***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Niet echt ziekjes hoor, maar snipverkouden en hou er maar rekening mee dat ik dat de komende 4 jaar dat Max op het kdv zit ook blijf. Heb best weerstand, maar die baby- en peutervirussen kan Lara niet aan.

Is het gezellig bij mams en paps?

Fachat tnx!
Ole heeft idd nooit veel geslapen. Kaj was net zo, Met 1,5 deed hij ook al geen middagdutjes meer!

Lara, groot gelijk dat je wat nieuws gaat kopen! Ik heb de eerste weken ook mijn zwangerschapsbroeken moeten dragen, heel ellendig! Gelukkig ben ik inmiddels al wat afgevallen en kan ik weer een deel van mijn pré-zwangerschap periode kleding aan. Streven is dat ik ook weer kleren aan kan van voor mijn zwangerschap van Kaj! Ik schrijf ook mee op een ander "dieet-topic" is wel goed, want je wordt erg gemotiveerd!
Lijkt erg op Ole's ritme Luce / Icke! Geef jij borstvoeding?
Pfff...lastig hoor, zo weinig slaapjes. Dat is juist de tijd die je lekker even voor jezelf hebt, toch?

Ik kon gelukkig al vrij snel een aantal pre-zwangerschapskledingstukken (goed woord voor galgje!) aan, maar niet al mijn blousjes en alleen de broeken die laag zitten. Mijn buik was altijd heel plat en nu wat minder. Waarom die blousjes niet passen is me echt een raadsel...

Hoeveel wil je afvallen?
Zo'n 10 kilo eraf zou erg mooi zijn!

Dat blousjes-probleem ken ik ook, tja, waar zou dat nou door komen hé....
Moemoemoe nee...niet door tommy maar door een prikende mug vannacht!

Lievelust Tommy's hoofdje is heel erg verbeterd. Volgende wk komt de fysio en dan horen we wat zij er van vind.

Ben benieuwd hoe het met Kaj zijn hoofdje nu is...lilien?

Compli Apentaal? En, je mag trots zijn op je dappere vrouwtje!

Icke Leuk dat je komt donderdag!!:cheer2: Ik had er al op gehoopt.

Ergens in de middag? vanaf 1uur? zeg ut maar.....

En nee...ik ben nog steeds niet....

Mich vermoeidheid doet veel met je gemoedstoestand he?

Die arme morris berg! en bah hormonenzalf...Misschien overbodige tip voor een uber moeder als jij, maar je hebt ook van die berg pads van Zwitsal. Maar dat zal wel niet bij een lichte vorm van berg zijn...

Spitsmuis Hoe ging het bij de dokter?

Ik keek trouwens gister even voor de lol op onze oude msn en zag daar Bloeme! Kennen jullie die nog wel? Ook ineens verdwenen.

En knoppeltje?

Witchke Gefeliciteerd met je korte baantje!

Lara Fijn dat je erachter kwam dat je eigenlijk de verkeerde broeken in je kast had hangen

Toen ik je tekst eerst las dacht ik huh? heeft ze zin in kappertjes???

Fachet Tommy krijgt smorgens fruithapje (erbij) en savonds hartig hapje erbij

Ow tommy staat voor de deur!
Framboos: jaaaaaaaaaa, dat is de insteek! Ik heb de verkeerde broeken, het ligt niet aan mij! (en de weegschaal is vast ook stuk).

Ehm...Tommy staat voor de deur? STAAT voor de deur...? Wat is het toch een snelle jongen!

Wanneer ga je testen?
Fachat: nou niet door een indrukwekkend decolletee helaas... dat is weer gewoon in oude staat hersteld. Jammer weer.
quote:lara1978 schreef op 17 september 2007 @ 16:39:

Framboos: jaaaaaaaaaa, dat is de insteek! Ik heb de verkeerde broeken, het ligt niet aan mij! (en de weegschaal is vast ook stuk).

Ehm...Tommy staat voor de deur? STAAT voor de deur...? Wat is het toch een snelle jongen!

Wanneer ga je testen?

jep jij had verkeerde broeken!!!

Ik weet niet wanneer ik ga testen...Ik ga morgen even naar de dokter (voor iets anders niets ergs)

En zal het eens overleggen met de dokter....zit nu op de 31ste dag.
Fachat, ja, idd volledige bv en sinds kort een flesje kv in de avond, maar dat helpt voor geen meter......
Hehe, ik kan weer op het forum, kon er opeens niet meer op sinds mijn laatste bezoek, erg irritant.

Terwijl ik dit typ zit Kaj naast me in de kinderstoel (wij hebben een chicco polly, vind hem erg fijn) en springt kat Max op de tafel (doet hij anders nooooit ) en schatert Kaj het uit.

Icke, lekker even bij je ouders. Hoop dat je een beetje tot rust kan komen.

Witchke, gefeliciteerd met je baan

Compli, goed dat je ons op de hoogte houdt, ik hoop dat er snel goed nieuwd komt!

Ook ik ben snipverkouden. Of misschien komt het ook een beetje door al het stof, man is op zolder aan het klussen.

Framboos, wat goed dat er vooruitgang zit in het afgeplatte hoofdje van Tommie. Bij Kaj gaat het ook beter. Zijn voorkeurshouding is hij zo goed als kwijt. Zijn achterhoofd is nog steeds plat, maar volgens ons wel een stuk verbeterd. Vrijdag komt de fysio. Ik ben benieuwd naar haar bevindingen.
Sorry, Framboos, Tommy
"Compli, kun jij niet even een filmpje maken van het "voeren" van Robbie terwijl je zwitserduits tegen hem spreekt? Kan hij vast wenne (met die gesprekken van je vrouw komt het toch wel goed) en hebbn wij hier een idee van de mogelijke betoverende werking van het Zwitserduits...."

Ik moet deze taal nog volledig leren. Ik kan me in het Duits heel aardig redden, maar ZwDuits vind ik vreselijk moeilijk. Dus zou Xaloy tegen Robbie moeten praten voor dat filmpje. Ik vraag me echter af of jullie veel charme in die taal zouden ontdekken. Het is één en al keelklank, gerasp, gehak en gespuug, waarbij men de tong volgens mij continu strak tegen het gehemelte moet drukken en ook nog eens de helft van de woorden moet inslikken. Ga d'r maar aan staan. Nee, Compli heeft wat dat betreft nog een lange weg te gaan.

Overigens ging het eerste gesprek bij het andere bedrijf om 11 uur goed. Ze mocht al vrij snel met Herr Direktor zelluf babbelen, die ook Nederlander bleek te zijn. Het is een chemisch bedrijf en wordt misschien in de nabije toekomst overgenomen door Akzo Nobel, geen kleine jongen.

Verder wacht ze vanmiddag nog even daar af of ze morgen op gesprek kan bij nog een derde bedrijf, maar die kans wordt inmiddels al zo klein, dat ik er van uit mag gaan dat ze zo weer naar huis gaat rijden, de arme schat. Dat wil ze natuurlijk persé, omdat ze Robbie niet zo lang kan missen en dat snap ik dan wel weer.

Papa zal in ieder geval geduldig op haar wachten vanavond en heel blij zijn als ze weer thuis is.
O ja, en eind deze week hopen we van die twee bedrijven te horen of ze met Xaloy verder willen. Iets dat natuurlijk vanzelfsprekend is als ze niet oliedom zijn. En dat zijn de meeste Zwitsers dan ook niet.
Lara, dacht idd dat het aan je decolleté lag! (is hier wel het "probleem")

Icke, hier ook volledige bv. Komt Ruben 's nachts ook echt om te drinken of is het iets anders? Slaapt hij bij jullie op de kamer?

Waar woon je trouwens in Fryslan?
Yes, het gaat wel goed met Xaloy, lees ik ... denk dat ze snel goed nieuws kan verwachten.

Hier beetje worried om op tijd wakker te worden morgen, moet om half 8 beginnen werken, en zal dus vrij vroeg uit bed moeten sukkelen.
Sterkte en succes, Witchke!
Lara, ga je shoppen? Groot gelijk! Mijn figuur is ook niet meer helemaal wat het is geweest (lees: helemaal niet!) en ik vind dat ik af en toe ook best wat mag kopen van mezelf. Helaas is bruintje het er niet zo mee eens, dus vandaar dat ik toch nog even blijf werken.

Mich, ik kan me indenken dat je het niet zo eens bent met hormoonzalf voor het bolletje van Morris. Ik weet echt niet wat ik zou doen: aan de ene kant zou ik het gebruiken als de berg heel erg is (kreeg wel die indruk bij Morris), maar aan de andere kant is het wel een paardenmiddel.

Compli/Xaloy, hoop echt voor jullie dat de knoop deze week wordt doorgehakt! Natuuuuurlijk krijgt ze de baan!

Witch, oef, dat is vroeg uit de veren! Hoe laat staat Xander op? Ik moet twee keer in de week om 8.30 beginnen en dat vind ik al veeeel te vroeg! (ben niet zo'n ochtendmens)

Framboos, nog steeds niet "je weet wel"? Ga je morgen de dokter bellen? Een kennis van mij heeft tot een jaar na de geboorte een zeer onregelmatige menstruatie gehad, dus misschien dat het dat is?

Icke/Luce, wat slaapt Ruben weinig overdag! Het schijnt wel dat het per kind heel erg verschillend is. Mijn zusje wilde ook als kleintje niet overdag slapen, terwijl ik het liefst heel de dag door een tukkie wilde doen. Hmmm, dat is trouwens nog steeds het geval.

Lilien, sterkte met je verkoudheid! Ik ben het nog niet echt geweest, maar het zal niet lang meer duren. Was twee jaar geleden (mijn eerste jaar lesgeven) doorlopend snotterig door mijn lieve pubertjes.

Wat een pisweer is het hier! De regen komt met bakken uit de hemel, jegh.

Oe, we waren net bij de kinderarts en ik loop weer eens naast mijn schoenen van trots! De jongetjes zijn bijna gemiddeld qua lengte en gewicht voor kinderen van zes maanden oud. Volgens dokter Bakker zijn Steijn en Huug "twee gezonde Hollandse knullen"! Tja, ik kan niet anders dan me maar aan te sluiten bij zijn mening. Ze ontwikkelen zich goed en er is bijna niets meer dat ons doet denken aan hun prematurigheid. Het enige dat nog niet echt lekker gaat is het omrollen: ik heb de indruk dat het meer toevalstreffers zijn als ze het doen, dan dat het ligt aan de techniek. Toch denk ik dat het nog maar een kwestie van dagen is eer ze het ECHT kunnen (en dus niet per ongeluk, zoals nu), want het ziet er wel heel anders uit dan een week geleden als ze bezig zijn.

Steijn is 66 cm en 6850 gram (spekkie!)

Hugo is eveneens 66 cm en 6550 gram (bonkie!)!!!

Ben ik trots? JA! Schep ik graag op? JA! Schaam ik me daarvoor? NEEEE!

Hebben jullie dat trouwens ook? Ik verkondigde tijdens het zwangeren dat ik noooit zo'n moeder-moeder zou worden die het alleen maar over haar kinderen zou kunnen hebben. Ook zou ik hip and happening blijven en niet met alleen maar moeders omgaan. Tja, wat doe ik nu? Ik kan een avondvullend programma maken over darmkrampjes, doorkomende tandjes, vieze luiertjes (en hoe ze ruiken!), groenten- en fruithapjes en baby's in het algemeen. Ook is iedere medemoeder ineens een vriendin van me, terwijl ik diegene bijvoorbeeld vroeger niet zo leuk vond. Maar verder ben ik helemaaaaaal niet veranderd door Steijn en Hugo! (kan alleen bepaalde nieuwtjes niet meer lezen, uitgaan doe ik eens in de maand en dan is het veel, flink veel alcohol laat ik doorgaans aan me voorbij gaan en raak ik erg emotioneel als ik een heel jong baby'tje op de tv of thuis zie!)
Witchke: hoe laat wordt Xander dan wakker? Ik moet altijd om half 8 op als ik moet werken. Max wordt sowieso om half 8 wakker dus dat is spitsuur. Gelukkig "doet" mijn vriend Max dan, want hij brengt hem ook 's ochtends naar de creche. Heel fijn, want ik ben nogal gehecht aan mijn slaap en wil liever niet vroeger op...

Lilien: wat goed dat het hoofdje bijtrekt! Heb je veel oefeningen gedaan met hem? Wat iritant dat je steeds niet kunt inloggen. Misschien een andere nick erbij nemen?

Spitsmuis: wat een supergoed nieuws weer! Ik krijg ook totaal niet de indruk dat er nog iets prematuurs in Hugo en Steijn zit zeg. Komt dat vaak voor? Meestal duurt het toch tijden voordat de achterstand is ingehaald?

Hihi, moet wel lachen om wat je zegt over dat je dus niet zo'n moeder wilde zijn. Dat wilde ik ook niet. Ik weet niet of het nog iets hormonaals is of dat ik er mee zal moeten leren leven, maar ik word dus ook helemaal week bij kleine baby's op tv. Krantenberichten met nare dingen over kinderen maken me boos en heel verdrietig en ja...ik kan ook zo een avond over Max en kinderen in het algemeen praten. Ik was zo vreselijk nuchter!

Gelukkig ben ik niet zo'n moeder-moeder die daardoor irritrant wordt. Ik kan namelijk ook nog prima over andere dingen praten. Laatst was een vriendinnetje hier en zij vond het zo gezellig met Max en ook leuk dat alles ook weer heel normaal is als hij er niet is. Vond ik ook wel heel fijn om te horen. Natuurlijk heb ik het dan heus wel over hem, maar niet alleen maar.

Compli: allemaal goed nieuws uit Zwitserland dus! Mooi, mooi, mooi!
Spitsmuis, hoera voor de muisjes! En ja, ik ben ook echt een moedertje geworden terwijl ik me vroeger met kind en al aan de bar zag hangen. Ik zou gewoon alles blijven doen als ik een kind had (in m'n fantasie had ik er 1, een meisje). Maarrrr, ik moet er wel af en toe tussen uit hoor, anders ben ik niet meer leuk!

Icke, Fachat, Punkiepop, hier zoals jullie weten ook volledige bv en geen doorslaper. Maar wat zo gek is, is dat Lars ook volledige bv kreeg en na 3 maanden doorsliep, en dan echt van 7 tot 7. Waarom zou het nu anders zijn he? Fachat en Punkiepop, was het bij jullie eerste ook anders?

Framboos, kom op, even over zo'n staafje plassen, zo gebeurd!

Nu ga ik ontspannen, want deze dag was zoooo lang. Bedankt voor de lieve sms-jes!
Fachat, hij slaapt -gelukkig- niet meer bij ons op de kamer...... Maar we horen wel veel van hem (jaren '30 oud huis, erg gehorig) Dus als meneertje huilt omdat speentje zoek is dan springen wij weer uit ons bed. Gemiddeld 4 keer per nacht, naast de voedingen. Woon in Ljouwert. Woon jij soms stiekem in de buurt?!

Spitsmuisje;

Congratulations met je boys! De kanjertjes!

Hoe staat het nu eigenlijk met de job van je man? Nog een Frans avontuur of was dat loos alarm?

En ik vind dat je best wat voor jezelf mag kopen hoor. Karen Miller jurkje ofzo.....

Lilien,

Back on stek? Vond je Sandur voor herhaling vatbaar?

Mich,

Hoest nu?

Ik zou die hormonenzalf niet te rijkelijk smeren. Eerder dikke vette laag vaseline, mutsje erop, paar uurtjes intrekken en afkrabben........ Maar kan me indenken dat je dat al geprobeerd hebt......

Framboosje,

Had je speciale plannen voor donderdag?

Enne, 31e dag?...pompidompidom......ik zeg niets.......

Heb lamme duimen van het draaien voor Xaloy!
Fijn dat Steijn en Hugo het zo goed doen !! En je mag terrecht trots op ze zijn hoor !!

Xander wordt meestal tussen 6-7 u wakker, nu zal ik hem er verplicht om 6 u uit moeten halen. Want vriend is nog minder mens dan mij s morgens, en dan kleed ik hem aan en krijgt hij fles en word hij klaargelegd voor vriend die hem dan naar de creche doet.

Zo straks eens gaan spinnen. Jammer genoeg laat thuis vandaag. Dus weinig slaap.
Spitsmuisje, begrijp ik het goed dat Hugo en en Steijn veel te vroeg waren geboren? Hoe prematuur waren ze? Ze zijn trouwens flink gegroeid in die 6 maanden! Gefeliciteerd trouwens met hun 1/2e verjaardag!

Michacha, bij Kaj lukte de bv niet, dus ben ik na 3 weken volledig kolven overgestapt op kv. Volgens mij sliep Kaj na ongeveer 2 maanden (weet het niet meer precies) de hele nacht door. Ik wijt het zelf na dus aan de bv. Maar bij jou is dat dus niet het geval...

Icke/Luce, dat wil dus zeggen ongeveer 7 keer per nacht je bed uit?

Ben wat dat betreft blij dat Ole niet zo van zijn speentje houdt!

Oh ja en ik woon niet in Fryslan, maar mijn ouders wonen in Skearnegoutum en mijn schoonmoeder in Snits. Heb zelf ook een aantal jaar in Skearnegoutum gewoond.

Witchke, ik moet zo aan Doornroosje denken, spinnen? Is vast iets anders!

4 dagen in de week doe ik de jongens 's ochtends, dwz aankleden, ontbijt maken, en naar school brengen en als ik moet werken ook nog lunchpakketje maken bv-flesjes en fruithapje klaarmaken en Ole wegbrengen en als ik tijd over heb eet en drink ik zelf ook nog wat. Als ik met de jongens beneden kom is mijn vriend vaak al de deur uit. Mijn vriend haalt Ole en Kaj altijd op als ik moet werken, omdat ik dan later begin, betekent dat dat ik natuurlijk ook later klaar ben! Op woensdag is mijn vriend vrij, dus dan doet hij alles! Dan begin ik ook eerder op mijn werk! In het weekend doe we het om de beurt. Allebei 1 dag uitslapen! Heerlijk!
Lara Wat heb jij nou weer voor plaatje?

moeder maria?

Icke plannen? ik wil ruben knuffellen, en Tommy en ruben gaan spelen in de box...Ik zet thee met lekkers daarbij...enenen

allemaal leuke dingen gaan we doen op onze ieniemienie meet!!!!!

ehh volgt meer
Kweenie...het heette blue dream en dat klink zo romantisch. Ben de zon zat en zoek nog een beter plaatje.

Ik wil ook bij de minimeet zijn! Waarom wonen jullie zo godvergeten ver weg??!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven