Augustus 2012 deel 10!!

16-09-2012 14:05 2552 berichten
Na 9 maanden op het zwangerpijler gebivakkeerd te hebben, is nu echt de tijd aangebroken om te verhuizen naar kinderen.

We sluiten een periode af maar beginnen ook aan een hele mooie nieuwe periode!

Al onze Augustusbabies zijn gezond ter wereld gekomen. Dat hebben wij meiden toch maar mooi even geflikt! En wat zijn ze lief en mooi

Maar ook onze mooie en lieve babies maken het ons wel eens knap lastig en maken ons kersverse moeders wel eens onzeker. Gelukkig hebben we daarom elkaar om ons door die onzekerheden heen te slepen en elkaar te helpen en adviseren.

Maar buiten dat lachen we ook veel met elkaar en zijn we in die maanden een hechte groep geworden.

Met een Meet&Greet in de planning, kletsen we lekker met elkaar door hier op "Kinderen".

Mocht je niet meer mee willen schrijven (wat jammer zou zijn) geen probleem, maar laat het wel even weten!

Onze zwangerschappen

NaamLeeftijdGEBORENKindjeBijzonderhedenDodododo33 jaar23-071eDOCHTER!mellanie198626 jaar26-072e ZOON! lizliz29 jaar29-071eZOON! toetje8923 jaar31-071eZOON! 1982Juutje29 jaar01-081eZOON! Maatje2833 jaar02-081eZOON! snoezepoes30 jaar03-083eDOCHTER!nicole12331 jaar03-081eZOON! Zoete36 jaar05-081eZOON! rammelkont33 jaar06-083eDOCHTER!bubblezz23 jaar08-081eDOCHTER!zivaa32 jaar09-082eDOCHTER!Kwimmie33 jaar11-082eZOON! rijstkorrel39 jaar13-082eDOCHTER!kroos34 jaar13-081eZOON! annepan25 jaar15-081eDOCHTER!Chryssa30 jaar15-082eDOCHTER!martje5532 jaar23-081eZOON! beetjegek33 jaar24-082eZOON! Myself8230 jaar30-081eDOCHTER!katalin33 jaar05-093eDOCHTER!

En dan niet te vergeten onze trouwe mede lees- en schrijf-ster, moeder van 4: Beppe!!

Alle reacties Link kopieren
Chryssa, gefeliciteerd met je zoon!!! Hoe is het om weer terug te zijn? Hebben jullie nu al een huisje?
Vanmiddag naar het huis gaan kijken. Ziet er prima uit. Moet nog wel veel gebeuren, dus we moeten hard aan de slag. Vandaag al een vloer uitgezocht, dus die gaan we morgen kopen. Dan deze week verven en de vloer leggen. Morgen vieren we zoons verjaardag nog eens, want mans ouders komen op bezoek. Vandaag ook niet echt veel aan gedaan. Wel sneu eigenlijk, maar het arme mannetje was toch nog totaal jetlagged. Hij vroeg zelf of hij naar bed mocht, al tijdens het avondeten.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Regelen..... ook dit is maar een faaaaassssseeee!!!!

Ontevreden baby!!

@ chryssa, dat word nog wel een pittige klus! En meubels enz, moet.je dat.ook allemaal nieuw kopen?

@bubb, haaiiii
He meiden: ik bedoelde specifiek "kun je nog leuke dingen doen met z'n drieën?" Hebben jullie ideeën?

Nico: pfff je blijft er maar mee bezig. Kan je man het wel goed overnemen als jij er doorheen zit?

Bub: Leuk he, als mini zo aan het brabbelen is.

Tussen vriend en mij gaat het weer goed. Ik zat er geloof even helemaal doorheen. Heeft ie lief doorstaan.

Chryssa: welkom in NL! En direct verjaardag er achteraan. Gefeliciteerd met jullie zoontje! En nu met jetlag aan de klus. Pff, respect!

Zivaa: lekker nacht gehad, yes we can! En af en toe moet je gewoon uit je vel springen hè :-)

Do: ik heb het idee dat mini op visite ook lichter slaapt. De dag(en) erna slaapt hij onrustiger.

Vannacht ben ik voor het eerst alleen met mini. Vriendlief gaat pokeren en blijft daar slapen. Ter compensatie heb ik vandaag lekker kunnen sporten en niksen, vriendlief deed alles in huishouding en verzorging mini, fijn!
Maatje zat nog even op het oude forum van clomid te kijken. Jee wat zaten we daar lang.

Gewoon ff uit de oude doos. :-)

En nu allemaal kinders en Sandraatje zelfs al halverwege de 2e zwangerschap.

Grappig om terug te lezen.

Martje, misschien langs de kinderboerderij? Misschien denk je huh maar mini is nog erg klein en snapt het niet.

Maar de geuren en geluiden pakken ze wel op. ( moeten ze wel weer verwerken tijdens het huiluurtje) Maar het is zo gaaf omn te zien hoeveel ze ervan mee krijgen.

En het kost ook niets. Lekker low budget.

Of een heerlijke boswandeling zoals liz of was het juutje (sorry gooi alles doorelkaar ) zei.

Groetjes liefs

Beppe
Ik ben trots op m'n mini! Ze doet zo goed hier!

Toch stiekem n beetje zenuwachtig om haar morgen naar opa en oma te brengen! Hoop dat goed gaat!

Meiden ik ga weer chillen bij m'n din op de bank!

@ beppe, bijzonder he! Om dat terug te lezen! Ik heb dat stukje van mijn test ook laatst terug gelezen. En het is vandaag precies een jaar terug dat ik geopereerd werd. En.nu ligt er gewoon een ventje in zn ledikant wat me net nog een vette glimlach gaf!!

@martje, dingen met zn drieen..... het voordeel van een baby is dat ze gewoon lekker met je mee kunnen. Wil je bijvoorbeeld naar een museum, dan kan die kleine gewoon mee in de kinderwagen.

Heb je het idee dat je heel erg beperkt bent nu dan?

@ anne, gaat vast goed komen morgen!! (ik heb alleen even gemist waarom je haar naar je schoonouders brengt, wat gaat jullie doen?)

Ze zal vast lekker vertroetelt worden!!!
Maat vriend moet optreden op festival en daar ga ik ook heen.
Ooohhhh leuk!! Wens je heel veel plezier morgen mop!!
Meiden vergeet niet de klok een uur TERUG te zetten!! Slaap lekker!
Oh ja fijn.... die klok.... uur eerder wakker iedere nacht!

Truste!!
Hihi dodo al gedaan!

Maat thanks meis!
Zo ik lig klaarwakker

@Anne have fun straks op het festival! Komt vast helemaal goed met mini en als jij er even lekker uit bent geweest kan je alle fases weer beter behappen

@mart, leuke dingen met zn drietjes, idd wat maat zegt wat kan je niet met een baby! Jullie fietsen graag!? Hop fietskar achter je fiets mini in maxicosi er in en gaan met die banaan!

Hier gisteravond weer lekker thuis gekomen, Rammeltje had het een beetje moeilijk na die autorit hoewel ze hem dapper heeft doorstaan. We zijn dus lekker vroeg ons bedje in gegaan en daar is ze met dr neus in mama's tiet vrij snel in slaap gevallen.

Verder kwam vriend met een tegenvaller, hij heeft van de week een gesprek gehad op zijn werk en zijn contract wordt niet verlengd hij wilde het niet eerder vertellen omdat hij mijn weekend bij m'n vader niet wilde verzieken. Het is zo sneu voor hem, hij had het zo naar zijn zin, stond ingeschreven voor een paar cursussen en zat volgens een leidinggevende tot volgend jaar april vol in de projecten. Hij voelt zich dus ook zwaar genaaid en gaat nog wel wat belletjes plegen waarom dit ineens uit de lucht komt vallen. Bah ik haat mensen en hun oneerlijkheid..

Dus nu zitten koos en Toos werkeloos samen op de bank
Oo jee rammel! Wat ontzettend kut! Hoop dat 'de belletjes' nog zin hebben en dat er iets uitkomt! Is er wel werk in jullie buurt in het geen wat hij doet??
Ach nee anne de belletjes hebben vast geen zin maar goed het is allemaal wel een beetje vreemd. In principe is er zat werk voor hem. Maar het is gewoon naadje, hij had het enorm naar zn zin daar en het kwam ontzettend onverwacht. Rammeltje heeft nog een nijntje boekje gekregen: Nijntje maakt muziek met Rammeltje waar in de voorpagina staat, voor Rammeltje van de collega's van papa... Heb haast de neiging om die terug te sturen want ga me niet vertellen dat ze 12 weken geleden nog van plan waren zn contract te verlengen!! Stomme idioten!

*adem in adem uit*
Ow en kom er dus nu achter dat op 12okt hij nog een mail heeft gehad dat hij op 31okt een cursus dag zou hebben en in between is ie op straat gezet... Het zaakje stinkt!! Bah!
@Rammel

Dat is vervelend nieuws

@Chryssa

Welkom en gefeliciteerd

@Kwimmie

Jij ook gefeliciteerd

Hier alles goed. Rijstje heeft een paar lastige dagen (achter de rug??). Ze laat zich goed door RM troosten. Bij mij helpt het om met haar te wandelen.

We gaan zo naar babyconcert in Isala. Ben benieuwd wat ze ervan vindt. Halloween vond ze leuk. Niet bang voor Scream Maskers

Fijne dag allemaal
Hey Rijst!! Fijn wat van je te horen! Fijn weekend! Babyconcert?? Was da?
Goedemorgen, zo na even in de meeleesstand weer een berichtje van mij.

Chryssa, Welkom terug in NL. Fijn dat het huis goed is. Een nieuw huis vergt altijd een heleboel werk. Hopelijk gaat het snel en hebben jullie snel een lekkere plek daar.

Nog gefeliciteerd met je zoon trouwens!

Rammel, wat een k.zooi. Zo oneerlijk he. Hopelijk vindt hij snel iets anders.

Anne, veel plezier op het festival. Geniet er van. Dat heb je wel verdiend.

Mart, fijn dat het tussen jullie weer goed gaat. Je moet inderdaad ook soms even kunnen afreageren (en dan vervolgens ook sorry kunnen zeggen omdat je bedenkt dat het misschien een beetje over the top reactie was )

Ziva, hoe was de nacht vandaag? Weer wat energie opbouwen is toch wel prettig.

Beppe, heeft zoon het leuk gehad? En al zijn energie weer kwijt? Lekker even opladen voor de rest van het gezin toch?

Maat, lekker zo’n avondje weg. Ik wil ook op korte termijn even weg, maar weet nog even niet wat. Wil echt even een avondje iets leuks voor mezelf doen. Wanneer komt vriend trouwens weer thuis?

Hier weer een topnacht. Ik word s ochtends gewoon wakker van jeetje slaapt ze nu nog. We waren gisteren bij zwager op verjaardag en daar heeft ze boven geslapen in de wagenbak. Ze sliep meteen en gewoon door toen we naar huis gingen (lopend). Ook toen ik haar thuis in haar bed legde ging dat super. Ben soms wel eens bang dat als het straks veranderd we echt een harde klap krijgen.

Gisteren ook voor het eerst weer wijntjes gedronken. Nou dat hakte er wel in, maar snel weer gestopt na 2 en aan het water.

Opeens sinds een week pas ik weer in al mijn eigen kleding, maar er is geen kilo af. Hoe dat nou kan. Wel heerlijk natuurlijk, was die zwangerschapsbroeken echt zat. En… ik pas straks ook mijn zomerkleding als we over 2 weekjes op vak gaan.

Prikkels, ik probeer overmatige prikkels te voorkomen. Want meisje reageert daar erg op. Zo heeft man gister op verjaardag even boven met haar gelopen totdat ze in slaap viel. En knoop ik een van mijn grote hydrofielen over de wagenbak als we in de stad lopen. Dit heeft meestal de juiste uitwerking.

Vandaag een wandeling in het bos maken en vanavond lekker eten bij schoonouders. Dan is het morgen alweer maandag. Nog 2 weken voor de vakantie en nog 4 weken voordat ik weer moet werken. Tijd gaat echt snel.
Rottige jetlag! Zoon is hartstikke ziek. Gisteravond z'n hele bed onder gekotst en vanmorgen zaten z'n slaapzak en pyjama vol met diarree. Echt zielig .
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Goedemorgen!

Oh Rammel, wat een rotstreek! Kan me voorstellen dat het hard aankomt!

Minico heeft volgens mij nu definitief bedacht dat overdag slapen stom is. Elke keer krijsen als we hem op bed leggen. Gistermiddag en -avond hadden we visite en toen was het helemaal erg. Alleen maar krijsen, krijsen, krijsen als we hem op bed legden. Alsof hij het niet pikte dat wij het gezellig hadden en hij naar bed moest, of gewoon overprikkeld door het bezoek? Soms maar weer even eruit gehaald, want om zelf steeds weg te zijn bij het bezoek is ook niet leuk. Maar dan werd hij ook op schoot jengelig. Zelfs van met hem lopen werd hij niet rustig (tijdens het lopen wel, maar daarna geen verbetering). Het beste werkte nog om hem maar gewoon keihard krijsend in bed te leggen met m'n hand op z'n hoofdje. En dan te wachten tot hij er zo uitgeput van was dat hij ophield en in slaap viel. Maar 15 minuten duren dan heel lang! En hij werd steeds na een uur wakker en dan begon het hele gebeuren weer opnieuw. Pfft.

Ik ben wel een beetje jaloers op die baby's van anderen die overal goed slapen, want elders wil Minico ook zeker niet slapen. Soms een half uurtje ofzo, maar dan wordt hij weer wakker en is het weer allemaal te interessant om zich heen.

Mocht iemand nog een gouden tip hebben om hem makkelijker en prettiger te laten slapen dan houd ik me aanbevolen! (hydrofiel over kinderwagen doe ik al, R&R proberen we zoveel mogelijk toe te passen, ritueel/liedje voor slapengaan hebben we, draagzak wordt hij nog hysterischer van) En anders hoop ik maar dat het een fase is...
Chryssa, wat sneu voor je zoon! En dat terwijl je vandaag z'n verjaardag zou vieren! Ik hoop dat hij er snel weer bovenop is. 't Is ook niet niks voor zo'n mannetje, zo'n verhuizing. Maar aan de andere kant zijn ze wel weer heel flexibel en straks misschien weer eerder gewend aan de nieuwe situatie dan jullie zelf. Wanneer gaat je man aan de slag met zijn nieuwe baan, heeft hij eerst nog een tijdje vrij of moet hij direct werken?
Ach chrys wat sneu!! Beterschap!

Nico jeetje wat vermoeiend! Ik heb helaas geen gouden tip, ja misschien savonds een bad ritueel, lekker warm met welterusten bad van weleda er in, pyjama aan lekkere warme fles er in en hoppeta naar bed! Zo deden wij het bij oudste zoon elke avond, die ging in coma daar van
Het gekke is dat 's avonds na z'n laatste fles het juist prima gaat, dan heeft hij nooit enige moeite met in slaap vallen en huilt hij niet. Het zijn juist die 4x overdag tussen de flessen door dat hij weigert. Maar 4x per dag in bad is ook zo wat, ha ha! Misschien toch ons ritueel uitbreiden met even een boekje lezen in z'n kamer ofzo ipv alleen een liedje.

Met dit gedrag zie ik ook wel op tegen het KDV straks, want daar halen ze baby's direct uit het slaapvertrek als ze huilen omdat andere baby's dan wakker worden. Aan de andere kant is hij over 2 weken misschien weer makkelijker en hebben ze daar vast ook wel ervaring om het wel voor elkaar te krijgen.
@nico, straks als minico naar het KDV gaat wordt hij alleen maar makkelijker let maar op! Die meiden werken met die ukkies dat loopt wel los!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven