April 2009!

03-08-2008 19:22 2411 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze prachtige april moppies

Nickname Leeftijd Kindje UD BVD Geboren! Noerie311e2 april26 maart Sofia Katherina Puck281e12 april26 maart Philipmjdh381e22 april30 maartTeunPamster251e11 april31 maartAnoukBeer384e1 april31 maartBeertjeEnka352e2 april1 aprilLarsT&G263e7 april3 aprilLoïs TamarAssevas291e18 april6 aprilEmma MaritMette Mare272e13 april8 aprilStef ThijmenElmanita282e10 april 9 aprilGwenvrolijkevrouw1282e8 april10 aprilKarlijnRuma384e16 april10 aprilAnneJohaira231e19 april14 aprilNajade Jazzley JohairaLouiseP333e15 april15 aprilJuliusAsjemenou371e18 april16 aprilIsa Anne-Noor Wendy291e9 april20 aprilYaelReminder371e20 april29 april BastiaanIndia74341e25 april1 meiFee Havana floddertje1283e3 mei3 meiPepijnSteenbokje77311e29 april4 meiSofie Roos

Naam Kindje Startgewicht en lengte Huidige gewicht en lengte leeftijd Sofia 3000 gram en 50 cm 9.4 kg en 73.5 cm10 mndPhilip 3100 gram en 50 cm 7035 gram en 67 cmBeertje4150 gram en 55 cm9 kg en 74 cm10 mndStef3390 gram7595 gram en 69 cmGwen 3400 gram en 50 cm 10.1 kg en 74 cm11 mndAnne 3900 gram en 49 cm 9680 gram en 71 cm9 mndIsa 3400 gram en 49 cm 8400 gram en 73 cm8 mndFee 4100 gram en 53 cm 9750 gram en 76 cm7.5 mndPepijn 4200 gram en 52 cm 10,8 kilo en 76 cm9 mnd
De eerste tandjes zijn dus al door! Wat gaat het toch hard! Leuk hoor.

@ Beer: Misschien nog een tandje? En wat dat in bed slapen betreft: Beertje is een echte beertje toch? Daar ga je niet zomaar opliggen toch?

(Stief)zoon is eingelijk ook wel mijn zoon. Zijn moeder is overleden toen hij nog geen 2,5 was. Ik heb hem dus altijd en ben eignelijk gewoon zijn moeder. Hij noemt me ook mamma . Met hem gaat het goed. Al zijn het ook voor hem even drukke tijden. Veel bij oma enzo en dus goed verwend. Maar dat bevalt hem wel, haha.

We gaan naar een andere woonplaats. Maar niet ver hoor. Het is het dorp ernaast.

@ Elma: Sofia rolt ook niet. Geen enkele interesse daarvoor. 'Staan' is het enige wat ze wilt. Ze gedraagt zich net zo in de box als Gwen als ik dat zo lees. Mooi he, ze doen gewoon echt waar ze zelf zin in hebben. En weer 2 kiezen! Toe maar! En gefeliciteerd met het behalen van je cursus!

@Ruma: Dat heb ikhetzelfde met SOfia. DIe komt ook meestal zo rond half 7 en dan ishet wel makkelijk zo vlak naast je. Kan toch nog even ook? Ze hoeven toch ook niet naar hun eigen kamers? Wel lastig is dat Sofia nu wel wakker van ons wordt als wij naar bed gaan.

Ik ga weer verder schilderen!
hej meiden,

Even kort, maar manlief is vandaag dan eindelijk voor de knip geweest. Hij zag er best wel tegenop, maar ik zei hem dat hij dat liever wilde dan 4 zwangerschappen en bevallingen , haha. Binnen een kwartiertje was het gepiept. Over 3 maanden moet hij een potje inleveren om te kijken of er nog zaadcellen aanwezig zijn. Tot die tijd moeten we nog veilig vrijen.

Toch is het een raar idee dat het nu definitief is, ook al willen we beiden geen 5e kindje, maar toch.... ....
Jeetje, in een kwartiertje gepiept. Ook bizar dat dat dan zo makkelijk is. Kan me voorstellen dat het een raar idee is. DIt is jullie gezin dan. Gene zwangerschappen meer, geen bevallingen meer (jammerrr, haha) en geen kleine baby's meer. Is natuurlijk toch heel definitief allemaal. Wel fijn ook. Hoef je je (bijna) geen zorgen meer te maken dat je misschien nog ooit een verassing krijgt.

Vandaag worden de openslaande deuren in de achterpui gezet. Leuk! Ik ben benieuwd hoe het wordt. Vriendlief gaat idt weekend met een club vrienden weg. Stond al heel lang. Komt natuurlijk voor geen meter uit zo een week voor de verhuizing en daar ging hij zich gisteren ineens heel schuldig over voelen, Hij wilde de boel afblazen. Dat hoeft nou ook weer niet want we redden het best. Er moet nog veel gebeuren de komende 1,5 week maar niet door ons. Door de werkmannen. Dus om daar nou voor thuis te blijven. Onzin. Hij gaat dus toch. De kinderen blijven het weekend bij mijn ouders slapen. Dan kan ik s'avonds het hele huis overhoop halen qua inpakken en overdag klussen in het nieuwe huis. Nog even!

Sofia gaat lekker. Waar ze in het begin vooral veel aan het fronsen was, lacht ze nu vooral. Erg leuk!

Fijne dag allemaal!
Goh, de oudste al weer bijna een half jaar !! Dat gaat snel zeg.

Noerie; hou oud is je (stief)zoontje nu dan ? Heftig om zo jong je moeder te verliezen. Dan heeft hij nog geluk dat jij zijn leven binnen kwam. Was dat snel na het overlijden ?

Drukke bedoeling bij jullie zeg nu even :-)

Wij gaan als het goed is zo rond december ook naar een andere woonplaats verhuizen. Ook een dorp verderop. Het is maar 10 minuten rijden maar ik vind het wel erg spannend hoor !! Maar dat is ook met name voor de kids. Nieuw dagverblijf, nieuwe school......

Beer; ik vind soms wel jammer dat het baby er altijd zo snel af is. Maar ja, wat je zegt, het heeft meer voordelen. Trouwens kan moeilijk stoppen met eten geven :-)

Pepijn is gister wezen wennen op het kdv. Toch wel weer erg definitief. Hij heeft het wel erg naar zijn zin gehad en ze zijn nu al dol op hem. Altijd leuk om te horen :-)

El; ging het goed met je promotie ?

o, ff een poepluiert verschonen hier.........
even snel tussen de experimenten door haha

Flodder: ook al verhuizen straks dat wordt lekker druk! Promotie van mijn collega ging goed! Hij heeft de vragen allemaal erg goed beantwoord en mag zich nu officieel Dr noemen.....

Noerie: lekker aan het lachen, doet ze ook al schateren? Gwen is af en toe net zo'n baby van die sms reclame dan schatert ze het helemaal uit (om de raarste dingen overigens).

Ruma: dat is snel zeg! Heeft hij er nog last van (pijn oid?). Hier wil man het ook wel doen, maar ik zei van joh eerst maar een spiraal dan kan het over 5 jaar altijd nog......

ik ga weer aan het werk!
Oh hahaha, dacht dat jij ging promoveren :-)
nou ik ben er wel mee bezig maar ik moet helaas nog "even" een boekje in elkaar draaien haha
Hoi meiden,

Heb even teruggelezen, fijn dat het overal goed gaat.

Ook hier, alles goed!

We hebben een heerlijke dag gehad, feestje was ook helemaal top, en de dag erna nog heerlijk genoten van een champagneontbijt, die m'n forumvriendinnen hadden geregeld.

Top weekend dus!

Op mijn hyves staan wat foto's, voor de nieuwsgierigen onder ons, haha!

Hmm Stef is alweer wakker, ik ga nog even z'n speen proberen, misschien slaapt hij dan nog even verder..

Groetjes!
Fijn Mette dat het een mooie dag was! Ik heb trouwens de link naar hyves niet meer kan iemand die hier neerzetten?

Noerie, dat is wat zeg, voor je zoontje. Gelukkig inderdaad dat jij er nu bent. Hoe gaat het verder met verhuizen? Hij moet dan dus wel naar een andere school als jullie naar een ander dorp gaan, is dat nog moeilijk voor hem?

En bij jou dus ook Floddertje? Toen wij 1,5 jr geledne gingen verhuizen maakte ik me ook vreselijk druk over de kids, omdat ze van school moesten veranderen. Maar het ging vlekkeloos, geen centje pijn bij hen.

Ruma, geen vijfde meer dus! Ja is wel even slikken toch. Mijn man is 2 maanden geleden gegaan maar de operatie is mislukt, ze kregen het niet voor elkaar (lang verhaal). Nu is dat dus nog steeds een probleem. Ik ben 38 en wil echt niet meer zwanger worden. Vind 4 kinderen helemaal geweldig, maar ook heeeeeel druk! Nou ja, er zijn meer opties natuurlijk maar vond die knip toch wel de fijnste.

Zijn jullie allemaal helemaal "ontzwangerd" (misschien had ik daar al eens naar gevraagd, maar ben ik dan vergeten). Ik ben er niet goed in, vind het eerste jaar wat mezelf betreft nooit zo'n fijn jaar. Ik word dat teveel gestuurd door mijn hormonen ofzo, ben niet stabiel. En nog niet zo fit, geheugen als een zeef enz. Wel ongeveer weer op oude gewicht, maar buik is nog niks natuurlijk. Hoe gaat dat allemaal bij jullie.

Over Beertje niks te klagen, blijft een heerlijk mannetje, ook zo vrolijk!
Beer: dit is de link http://vivapril2009.hyves.nl/. En hier nog steeds haarverlies als een gek. Echt apart hoeveel er van je hoofd af kan komen zonder dat je helemaal kaal bent! De kilo's van gwen zijn er af maar ik moet nog 1.5 kg voordat ik weer terug ben bij mijn gewicht voor ik Fynn kreeg. Broeken gaan soms wel alweer aan en soms zitten ze echt nog te strak. Geheugen is inderdaad ook nog een zeef, heb het idee dat ik mezelf af en toe voorbij loop maar goed hoort er natuurlijk ook wel een beetje bij he?

Mette: wat leuk dat je een ontbijtje hebt gekregen van je forum meiden! Hoe gaat het met Stef? Hij had medicijnen toch voor de reflux? Slaan ze goed aan?

Hier verder niet veel nieuws. Gwen doet het prima. Maakt echt al veel geluiden sinds eergisteren doet ze de "p" en natuurlijk het liefst met fruithap in d'r mond haha
Beer; kinderen in deze leeftijd passen zich ook nog wel prima aan. Beter nu dan als ze een jaar of 8 zijn denk.

Slapen jullie kindjes nog veel ? Pepijn is dan wel verkouden hoor (niet helemaal fris en fruitig dus) maar hij ging gister om ongeveer 20 uur naar bed, 22 uur fles pap en heb hem vanmorgen 9.45 uur wakker gemaakt. Badje, flesje en om 12 uur was hij weer zo moe......Om 14 uur weer wakker gemaakt (moest weg) en heeft toen om 16 uur weer een uur geslapen (kinderwagen anders was dit langer). Om 19 uur was ie het weer zat dus is weer naar bed gegaan. Hij krijgt dan zo weer zijn papfles.
Hej meiden, nog even een late reactie van mij!

Beer: ontzwangerd ben ik echt nog niet. Ws. door de BV maar het lijkt echt veel langer te duren dan anders. Haarverlies nog steeds. Het is inderdaad een wonder dat ik nog haren op mijn hoofd heb net als Elma. Kilo's zijn er nog helemaal niet af (nog 5 voordat ik zwanger raakte van Anne en nog 10 voordat ik zwanger raakte van Simon). Helaas heb ik gewoon de hele dag honger door de BV. Ach, ik laat het nog even op me afkomen. als Anne 1 jaar is, begin ik echt met lijnen als ik dan nog niet redelijk terug ben op gewicht. Tja, geheugen, welk geheugen....

Jammer dat de knip niet is gelukt. Degene die voor mijn man aan de beurt was, was er ook bijna anderhalf uur. Toevallig een bekende.... Zijn net van die momenten dat je ze niet wilt tegenkomen, haha.

Floddertje: Anne slaapt op zich nog wel redelijk veel. Gisteren was ze helemaal bekaf en heeft ze maar liefst een middagdutje van 4 uur gehad!!!!

Verder ontwikkelt Anne zich prima, de dagen dat ze op het kdv is, wil ze zoveel zien dat ze geen tijd heeft om te slapen, dus als ze thuis is wil ze het liefst aan de borst drinken en slapen... Niet zo heel erg handig dus. Verder is ze gewoon een vrolijk poppetje!

Fijn weekend nog!

Ruma
Hi mama's, hier ook weer teken van leven.

Ruma, dat van die honger door de BV ken ik! Blijf maar eten lijkt wel! Toch gaat het ontzwangeren volgens mezelf prima maar volgens manlief komt het nooit meer goed met bepaalde dingen..:-) (geheugenverlies, emotioneel, super-baby-focus).

Pas de meeste oude broeken meer, maar alle shirtjes lijken te kort te zijn, zal wel door borsten komen. Kilo's kwijt, buik niet meer strak (maar ook nog geen moeite voor gedaan, zit er niet zo mee).

Leuk he, dat KDV voor die kindjes, leuk om te lezen dat ze allemaal zo lekker gaan! En Anne en Pepijn zijn heerlijke slaapkopjes geloof ik! Ruma, krijgt Anne op KDV BV of FV?

Hier best veel verandering de laatste paar weken. Na terugkomst van vakantie ben ik direct weer gaan werken (3 a 4 dagen in de week) en Isa krijgt nu (ook) flesvoeding. Was best even doorbijten want wilde ze in het begin echt helemaal niet! Ook dat werkritme in combinatie met zorg voor baby moest even wennen. Vooral door vette verkoudheid, met dank aan de crèche:-). Vele gebroken nachten ineens....Respect hoor voor alle mama's met meerdere kinderen!

Fijn weekend allemaal!
hoi allemaal!

Asje: dat van die korte shirts komt me bekend voor en ik geef niet eens BV haha. Hoe bevalt het op je werk? ben je weer een beetje gewend?

Ruma: Gwen slaapt ook bijna niet op het KDV en die is dan ook echt aan haar eind als ze thuis is. Dus dan is het echt fles pap en naar bed. Hoe gaat het met je man? Heeft hij pijn gehad oid (wil man hier graag weten want wij gaan waarschijnlijk over een aantal jaar ook voor een mooie knip).

Flodder: Gwen slaapt wisselend. Thuis slaapt ze veel meer dan op het KDV. Meestal krijgt ze rond 6 uur 's ochtend seen fles daarna terug naar bed tot 9 uur dan rond 10 weer een fles en dan om 11 uur weer slapen. meestal een uur of 2. Dan weer een fles even wandelen oid en dan om 18 uur haar papafles en naar bed voor de nacht. Hier al een aantal weken geen late fles meer heerlijk!

Hier gaat het wel ok. mevrouw is alleen nog steeds "lastig" ze wil van alles wat niet gaat e wordt dan ontzettend boos. Dus dan gaat ze haar bed weer in om af te koelen en dan begint het smiddags weer opnieuw. nou ja het is weer zo'n fase he..... Fynn zegt sinds dit weekend "zusje" echt enorm schattig!
Hoi, bij mij valt de haaruitval nou juist wel weer mee,ergste lijkt al geweest. Als ik straks met bv stop zal het wel weer opnieuw beginnen ben ik bang. Die honger van bv had ik heel erg, maar is echt minder aan het worden (ik geef ook minder bv natuurlijk). Ik eet weer enigsinds normaal nu.

Elma, schattig dat Fynn zusje zegt! Dat zijn leuke momenten he! Hier is Beertje ook altijd helemaal kapot na dag kdv. Slaapt dan wel lekker door.

Flodder, Pepijn slaapt wel meer dan Beertje, die is echt aan het minderen. Overdag denk ik in totaal nog zon 3 uur, hooguit.

Ruma, balen van de kilos, maar gelukkig kun je niet echt lijnen zolang je bv geeft. Kan me trouwens herinneren dat jij heel slank op die fotos stond (op hyves) dus denk dat je wel wat kan hebben.

Asjemenou heb je de bv helemaal afgebouwd of doe je samen met fv? Bij mij krijgt Beertje of kdv wel fv en als ik thuis ben de middagvoeding ook. En dan verder weer bv. Maar ga binnenkort nog een voeding laten vallen. Bouw het langzaam af.
Ook ik ben nieuw hier en zie dat begin september laatste reactie is geplaatst. Ga het toch proberen. Mijn dochter is begin april geboren, drie weken te vroeg. Moeilijke start met veel huilen en achteraf reflux en koemelkallergie.

Ik geniet maar ben ook zo onzeker! Qua slapen en vermaken met name. Kijk naar je kind zeggen de mensen en dat doe ik ook maar doe ik het wel goed denk ik dan.

Hieronder een beetje mij 'schema' Ben benieuwd hoe jullie het doen en ook qua bezighouden EN reageren op huilen. Heb sterk het gevoel dat ze huilt voor aandacht maar kan ook echt iets zijn. Hoe weet je dat? En dan hoor ik vaak, je kent je kind met zes maanden wel maar ik vind het iedere keer weer zo veranderen!!

Nou, mijn schema:

Naar bed om 19.00 uur en slaapt tot 6.00 uur

Even bij ons in bed, papa maakt eten klaar, 7.30 uur eten 220 ml.

Naar beneden in wipstoel terwijl ik ga eten, even boekje op schoot en daarna in box. Om 7.45 uur weer naar bed...( te snel?)

Soms wakker om 8.30 uur, fup geven en slaapt door tot ongeveer 9.15 uur.

Eruit en even kroelen en in box. Gaat draaien en snel huilen want kan nog niet terug...mmm. Soms weer even in wipstoel. Vind dit moment moeilijk want weet soms niet zo goed wat ik met haar kan doen. Heb slechte rug en kan haar niet de hele tijd in mijn armen houden...!

Rond 10.30 uur fles 220 ml. Nog even in box ofzo en dan rond 11.30 uur naar bed. Slaapt ongeveer tot 13.30 uur. Eruit, aankleden en lekker wandelen. Rond 16.00 groentehapje sinds drie dagen en daarna naar bed, maar kan haar vaak na een half uurtje er weer uit halen, want huilt dan.

Wakker dus tot 18.30 uur en krijgt flesje, deze tijd vind ik ook moeilijk want ze is moe, wil niet slapen en qua vermaak valt dat ook niet mee, gaat draaien in box en dus huilen omdat ze niet terug kan draaien!

Dit is geen klagen van me hoor maar vind het echt moeilijk hoe ik haar bezig kan houden of juist niet bezig moet houden. Vind het super dat ze draait maar omdat ze niet terug kan draaien is het zo leuk vaak niet, huilen! En daar kan mama zoooo slecht tegen. Schuldgevoel en onzekerheid zijn mijn namen op die momenten.

Heeft iemand tips of kan iemand zijn 'schema' delen met me?

weet dat dit forum vooral lol is maar ik hoop dat jullie met kindjes in dezelfde leeftijd wat info kunnen en willen delen met me. Ik heb geen vriendinnen met kinderen dus zou super zijn!
@ Gizmo: ik weet niet of je wel echt op ons onderwerp wilde posten, aangezien we dan niet echt superveel schrijven, maar meestal zijn er toch wel iedere dag reacties :-). Maar ik wil best even naar je schema kijken hoor, maar realiseer je dat echt elk kind anders is. Ik heb er 4 en ze zijn allemaal zo verschillend, al vanaf baby!

Ik heb 2 schema's: het werkschema en het thuisschema:

Werkschema:

6.00 uur Anne voeden, daarna weer terug in bed.

8.00 uit bed, in maxi-cosi,auto en creche.

17.30 weer ophalen en moet haar meestal om 18.00 uur weer even neerleggen (half uurtje) omdat ze niet veel slaapt op creche.

19.00 voeden, daarna nog even tutten op de bank en even in de box of op een grote deken met wat speeltjes (vindt ze leuker dan de box).

20.30 naar bed

22.00 laatste voeding en weer verder slapen.

Thuis:

6.00 uur Anne voeden, daarna weer terug in bed.

9.30 uit bed, in wipstoeltje mee aan tafel.

10.00 fruit en daarna even wat spelen (schootspelletjes)

11.00 voeden

11.30 naar bed

14.30 wakker en vindt het dan ook prima om in de box te liggen, moet haar wel vaak helpen met weer terugdraaien, want dat kan ze nog niet. En mevrouw wordt dan behoorlijk boos. Jongste zoon houdt al zijn handjes voor de oren als zij krijst...

15.00 voeden, daarna even lekker op schoot en dan weer in wipstoeltje met zo'n muziekding voor zich.

17.30 half uurtje slapen

18.00 in wipstoeltje erbij als we eten, daar blijft ze ook in zitten als ik de boel opruim en de jongens onder de douche gooi (badkamer is nl. beneden naast de keuken).

19.00 voeden en spelen of lekker in badje

20.30 naar bed

22.00 voeden

Het spitsuurmoment is altijd ergens tussen 17.00 en 19.00, dan zijn ook de meeste babies ontregeld en hebben dan hun huilmoment. Ze moeten ook veel verwerken van wat ze hebben meegemaakt. Misschien mogelijk om haar dan gewoon lekker tegen je aan te houden als je op de bank zit? Enne, ook babies moet je niet altijd bezighouden, ze moeten zichzelf ook kunnen vermaken (natuurlijk geen uren, maar een kwartiertje moet wel zeker lukken). Als ze de box niet echt leuk vindt, kun je haar misschien in het wipstoeltje naast je op de grond zetten, is ze toch bij je en ze leert zichzelf met wat speeltjes te vermaken. Succes!
@Asje: Anne krijgt meestal BV op het kdv, ik kolf 2x per dag op het werk en meestal is dat net genoeg voor 2 voedingen, maar ik heb ook een klein pakje FV daar staan als ik te weinig heb gekolfd. Ik merk wel dat ik echt moe ben. Volgens mij o.a. door het geven van BV (en natuurlijk ook nog het verzorgen van de 3 jongens, werken, huishouden, boerderij met op dit moment veel problemen door o.a. de zeer slechte melkprijs....).

@Beer: als ik de mensen vertel hoeveel ik weeg, hebben de meesten inderdaad zoiets van: waar heb je dat in godsnaam zitten? Dus dat scheelt alweer en manlief vindt me gelukkig nog steeds mooi, dus dat zit wel goed . Hmm, weer verlies van haren als ik stop met BV, zucht, dan ga ik nog wel even door met iedere dag zuigen.... Hoeveel voedingen geef je Beertje nu? En krijgt hij al groente?

@Elma: het viel mijn man reuze mee. Het pijnlijkste waren de verdovingsspuiten. Enne de volgende dag was het hele zaakje donkerblauw , maar ook dat is snel weggetrokken. Wel een paar dagen wat gevoelig, maar niets om over naar huis te schrijven.

Zo, ik ga lekker douchen, moet morgen voor het werk naar Leidschendam (3 uur treinen enkele reis...), dus wil een beetje fit zijn.

Ik zal nog eens wat foto's plaatsen op hyves. Fijne avond nog,

Ruma
[quote]gizmo24 schreef op 07 oktober 2009 @ 08:40:

Ook ik ben nieuw hier en zie dat begin september laatste reactie is geplaatst. Ga het toch proberen. Mijn dochter is begin april geboren, drie weken te vroeg. Moeilijke start met veel huilen en achteraf reflux en koemelkallergie.

Ik geniet maar ben ook zo onzeker! Qua slapen en vermaken met name. Kijk naar je kind zeggen de mensen en dat doe ik ook maar doe ik het wel goed denk ik dan.

Hieronder een beetje mij 'schema' Ben benieuwd hoe jullie het doen en ook qua bezighouden EN reageren op huilen. Heb sterk het gevoel dat ze huilt voor aandacht maar kan ook echt iets zijn. Hoe weet je dat? En dan hoor ik vaak, je kent je kind met zes maanden wel maar ik vind het iedere keer weer zo veranderen!!

Nou, mijn schema:

Naar bed om 19.00 uur en slaapt tot 6.00 uur

Even bij ons in bed, papa maakt eten klaar, 7.30 uur eten 220 ml.

Naar beneden in wipstoel terwijl ik ga eten, even boekje op schoot en daarna in box. Om 7.45 uur weer naar bed...( te snel?)

Soms wakker om 8.30 uur, fup geven en slaapt door tot ongeveer 9.15 uur.

Eruit en even kroelen en in box. Gaat draaien en snel huilen want kan nog niet terug...mmm. Soms weer even in wipstoel. Vind dit moment moeilijk want weet soms niet zo goed wat ik met haar kan doen. Heb slechte rug en kan haar niet de hele tijd in mijn armen houden...!

Je kan haar ook lekker naast je op de bank leggen en zo oogcontact met haar maken en een knuffel oid boven haar houden waar ze naar kan graaien, liedjes zingen oid.....

Rond 10.30 uur fles 220 ml.

Zit maar 3 uur tussen ????

Nog even in box ofzo en dan rond 11.30 uur naar bed. Slaapt ongeveer tot 13.30 uur. Eruit, aankleden en lekker wandelen.

Rond 16.00 groentehapje sinds drie dagen en daarna naar bed, maar kan haar vaak na een half uurtje er weer uit halen, want huilt dan.

Hapje is niet in plaats van fles maar ter aanvulling van toch ?? Zou ze niet nog wat melk willen zodat ze daarna ook wat langer slaapt ??

Wakker dus tot 18.30 uur en krijgt flesje,

Zit dus 8 uur tussen de 2 flessen ??????

Je kan dit ritme ook anders doen zoals eerst badje, lekker `masseren' met bodylotion oid en dan (pap)fles en naar bed.

deze tijd vind ik ook moeilijk want ze is moe, wil niet slapen en qua vermaak valt dat ook niet mee, gaat draaien in box en dus huilen omdat ze niet terug kan draaien!

Dit is geen klagen van me hoor maar vind het echt moeilijk hoe ik haar bezig kan houden of juist niet bezig moet houden. Vind het super dat ze draait maar omdat ze niet terug kan draaien is het zo leuk vaak niet, huilen! En daar kan mama zoooo slecht tegen. Schuldgevoel en onzekerheid zijn mijn namen op die momenten.

Heeft iemand tips of kan iemand zijn 'schema' delen met me?

weet dat dit forum vooral lol is maar ik hoop dat jullie met kindjes in dezelfde leeftijd wat info kunnen en willen delen met me. Ik heb geen vriendinnen met kinderen dus zou super zijn

Het is een beetje makkelijk misschien van mij om te zeggen maar 3 kids verder weet ik wel dat ik er gebaat bij ben om te denken dat dit allemaal fases zijn en dat het echt vanzelf over gaat. En mijn kids vermaken elkaar nu aardig dus Pepijn is enorm afgeleid maar ook als hij erg onrustig is en ik mijn handen vol heb zet ik hem wel eens voor de tv. Leg de lat voor jezelf niet te hoog. Je hebt de beste bedoelingen als verse moeder wat ik lees en geniet geniet !!

hmmmmm, ik zie nu al dat het met de kleuren niet meer goed komt vandaag
Gizmo ons schema is als volgt:

doordeweeks:

6.15 papfles 200 cc en aankleden

7.00 naar de creche of opa/oma

9.30 fruit (heel potje)

10.00 fles 200cc

14.00 fles 200 cc

17.30 groente (is nog niet zoveel)

18.30 papfles meestal maar 100cc ofzo

daarna naar bed tot de volgende dag

In het weekend:

+/- 6.00 papfles 200 cc en terug naar bed

9.00 wakker, aankleden en daarna fruit

10.30 fles

11.30 naar bed tot meestal 13.30

14.00 fles 200cc

17.30 groente

18.30 papfles en naar bed

Gwen slaapt op de creche bijna niet overdag, misschien net 2 keer een half uur. Thuis slaapt ze wel meer maar daar is natuurlijk ook veel minder leuks te zien.

Overdag ligt ze in de box, zit in haar wipstoel met de babygym of ligt op een kleed op de grond te kijken naar wat haar broer aan het doen is. Zodra er alleen nog maar gejengeld en gezeurd word is het tijd voor een tukkie dus dan gaat ze weer naar bed. protest of niet. Huilen hoort er nu eenmaal bij en ze weten nu al donders goed dat ze zo de aandacht kunnen krijgen die ze willen. Dus soms moet je gewoon even negeren dat ze aan het huilen is in bed en na een minuut of 5-10 vallen ze meestal vanzelf wel in slaap.

Het is gewoon een beetje een lastige fase zo op deze leeftijd. Ze kunnen net nog niet goed genoeg rollen en bewegen terwijl ze dat wel willen en daar worden ze boos van. Zodra ze door hebben hoe ze de kamer doormoeten (rond een maand of 8-9) is het al een stuk makkelijker om ze zichzelf te laten vermaken. Tot die tijd dus even doorbijten en er vooral van genieten, want voor je het weet zijn ze groot!
Ruma: ik zal het doorgeven! Hmm blauw is weer eens een ander kleurtje hahaha . Succes vandaag op je lange reis, is ook niet niks zeg zo'n eind weg!

Beer: gaat lekker zo bij jullie thuis! Het lijkt me echt enorm druk met 4 kids maarja je went er natuurlijk ook wel aan he. Hier soms al handen (en geduld!!) te kort met 2 van die smurfen.

Hier verder niks bijzonders te melden. Zaterdag op kraamvisite in Groningen bij een oud-collega. De ukken gaan naar opa en oma want heen en terug op 1 dag is 6 uur lang in de auto zitten. Daar maken we geen vrienden mee natuurlijk! Zondag onze trouwdag (wel 2 hele jaren samen ) dus dan nemen opa en oma ze meteen mee terug scheelt weer ophalen. Dinsdag moeten ze allebei naar het CB. ben benieuwd! Straks is Gwen zwaarder als haar broer
Ruma, ik ben ook MOE hoor, zeker nu ik weer werk wel een terugslagje Het is gewoon veel alles bij elkaar.

Gizmo, hoi, gefeliciteerd met je dochter!

Elma, werk jij nog zoveel eigenlijk of was je nu al geminderd?

Flodder dat is inderdaad het voordeel van meer kids. Mijn oudsten vermaken Beertje heel vaak. Zo leuk om te zien ook.

Hoe doen jullie babies het met de hapjes? Ik ben er 2 weken geleden mee begonnen, maar meneer blieft het niet zo hoor. Gaat met moeite een paar hapjes in, zowel groente als fruit geen succes.
Goedemorgen!

Stef is vandaag een half jaar, pfff wat gaat het weer snel!

Gizmo: je moet een beetje van het 'entertainen' idee af.. Ik lees in je stukje dat je bv iedere dag een boekje leest op schoot. Heel leuk natuurlijk, maar het geeft wel een beetje weer dat je heel erg aan je schema hangt. Ik heb ook wel een schema, maar meer van de opvolging van speel/eetmomenten, en niet wat het spelen zal zijn. Stef kan zich goed zelf vermaken, vooral als je voor afwisseling zorgt van speelomgeving: kleed/wipper/box/op schoot.

Baby's leren veel van 'het zelf doen/ontdekken' Ook de frustratie van het niet kunnen terugrollen is niet leuk, maar wel nuttig.

Ik kom later weer terug, dochter wil graag buiten spelen.

Groetjes!
Onwijs bedankt voor jullie reacties. Heb er veel aan en geeft me wat meer zelfvertrouwen. Hoop dat jullie het goed vinden dat ik af en toe mee lees en jullie wat vraag want voel me soms zo onervaren en onzeker. Dat vasthouden aan het schema is inderdaad zo, geeft me houvast terwijl dat helemaal niet kan met een kleintje! Denk dat ik haar zelfs iets minder aandacht moet geven zodat ze leert zichzelf te vermaken! Mochten er meer tips zijn, heel erg welkom! En heel lief alle tips die ik al gekregen heb!
Hoi, let's keep this forum going, welkom aan nieuwe mensen met even oude babies!!!

Gizmo, logische vraag hoor, denk dat we allemaal nu in de fase zitten dat we zoeken naar (nieuw) ritme en eetpatroon.

Mijn moeder past vandaag op en had Isa Liga gegeven, omdat ze in mijn eigen babyboek had gelezen dat ik daar helemaal dol op was toen ik zo oud was (volgende week een half jaar oud). Ze vond het lekker dus dan vind ik het in principe best. Geven jullie dat? Heb geen idee of je zo'n kleintje ook teveel kunt geven?

Beer, ik geef nu nog twee keer BV: om 7 uur 's ochtends (ongeveer) en rond 19 uur (ongeveer), verder (210 ml) FV (rond 11 en rond 3 en rond 23). En vaak wordt ze nog wakker s nachts rond 05 uur (helaaaas) en dan geef ik keertje extra BV. Hoop dat ik dit schema kan volhouden, ik kolf dus nu niet meer overdag of s' nachts, dat geeft veel rust (en hele dikke tieten..;-). Verder fruithapje rond 10 uur en groentehap rond 17 uur. Vind ze allemaal heerlijk.

Ik snap eigenlijk niet zo goed dat Isa s nachts nog zo vaak komt, want ze eet en drinkt als een tierelier. Wel pas sinds een week, (daarvoor gehannes met accepteren van FV) dus misschien heeft ze even een soort incubatietijd...

Elma, als ik Gwens schema lees en het vergelijk met Isa snap ik er niets van...die slaapt gewoon door op 4 flessen per dag!!?? Lucky you!!

Beer en Ruma, ben ook best moe. Mijn i.p drie dagen werken worden toch vaak 4 a 5 dagen en dat betekent dat ik enorm moet schipperen met alles, vaak s' avonds zit te werken. Afgelopen nacht is Isa weer uit logeren geweest (nu nog bij oma en opa) zodat ik/we vanaf donderdagmiddag tot vrijdagavond zonder baby zijn en dat geeft wel veel rust. Gister lekker saampjes uit eten geweest en zo lekker geslapen!

Maar nu ook heel veel zin om m'n kleine meisje weer te gaan ophalen, zodra de files beetje oplossen, ga ik op pad. Dus even tasje gaan pakken. Fijn weekend!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven