Augustus 2012 deel 10!!

16-09-2012 14:05 2552 berichten
Na 9 maanden op het zwangerpijler gebivakkeerd te hebben, is nu echt de tijd aangebroken om te verhuizen naar kinderen.

We sluiten een periode af maar beginnen ook aan een hele mooie nieuwe periode!

Al onze Augustusbabies zijn gezond ter wereld gekomen. Dat hebben wij meiden toch maar mooi even geflikt! En wat zijn ze lief en mooi

Maar ook onze mooie en lieve babies maken het ons wel eens knap lastig en maken ons kersverse moeders wel eens onzeker. Gelukkig hebben we daarom elkaar om ons door die onzekerheden heen te slepen en elkaar te helpen en adviseren.

Maar buiten dat lachen we ook veel met elkaar en zijn we in die maanden een hechte groep geworden.

Met een Meet&Greet in de planning, kletsen we lekker met elkaar door hier op "Kinderen".

Mocht je niet meer mee willen schrijven (wat jammer zou zijn) geen probleem, maar laat het wel even weten!

Onze zwangerschappen

NaamLeeftijdGEBORENKindjeBijzonderhedenDodododo33 jaar23-071eDOCHTER!mellanie198626 jaar26-072e ZOON! lizliz29 jaar29-071eZOON! toetje8923 jaar31-071eZOON! 1982Juutje29 jaar01-081eZOON! Maatje2833 jaar02-081eZOON! snoezepoes30 jaar03-083eDOCHTER!nicole12331 jaar03-081eZOON! Zoete36 jaar05-081eZOON! rammelkont33 jaar06-083eDOCHTER!bubblezz23 jaar08-081eDOCHTER!zivaa32 jaar09-082eDOCHTER!Kwimmie33 jaar11-082eZOON! rijstkorrel39 jaar13-082eDOCHTER!kroos34 jaar13-081eZOON! annepan25 jaar15-081eDOCHTER!Chryssa30 jaar15-082eDOCHTER!martje5532 jaar23-081eZOON! beetjegek33 jaar24-082eZOON! Myself8230 jaar30-081eDOCHTER!katalin33 jaar05-093eDOCHTER!

En dan niet te vergeten onze trouwe mede lees- en schrijf-ster, moeder van 4: Beppe!!

Alle reacties Link kopieren
Nog steeds een zieke Minico. Vannacht en vanochtend ging het gelukkig goed met slapen, maar vanaf het middaguur is het jammeren en alleen op mama willen slapen. Hij heeft ook weer koorts, 38 graden en vindt zichzelf heel zielig. Ik heb hem net maar weer een paracetamol gegeven. Gisteren had ik me wel ingesteld op een dagje hangerigheid, maar ik begin het nu toch een beetje zat te worden. Ik wil graag wat doen en heb nog niet eens kunnen douchen. Bleh. 't Zou fijn zijn als hij eindelijk die draagzak eens zou accepteren, dan ben ik wat mobieler.

Fijn dat de spiralen er zonder al teveel problemen in zitten! Rijst, ik hoop dat het leeglopen eenmalig was.

Maat, kan me voorstellen dat je er tegenop ziet, het laten weghalen van die plekjes. Hoe doen ze dat, onder plaatselijke verdoving? Jammer dat je vriend dan alweer weg is, regel je wel iemand anders die met je meegaat en je daarna bij kan staan (en voor minimaat kan zorgen)?

Juut, wij gaan ook de infacol afbouwen, kijken of hij alweer zonder kan. Voorlopig geven we nog wel aan het eind v/d middag en begin v/d avond, want dat waren de momenten dat hij altijd krampjes had.

Zivaa, welkom terug! Fijn dat jullie weer even een 'herstart' hebben kunnen maken!
Ojeee nog 12 pagina's te gaan met bijlezen, gatver heb heel wat f gemist geloof ik! Nu oudste weer wakker boven en kleine aan t schreeuwen. Drama hier, drinkt 90% van de tijd slecht lately (en dan echt slecht 70cc van fles max), en slaapt dus ook amper. Vannacht elke 2u wakker, ben op. Snap wel dat dit een negatieve spiraal is zo, dus al afspraak met haptonoom nu voor donderdag, maar als ik jullie lees over 5-6-7u tussen voedingen... AAARRGGGG ikke ook willen!!!

tot snel!!
Ha Zivaa, welkom terug! Klinkt zwaar zeg, die vele korte voedingen.

Fijn dat alle spiralen op hun plek zitten

Ann, succes morgen!

Hier is t helaas weer mis. Vanmiddag weer paniekaanval gehad, afschuwelijk.... Ik moet hier doorheen en hetgaat even duren en die gedachte alleen al maakt me zo onrustig en angstig. Het is heel heftig allemaal.. Kan morgen terecht bij een psychologe, dus da's fijn. Mag nu niet alleen zijn, dus vriend is thuis.

Mini heeft prikjes gekregen en is ook slaperig en soms opeens paniekerig huilerig en dan valt hij weer in slaap.

Hij weegt trouwens 6,1 kg en is 64,5 cm! Bij8 weken! Bizar...
Thanx maat voor de info van die beker maar zelfs met een spuitje in dr mond druppelen werkt niet dus ik stop er mee... Had een compleet over de rooie rammeltje vanmiddag die ook de borst niet meer wilde, en dat is niet goed!

Kunnen we god zij dank ook de infacol weer starten want de winden en buikkrampen zijn af en toe niet van de lucht, he getver wat gaat het eigenlijk kut zeg.. voel me ook echt heel labiel.

Kroos, shit meis!! Klote weer een paniek aanval!! Dikke
@kroos: hoop dat de psycholoog je kan helpen! Vind het echt sneu voor jullie deze situatie!

@nico: aah wat zielig voor mini! Helpt de para niet tegen de koorts?

@ziv: hopen dat de hapto raad weet! Sterkte ermee!

@juut: leuk zwemmen!

@rijst: is het leeglopen over? Bij was het gister einde middag klaar gelukkig!

@ann: fijn dat het zo makkelijk ging!

Ik moet 19nov weer aan het werk. Direct een late dienst...
Oohw Rammel ook voor jou! Weet een lk geen raad? Je hebt wel niet advies gehad natuurlijk maar het word er niet beter op. Je moet jezelf wel goed blijven voelen natuurlijk!
Nee het is zoals het is.. We moeten het maar accepteren. En dat moet ik dus maar doen. En op goeie dagen als gister is dat heel makkelijk maar op dagen als vandaag loop ik de halve dag te grienen en komen er slechte gedachten in me op

Misschien de HA maar bellen, voor mezelf... Één maar, ik kan niet stoppen met de BV want anders verhongert mn rammelmeisje.. Maar een lekker pammetje zou ik wel lusten zeg maar

Vent is de beste, heeft heftige baan met drukke projecten maar helpt me waar hij kan. Hij is nu naar zwemles met de oudste en heeft de jongste vent ook meegenomen. Ze gaan volgende week een week met hun vader weg, wel even goed voor me denk ik. En even naar belgie!! Zin in!
Ik heb jullie misschien wel eens verteld dat ik bij jongste zoon op randje PPD heb gezeten... Ik voel me nu ook een beetje balanceren tussen goed en slecht voelen..

Gelukkig kan ik oprecht zeggen dat ik nog wel enorm geniet van rammeltje, als ze niet huilt jammert of tegen haar slaap vecht
@rammel: das goed idee om naar de ha te gaan! Denk dat het weekje weg ook goed helpt maar dat lost het probleem natuurlijk niet op! Sterkte met het acceptatieproces, pammetjes als hulpje erbij kan geen kwaad!
Kroos en Rammel: allebei een dikke knuffel!

Kroos, wat een grote vent is het al geworden zeg! Super! Ik hoop dat het de laatste paniekaanval was en dat het nu de goede kant op mag gaan. Wel ziekmelden op je werk als je nog niet hersteld bent tegen die tijd! Kunnen ze gewoon declareren bij UWV, dus voel je er niet schuldig over!

Rammel, wat balen dat ze nog steeds niks pakt. Ik kan me voorstellen dat je het helemaal zat bent, vooral als Rammeltje ervan van slag raakt.

Jankerd ligt uiteindelijk toch in z'n bedje te slapen. Ik hoop dat hij het een paar uurtjes volhoudt. Man is vanaf gisteren 3 avonden achter elkaar weg, dus ik mag het nog helemaal alleen doen ook.
Ach jullie zijn lief de goed bedoelde afviezen die ik hier al heb gehad van mensen om me heen.

-Laat maar janken ze gaat vanzelf uit die fles drinken.

-tja jij wilde zo graag BV geven!! Alsof ik dan dat weigeren van rammeltje over mezelf heb afgeroepen!?

-Ja je zal weten dat je een baby hebt!!

Sorry voor de ego dames!! Sorry sorry sorry
Rammel heb je voeden met n lepel al eens geprobeerd? Ok dat kost veel tijd, maar misschien lukt dat en kun je ook even naar de kapper oid! Even naar de ha kan geen kwaad je moet wel goed in je vel zitten natuurlijk!

Kroos hoop dat t eenmalig wad en dat de psych je verder kan helpen. Wat een grote vent joh hartstikke goed!

Minico beterschap! Niet te warm inpakken hè dat moet het snel weer over zijn!
Jeetje rammel dat soort mensen met dat soort adviezen zou je ook wat aan doen!

Jij doet het super no matter what the people say!
Wat een kutopmerkingen Rammel, dat zijn zelfs geen goedbedoelde adviezen (die eerste hooguit een beetje). Ik hoop dat je ook nog mensen om je heen hebt die niet dit soort domme dingen zeggen!

Bah, Minico is weer wakker geworden, weer met een enorme harde gil. Nog steeds koortsdromen blijkbaar.
@Rammel, , heb je al geprobeerd zelf er niet bij te zijn? Ik heb met je te doen. Ik hoop dat ze hier zaterdag haar eerste fles wel accepteert. Denk wel aan jezelf he!

@Kroos, ook een , jeetje wat zwaar heb jij het. Fijn dat mini het wel goed doet.

@ Ziva, welkom terug. Hoop dat meisje snel haar ritme weer krijgt. Verder lekker gehad? Was je nou met het vliegtuig weg? Heb je nog tips wat mee te nemen?

Ik heb nog een waslijst met vragen over vakanties. Wil ze later even stellen aan de ervaren mama's.

@Nico, helpt doorzetten ook net met de draagzak. Meisje wil hier bij het begin van dragen ook nog wel eens krijsen. Ik blijf dan met haar rondlopen en ze wordt dan eigenlijk altijd rustig en gaat slapen.

@Spiralen, respect, moet er even niet aan denken.

@Anne, succes morgen met de sollicitatie. Wat voor functie?

@Kwim, ook welkom terug. Heerlijk zo'n opmerking van je zoon.

@Bub, hoe is het met de huizen? Al enige vooruitgang?

@Liz, Juut, spannend hoor dat werken. Ik heb nog vrij tot eind november, maar moet er ook echt nog even niet aan denken.

@Maat, je weekend klonk wel lekker. Inderdaad nog even genieten dat Maatman er is he. Daarna sta je er weer lang genoeg alleen voor. Respect.

Mini was vannacht weer om 4 uur wakker. Jammer, maar heb ook het gevoel dat ze een beetje aan het regelen is. Kan ook kloppen bij de 6 weken. Ze slaapt daarna gelukkig wel meteen weer in.

Ik merk dat het thuis zitten me af en toe een beetje beklemd. Ga dan ook vaak de deur uit nu. Morgen bij mijn oma langs. De enige overgrootoma nog. Is toch wel speciaal.
@Rammel, bah dat soort adviezen. Ik snap werkelijk niet dat mensen zo slecht kunnen denken over BV. Gister ook weer een opmerking over hoeveel voedingen krijgt ze nog. Mijn antwoord: geen idee, ik geef BV. Oh dat is wel lastig dan. Nee hoor, het is maar hoe je je er op in stelt en ik hoef nooit een fles te maken of mee te nemen. Ideaal!
Argh! Ik word gek van meisje! Ze wil pertinent niet slapen, alleen als ze op me ligt. Anders weigert ze gewoon, wat ik ook probeer. Vannacht ook weer urenlang gedonder, totdat man haar bij zich nam. Nu ligt ze weer op mijn schoot te slapen. Lief hoor, maar ik ben volledig immobiel zo, vooral omdat ze ook niet in een doek wil. De Ergo vindt ze alleen goed voor buiten. En ik heb ook nog een stuiterende peuter rondlopen, dus kan niet de hele tijd met meisje in mijn armen op de bank zitten.

@rammel: Ik zou die mensen lekker laten lullen, slaat nergens op wat ze zeggen.

@nico: Vervelend dat Minico nog steeds hangerig is. Dan kom je inderdaad nergens aan toe.

@rijst en anne: Mooi dat het plaatsen van de spiralen goed is gegaan. Ik zou het nooit durven.

@anne: Spannend, die sollicitatie! Om wat voor baan gaat het?

@bubblezz: Hoe is het inmiddels met mini's buikje?

@zivaa: Fijn dat de vakantie lekker was. Wel heel erg balen dat je meisje zo onrustig drinkt enzo. Misschien inderdaad eens advies over inwinnen.

@kroos: Knuffel voor jou, het lijkt me heel moeilijk waar je doorheen gaat. Gelukkig kun je gauw bij een psycholoog terecht. Het helpt vast om erover te praten.

Nou, ik probeerde meisje net weg te leggen, maar zodra haar rug het matrasje raakte: ploink, oogjes open en wakker. Dus nu heb ik haar maar weer op schoot.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
@ rammel, wat een klote opmerkingen!! ik hoop dat het je oplucht om met je ha te praten. En volgens mij mag een pammetje met bv wel toch?

@ kroos, wat vervelend dat je weer een aanval had! Hopelijk eenmalig. En fijn dat je al snel bij de psych terecht kan! Ik hoop zo dat het je helpt! En wat een grote vent heb jij zeg!!

@ myself, lekker de deur uit gaan hoor! Ik zelf hoop dat het lang dit weer blijft, kan Ik lekker veel wandelen.

Vriend hoorde net dat hij donderdag al naar boord moet... das overmorgen al!!

@ nico, zielig he als je mini zo ziek is!
Jezus chrys wat n ellende! Wil ze ook niet meer op de buik?? Hier slaapt meisje alleen op de buik smiddags en savonds ingebakerd.

IND Rammel wat muself zegt, wie geeft de fles? Jij? Of iemand anders.

Ik las van de week n heel stuk over vrouw die ook fleseeigeraar had en toen met lepel is gaan voeden. Toen man alleen was heeft ie de fles gepakt ipv de lepel en ze dronk!! Daarna probeerde zij het weer en wilde mini niet. De lk had gezegd dat mini haar met De borst associeerde en man niet. Of heb je dit al geprobeerd??
Rammel volgens mij staat er deze maand een artikel in de wij jonge ouders van allerlei problemen waaronder ook de fles niet willen. voor jou
Klopt kwim heb ik ook gelezen!
Nee, ze wil ook niet meer op haar buik. Alleen op iemands schoot. Beetje vermoeiend.

@rammel: Wat anne zegt is wel het proberen waard. Misschien moet je eens fysiek weg gaan (blokje om ofzo) en dan je man de fles laten geven. Rammeltje associeert jou met de borst, dus grote kans dat ze bij jou sowieso de fles niet accepteert. Ze ruikt namelijk ook gewoon jouw melk.
@Rammel: Wat een lastige situatie zeg! Even langs de HA is denk ik wel goed. Misschien heeft hij/zij nog ideeen...

@Chryssa: Lastig he zo een kleintje die alleen maar op je wilt liggen? Ik heb er hier ook een... Soms wil hij alleen maar op mij liggen of over mijn schouder hangen... Als ik hem wegleg om even naar de wc te gaan begint het lipje direct te pruilen en zet hij het op een brullen

@Maatje: Wat, moet hij overmorgen alweer de boot op? Hoe lang is hij er dan geweest? Voor mijn gevoel maar 1 weekje of zo.... Hoe is zijn schema? 4 weken op, 2 weken af?

@mijn kleine vent: We hebben hem net getemperatuurd en hij hd 37,9... Nadat hij zijn fles leeg had nog een keer (want daarvoor was hij hysterisch aan het huilen) en toen had hij 37,8... Dus iets verhoogd, maar geen koorts gelukkig
@maat: dat meen je niet! Gaat echt veel te snel

@chrys: wat een slaapellende weer! Is het dan ook constant huilen of gewoon wakker? Buikje van mijn mini is wel weer ok gelukkig!

@myself: ik krijg morgen bericht over een huis. Aan de hand daarvan gaan we bezichtigen of niet!
Ze ligt niet echt te krijsen ofzo, maar gewoon telkens piepen en mekkeren en als ik haar dan niet oppak gaat ze wel echt brullen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven