Aug/sept 2009

19-11-2009 22:52 1444 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdUitgerekend J/MKids

Elyane Zootje (geb. datum)

Zeefje (geb. datum)

Dochter (geb. datum)

ZEMMIE (12-08-09)

Pauwie 36 Zwanger van de 4e!

Uitgerekend: 03-11-2011 Wimpie (02-02-04)

Kaatje (07-07-05)

MOPPIE (16-08-09)

Rebbel 28 Bekkie(geb. datum)

MATTIE (13-08-09)

Aruba 24 SABA (05-09-09)

Dierewier 28 Nesta (2007)

CESAR (08-09-09)

Visotsky 33 MIMA (09-09-09)

Lala1979 31 Dochter (eind 2007)

ZOMERELFJE (20-08-09)

Gympy77 32 Zwanger van de 2e!

Uitgerekend: 23-09-2011 KABOUTER (02-09-09)

Pipi28 34 PRINSJE (15-09-09)

Nala24 29 ESSIE (14-09-09)

Aapje 31 MINI-MONKEY (31-08-09)
Bij Kabouter zijn eindelijk de waterpokken gekomen. 6 weken geleden stond er al een bericht op het prikbord op het KDV dat de waterpokken heersen en ik was er dus al vanuit gegaan dat hij ze ook wel zou krijgen. Nu heeft hij ze dus eingelijk, maar hij lijkt er op het moment nog niet heel ziek van. Vandaag is hij bij mijn ouders en mijn werkdag van dinsdag heb ik geruild met 1 april, zodat ik mocht het nog nodig zijn thuis ben dinsdag.
Pauwie, wat leuk! Gefeliciteerd. Dat zal dadelijk wel druk worden, 4 kids.

Beterschap voor Essie.kan volgens mij heel pijnlijk zijn. slaat de kuur al aan?

En natuurlijk ook beterschap voor kabouter. Verder alles goed met jou gympie?

Vis, ik geniet ook ontzettend van die ontwikkeling. Het lopen is hier inkiddels ook al weer "gewoon"geworden. Prinsje is nu heel erg bezig met woordjes nazeggen. ik vraag me dan wel af of hij van alles weet wat het betekent.

Verder heel druk met van alles. Werk, klussen in het huis en de tuin die we nu moeten gaan doen, sociaal leven enz. Weekenden zitten komende maand vol met bezoekjes familie / vrienden, verjaardagen, bruiloften en vrijgezellenfeest enz. en tussendoor proberen we gaatjes te vinden om de laatste kamer in huis af te krijgen en aan de tuin te beginnen.

Ik worstel een beetje met verdeling werk en vrije tijd/thusi. Ik probeer ongeveer een full time baan in drie dagen te proppen en moet utkijken dat incidenteel werk mee naar huis nemen om af te krijgen niet standaard wordt. Moet meer nee gaan zeggen, maar dat vind ik moeilijk. Van de week had ik bv een student die ik goed ken en soms als student-assistent wat voor mijn onderzoek doet die vroeg of ze stage bij mij kon lopen. Ze wilde om bepaalde redenen graag aan een bepaald onderwerp werken waarr ik mee bezig was dus toch maar weer ja gezegd. maar student begeleiden kost altijd veel tijd en ik had eigenlijk andere dingen die van de zomer af moeten. Ik zou wel weer een dag meer willen werken, maar wil Prinsje niet nog een dag wegbrengen, vind 3 dagen max. Dus zou vriend een dag thuis moeten blijven, maar dat kan niet bij zijn huidige werkgever. En dan zou ik het zelf tch ook jammer vinden dat ik prinsje een dag minder meemaak, de ontwikkeling gaat al zo snel. Worstelen jullie niet met combinatie van alles. Volgens mij zijn veel van jullie ook druk met studie , werk, thuis enz,
Pipi, je worsteling met werk en thuis komt me heel herkenbaar voor. Ik weet ook nog steeds niet of ik er goed aan doe om 3 dagen te werken.

Ik breng ze 's ochtends om 7.00 uur al naar de BSO en dat vind ik toch wel erg vroeg. We zijn met de vierde op komst, aan het overwegen of we een gastouder in huis zouden kunnen nemen. Dit scheelt waarschijnlijk ook in de kosten en ik zou de kinderen dan iets langer kunnen laten slapen.

Moeilijke keuzes ... , want de BSO is ook erg leuk.

Wat naar voor Essie : Oorontsteking is heel pijnlijk! Hopelijk komt ze er nu snel van af.

Gympy ; Waterpokken is ook lastig. Er zijn van die verkoelende en uitdrogende middeltjes te krijgen. Worden ze een soort van witgespikkelde beer van, maar het werkt wel.

Nala : het huis is heel goed leefbaar af. Nu zijn we af en toe lekker met wat kleine dingetjes bezig. De tuin is nog een puinhoop, maar ok daar is al veel gebeurd. er stonden hele hoge bomen in en die hebben we door professionals weg laten halen. De buren zijn erg blij met ons.

Aan de ene kant staat al een nieuwe schutting en zaterdag wordt de schutting aan de andere kant geplaatst.

De vijver is gedempt, nu nog een goed hek aan de achterkant bij de sloot!!!!

Ik voel nog niets, maar heb wel alvast nieuwe (steun)kousen gehaald (spataderen). Het is ook nog wel erg pril (ong 7weken).

Ik kon jammergenoeg niet bij dezelfde vk als de vorige keren, omdat we te ver weg wonen. Ze sturen wel mijn dossier door.
Oh, ja, ik wil ook best nog wel even 35 blijven!!
De waterpokken zijn nu allemaal ingedroogd met dikke korsten erop soms en Kabouter is nu dus ook gewoon naar het KDV. Vrijdag en zaterdag is hij er wel flink ziek van geweest, maar vanaf zondag gaat het eigenlijk wel weer goed. Voor de waterpokken heb ik bij de drogist KidsClin gekocht. Dat is een schuimgel die in de huid trekt en waarmee je de waterpokken 3 x per dag moet insmeren. Het is echt superspul, omdat het zo snel in de huid trekt.

Ik ga zo even de ramenlappen, want daar heb ik nu mooi de tijd voor.
Gympy, gelukkig drogen de waterpokken in bij Kabouter.

Ellende hè, die pokken...

Pipi, ik doe geen studie, maar weet soms zelfs nog geen eens hoe ik het allemaal moet doen.

Denk dat dat voorlopig nog niet gaat wennen.

Pauwie, fijn dat jullie al zo ver zijn in het huis.

Nu het volgende project, de babykamer.

Met Essie gaat het prima. Het kuurtje is goed aangeslagen.

Ik ben alleen wel moe. Moet weer ff wennen aan het meer werken. (maar ben er wel blij mee hoor)

Dit weekend met vrienden lekker weg, zo'n zin in!
Gisteren bij het CB geweest. Ik had eindelijk een keertje een broekie , die me allemaal leuke vragen ging stellen..

Moppie was 10 kilo en 76 cm . Haar BMI was iets te hoog. Ik maakte me er niet zo druk om, maar de verpleegkundige ging helemaal proberen te achterhalen waar de stijging van haar BMI vandaan zou kunnen komen. (vorige keer zat ze onder het gemiddelde). Moppie is echt niet te dik en ze krijgen bij ons allemaal redelijk verantwoord te eten en te drinken.

Ze is dus nog steeds een ukkie.. en praat nog maar een enkel woordje.

De babykamer.... Ach Moppie heeft het eerste jaar bij ons op de kamer gelegen en de kamer van Moppie is groot genoeg om er een wiegje bij te zetten. de andere twee hebben totdat we verhuisden op 1 kamer gelegen en zij vonden dat erg gezellig.

Dus we gaan nog geen kamertje vrij maken.

Verder alles goed hier , nog steeds helemaal geen verschijnselen, dat maakt soms wat onzeker. Moeders voor moeders heeft al gebeld en ik heb volgende week donderdag een afspraak bij de nieuwe vk.

Fijn dat het met Essie en met Kabouter weer goed gaat.

Kidsclin is inderdaad super spul.
Ha, ben ik ook weer eens!

Pauwie, GEFELICITEERD!!!! Wat super leuk! Lekker dat het goed gaat en je klinkt al als een moeder van vier, zo lekker relaxed.

Om even in te gaan op jou, Pipi. Ik ben zelf heel erg blij met de drie dagen die ik werk, maar heb dan ook een man die geen vijf dagen in de week van 8-5 maakt. Verder werk ik er ook echt maar drie. In het onderwijs kun je altijd wel werk meenemen en meer doen, maar dat doe is dus niet (meer). Ik houd enorm van mijn werk (de kinderen), maar ben aangenomen voor 0,6 en dat is wat ik dus doe. Studeer natuurlijk ook nog daarnaast, dus dat kost ook twee avonden in de week.

Verder druk gehad hier met klussen vorige week, opgestapelde zaken opgepakt. Deze week weer gaan werken na de carnavalsvakantie.

Die week ervoor heftig nieuws gehad over een familielid, vermoord in het buitenland en gezin totaal beschadigd achter gelaten. Dat begint nu eindelijk een beetje te landen.

Dus veel met andere zaken bezig en wat minder hier. Heb zojuist lekker een weekje in mei geboekt in Noord-Frankrijk in een huisje. Heb ik weer wat om naartoe te werken, het is toch wat met die vakanties in het onderwijs

Met Mattie gaat het goed. Hij heeft zich in korte tijd ontwikkeld tot een enorm eigenwijs en soms driftig mannetje. Heeft deze week al drie avonden boos in bed staan schreeuwen. Ben niet van het laten huilen, maar er is dan echt niets wat hem zint en dus heeft hij dat deze week wel een paar keer gedaan. Nou ja, huilen, het is meer schreeuwen.

Maar goed, hij wordt ook heel zelfstandig, zo grappig om te zien hoe hij zelf in het zitje van de tripptrapp klimt en op Bekkies loopfiets ervandoor probeert te gaan.

Nou, een zwaai voor jullie allemaal en een knuffel voor jullie moppies!
Haai!

Ben ik ook weer eens.

Hoe gaat het met jullie allemaal?

Hier gaat alles goed. Heb alleen wel het gevoel een beetje grieperig te worden. Das iets minder.

Met Essie gaat het gelukkig prima. Ze is opeens zo aan het kwebbelen, helemaal geweldig.

Het is opeens zo'n groot meisje aan het worden.

Ons weekendje weg was echt super. Hebben het zo gezellig gehad.

Gingen nu met 16 man, de helft minder als normaal. Maar dat is wel ff wat gezelliger. Veel knusser met een klein cluppie.

Veel met de meiden samen gedaan, spelletjes, wandelen, winkelen in Malmedy en naar de Thermen in Spa.

Verder veel gegeten en gedronken.

We hadden tuurlijk ook heel veel geluk met het weer.

Spannend Pauwie, morgen naar de vlos!

Heftig Rebbel, een familielid vermoord...

En Mattie lekker driftig. Leuke leeftijd he.
Drift kennen we hier ook. En soms moet moet ik meneer echt oppakken omdat we bijvoorbeeld gewoon echt niet nog langer ergens kunnen blijven. Ik zag mezelf nooit lopen met zo'n wurmend kind. Maar toch wel dus

Maar ach, daarentegen is de ontwikkeling nu wel heel erg leuk. En kan hij zo ontzettend lief zijn. Lekker knuffelen bij me en liedjes zingen. Heerlijk.

Pauwie, 4 kids strak. Hoe geweldig ik het ook vind, 4 zou mij echt veel te veel zijn. Volgens mij ben jij er heel relaxt in.

Essie soms ook zo driftig dan? Jullie kinderen ook steeds meer aan het brabbelen?
Oh Nala, Lekker naar Malmedy... Ben jaloers! Ben er ook een paar keer geweest toen we nog in NL woonden. Je bent er echt even uit als je daar bent vind ik, echt buitenland :-). Ze hebben er ook heerlijke locale kersenbiertjes... heb je die ook geproefd? .

We hebben Mima laatst gewogen en toen was ze 10,5 kg. Geen idee hoe lang ze is. Ze is vooral de afgelopen maand behoorlijk de lcuht ingeschoten. Haar kledingmaat is 80/86. Ze krijgt echt een peutermodel onderhand. Het babyvet gaat er heel snel af sinds ze loopt.

Pippi - Hier is het buffelen zo nu en dan, maar het gaat allemaal wel. Mijn man en ik hebben alletwee veel flexibiliteit in ons werk qua uren, maar hij werkt wel 35 uur en ik 40 (officieel dan ). Ik werk echter regelmatig in het weekend en 's avonds (dat is ook handiger als je onderzoek doet bij mensen die overdag werken). Ik geloof dat dit 'het nieuwe werken' heet in NL :-). Het is allemaal wel te doen, maar tijd voor elkaar moeten we echt plannen en het komt ook regelmatig voor dat man en dochter het hele weekend met zijn tweetjes zijn. Als we tegelijkertijd thuiswerken gaan we vaak samen uit lunchen terwijl Mima op de creche zit. Heerlijk :-).

(((Een poosje geleden had man een conferentie vlak bij mijn werk... We spraken af te gaan lunchen en ik verheugde me erg op een uitgebreide romantische lunch, want dat hadden we al een poos niet meer gedaan... Dus ik uitgebreid gezocht naar een lief restaurantje.... Kwam zijn baas ook mee!! hahaha, dat was niet helemaal wat ik me ervan had voorgesteld. Het was wel gezellig trouwens...))).

Misschien kun jij of je vriend ook een aantal uur per week thuiswerken? Het kost minder tijd qua reizen en je kun even lekker doorwerken, zonder gestoord te worden. Ons bevalt het ontzettend goed.

Rebbel - onvoorstelbaar wat je familielid is overkomen. Hier maar heel af en toe drift. Mima probeert wel echt de grenzen op te zoeken. We hadden alle kruiden uit een la gehaald, want die pakte ze er steeds uit... Gaat ze in de la zitten . en nee, dat mag ook niet . Als ze iets gaat doen wat niet mag zegt ze no! no! Mama, no! dus ik ben gewaarschuwd.

Aruba - Mima kletst ons de oren van het hoofd. Als ik haar vraag 'wat is dit?' geeft ze altijd antwoord... als ze het woord niet kent verzint ze gewoon iets . Omdat ze soms Engelse woorden gebruikt, moet ik heel goed opletten of het niet toch een bestaand woord is. Vorige week dacht ik dat ze voor 'bloem' een fantasiewoord zei, maar toen ik beter luisterde hoorde ik dat ze 'louwe' zei, 'flower' dus .

Vanmorgen zeurde ze een paar keer 'poete', 'poete'.... Het duurde even voordat ik begreep dat ze haar tanden wilde poetsen (één van haar favoriete hobbies )

Pauwie - succes morgen bij de VK

allemaal!
Jep Aruba, Essie kan bij tijd en wijlen erg driftig zijn.

Ik liep dinsdag ook met een huilend kind onder mijn arm hier naar binnen.

Mevrouw wil alleen maar opgetild worden en daar stop ik mee. Essie is het daar alleen niet mee eens.

Dus liet ze dat eventjes horen.

Vis, ik heb geen kersenbiertjes geproefd, nog nooit van gehoord eigenlijk.

Maar het is idd een mooie omgeving.
quote:Aruuba schreef op 23 maart 2011 @ 22:13:

Lekker knuffelen bij me en liedjes zingen. Kan Saba al echt liedjes zingen Aruba? Mima zingt wel, maar klinkt dan als een voetbal hooligan. Een echt liedje is er niet in te herkennen . Ze heeft 1 fantasieliedje (volgens mij, of het moet iets van de creche zijn), dat begint met 'Hiya mama, hiya papa' en dan een heleboel onzinwoorden erachteraan. Ze zingt wel zo af en toe een woord mee als ik zing.
Nee zingen nog niet hoor. Hooguit "sijn" en "bom bom" in in de maneschijn. Hij praat nog niet veel vind ik. Hij begrijpt en kent wel heel veel woorden maar praat nog steeds meestal plutonees.

Volgens mij is Mima erg vlug op het gebied van taal. Leuk!

Hoe gaat het met de zwangeren? En de studenten?

40 uur Vis, wow dat lijkt me heel heavy. Maar dan heb je misschien ook hulp thuis? Anders lijkt het me niet te doen! Hoe is het weer bij jullie?
Nee, geen hulp. Maar werken allebei redelijk wat thuis en denk dat dat wel veel scheelt. Doen veel huishoudelijke dingetjes tussendoor, maar het is ook wel eens rommelig. Weer is lekker laatste dagen. We zijn veel buiten.

Plutonees Dus dat is het... Doet Mima ook nog wel hoor.

We genieten ontzettend van haar geklets idd, maar het is ook wel confronterend. Ze doet ons in alles na . Ze zegt nu telkens 'Kijk es?', net als mijn man als hij haar iets geeft. Vanmorgen zei ik gekscherend tegen haar nadat ze weer eens ondeugend was: 'Weet je wat jij bent?'... Zegt ze 'Mafkees!' ... Dat wilde ik inderdaad gaan zeggen... en zeg ik kennelijk vaker tegen haar dan ik dacht .

Denk trouwens niet dat ze het begreep hoor, maar gewoon onthouden heeft dat ik na die vraag altijd zeg: 'je bent een mafkees!'

Verder grappig om te zien hoe ze dingen leert uit boekjes. Ze heeft een boekje met een plaatje van poezen in een boom. Bij dat plaatje zegt ze sinds een paar dagen 'Mauw sit boom!'. Als we buiten zijn zegt ze dat bij iedere boom en tuurt ze of ze het beest kan ontwaren .
Rebbel : Wat een heftig verhaal!!

Leuk al die brabbelende dreumesen. Moppie babbelt nog steeds niet echt. Lopen en klimmen doet ze asl de beste.

Ze is niet echt driftig, maar gooit af en toe iets door de kamer.

Het echte opvoeden is nu wel weer begonnen.

Alles was goed bij de VK. Uitgerekende datum na deze eerste meting (VK heeft echo-apparaat) is 3 nov. Dat duurt nog wel heeeel lang. Guppie is 1,5 cm en het hartje klopt netjes.

We hebben het ook aan de kinderen verteld en die waren zo enthousiast, bijna om emotioneel van te worden..
Rebbel : Wat een heftig verhaal!!

Leuk al die brabbelende dreumesen. Moppie babbelt nog steeds niet echt. Lopen en klimmen doet ze asl de beste.

Ze is niet echt driftig, maar gooit af en toe iets door de kamer.

Het echte opvoeden is nu wel weer begonnen.

Alles was goed bij de VK. Uitgerekende datum na deze eerste meting (VK heeft echo-apparaat) is 3 nov. Dat duurt nog wel heeeel lang. Guppie is 1,5 cm en het hartje klopt netjes.

We hebben het ook aan de kinderen verteld en die waren zo enthousiast, bijna om emotioneel van te worden..
Rebbel, lees nu pas je stukje over familielid. Jeetje wat heftig. Familie van jouw kant? Wat enorm verdrietig voor de familie zeg...
Pauwie, fijn dat alles goed was bij de vlos.

Geweldig dat de kids zo enthousiast reageerden.

Hier een echte kwebbelkous.

Essie zegt iedere keer: één, twee, hoppa!

Verder praat ze nu echt ieder woord na, dus moeten gaan oppassen...

Ook is ze soms echt een viswijf. Men, wat kan dat kind een stem opzetten. Schaam mij soms rot.

Hebben vorige week een glijbaantje gekocht voor d'r, dus die is niet weg te slaan uit de tuin.

Zijn vanmiddag met z'n drietjes naar Blijdorp geweest.

Was tuurlijk heerlijk weer. En Essie vindt het echt al leuker om al die dieren te zien.

Heerlijk om er eventjes tussen uit te gaan met het gezinnetje.
Hai meiden,

Kom ook even zwaaien!

Leuk om zo weer eens aan te waaien en allemaal herkenning te lezen . Drift en nog niet heel veel praten, klinkt als Cesar ;-)!

Pauwie gefeliciteerd met de goede echo en mooie kindje. Klinkt inderdaad nog zo ver weg maar inmiddels weten we.....voordat je het weet. Grappig je CB bezoekje, het lijkt wel alsof ze onlangs allemaal cursus hebben gehad over te dikke kinderen. Hier bleven ze er ook over doorgaan, al is Cesar ook wel een beetje chubby. Hij eet en drinkt niet abnormaal, is altijd al stevig menneke geweest.

Aruba haha zie je al lopen met hysterisch kind onder je arm! Kun je je lullig voelen he!

Leuk een glijbaan in de tuin, Nala. Blijft een succes he! Gaat allemaal goed he met je kleine meid. Hoe bevalt het meer werken?

Wat heftig Rebbel van je familielid. Dat moet echt onwerkelijk voelen. Kan het zijn dat ik het onlangs in de krant heb gelezen? Heel veel sterkte!

Verder alles goed te doen? Is je driftkikker alweer iets bedaard ? Peuterpuberteit?!

Hier ook een draakje....begint nu eindelijk wat te praten maar brabbelt het liefst en zingt ook gewoon raak voor een knaak. Luistert slecht (zo tegenovergesteld met broer) maar hij is wel erg grappig. Komt vast goed toch? Liefst de hele dag buiten..zodra we wakker worden, worden de schoenen en jas al gepakt. Op de glijbaan buiten gaat hij het liefst staan en zonder iets vast te houden, dood eng. Zo gaat het overal....mijn hart slaat inmiddels wel een paar keer over op een dag. Verder alles oke...niet heel erg oke, maar oke.

Vis wat zijn jullie druk zeg, gelukkig dat het allemaal goed te organiseren is en klinkt inderdaad als het nieuwe werken, al moet ik er zelf niet aan denken . Hahaha je romantische etentje met baas is heel grappig.

Iedereen genietse!
Dier, die glijbaan is idd geweldig. Mama kan met een boekje zitten en Essie vermaakt zich wel.

Gaat nu zeker goed met haar.

Ik vind het meer werken heerlijk. Wel ff met manager van de week gesproken, want voel me soms een beetje een ping pong bal.

Ze veranderen zo vaak de groep waar ik moet staan en er wordt regelmatig weer een afgesproken dag afgezegd, dat ik het nu een beetje zat was.

Manager was het er wel mee eens en ging het in het team gooien.
Rebbel: Inderdaad een naar verhaal om te horen. Je leest het natuurlijk wel eens in de krant, maar als het nu een familielid betreft komt het wel heel dichtbij.

Vandaag ben ik weer op controle geweest bij de verloskundige, maar dan wel gewoon in het ziekenhuis. Ik had er niet op gerekend, maar ik kreeg ook deze keer weer een echo. Ik heb het kindje dus weer een keer kunnen zien. Alles zag er goed uit en het kindje was mooi in verhouding gegroeid. Je kun nu ook mooi de armen en benen zien en die bewoog hij ook geregeld. Over 4 weken moet ik weer terug voor controle en over 7 weken (dinsdag 17 mei) heb ik de 20-weken echo.

Nu vanmiddag nog even met Kabouter naar het CB.
Hier geen commentaar van het CB op de BMI van Kabouter. Sinds het laatste bezoek (5 maanden geleden) is Kabouter niet aangekomen, maar alleen 2 centimeter gegroeid in de lengte. Hij weegt nu (nog steeds) 9,6 kilo en is 78 centimeter lang.
Gympy, het blijft een Kaboutertje hè?

Essie weegt gewoon al bijna 12 kilo... Maar die zit ook weer boven het gemiddelde.

Fijn dat alles goed was bij de vlos.. En een echo is altijd leuk.
Grappig he, dat het zo verschillend is. Wij hebben nieuwe buren. Een moeder met 2 kinderen, waarvan de jongste precies een maand ouder is dan Mima. Gisteren voor het eerst op bezoek geweest. Buurmeisje is wel een centimeter of 5 langer dan Mima en kan al goed rennen en op de glijbaan klimmen. Echt een kind in haar doen, terwijl Mima nog echt een baby/dreumes waggel heeft.

Ze waren niet meteen dikke vrienden. Ze wilden telkens met hetzelfde speelgoed spelen en Mima was wat huilerig doordat ze er al een drukke dag op had zitten op de creche. Het was wel heel gezellig (voor de mama's dan ) :-).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven