***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Morguh.... Hier nog steeds druk, druk en afgelopen week een giga werkdip gehad... Nu ben ik weer tot rust gekomen en ga ik rustig verder zoeken.

Witchke: succes vandaag!!

Xaloy: hoop dat je weer veilig thuis ben en duim voor je!

Luce/Icke: Dikke voor jou

Muissie: wat doen je mannetjes het goed zeg! Fleur rolt overigens helemaal nog niet om, maar daar maak ik me eigenlijk geen zorgen om, ze doet het verder prima en is heel gelukkig en lief en dat is het allerbelangrijkste!

Ons meisje doet het nog steeds super. Ze word nu overigens wakker en ligt in bed te gillen (van plezier) maar ik denk dat de fles nu ook snel in de magnetron moet. Ik ga aan de slag. Tot later!
Goedemorgen!! dag 32... ik knijp hem nu wel een beetje...

spitsmuis ik vond het wel geruststellend wat je zei over die kenns die onregelmatig was na de ZS. dat ik de 1ste maand weer net als vroeger ongesteld was was misschien een toevalstreffer!

Lara stap in de auto Grun is maar 1,5uur!

En ik zie echt een christelijk plaatje in je profiel hoor!

Fached zie het helemaal voor mij! Witchke in een torenkamertje met een berg wol

spitsmuis Wat een knappe kerels heb jij toch! Logisch dat je trots bent...Je weet hoe hard ze ervoor hebben moeten vechten.

Hmmm...dag 32? Hup, wandelingetje naar drogist en haal even een test! Weet je tenminste zeker of het iets is!

En nee, dat was geen maria-plaatje! Ik verander hem direct.

Vannacht werd Max om 3:30 wakker. Ik heb hem even laten huilen, maar heb toch maar een fles gemaakt. Toen deze klaar was lag hij weer te slapen (grapjas). Ik dus ook weer mijn bed in en toen werd hij om 4:15 wakker en wilde weer geen fles. Vervolgens heb ik dus nog 1,5 uur wakker gelegen... Misschien vanavond maar iets langer laten huilen? Ik denk dat hij misschien heeft afgeleerd honger te hebben, en nu nog moet afleren 's nachts wakker te worden. Nouja, we komen er wel.

Net even naar de kapper geweest want mijn vriend was toch thuis. Snel weer terug en toen kwam ik erachter dat ik geen sleutels en geen telefoon mee had en de bel deed het niet... Ik heb dus eerst twee keer tegen zijn motor aangetikt in de hoop dat hij zou kijken omdat het alarm afging, maar nee... Snel terug naar de kapper en daar maar naar huis gebeld. Zo, ik heb wel weer genoeg meegemaakt vandaag!
Waarom wijzigt mijn plaatje niet???

De eerste tand is trouwens een feit. Daar kwam dat gekwijl dus vandaan. Iedereen waarschuwde voor enorm vieze luiers, maar dat is me vooralsnog bespaard gebleven.
Jippie! Gelukt.
jip janneke en lara!

Hoera voor max en zijn 1ste tandje!!!!

Nog geen test in de planning...Wil eerst mijn werkdagen achter de rug hebben.
Jaaa Ik ben weer thuis!

Alleerst: Framboos, laat ons niet zo in spanning!!!

Gos wat is dat vermoeiend zeg, zondag heenrijden en maandagavond weer terug, maar ja, alles voor een fijne toekomst in de bergen! Compli heeft jullie al geinformeerd zie ik, dus daar hoef ik niets meer aan te doen. Donderdag weet ik hopelijk meer! Heb ondertussen al wel weer 3 nieuwe sollicitaties de deur uitgedaan, dus ga gewoon door. De twee die nu nog open staan (er staan er wel meer open maar daar ben ik (nog) niet op gesprek geweest) zijn allebei erg anders, dat kan nog een moeilijke keus worden. De een verdient erg goed, lijkt redelijk rustig (en dus misschien ook saai!), de ander is veel hektischer en drukker (en dus leuker) maar verdient minder.

Witchke, gefeliciteerd met jouw baan, als wat ga je nou werken?

Verder ben ik niet erg bij, maar dat komt vanzelf wel weer :-)
Hier is meneer een nachtje bij schoonmoeder aan het logeren, wij moesten sporten gisteren van 21.00 tot 23.00uur en dus kon ie beter bij haar blijven slapen als dat we hem nog eens wakker moetsne maken.

Xaloy, welcome back, blij dat het zo goed is gegaan!

Spitsmuisje... knappe ventjes heb je toch he! Dat omrollen komt vanzelf wel hoor, zeker als ze het nu al eens per ongeluk doen.

Lara... haha, ik heb ook eens zoiets gehad, moest toen via het dakterras van de buren op ons dak klimmen en heel hard op de achterdeur bonken om vriend wakker te krijgen.

Witchke... gefeliciteerd met je job, dat vroeg opstaan went vanzelf!

Ik weet niet meer wie het schreef, maar inderdaad...ik kan ook uuuuren over baby's praten nu. Weten jullie nog dat ik tijdens mijn zwangerschap zo hard riep dat ik andere kinderen helemaal niet leuk vond...ha, moet je me nu eens zien...zeg zelfs tegen andere moeders hier int café dat ik hun kind 'zooooo leuk vind'...dat ik nooit van mezelf gedacht1
Klink allemaal goed Xaloy! Hoe lang is het eigenlijk rijden? En heb je Robbie erg gemist?

Waarom ben je niet blij?

Framboos: je werkdagen zijn vanavond toch achter de rug....? Ik ben benieuwd!!
Ik heb het dus een beetje gemist denk ik, maar ik begrijp dat er bij jou een kans bestaat dat de tweede op komst is Framboos? Heeft dat te maken met de vervelende anticonceptieervaring die je laatst had?

Ik ben vandaag druk in de weer met hapjes voorbereiden. appeltjes koken voor appelmoes enz... vandaag heb ik een stoomkoker besteld. Lijkt me wel zo makkelijk en gezond voor onze kleine spruit (en ook voor onszelf) Ik vind die potjes uit de winkel echt helemaal niks (ze eet ze overigens wel, dus het is wel gemakkelijk) maar ik heb er niet zo'n goed gevoel bij. Het lijkt me wel handig om ze zo snel mogelijk met de pot mee te laten eten. Hoe gaat dat bij jullie?
BIJ! Wel blij hoor!
Haha, ik had ook blij gelezen, maar dat staat er idd niet
ow...tsja..., slaapgebrek he? Gelukkig maar, niet bij zijn is minder erg dan niet blij zijn...

Dropneus: ik geef nog geen bijvoeding, ik wacht tot Max 6 maanden is (dus ruim 1,5e maand). Ik was ook van plan zo min mogelijk naar de potjes te grijpen (hoe makkelijk ook). Ik heb dat boek Opperdepop en daar staan echt handige dingen in waarmee ze zo snel mogelijk gewoon kunnen mee-eten.

Heb je wel eens iets over Rapley gelezen? Klonk mij wel logisch in de oren.
Ik heb idd ook wel iets over de rapley-methode gelezen. maar vooralsnog doe ik gewoon wat ik zelf handig vind. Ze eet nu best goed van een lepel. Alleen wordt ze steeds heel boos als het op is (we geven maar kleine porties aangezien het nu echt nog om het wennen en smaakjes proeven gaat) Ik heb nu banaan, peer en wortel geprobeerd. vandaag gaan we verder met brocolli en daarna appel. Het is echt lachen... Fleur is met 5,5 maand begonnen met haar eerste hapje. Als ze zes maanden wordt zijn we net op vakantie (volgende week) dus het leek me wel lekker om daarvoor thuis al eens te kijken hoe het gaat.

Ben gisteren trouwens gebeld door het bureau waar ik me in heb geschreven. Ze gaan met me aan de slag, dus dat is mooi. Vandaa ga ik me nog bij een ander bureau aanmelden en 1 rechtstreekse sollicitatie de deur uit doen. Ik heb bedacht dat ik minstens twee brieven per week probeer te versturen en dan moet er voor het einde van het jaar vast wel iets tussen zitten. (ik ben wel bereid 4 dagen te werken, dus dat moet te doen zijn)
heeej Welkom terug Xaloy de wereld reiziger! Spannend hoor dat afwachten....En zulke grote gevolgen voor jullie allemaal! pfff ben je niet nerveus???even emigreren is niet niks!

Idee...Je kunt ook mee gaan doen aan zo'n programma van de EO.

iets in de trans van "een nieuw leven""kunnen we je gaan volgen op tv!

(ben dol op dat soort leedvermaak programma's!!hahaha mensen beginnen dan een mislukte camping enzo...)

Uiteraard wordt jullie verhaal wel een succes story!

Dropneusje Fijn dat jij de steamer of hoe heet zo'n ding even voor ons uitprobeert

Tja....door dat ...incident van laatst ben ik een beetje onzeker geworden. Ik dacht dat het geen kwaad kon omdat volgens mijn berekeningen de eisprong al geweest moest zijn. Toen kwam onze mich ineens op de proppen dat zij toen dr tijd pas na 3wk haar eisprong had gehad!! En ik had die dag toevallig wel buikpijn...Nu is het inmiddels 32dagen geleden dat ik ongesteld was. Ik hoop gewoon op een toevallige loop van omstandigheden.

Het zou anders wel een uniek geval zijn...1keertje na weeeeeken...ongelukje....en meteen raak! ?

We wachten nog even geduldig af....

lievelust Wat goed van je dat je bent gaan sporten! En dat ook nog samen met man. Goed voornemen!

zucht ben vreselijk moe...T maakt er de laatste tijd een gewoonte van te kreunen in zijn slaap. Vooral rond 5uur tot een uurtje of 7.

(speen in speen uit etc.)

Tja...dat zijn dan weer de nadelen van een baby op je eigen kamer.

brrr en nu moet ik zo ook nog eens aan het werk

Mijn ogen branden in mijn hoofd!

Ga mij maar eens even omkleden....

Dag lieve meisjes!
Ja, man is mijn stok achter de deur, want die is nogal van de sportieve dus hij sleept mij mee of ik nu wil of niet.

Jammer dus dat ie zoveel werkt...anders was ik nu vast helemaal gestroomlijnd!
Trouwens, dat kreunen doet Daan ook. Ik hoor hem hier altijd via de babyfoon, vind het wel schattig, maar kan me heeeeeeeel goed voorstellen dat het minder adorable is als ie naast je bed staat.
Misschien kun je je babyfoon anders instellen? Die van mij gaat nu alleen als er wat langer geluid is, zodat ik niet meer van elk kreuntje wakker wordt.
Jeetje, slapen jullie babies zo ver weg dat jullie 's nachts een babyfoon nodig hebben? Ik had er de eerste week 's nachts een naast mijn bed staan en werd er gek van dat ik echt ieder geluidje hoorde Ik heb toen al snel het geluid uit gezet en nog wat later heb ik het ding permannent naar de woonkamer verplaatst. Nu gebruiken we hem alleen nog maar beneden. Als ze echt huilt wordt ik er wel wakker van. Maar dat doet ze eigenlijk nooit. Ook hier is het tegenwoordig 's ochtends geregeld feest. ze is best vaak om 6 uur wakker en dan gaat ze herrie schoppen (niet huilen hoor, maar gewoon kletsen en gillen van plezier)
Inderdaad, hij slaapt aan de andere kant van het huis en dan nog een verdieping lager. Niet ideaal nu hij 's nachts nog wel eens wakker wordt, maar boven was geen plek voor een slaapkamertje. Voordeel is dat ik overdag wel snel bij hem ben en geen babyfoon nodig heb.
Niet heel ver weg, maar dit pand is extra geisoleerd tegen geluid (horecapand) dus ik hoor hem echt niet huilen zonder babyfoon
Even jullie mening...

Man heeft Daan net opgehaald bij schoonmoeders. Ik had gisteren een bakje met gepureerde nectarine meegegeven voor hem en nu komt ie dus thusi met een heel blad volgeschreven met wat Daan wel en niet mag hebben en hoeveel. Volgens haar mag ie dus absoluut geen nectarines/perziken tot ie 1,5 jaar is en moet ik zijn groente/fruithapjes rond 12uur 's middags geven want dan verteerd het beter volgens haar (ik geef het meestal na zn slaapje 's middags, dus rond 16uur)..en mag ie verder alleen maar wortel, broccoli en bloemkool tot ie 1 jaar is en mag ie nu ook al best wel aardappels.

Ik heb dus ook dat boek van Opperdepop gekocht van de week, maar daar staan wel perziken/nectarines in voor deze leeftijd en aardappels zie ik pas veel later in een aantal recepten staan.

Ben ik dan echt zo onverantwoordelijk bezig??? Ik word hier onzeker van en als ik ergens niet tegen kan is dat het wel!
Eh...dit zou mij echt in het verkeerde keelgat schieten! Een heel blad volgeschreven??!

Perzikken en nectarines mogen best. Dat staat in opperdepop en ik heb net nog even gegoogeld. In veel potjes zit het trouwens ook.

Wanneer je een groente- of fruithapje geeft moet je zelf weten. Ik heb het toevallig eens nagevraagd. Nu is het nog bijvoeding en het heeft dus meer de functie van wennen aan eten en leren op iets binnen te krijgen wat niet vloeibaar is. Het maakt niet uit wanneer je het doet, maar het is beter het elke dag rond hetzelfde tijdstip te geven. Om de reactie af te wachten geven veel mensen het 's ochtends rond de 2e voeding. Mocht hij allergisch worden dan zie je dat dezelfde dag nog en niet tijdens de nacht.

Misschien hanteert je schoonmoeder nog de regels van vroeger en vroeger was alles niet altijd beter. Heeft hij trouwens die nectarine wel gehad? Of heeft ze haar eigen regels maar doorgevoerd? (want dan zou ik dus gek worden- bel dan in elk geval!).

Niet onzeker worden hoor! In Opperdepop staat heel duidelijk met welk soort groente en fruit je beter kunt wachten (ivm allergieen). Iedereen weet het altijd beter, maar ga op je eigen gevoel af, er kan niet zoveel fout gaan hoor!
Jippie a jeeeeee, mijn eerste sollicitatiegesprek is binnen!! weliswaar in mijn vakantie, dus ik moet er een eindje voor rijden, maar ik ga ervoor!!!!
Lievelust: Je doet het prima hoor!!! Ik doe ook gewoon wat er in de boekjes staat en veel dingen van vroeger zijn allang achterhaald. Het is jouw kind en 'moeders' en 'schoonmoeders' hebben vaak zo hun eigen ideeen. Ik krijg ook wel eens van die opmerkingen... Ik hoop dat je er met haar over kunt praten en die brief die ze geschreven heeft slaat ook wel echt alles....

Ennuh, voor alle voedingsmiddelen geldt dat ze prima zijn als je kindje geen reactie vertoont. daarom moet je het ook proberen. Dus ze kan lekker kletsen, maar misschien is ie wel allergisch voor 'bloemkool' Volg je hart en dan komt het allemaal goed

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven