen, maar geen bronchitis. Niets aan te doen dus. Mogen wel wat meer paracetamol geven gelukkig, want dat verlicht enorm en die zes uur tussentijd is echt te lang.

Even baas bellen, want de creche wordt morgen niets.
Lara, heb je een goed medicijn tegen dat slijm?

Probeer zo vaak mogelijk zijn neusje schoon te spuiten, en verder hadden wij wel een goed hoest/ anti-slijm middel.

Finn heeft meestal problemen weer in slaap te vallen als hij wakker is geworden van hoesten.

Beterschap voor hem verder.
Wat werkt tegen slijm dan? Ik heb alleen Luuf en huis en dacht eraan wat warm water aan de kachel te hangen en het hoofdeinde wat hoger te zetten.

Puk voelt zich zo beroerd dat hij zelf vroeg of hij nu naar bed mocht. Dat maken we niet vaak mee.
Ik had een middel "solmucol", dat is tegen hoesten met vastzittend slijm. Bij Finn werkt luuf absoluut niet.

Het werkt dus wel goed om zijn neus schoon te houden. Gelukkig heeft Finn ook geen hekel meer aan die zeezout in zijn neus. Hij heeft geloof ik begrepen dat het hem echt helpt.
Morgen even kijken of ze dat hier bij de apotheek verkopen. Of zou het op recept zijn?

Die neusspray gaat hier ook heel goed. Fijn!
hier is het niet op recept, het kan wel zijn dat ze zulke dingen alleen bij de apotheek hebben (hier wel).

Moet Puk ook wel eens overgeven van het hoesten? Ik heb af en toe het idee dat Finn bijna in zijn hoesten stikt, zo zielig.

Heeft Puk nog koorts? Of ligt hij gewoon lekker te slapen.

Ik hoop wel dat jij vanacht een betere nacht krijgt. Kan je op de een of andere manier of hem bij jou in de kamer leggen, of zelf bij hem in de kamer slapen (op een matras wel te verstaan)?

Ik vind het wel ideaal dat Finn bedje op wieltjes staat, makkelijk mee te nemen op die manier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven