April 2009!

03-08-2008 19:22 2411 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze prachtige april moppies

Nickname Leeftijd Kindje UD BVD Geboren! Noerie311e2 april26 maart Sofia Katherina Puck281e12 april26 maart Philipmjdh381e22 april30 maartTeunPamster251e11 april31 maartAnoukBeer384e1 april31 maartBeertjeEnka352e2 april1 aprilLarsT&G263e7 april3 aprilLoïs TamarAssevas291e18 april6 aprilEmma MaritMette Mare272e13 april8 aprilStef ThijmenElmanita282e10 april 9 aprilGwenvrolijkevrouw1282e8 april10 aprilKarlijnRuma384e16 april10 aprilAnneJohaira231e19 april14 aprilNajade Jazzley JohairaLouiseP333e15 april15 aprilJuliusAsjemenou371e18 april16 aprilIsa Anne-Noor Wendy291e9 april20 aprilYaelReminder371e20 april29 april BastiaanIndia74341e25 april1 meiFee Havana floddertje1283e3 mei3 meiPepijnSteenbokje77311e29 april4 meiSofie Roos

Naam Kindje Startgewicht en lengte Huidige gewicht en lengte leeftijd Sofia 3000 gram en 50 cm 9.4 kg en 73.5 cm10 mndPhilip 3100 gram en 50 cm 7035 gram en 67 cmBeertje4150 gram en 55 cm9 kg en 74 cm10 mndStef3390 gram7595 gram en 69 cmGwen 3400 gram en 50 cm 10.1 kg en 74 cm11 mndAnne 3900 gram en 49 cm 9680 gram en 71 cm9 mndIsa 3400 gram en 49 cm 8400 gram en 73 cm8 mndFee 4100 gram en 53 cm 9750 gram en 76 cm7.5 mndPepijn 4200 gram en 52 cm 10,8 kilo en 76 cm9 mnd
Hallo allemaal! Heb net heerlijk even bijgelezen en wat fijn dat het allemaal zo goed gaat zeg! Hopelijk zijn de verkouden kindjes weer beter! En dat babyvoedsel in potjes moet wel een goede cashcow zijn, valt me acht op dat iedereen de potjes koopt.

Ik ook dus. De groente, fruithap maak ik wel zelf. Groente een Isa matig en fruit smikkelt ze een enorme bak van naar binnen. Heb ook keer geprobeerd zelf groente te maken maar wilde ze ook niet echt, dus dan maar gewoon de potjes!

Hier alles goed. Isa engeltje. Heel tevreden meisje, lacht veel, is erg actief. Geen idee hoe zwaar en lang, dinsdag afspraak CB. Maar ze is sterk voor haar zes maanden, tijgert kamer rond, kruipt zelfs stukjes en wil gaan staan, de idioot:-). Eten begint te komen dus, maar doe het meer voor de smaak, krijgt ook nog twee keer BV en 3 keer flesje. Slapen ging tijdje meer dan goed (toen ze bij opa en oma had gelogeerd, toen sliep ze tot 9 uur!!!), nu weer redelijk (tot 6 a 7 uur).

Ik zelf enorm druk met werk, mn plan van drie dagen werken is afgelopen maand zwaar mislukt, werden er 4,5 per week. Veel in avonduren want had maar twee dagen creche. Inmiddels drie gelukkig. En ben ruim een week naar ZuidAfrika geweest voor werk, dus dat tik aan met werkuren. Ben nu als een gek nieuwe mensen aan het aannemen, dus hopelijk dan zelf wat minder druk!

Met mn zus (ik las dat je je dat afvroeg Ruma, wat lief) naar omstandigheden redelijk. Ze is een experimentele behandeling (soort immuun-therapie) aan het volgen. Begin december weer een scan, dan weten we of ze nog schoon is van binnen. Maar ze heeft erg veel hoofdpijn en is vreselijk moe, dus dat is niet fijn. Over twee weken gaan we er weer een weekend heen gelukkig!

Nou, genoeg ego, sorry, maar heb ik tenminste weer even alles verteld en kan ik hopelijk nu een beetje bij blijven!
Zo, mijn vakantie is alweer voorbij. Ik heb echt het gevoel alsof ik van vakantie tot vakantie leef. Ik heb nog 3 weken verlof voor dit jaar over. Ik kan het gelukkig mee naar volgend jaar nemen. Heb ik dan ook wel nodig. Oudste doet volgend jaar Pinksteren de Communie en we vieren het thuis, dus er is dan nog wel e.e.a. te regelen.

Verder is en blijft Anne een lief en vrolijk popje. Ze wordt ook hier nog steeds erg vroeg wakker (tussen half 6 en half 7) met deze week als uitschieter naar beneden: 3 uur . We hebben haar maar een beetje laten zeuren want ik had geen zin om weer met nachtvoedingen te beginnen. Gelukkig was ze het na 2 nachten weer beu en sliep ze door tot half 7 :-). Eten doet ze ook hier nog het liefst uit het potje. Zelf gepureerde groente blieft mevrouw niet en het liefst moeten er worteltjes inzitten! BV heb ik nu afgebouwd tot 2x, nl. 's-ochtends en 's-avonds. Geen kolven meer op het werk, heerlijk. Dat gesleep met het apparaat en eerlijk is eerlijk, ik merkte dat mijn werk er ook onder te lijden had. Per week werk ik maar 20 uur en als er dan ook nog gemiddeld 3 uur vanaf gingen vanwege het kolven, is dat natuurlijk net niks meer. Ze krijgt nu dus 2x BV, 2x fles en groentehapje met Danoontje Start toe.

Morgen gaan we naar de Efteling, dus ik hoop dat het weer enigszins zal meevallen. Mijn moeder en haar man gaan ook mee, dus we zijn met z'n 8-en.

Vandaag kregen oudste 2 een brief mee van de BSO dat in de peuterspeelzaal (zit in hetzelfde gebouw) 3 kinderen met de Mexicaanse griep waren. Het begint nu toch echt dichtbij te komen. Ik vraag me af of de kinderen toch nog zullen worden ingeënt? Wat doen jullie als het zo mocht zijn? Ik denk dat ik ze toch zou laten inenten. De voordelen tegen de nadelen opwegend, denk ik dat ik het risico niet wil lopen. Deze week zijn in Limburg weer 2 mensen overleden. Een meisje van 14 die al ziek was en een verder gezonde man van 35.

@Asje: wat fijn dat het redelijk gaat met je zus. De hoofdpijn erbij lijkt me verschrikkelijk, vooral omdat ze nog een kindje heeft. Die houden daar natuurlijk geen rekening mee dat mama zich niet goed voelt. Krijgt ze wel veel hulp nog thuis? Hoe was Z-A? Heb je nog veel kunnen zien of was het alleen maar werken? En Isa al aan het tijgeren!! Wat goed van haar. Hier tilt Anne wel al haar kontje op maar verder wil het (gelukkig) nog niet lukken!

@Elma: hier blieft mevrouw dus alleen maar hapjes waar oranje inzit, haha. Heb je al veel gesolliciteerd of valt het nog mee?

@Noerie: ook al helemaal gesetteld in de nieuwe woning? Hier is nu alles geverfd en de kamer van de oudste twee is helemaal klaar. De kamer van jongste zoon moet nog helemaal worden ingericht en dan gaat hij ook van bed verhuizen (van ledikant naar meegroeibed van IKEA). De ene keer wil hij al in het nieuwe bedje en de andere keer zegt hij dat het bedje voor Anne is, dussss ik ben benieuwd......

@Floddertje: jeetje, Pepijn is wel een erg grote knul. Is hij nu weer helemaal in orde? En Floor probeert zindelijk te worden, ook al geweldig!

Fijn weekend nog allemaal!
Asje: leuk hoor weer eens zo'n lap tekst :-) !!

Wauw, gaaf een week Afrika. Ook nog iets kunnen zien van het land ? En hoe vond je het zonder kind ??

Jeetje heey, ik vond Pepijn al snel. Die draait op zijn buik en om zijn as. Maar ik kan me nog niet voorstellen dat ie over een week of 2 (als ie net zo oud is als Isa) al door de kamer tijgert :-)

Spannend voor je zus !!

Elma:

Hij is absoluut sterk genoeg hoor maar weet niet vanaf wanneer ze dat reflex hebben als ze merken dat ze geen adem krijgen om dan hun hoofd te draaien. Zoals je zegt doe ik er weinig aan ja maar toch :-). Er blijft een stemmetje in mijn hoofd dat zegt dat kans op wiegedood tot 2 jaar (!!) is. Maar die gedachte vliegt nu weer weg..............

Floortje vroeg zelf om haar luier af te doen. Vandaag heeft ze ook uit zichzelf (enorm ) gepoept op de wc. Eerder deed ze dat er ongeluk en daarna alleen nog maar in haar broek. Heel fijn. Maar helaasch had ze gelijk na mijn vreugde dansje en stickerbeloningen toch ook nog even op de grond gepoept en daar ingestaan hahaha. Lekker op je nuchteren maag hahaha.

Maar verder is ze thuis altijd droog nu en op het kdv soms een ongelukje. Daar is ze toch meer afgeleid.

Hoe gaat het met jou verder en de kindjes ?

Anka: Heerlijk dat ie het zo goed doet !! Laat je af en toe wel even weten hoe het met jullie gaat ??

Nou die Pepijn ligt echt alleen maar te slapen zeg pffff. Vandaag zo rond 9 uur uit bed, tegen half 10 de fles en vanaf 10 uur moest ik hem al wakker houden omdat mijn vriendinnetje om 11 uur kwam. Kostte echt al moeite. Ze kwam om 11.30 uur en om 12 uur is ie naar bed gegaan en sliep tot een uur of 16 uur. 17.30 was ie het al weer zat en even een klein uurtje geslapen. En nu hield hij gtst al niet meer vol :-). Maar door al dat slapen moet ie straks wel nog een fles....

Trouwens op de dagen dat ie naar het kdv gaat redt hij de nacht ook niet als hij om 19.30 uur voor het laatst eet. (7.30-11.30-15.30-19.30) Dan wordt ie 's nachts wakker en is pas stil als hij een fles in zijn mond heeft. Anders wordt hij nooooooit wakker 's nachts. Dus nu geef ik hem eigenlijk standaard nog wat extra melk voor ik ga slapen. En zo blijf je bezig :-)

Qua bijvoeden ben ik blij dat ie nu weer goed fruit eet. Groente gaan we nu weer aan beginnen. Hij hoest nog wel maar niet meer zo erg. Verder zit ie weer een stuk lekkerder in zijn vel merk ik.

Timo gaat op en af. Heb dinsdag een afspraak in het zh omdat ik wil dat er weer even iemand mee kijkt. Heel de zomer ging het perfect en daarna weer een dip. Nu gaat het wel redelijk in die zin dat hij weer controle over zijn ontlasting heeft maar daar is alles mee gezegt. Hij gebruikt wel 2 zakjes movicolon per dag. Ik vind dat veel. Maar goed, weer eens horen wat de kinderarts en de fysio te zeggen hebben......

Hoe is het met de rest van de meiden ??
Heey Ruma; ook nog aan de bv joh ?? Goed hoor !! Veel plezier in de efteling morgen. Heerlijk dat je meisje het na 2 nachten al opgaf hahaha.

Over bv gesproken, ik had ook nog staan in de vriezer. Ik heb johannesbroodpitmeel gekocht om die bv te gebruiken met rijstebloem. Lekker wat extra weerstand. Zonder jbpm hecht die pap niet ofzo, blijft het zo dun. Maar goed, hij gaat gewoon janken van mijn bv. Ik zou niet weten waarom. Maar dat is dus wel een reden dat ie rond 4 mnd `al' op fv zat dussss. Gelijk daarna een papfles met poeder gemaakt en die dronk ie zo op. Had het ook graag tot nu vol willen houden. Alhoewel ik twijfel als ie weer eens hard op mijn vinger bijt met die 2 tanden
Heb trouwens nieuwe foto's op hyves gezet van mijn gvr-je :-)
He Floddertje, wat goed van Floortje!! En wat een heerlijke slaapzak zeg die Pepijn, hoe doe je dat?? Die kleine van mij was gister zelfs na babyzwemmen alweer binnen een uur wakker, zucht, ze vind alles gewoon spannender dan haar bed momenteel.

En al TWEE tanden? Jeetje! Lijkt me inderdaad minder plezierig met de BV. Ruma, heeft Anne al tandjes? Isa nog niks, daarom gaat BV ook nog prima die twee keer (doe zelfde als jij).

Succes bij de kinderarts met Timo!!!

En Ruma, poe best eng die griep! ben eigenlijk niet zo van de inentingen maar kan totaal niet inschatten of deze nu echt gevaarlijk voor onze kindjes is, ik bedoel, zouden ze echt levensgevaarlijk ziek kunnen worden? of is het ook veel media?

hoe zielig ik het ook vind als ze ziek is, op zich hoort dat er natuurlijk wel gewoon bij. Maar goed, dat klinkt heel stoer, in de praktijk zat ik al bij de dokter bij de allereerste verkoudheid van Isa:-). Dus als ik hoorde dat drie kindjes op KDV de mex. griep hadden zou ik ook wel even schrikken! Wat ga je doen?
Tja hier ook wel die twijfel trouwens. Op de buurschool (zitten met 3 scholen in 1 gebouw) maandag ochtend 81 (!!) ziekmeldingen. Waarvan 3 mex. griep verschijnselen. Ik denk dat ik het wel met jou eens ben Asje.

Timo ging gisternacht overgeven en had gisteravond hoge koorts. Alleen (weer) geen hoest. Vorige week ook al zo'n dag alleen dan zonder spugen. Tja, misschien heeft ie het al gehad ? En Pepijn, hoest al 3 a 4 weken alleen geen koorts....

Wil me niet gek laten maken eigenlijk maar gebeurd helaasch stiekum toch geloof ik een beetje........
Asje, goh dat Isa al een beetje kruipt, en al tijgert. Beertje hier komt nog niets vooruit hoor. Fijn dat ze het zo goed doet.

En zwaar voor je zus zeg, dat ze zo moe is en die hoofdpijn, ze heeft toch ook een klein kindje? En moeilijk dat je dan niet dichter bij elkaar woont lijkt me.

Ruma, hier ook bv afgebouwd, nu tot 3 x. Maar kolf ook niet meer hoor. Moet zeggen dat ik nog niet wil helemaal wil stoppen, vooral vanwege de mex. griep die nu heerst. Bij jou op kdv dus ook al, maar het heerst overal, dus je ontkomt er toch niet meer aan. Ik vind het allemaal ook niet prettig, de berichtgeving, maar ik ben ook niet zo'n nuchter type op dit gebied.

Flodder, bij jullie misschien al in huis dus, de m-g, hoop dat iedereen snel weer opknapt.

Beertje doet het super. Slaapt nachtjes rond, en eet nu gelukkig goed de potjes. Qua groei is hij wel wat gestagneerd, maar dat trekt wel weer bij.

moet rennen, dochter van hockey halen, fijn weekend allemaal!
Denk toch niet dat het de mex. griep was. Nog steeds geen droge hoest hier. Koorts is gelukkig ook weer over.

Beer, wat heerlijk dat je zo die bv nog kan geven !!

Fijne zondag !!
Trouwens, wat een verhaal dat er 3 baby's zijn overleden na het enten !!!!! Moer er niet bij gaan denken dat het Pepijn ook had kunnen zijn. Bah !!
wat een gedoe he met die griep. Gwen hoest zich ook een ongeluk maar ik heb niet echt het idee dat ze griep heeft. we hadden wel de huisarts gebeld maar die zei dat het goed was zolang ze niet benauwd werd. Zelfs koorts en hoesten is dan niet erg. Nou ja het zal dan wel. Ik ga ze sowieso niet in laten enten, er is nog helemaal niet aangetoond wat een griepprik doet bij kinderen onder de 2 dus die naald blijft mooi uit de buurt hier......

Flodder: lekker hoor dat Floortje het zelf aangeeft, scheelt een hoop frustratie denk ik, al is poep op de vloer op je nuchtere maag ook niet je van het haha. En succes met Timo.

Beer: knap hoor nog 3 keer BV! Hoe gaat het op je werk?

Ruma: Hoe was de efteling? Nog een beetje droog geweest? Hier was het echt bagger zaterdag dus hoop dat je het beter hebt getroffen.

Asje: leuk joh Z-A. hoe was het? Iemand van het april 2008 forum is er ook geweest en man wat had die gave foto's! Wat balen dat je zus nog erg moe is. Zit ze in een studie waar ze vantevoren weet wat ze krijgt? Of kan ze ook nog placebo hebben?

Hier gaat alles wel ok. Druk op het werk en ook druk thuis. De laatste loodjes van de promotie wegen zwaar, ben er echt zo klaar mee maar moet nog even volhouden helaas.... De ukken doen het super. Gwen zit af en toe lekker in de kinderstoel te spelen en anders rolt ze over de grond. smiddags gaat er al een hele boterham in met beleg en daarnaast dan nog fruit, groente en 3-4 flessen (waarvan 2 pap). En ze kan zo schattig lachen dan smelt je helemaal weg.....
Maaaarrrrr nu DE vraag: gaan jullie enten ??
Hoe zielig ik het ook vind voor jullie kleintjes dat ze kuchelen enzo, toch fijn o te lezen dat iedereen ermee te maken heeft.

Flodder, wat een rotgedachtes krijg je toch van al die nare berichtgeving he? Soms denk ik wel eens dat we zonder dat vele nieuws en al die info veel rustiger zouden leven (zegt m'n moeder ook altijd over 'vroeger', kennen jullie dat:-)?

Elma, eens met jou voor wat betreft dat enten, niks geen naalden met enge stofjes in mijn kleine meisje! Overigens is die wel erg ellendig aan het worden: hoesten, ontstoken oogjes, erg moe, algehele maleise! Maar geen koorts, heel veel eten en drinken en prima poep (waar je al blij mee bent als mama). Dus afgezien van feit dat ze hartverscheurend zielig is, denk ik weinig aan de hand.

Oh, nog wel iets trouwens, Ruma, Beer, misschien kunnen jullie hier iets over zeggen? isa wil namelijk ook ineens sinds twee dagen geen borst meer! Baal er vreselijk van ik want had zo braaf gekolft in Zuidafrika en was zo blij dat het nog lekker ging na terugkomst! En dat ging het ook twee weken, maar nu ineens weigert ze pertinent. Het duurt haar te lang voor de toeschietrefelex komt geloof ik. Ben met m'n flessen maar snel terug gegaan naar speentje twee, hopelijk helpt dat nog iets als ze daar ook weer aan moet werken). Of het heeft te maken met haar algehele maleise (maar dat zou je eerder andersom verwachten toch, juist wel borst??).

Elma, ZA was gaaf maar zaten in Jo'burg te werken en die stad is best griezelig. Wel indrukwekkend vanwege alle culturele verschillen, zou een lang verhaal kunnen schrijven over Apartheid maar zal ik jullie besparen. Impact is wel nog groot en tastbaar! Zijn twee dagen buiten de stad geweest en dat was mooi, veel dieren gezien (vooral leeuwen, die er zo lief uitzien, ongelooflijk wat een machtige beesten).

M'n zus denkt wel dat ze medicijn krijgt en geen placebo omdat ze serieus last heeft van bijwerkingen. Haar zoontje (ook een Finn) is net in NL gearriveerd en logeert deze week bij opa en oma, Isa en ik gaan er donderdag lekker heen!

Nu op naar marktplaats, op zoek naar Stokkebedje tweedehands. Isa slaapt nog in haar wieg maar ik ben bang dat ze er uit klimt binnenkort...
enten: nee dus.
ik ben alweer hevig aan het twijfelen geslagen over dat prikken.... Maar goed las in de krant dat we volgende week de uitnodigingen van de GGd gaan krijgen dus nog een week om te beslissen. Ik ga vandaag maar even met een collega overleggen zijn vrouw is kinderarts en hij heeft zelf 2 kinderen onder de 4.

Asje: ik hoop echt dat het nieuwe medicijn goed aanslaat bij je zus! Bijwerkingen zijn inderdaad al een goed teken wat betreft placebo of medicijn krijgen. En is Isa alweer een beetje bijgetrokken? Bij een verkoudheid gaan de oogjes al heel snel dichtzitten omdat de traanbuisjes nog niet optimaal werken. maar als je ze afdoet met een nat watje gaat het meestal snel over.

De afgelopen 3 nachten wilde mevrouw ineens weer een fles snachts . maar vannacht heeft ze weer netjes dorgetukt (helaas werden toen de honden weer wakker omdat het te koud was in de schuur schijnbaar dus alsnog om 2 uur eruit om de kachel aan te zetten). blijkbaar wordt er weer veel geleerd door haar, Fynn had ook in bepaalde periodes meer honger en meestal was dat precies als ie ineens weer wat nieuws aan het leren was. Dus ik ben benieuwd wat ze straks ineens kan!
Ik ook Elma. Ben nu toch meer en meer geneigd om het maar wel gewoon te doen. Je weet maar nooit. Better safe dan sorry met onze kleintjes!

En..heb je al ontdekt wat Gwen nu extra kan?? Het doorslapen is hier ook weer helemaal verdwenen, sinds ze zo verkouden is heeft ze enorme dorst (en honger) en is het standaard rond een uur of vier of half zes raak. Hoop maar dat ze ook wat nieuws leert..:-)

Oh voor de tabel. Isa is nu 8100 gram en 71 centimeter. Dat was op 10/11. Misschien moet je een datumveld bij de tabel stoppen? Onze kleintjes worden groot he?

Ga ff lunchen, bye!
Even kort, maar wij laten de 2 kleinsten ook enten, vooral nu mijn petekindje van 3 (vorige week geworden) en haar broer van 8 in het ziekenhuis liggen met een fikse complicatie agv de mexicaanse griep (dubbele longontsteking....). Stiekem baal ik een beetje dat Anne nu al 7 maanden is, 2 maanden jonger en het hele gezin, behalve Anne dan, was ingeënt.

Verder hier alles ok. Anne is een flinke dame en heeft ook een hele hoge schelle stem, grappig om te horen hoe dat toch verschilt met de jongens.

Elma: idd, wat heeft Gwen geleerd????
Jeetje Ruma, schrikken zeg! Ja, als het zo dichtbij komt ga je er toch wel anders over denken.

Vraag me hier af of het nog wel nodig is, Isa heeft nu fikse griep, gister had ze 39,7 koorts, ben me rot geschrokken!

Verder moet ze vooral hoesten, benauwd was ze eerder deze week maar dat is gelukkig wat minder. Of het Mexicaanse griep is, geen idee. Ze eet en drinkt vrij goed en is actief genoeg dus volgens de huisarts is er dan geen reden tot te veel zorgen, wel in de gaten houden dus vanavond!
Hoe is het nu met alle zieke (pete)kindjes ???? Naar he ?!

Asje; klinkt heel erg als...... En de ha hier zei dat alles wat de griep heeft daar gaat zij vanuit dat het de mexicaanse is....

Was van de week bij de ha voor Pepijn. Hij bleef hoesten en at slecht(er). Bleek dikke keelamandelen te hebben en slijm uit zijn neus dat zijn keel in liep wat hij moest ophoesten dus vooral met slapen/liggen was het lastig. Maar nu is Pepijntje er weer helemaal bovenop hoor. Eet weer als een jekko. Morgen krijgt hij voor het eerst wat in zijn schoen. Sokken . Die had hij nodig hahaha. Timo en Floortje een horloge van cars en prinsessen. Voor weinig bij de Zeeman hoor. Het klinkt anders zo overdreven......

Pepijn krijgt steeds meer ritme dat is wel fijn. Alleen zoals vandaag slaapt hij zo veel dat ik bijna de deur niet uit kan hahaha. Van 9.30 tot 10.30 en van 12 tot 16.30. Dan wat eten en is het al donker.....

Ik ga de 2 kleinste in elk geval wel enten. Voor Timo weet ik het niet. Valt nog net wel in de risicogroep maar is eigenlijk bijna 5....
He meiden,

Hier was ik ook weer eens!

Wat vervelend zeg al die zieke (pete)kindjes.

Stef hoort bij de eerste risicogroep door zijn luchtwegenproblemen, dus hij zou deze week al kunnen voor de inenting, maar hij is nu nog te zwak door het rsvirus.

Ook blijkt dat ze als ze alle kinderen gaan inenten er een ander merk vaccin komt, dus misschien wacht ik het wel af.

Stef en Nova gaan iig niet naar het kdv de komende tijd. Ze zijn allebei niet 'gezond' dus het risico durf ik niet te nemen. Afgelopen week was mijn man thuis, mijn moeder past deze week op, en die week erna neem ik vrij.

Verder komt Stef ook nog iedere nacht om een voeding. Hij sliep vanaf een week of 3 door, tot zijn oorontsteking met 5 maanden. Daarna was het over met de nachtrust, haha!

Hij is ontzettend lang, van de week met pijn in mijn hart de eerste broek maat 74 in de 'te klein doos' gestopt..

Krijgen jullie kinders al tussendoortjes en brood ed?

Stef krijgt alleen nog maar een beetje fruit en groenten, maar ik bedacht me opeens dat hij misschien al wat meer mag hebben.

Fijne avond allemaal, en beterschap met de zieke kindjes!
Wel fijn dat je het zo kan regelen Mette voor je kindjes !! Better safe than sorry. Het is wel even passen en meten natuurlijk.

Pepijn geef ik wel eens een broodkorstje en dat vindt hij reuze intressant. Bekijkt het aan alle kanten, breekt het en gooit het vervolgens op de grond. Als ik wel eens een heel klein vriemeltje in zijn mond stopt kijkt hij heul zuur haha.

Verder komen wij ook niet hoor. Ben na die amandelen al blij dat ie nu gewoon eet. Verder weet ik nog van Timo dat die dingen die ze nu mogen zoveel troep geven . Die liga kon ik van zijn gezicht schrobben toen. Dus bij Floortje ben ik begonnen met dat over te slaan......
hoi!

Asje: wat sneu zeg dat Isa ziek is! Hopelijk is ze snel weer beter.

Flodder: Pepijn inmiddels weer helemaal opgeknapt dat is wel weer fijn. En dan ook meteen weer beter eten is ook altijd prettig.

Mette: wat een geregel als je ze thuis houdt he? Hoe lang wilde je ze van de creche houden? Tot ze geënt zijn? Gwen eet smiddags al een boterham met smeerkaas (zonder korst) en verder liga/lange vinger of maria kaakje tussendoor. Als haar broer iets krijgt wil madam ook anders wordt het brullen......

Wij gaan niet enten maar gewoon goed in de gaten houden hoe de kleintjes zich voelen. Voorlopig denk ik dat Gwen het al gehad heeft want die hoest al 3 weken en dat begint nu eindelijk minder te worden. De huisarts zei ook al dat ze alleen komen kijken als ze benauwd is en gaat piepen en daar heeft ze geen last van dus we zien het wel......
owja en ik denk dat ze bezig is met leren hoe ze moet zitten. Als we haar neerzetten kan ze nu best redelijk lang goed rechtop blijven zitten (dus met de fiets mee in het zitje komt steeds dichterbij )
he elma, hier ook dat zitten leren! lachen he, maar isa is al wel een paar keer flinkt omgekukeld.

mm fijn als je de kindjes thuis kunt houden, scheelt heel wat bacterietjes...hier was het al raak! isa ziek en manlief ook.

isa had twee nachten bijna 40 gr koorts (na drie weken hoesten, klinkt als gwen) en moet erg veel hoesten en heeft haar longetjes vol zitten met slijm. toch maar ff naar arts geweest gister en die constateerde een virus, kan mx gr zijn (hij gaat uit van wel maar eigenlijk weet je dat pas na bloedtest). ze kon evt tammyflu krijgen maar omdat ze nog zo kwiek was en goed dronk en at, durfde ik het wel aan om haar het 'zelf' te laten verwerken. en dezelfde middag al dalende koorts en nu nog ietsje verhoging en heel erg verstopt neusje.

vind het nog het meest eng dat ze nu steeds op haar buik gaat liggen, met haar knietjes opgetrokken onder zich, ik denk dat ze dan beter adem kan halen, arm vrouwtje! hou haar maar goed in de gaten!

floddertje, haha, wat een praktisch maar herkenbaar argument van dat kliederen. heb je al een bjorn borg slab? is een soort schort (zoiets als je bij de kapper omkrijgt) en is onmisbaar (afspoelbaar) instrument in de liga/broodkorstjes/cracotjes-babypret!
test

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven