Augustus 2012 deel 10!!

16-09-2012 14:05 2552 berichten
Na 9 maanden op het zwangerpijler gebivakkeerd te hebben, is nu echt de tijd aangebroken om te verhuizen naar kinderen.

We sluiten een periode af maar beginnen ook aan een hele mooie nieuwe periode!

Al onze Augustusbabies zijn gezond ter wereld gekomen. Dat hebben wij meiden toch maar mooi even geflikt! En wat zijn ze lief en mooi

Maar ook onze mooie en lieve babies maken het ons wel eens knap lastig en maken ons kersverse moeders wel eens onzeker. Gelukkig hebben we daarom elkaar om ons door die onzekerheden heen te slepen en elkaar te helpen en adviseren.

Maar buiten dat lachen we ook veel met elkaar en zijn we in die maanden een hechte groep geworden.

Met een Meet&Greet in de planning, kletsen we lekker met elkaar door hier op "Kinderen".

Mocht je niet meer mee willen schrijven (wat jammer zou zijn) geen probleem, maar laat het wel even weten!

Onze zwangerschappen

NaamLeeftijdGEBORENKindjeBijzonderhedenDodododo33 jaar23-071eDOCHTER!mellanie198626 jaar26-072e ZOON! lizliz29 jaar29-071eZOON! toetje8923 jaar31-071eZOON! 1982Juutje29 jaar01-081eZOON! Maatje2833 jaar02-081eZOON! snoezepoes30 jaar03-083eDOCHTER!nicole12331 jaar03-081eZOON! Zoete36 jaar05-081eZOON! rammelkont33 jaar06-083eDOCHTER!bubblezz23 jaar08-081eDOCHTER!zivaa32 jaar09-082eDOCHTER!Kwimmie33 jaar11-082eZOON! rijstkorrel39 jaar13-082eDOCHTER!kroos34 jaar13-081eZOON! annepan25 jaar15-081eDOCHTER!Chryssa30 jaar15-082eDOCHTER!martje5532 jaar23-081eZOON! beetjegek33 jaar24-082eZOON! Myself8230 jaar30-081eDOCHTER!katalin33 jaar05-093eDOCHTER!

En dan niet te vergeten onze trouwe mede lees- en schrijf-ster, moeder van 4: Beppe!!

Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Chryssa.

Lekker Anne meteen weer kunnen slapen. Ik kon dat bij de eerste niet en niet eens uit onzekerheid of zo. Nu slaap ik tijdens t geven van de fles alweer
Nwe fotos rammeltje op sub en aankopen van zaterdag

Chrys gefeliciteerd!! Super!!
Wat een storm zeg!!

Minimaatje is er onrustig van.

Ik heb trouwens een vreemd plekje op zn hoofd ontdekt. Voelt als een soort cyste.

Vrijdag op het cb maar even naar laten kijken op.
Chryssa, gefeliciteerd! Fijn dat het geregeld is en dat jullie zo'n mooi huis hebben weten te vinden!

Hier begint het na een paar ontzettend onrustige dagen weer de goede kant op te gaan. Minico heeft vandaag best wel wat geslapen overdag. En mijn moeder was er, zodat ik niet alles alleen hoefde te doen, heel fijn. Nu ligt hij wat te jammeren in z'n bed, ik hoop dat hij in slaap valt en het niet overgaat in krijsen, kan nog 2 kanten op... Ik houd het inmiddels in een schriftje bij wanneer hij drinkt, slaapt en huilt, zodat ik een beetje het overzicht houd en misschien patronen kan herkennen in wat wel werkt en wat niet.

Hmm, jammeren begint in huilen over te gaan, maar weer even ernaar toe...
Hier ook een onrustig kind, ze slaapt nu, maar de rest van de dag heeft ze geen oog dicht gedaan. Zal de 6 weken huilpiek wel zijn... Hoop dat t snel voorbij is de hele dag met een krijsend kind om je arm is vrij vervelend.

Zo laatste fles erin en dan snel pitten. Heb n nieuw dekbed haha ben benieuwd!
Vervelend hè, Anne. Ik heb net Jankerd weer kunnen kalmeren door rondjes met hem te lopen en 'In de maneschijn' te zingen. Heb er de laatste dagen kilometers opzitten en 288x dat liedje gezongen, pfft... Nu ligt ie tegen me aan te slapen, dat is al een stuk beter.

Hij is zich verder echt aan het ontwikkelen, we hebben de laatste tijd veel meer interactie. Lachen, geluidjes maken, ons volgen met z'n hoofd en oogjes. Heel leuk! En al neem ik de oei-ik-groei sprongetjes met een korrel zout, het zou best kunnen dat het voor onze man ook even wennen is dat hij meer kan en zo ook meer of andere indrukken binnenkrijgt.

@Maatje: goed dat je het opgemerkt hebt en ernaar laat kijken. Maak je je er zorgen over of is het meer voor de zekerheid?
van harte chrys!!!

anne, nou idd ik word eigenlijk ook steeds kwaaier.....

leuke foto's allemaal op t sub weer!! eindelijk kon ik spieken ,

nu te bedde.. trust!!
@ nico, echt zorgen maak ik me niet. Maar heb er net nog een paar ontdekt. Het lijken wel soort val klieren onder zn hoofdje, in zn nek zeg maar.

Als je rondjes aan het lopen bent, leg je hem dan ook wel eens op zn buik op je arm? Dat wil het nog wel eens helpen.

Ik denk dat ik zo maar eens mn pj uit de kast ga trekken. Ik had het toch koud vannacht na de nacht voeding!! Kon er gewoon niet van slapen!
Nu met de jbpm doet ze een half uur over de fles, officieel 'te lang' maar voor ons meisje heel goed! Ze is 'uitgezogen' en voldaan na de fles, terwijl ze eerst nog heel erg hapte nadat de fles leeg was. Heb nog steeds de kleinste speen, net ff nr 2 geprobeerd maar dat ging echt te snel!

Heb net de tripp trApp besteld bij de babydump. Zij hebben m ook in de aanbieding en bezorgen hem gratis. Bovendien is hij incl de babyset goedkoper dan bij de prenatal. Nu maar weer achter de naaimachine voor de kussentjes!

Hoe doen jullie dat met die thermometer? Ik zag de poep voor t gaatje zitten zeg maar, ff wachten wat er vannacht in de luier zit. Maar lepelen jullie of alleen dat ding erin en verder niks? Heb al even met een koud luierdoekje 'gemasseerd' maar er kwam niets, nu weet ik natuurlijk nog niet helemaal zeker of t vast zit!

Maat daarom heb ik n nieuw dekbed! Brr ik had het ook koud, heb met de badjas geslapen

Morgen naar de huisarts en internist! Druk druk
Op zich een goede tip, Maatje, maar op z'n buik vindt ie helemaal niet leuk, ook als het op mijn arm is. Dus helaas, die truc werkt hier niet. ´t Zijn ook geen krampjes volgens mij, meer algehele onrust.

Hmm, klinkt wel gek van die bobbeltjes/klieren/cystes. Moet je naar een arts of een verpleegkundige bij het cb? Als je bij de verpleegkundige moet zijn anders toch ook even de huisarts ernaar laten kijken? Die heeft er denk ik meer verstand van.
@Anne: hoe kom jij aan al die inside information over de Prenatal?

Ik heb mijn moeder vandaag gevraagd om een kussentje voor de Tripp Trapp te maken, want 40 euro voor zo'n stukje stof vind ik echt bizar! En m'n moeder heeft dan meteen een leuk Sinterklaaskadootje voor de kleine.
Nico ik had vorige week een folder in de bus. Die krijg ik altijd. Wordt ook echt op naam geadresseerd. Zal t ooit wel eens hebben ingevuld ofzo.

Maar goed als je de babyset ook moet is de babydump voordeliger. Die bezorgen ook nog gratis, prenatal niet.

Scheelt 10 euro, met verzendkosten 15. Dat vind ik wel de moeite waard. Al heb ik de babyset van marktplaats. Nu nog een zwarte playtray en ik ben compleet!
@ nico, kan ik ook een bestelling plaatsen bij je moeder!! grijs graag!

Ik moet naar de verpleegkundige bij het cb denk ik. Maar geloof dat ze daar ook gewoon de arts raadplegen. Wij werden de laatste keer ook gestoord door de verpleegkundige die advies wilde van de arts. En anders ga ik volgende week maandag wel naar de ha.

@ anne, oh, ik kan bij jou dus ook een bestelling plaatsen??

En ja, snap niet waarom het hier zo koud is, ik heb alles dicht!

Wat hebben jullie mini's aan 's nachts nu het kouder is?

Ik heb nu de deken weer dubbel, Minimaatje in de swaddle doek en romper+shirtje met lange mouwen. Geen broekje of sokjes.
Domper zonder mouwen, shirtje, broek, sokkels, bakerzak, laken en losjes d'r deken. Hier is t ook koud in huis. Maar vooral dx slaapkamers!
Zo, hier ben ik.

@Maat: zijn het niet 'gewoon' onregelmatigheden in z'n schedel? Babies hebben vaak nog een wat bobbelig koppie. Maar goed, natuurlijk sowieso verstandig om er even naar te vragen bij het CB.

@nico: Fijn dat je moeder er vandaag was. Scheelt wel even dat je niet alles alleen hoefde te doen, denk ik. Meisje hier vindt op haar buik liggen ook vaak niet leuk, maar als ik haar op d'r buik op mijn onderarm leg en rondjes loop, valt ze wel meteen in slaap. Dus misschien is de tip van Maatje wel het proberen waard.

@anne: Vervelend ja, de hele dag een jankerd. Dat vreet energie. Misschien had ze even een offday. Hopelijk morgen weer een vrolijk meisje!

Hier ligt meisje in de co-sleeper op tafel te snurken en zoon ligt ook nog op bed. De afgelopen twee dagen lag hij ipv te slapen 's middags vooral te feesten, maar nu haalt hij de schade blijkbaar in. Wel even lekker rustig. Hij is nog steeds behoorlijk verkouden, arm kereltje.

Ik moet eens beginnen met kijken voor meubels etc. Nu we een huis hebben kan het inrichten beginnen!
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Hier heeft mini 's nachts een domper met lange mouwen en een broekje aan. Maar ik baker hem dan ook niet in.

Ik wil mini ook op de andere kamer doen maar man wil dat nog niet . ik denk dat ik er net zo in sta als Kwimmie. Ik hoor het echt wel als hij honger heeft. En bij ons slaapt mini dan zelfs op een andere verdieping.

Leuk hè Nico, die interactie. Ik merk dat mini ook wel eens huilde uit verveling. Als ik hem dan neerlegde na met hem te hebben rondgelopen en dan met hem speelde was het over. Er is trouwens ook een app met allerlei figuurtjes, baby silencer heet ie. Of heb je geen slimme foon?

Zivaa

Bijna vakantie! Lekker hoor!

Anne

Succes vandaag, met het drukke programma.

Maatje

Ik zou het zeker navragen bij het cb. Misschien is het niets.

Chryssa

Gefeliciteerd.

Ik krijg het vandaag ook druk. Visites, afscheidsfeestje en nog boodschappen doen voor mijn verjaardag. Woensdag word ik weer een jaartje ouder. Ik heb aan iedereen bonnen of geld gevraagd voor nieuwe kleren. En vrijdag ga ik het goed vieren door te stappen met mijn vriendinnen.
@ liz,.die app is zeker voor de aaifoon?

@ chryssa, de meubels die je in usa hebt blijven daar? Dus moet je op afstand een nieuw huis inrichten? Petje af hoor!! Maar je hebt dit zeker al eerder zo gedaan?

Ga je in nl ook zelf weer op zoek naar een baan?
@liz: veel plezier!

@maat: balen he die kou! ik ben een enorme koukleum maar mini is wel warmbloedig. Ze heeft snachts een romper met korte mouwen, lang shirtje, broekje+sokjes aan en een llaken met dubbele deken. Als het nog kouder word ga ik slaapzak en kruik gebruiken

@eigen kamer: word em hier voorlopig niet...vriend slaapt nog steeds in babykamer. Zolang de nachtvoedingen er zijnn zal dat wel zo blijven...Als de verhuizing doorgaat kan het wel.

@chryssa: leuk meubels shoppen

@nico: gezellig dat je moeder er was. Mijn ouders komen volgende week een dagje en mn moeder heeftf het badje al geclaimd
Chryssa van harte met je huis.

Nicol is een baby massage cursus niets voor jou?

Helpt echt.

Allemaal liefs en tot laters

Beppe
Maat

Ja maar misschien hebben ze hem ook wel voor android. Misschien kun je even zoeken in de 'AppStore' (weet niet hoe dat bij jou heet).

Bub

Haha, grappig van je moeder! Zo bijzonder om te zien wat een kleinkind met opa's en oma's doet. Vind je niet? Vandaag past er een van de opa's een paar uurtjes op voor het eerst. En trots dat hij is!
Morning!!!

KOUD!!! inderdaad zeg, niet normaal. De herfst is los... Palmbomen haast van t dak gewaaid :p, die maar even naar beneden halen voor vertrek....

Ik zal even stad in voor laatste dingen, tot later!!

hmmm, denkt over trip trapp. Kunnen ze ook al snel in toch?/ (net als bloom)
ik ben weer terug van weggeweest... Heb even snel bijgelezen, maar weet het nu al allemaal niet meer....

Beppe, jammer van de negatieve test...

Kleding, wij hebben die kleine nu een romper aan zonder mouwen, daaroverheen een truitje en een broekje en sokjes.. Ook tijdens het slapen leggen we hem zo in zijn bedje. Het bedje heeft een dubbel gevouwen dekentje en een lakentje. Hij ligt gewikkeld in een hydrofiele doek...

Ik ga direct na mijn verlof weer 3 dagen werken bij hetzelfde als dat ik tijdelijk deed voor mijn verlof. Ik ben gebeld of ik na mijn verlof weer tijdelijk terug wil komen om te helpen bij projecten. Nu is het wel voor een bepaalde tijd, maar beter dan niets...

Ik ga vandaag lekker niets doen...lekker uitzending gemist kijken en de hele dag bank hangen

Ik ga denk ik ook niet naar het cb... De kleine is al over de 5 kg en zit dus al op de max voeding (5*180+6) dus daar hoef ik het niet voor te doen... Soms heeft hij na 2 uur alweer onwijs veel honger. Dan geef ik bijvoorbeeld 30cc en dan ligt hij knock-out.... De voeding erop geef ik dan 150cc, zodat dat weer compenseert. Gisteren had hij voor de avond voeding zelfs 120 cc laten staan.. En bij de nachtvoeding had hij maar 120 opgedronken, maar eigenlijk komt hij dan een hele fles te kort.... Maar hij is tevreden en dat is het belangrijkste....

Er zijn voor mij 2 opties voor de meet. 2 december of 8 december. Mij lijkt 8 december handiger omdat dit na sinterklaas is. De kans op sinterklaas vieringen is dan denk ik kleiner.... Zullen we 8 december vast zetten???
Ook hier een onrustig kind. De afgelopen 2 nachten kwam hij telkens om de 2,5/3 uur. Dus voor mij hazeslaapjes. Vrijdag gaat hij voor het eerst naar mijn schoonzus, wij hebben dan een bruiloft. Ik hou m'n hart vast of dat goed gaat. Als hij wakker is, wil hij gedragen worden of hij gaat krijsen.

@nico: 288 keer het zelfde liedje... s-) ze zijn wel lief, maar soms ook lastig.

@chryssa: gefeliciteerd met het huis. Ben ook benieuwd hoe je dat doet, een huis op afstsnd inrichten.
O ja, ik ben ook voor 8 dec vastzetten
Ik geloof dat rijst de 8e niet kon maar wel de 2e. Wellicht kunnen we dan beter de 2e doen, dan kan iedereen erbij zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven