asjemenou snap jij dat nou?!

29-09-2009 08:02 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik moet dit gewoon ff posten.

ik heb een tweeling van 7 en ze zitten nu in de fase dat ze zich gaan afzetten en alles doen waarvan jij zegt dat het niet mag.

de oudste spuugt de hele tijd op de grond en ik vind dat zo smerig!!! maar ja zijn vader doet het ook en dus hij ook

inmiddels heb ik echt alles geprobeerd om het hem af te leren en mijn laatste redmiddel kwam in zicht.

en dat is het redmiddel waarvan je denkt oke dat gaat echt niet werken.

ik dacht als ik het hem nou gewoon eens op een normale manier vraag, zo van zou je alsjeblieft willen ophouden met dat gespuug want dat is niet netjes en nog vies bovendien.

en wat denk je?????

zoonlief heeft besloten om het niet meer te doen en zei heel bedeesd, oke mama ik zal er mee ophouden.

ik was zo verbijsterd dat ik dacht bij mezelf als ik dat had geweten dan had ik dat als eerste geprobeerd

ik moest het gewoon ff kwijt
Ja, herkenbaar. Soms blijken ze gewoon aanspreekbaar te zijn. Maar als je een volgende keer denkt: ik zal het eerst es gewoon vragen, hebben ze net besloten dat ze nu niet aanspreekbaar zijn.

Verder: ben echt zoooooo blij met mijn kinderen.
If something didn't work the first time, start getting used to that feeling.
Week 10 van de Extremely Demotivational Calendar
super he die kinderen als ik dit soort dingen meemaak dan ben ik weer een blije moeder,
Het verbaasd mij eigenlijk dat dat niet het eerste is wat je doet, vragen.

Ik zou het overigens van mijn man ook niet accepteren dat hij op de grond spuugt. Ik heb ook nog nooit een partner gehad die dat wel deed overigens.

Ik snap wel dat je er om moet lachen hoor.
Kun je voor de gein dan niet hetzelfde aan je man vragen dan.
Computer says nooooo
Eensch met Chardonnay. Je vraagt toch eerst iets normaal en beleefd aan je kind?

Edit; en ook ik snap helemaal de grap van de situatie
668, the neighbour of the Beast
grinnik...

wat had je van te voren allemaal geprobeerd dan om het af te leren?
Ik begrijp niet zo goed dat je het niet meteen zo gevraagd hebt. Maar het is wel grappig.

Nu nog even netjes aan je man vragen. Als je kind van 7 zo verstandig is, mag ik toch hopen dat een volwassen vent dat ook is.
Begin je dan meteen met mopperen en straf als je gedrag ziet dat niet wenselijk is? Ik zie de humor er niet zo van in eigenlijk. Hahaha, ik vroeg iets normaal aan mijn kind en hij luisterde toen wel, hihihi. Wat is er nu vreemder: jij die schijnbaar niet iets gewoon vraagt aan kind of kind dat schijnbaar wel kan luisteren...
Waarom spuugt je man op de grond?

Wat voor een asociaal gedrag vertoont hij nog meer?

Lekker voorbeeld voor je kinderen....
Sorry hoor, maar als ik mijn kind op de grond zou zien kwatten dan zou ik gewoon primair reageren en iets zeggen in de trant van "zo, hallo, doe es ff niet", gevolgd door het opvoedkundige "even serieus, dat wil ik dus niet meer zien" .

Komt geen vragen aan te pas. Ik ben de opvoeder, dit is vèr over mijn grens.
quote:hermoine schreef op 29 september 2009 @ 08:02:

maar ja zijn vader doet het ook en dus hij ook

Huh?
Geen vragen in de zin van of hij alstjeblieft zo vriendelijk zou willen zijn om op te houden als het hem uitkomt. Maar ik zou er wel normaal over praten en uitleggen waarom ik wil dat kind in kwestie ophoud. (Gelukkig heb ik van die regels zijn regels kinderen, heeft die gebruiksaanwijzing toch nog nut )
oh geloof mij, dat gewoon normaal vragen was het eerste wat ik heb gedaan en aan zijn vader ook al herhaalde malen.

maar ja de eerste keer hielp dat niet en dus ga je andere 'opvoedkundige' manieren proberen.

van mijn man keur ik het dan ook niet goed en hij doet het dan ook niet om de haverklap maar wel tijdens een voetbalwedstrijd als hij loopt te zweten en te doen of als hij een vliegje heeft gehapt bij het fietsen of als hij iets eet dat echt heel ranzig is.

ik denk dat ik het iets anders had moeten omschrijven misschien.

geloof me er zijn meer mannen die dat doen hoor daar is hij de enige niet in.

en emmenn wat betreft het goede voorbeeld:

hij doet meer dan menig andere vader met zijn kinderen doet in mijn omgeving dan he.

hij is degene die ze opvoednormen bijbrengt en ervoor zorgt dat ze keurig groeten, dank je wel en alsjeblieft zeggen en hij laat ze zien hoe je je dient te gedragen in gezelschap.

wat dat betreft zitten wij echt wel op 1 lijn en asociaal gedrag vertonen, mmmm, geef eens een voorbeel dan van wat jij asociaal vind? dan kijk ik wel of mijn man dat doet.
ik had dus als eerste geprobeerd 'diego wil je niet spugen op de grond, dat is onbeschoft en asociaal? en daarna al het andere. is niet echt vragen maar meer zeggen
Ik vind het asociaal als kinderen (en/of volwassenen) dingen op straat gooien. Al is het nog zo'n super-mini-klein papiertje ofzo.. ik vind dat gewoon asociaal.
Ik zie inderdaad wel eens jongens op de grond spugen en ik vind het altijd erg vies en asociaal. Ik vraag me dan ook af waarom dat is, maar nu weet ik het. En er zijn meer mannen die het doen, ach ja. Ik ben blij dat mijn vriend het niet doet.
doet hij het echt niet of doet hij het als jij het niet ziet of er niet bij bent?
Ik mag aannemen dat als je man thuis is, hij ook niet op de grond spuugt. Dus waaom zou het wel nodig zijn om te spugen als hij buiten is?

En ja, er zijn mannen die niet op straat spugen. Er zijn namelijk ook best mannen die beseffen dat dit enorm asociaal is.
quote:hermoine schreef op 29 september 2009 @ 10:58:

doet hij het echt niet of doet hij het als jij het niet ziet of er niet bij bent?Gewoon niet.
Nee, spugen op straat is echt not done, als ik mannen dat zie doen, weet ik direct wat voor vlees erin de kuip zit.

Tis waarschijnlijk een huge vooroordeel maar soit.
tja weet je in de stad waar ik woon is het enorm gewoon dat dit gebeurt en zoals ik al zei, als wij gewoon over straat lopen doet mijn man het ook niet.

ach ja zo heeft iedereen wel iets om een vooroordeel over te hebben toch?

mijn man heeft zomaar een stoot op zijn gezicht gehad omdat ik een kort rokje aanhad en het niet zo leuk vond dat de bewuste stootgever aan me zat. mijn man zei niets, deed niets, keek alleen maar.

dat vind ik asociaal, zomaar een stoot verkopen maar het gebeurt nu eenmaal.

tja chardonnay, ook mijn man beseft dat het eigenlijk not done is

zusenzo, ik denk dat je hem best aardig zou vinden hoor ondanks je vooroordeel en dat niet alleen, jij mag dat toch vinden? dat recht hebben we gelukkig in dit land, om je mening te uiten.

gelukkig maar want het zou een saaie wereld zijn als iedereen het met elkaar eens is
Klopt hoor, ik zei er ook direct bij dat dat een vooroordeel was.

Mijn man is eet soms nog met zijn handen terwijl er tig mensen onder hem werken, vind ik not done, maar toch is hij beschaafd en lief etc.

Als die het maar laat om het te doen waar andere mensen bij zijn
gelukkig doet mijn man het nietwaar anderen bij zijn, maar ik kan me iets voorstellen bij wat jou man doet.

mijn man heeft ook een goede functie maar hij komt soms met verhalen thuis over zijn chef dat ik denk, oke wil ik dat nou weten?

ach ja zo hebben we allemaal wel wat dat eigenlijk niet kan toch?
quote:zusenzo schreef op 29 september 2009 @ 13:09:

Tis waarschijnlijk een huge vooroordeel maar soit.vin'k wel meevallen ...
Computer says nooooo

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven