Augustus 2012 deel 11!!

30-10-2012 23:02 2494 berichten
Alweer en topic vol! Tijd voor deel 11, oftewel deel 2 op de kinderpijler!

Nu alle mama's weer bijna op hun oude gewicht zitten, alweer bijna aan t werk gaan of zijn en de mini's de beruchte 3 maanden grens bijna over, beginnen we langzaamaan te wennen!

Al zijn de mini's niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven, zouden we soms toch willen dat er een uitknop of misschien wel een aanknop op zou zitten!

De dagen vliegen voorbij, waarbij zorgen, voeden, spelen en uiteraard posten op t forum dagelijkse kost zijn!

We klagen heel wat af, maar ook de vreugde komt voorbij als de mini's weer een sprongetje maken!

Ze brabbelen, sabbelen, spelen en rollen er op los!

De een stoer, de andere schattig die augustus mini's doen het goed zonder gekke fratsen!

Al schrijven we heel wat af, zien we elkaar op foto's en lijkt t alsof we elkaar al jaren kennen, Toch zijn we ook allemaal ontzettend nieuwsgierig naar elkaar en daarom zullen wij binnenkort gezellig meeten! Met een hapje en een drankje vliegt ook deze middag waarschijnlijk om!

Kortom de augustus mama's en mini's doen het goed!

credits voor de inleiding gaan dit keer naar annepan!

Mocht je niet meer mee willen schrijven (wat jammer zou zijn) geen probleem, maar laat het wel even weten!

Onze zwangerschappen

Augustus 2012 deel 10!!

NaamLeeftijdGEBORENKindjeBijzonderhedenDodododo33 jaar23-071eDOCHTER!lizliz29 jaar29-071eZOON! toetje8923 jaar31-071eZOON! 1982Juutje29 jaar01-081eZOON! Maatje2833 jaar02-081eZOON! snoezepoes30 jaar03-083eDOCHTER!nicole12332 jaar03-081eZOON! Zoete36 jaar05-081eZOON! rammelkont33 jaar06-083eDOCHTER!bubblezz23 jaar08-081eDOCHTER!zivaa32 jaar09-082eDOCHTER!Kwimmie33 jaar11-082eZOON! rijstkorrel39 jaar13-082eDOCHTER!kroos34 jaar13-081eZOON! annepan25 jaar15-081eDOCHTER!Chryssa30 jaar15-082eDOCHTER!martje5532 jaar23-081eZOON! Myself8230 jaar30-081eDOCHTER!katalin33 jaar05-093eDOCHTER!

En dan niet te vergeten onze trouwe mede lees- en schrijf-ster, moeder van 4: Beppe!!

Alle reacties Link kopieren
Wat een boknacht. Meisje om 04.00 uur wakker, Zoon om 05.15 uur. Meisje sliep bij ons in bed wel weer verder, maar dan lig ik zelf toch niet rustig meer. En waarom Zoon nou steeds zo vroeg wakker wordt, is mij een raadsel. Hij had gisteren weer geen middagslaap gedaan, dus hij was hartstikke moe. En dan toch voor dag en dauw weer op. Zucht...krijg er een beetje genoeg van hoor, dat gespook zo vroeg 's ochtends.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
@ bubb, ik hoop echt zo dat jullie er uit gaan komen samen! Jullie klonken altijd als een heerlijk stel.

@ chryssa, wat frustrerend zeg dat je zoon steeds zo vroeg wakker is!!

@ dodo, ik dacht dat het de bedoeling was dat je beter zou slapen in een hotel, niet echt gelukt he!
Ja!! Lukt!

Do ik moet zo lachen om je op het sub! Hahaha! Ik denk nog ff verder

Ik mag uitslapen, vent is met Rammeltje en de knullen naar beneden ik ruik verse koffie en broodjes en ik mag nog lekker slapen, en dan lukt het dus niet omdat je je geamputeerd voelt zonder baby aan je tiet
Haha rammel, hier dus net andersom. Ik zit al weer ff beneden terwijl mannen nog liggen te ronken.
Morning!

Chryss ik kan me voorstellen dat je die ochtenden zat bent zeg... Ik kan ook niet lekker slapen als mini bij ons in bed ligt, dus ik leg m altijd terug en dat valt hij gelukkig altijd weer in slaap.

Maat, ik hoop dat je gezellige dagen met Maximaat gaat hebben! Misschien kan hij ook een keer vroeg op en met mini naar beneden zodat jij ff lekker door kunt slapen?

Toet wat een tandarts narigheid, bah!

Bub denk aan je meid!

Hier nog steeds snot! Argl... Hopelijk wordt t vandaag minder, anders morgen HA maar even bellen. Moet morgen ook naar de arbo arts.

Mini slaapt trouwens al 3 nachten achter elkaar stil door, zo fijn! Ik alleen niet
@ kroos, ik moet er vaak vroeg uit om te kolven.

balen dat je niet lekker slaapt!

Wij zo naar een verjaardag, niet zo'n zin in, maar ik hoef eindelijk eens niet alleen heen!
Hola!!

Bubb wat k dat je zoveel

Spanning hebt meid! Wel fijn dat je b day zo gezellig was. 😊

Iedereen fijne zondag verder, hier onder genot van druk aan filosoferen over mogelijkheden nwe huis.. Blijft lastig zoveel goede ideeën te hebben haha
Goedemiddag! Ik begin langzaam wat te herstellen. Darmen weer een beetje tot rust gekomen, ikzelf nog wel flink moe en zwak. Dat valt tegen, het is weer een beetje terug bij af, voelt als de tijd na de bevalling. Alleen dan zonder euforie veroorzakende hormonen!

Wat me ook flink tegenvalt is het niet mogen tillen van Minico. Nu merk ik pas dat je bij vrijwel alles wat je met hem doet hem ook tilt. Ik kan vrijwel niks en mijn man moet steeds thuis zijn, want als hij gaat krijsen wil ik hem optillen en dat kan niet. Heel frustrerend. Ik ervaar ook meteen minder contact omdat ik niet lekker met hem kan knuffelen of hem rond kan dragen. Soms zet m'n man Minico bij me op schoot, maar ook dan heb ik hem heel voorzichtig vast, want anders dan slaat of schopt hij tegen m'n hechtingen aan.

Minico had vannacht weer een rotnacht, veel wakker en huilen. We hebben het idee dat hij tandjes krijgt, want hij bijt veel op z'n vingers en op z'n onderlip en jammert op een manier die we nog niet kennen. Niet zo erg als het krijsen bij buikkrampjes, maar wel zielig jammeren wat duidt op pijn en ongemak. Een koud speentje uit de koelkast lijkt wel een beetje te helpen. Nog andere tips om het leed te verzachten en hem toch in slaap te krijgen? We hebben zo'n sleutelbos die je in de koelkast kunt leggen, maar die is te groot voor hem, het past niet goed in z'n mond nog. Gebruikt iemand hier chamodent of ander verdovend spul? Ik voel trouwens niet echt waar er dan een tandje aankomt, het voelt wel wat onregelmatig maar niet echt een hobbel. Dus ik zou ook niet weten waar ik dat spul dan zou moeten smeren (zowel boven als onder dan?). Of misschien is het helemaal geen tandje maar toch iets anders wat hem dwarszit?

Overdag is hij juist heel relaxed wanneer hij geen tandenpijn heeft. Hij heeft vandaag al 2x 2 uur achter elkaar geslapen, heerlijk! Beide keren zonder mopperen in slaap gevallen. En ertussen lief en vrolijk gespeeld, hij kan zichzelf goed vermaken. En zodra hij dan weer moe is wrijft hij even in z'n oogjes, leggen we hem in bed en is hij binnen een paar minuten weer vertrokken. Hij heeft eindelijk door hoe het hoort! Dus Chryssa en anderen: er is hoop!

En eindelijk heeft ie zich ook een keer van z'n buik op z'n rug gerold. En hard bezig met pogingen voor andersom, maar dat lukt nog niet. Maar wel heel leuk om hem daarmee bezig te zien.

@Maat: fijn dat Maximaat er weer is, of is het nog een beetje bekoeld tussen jullie? Ik begrijp het helemaal hoor, dat het moeilijk is om Minimaat uit te besteden. Ik heb Minico de eerste keer ook huilend (zowel Minico als ik) achtergelaten bij het KDV. En er vooraf ook erg over ingezeten of ik er nou wel goed aan deed. Maar achteraf ben ik blij dat ik niet nog een paar maanden extra ouderschapsverlof opgenomen had, want het gaf me zoveel energie om weer even 'mezelf' te zijn ipv alleen mama. Heerlijk vrij voelt dat! Dus misschien ook even je verstand laten spreken ipv alleen je primaire gevoel. En ik vind dat je het eigenlijk ook verplicht bent naar je werkgever en het UWV om energie te steken in je herstel en niet alles op te gebruiken voor de verzorging van Minimaat. In ieder geval zou je de tijd die je anders gewerkt zou hebben hieraan moeten besteden. Want als je niet ziek was geweest dan was Minimaat ook bij een gastouder geweest, toch? Een beetje hard gezegd: als jij echt niet wilt dat Minimaat naar een gastouder gaat, omdat dat tegen je gevoel ingaat (en dat is je goed recht hoor!) dan kan dat maar dan zou je ontslag moeten nemen of ouderschapsverlof en niet een uitkering moeten ontvangen. Nogmaals: dit is heel rationeel gezegd en gevoelsmatig snap ik je helemaal dat het hartstikke moeilijk is hoor!

@Kroos: succes morgen bij de arbo arts! Ben je er zenuwachtig voor of zie je het wel? Ik hoop dat je nachten gauw wat beter worden, het is niet leuk om wakker te liggen! Lig je dan veel te piekeren of is het gewoon niet kunnen slapen?

@Rammel: goed gedaan van Ramman, lekker van genieten!

@Chryssa: slopend, dat gedoe met je zoon 's ochtends vroeg. Die fase duurt ook al heel lang hè? Sterkte!

@Dodo: hoe ging het bijvoeden? Wat heb je gegeven en viel het in de smaak?

@Bub: klinkt niet fijn, hoop dat jullie er samen uitkomen!

@Toet: auw, klinkt niet goed van de tandarts! Wel dapper dat je gaat. Ik moet in het nieuwe jaar ook echt weer, ben al 3 jaar niet geweest, heel slecht. Ga denk ik maar een tandarts verzekering nemen (eentje waarvoor je geen keuring eerst hebt, want dan schiet het nog niet op...).

@Meet: 24 februari kan ik wel, 17e niet.
@ nico, even een snelle reactie want we moeten weg. Ik had met mijn werkgever afgesproken dat ik thuis zou blijvenomdat hij niet aan zn wettelijke verplichting kan voldoen om mij ruimte te geven om te kolven/voeden. En omdat ik voor ik zwanger was ook al in de ziektewet zat, leek het hem een goed idee om me na mijn verlof weer ziek te melden.

Nu heb ik natuurlijk ook echte klachten.

Oh we gaan.... later meer.
Nico! Dentinox helpt hier altijd goed! Soms als ik denk dat Rammeltje last heeft van haar onderkaak en ze bijvoorbeeld rustig wordt van druk op haar tandvlees smeer ik haar kaakje er mee in en dat lijkt wel te helpen!

Ff snel, heerlijk middagje wezen shoppen in de stad bij mn pa! Nwe broek nw shirt en leuke sjaal gescoord.. Geen idee of het past dat zullen we zo zien

Wel Rammeltje heel de middag in de R&R gehad en zowaar 2x geslapen in die drager! Yeahh!! Heb haar zelfs slapen in de MC kunnen leggen. En gevoed in de mac donalds de jeugd daar was in shock geloof ik en ik deed echt heel discreet!

Bub een voor jou!! Klinkt niet leuk

Ziev, super tof huis!! Ben erg benieuwd wat voor paleis dat gaat worden met al die goeie ideeen!!

Maat, geniet van verjaardag met al je mannen!!

Anne was niet aan het werk

Liz hoest met je vader?

Chrys, ik vind jouw nachten horror!! Ik snap zo dat je er klaar mee bent

Kroos, beterschap!

Beppe lekker op vakantie inmiddels?

Iedereen!!

Laterrssss!!
O ja, dat is waar Maatje, dat was ik vergeten, dus dat betekent dat je ook als je niet ziek was geweest je nog niet aan het werk geweest was dus. Dat maakt het plaatje wel een beetje anders weer ja.
Nou ja zeg, Rammeltje dronk toch ook gewoon een milkshake, heel normaal bij de Mac hoor! Overigens werd ik ook aangestaard toen ik een keer Minico de fles gaf bij de Burger King. Het bestaan van baby's en het feit dat die moeten drinken is volgens mij in zichzelf al iets opzienbarends...
@nico: Bij Zoon hielp Dentinox altijd wel bij tandenpijn. Als het inderdaad een tandje is, is het waarschijnlijk het eerste ondertandje, dus dan zou ik wat Dentinox op Minico's onderkaakje, zo ongeveer in het midden, smeren.

Zoon had vanmiddag toch een driftbui, niet te geloven. Zo had ik hem nog nooit mee gemaakt, hij was helemaal de weg kwijt. Volledig oververmoeid van drie dagen zonder middagslaap en vanmorgen natuurlijk weer veel te vroeg wakker. Het was echt sneu, hij ging volledig door het lint. Daarna heeft hij gelukkig twee uur geslapen en nu is hij wel weer redelijk te pas.
Oh jee Chrys, arme zoon en arme jij! Dijn dat t nu wat beter met hem gaat.

Nico fijn dat je opknapt maar wat naar dat je zo weinig met mini kunt nu. Sterkte met de tandjes!

Ik slaap slecht door de bijholte ontsteking, dichte neus, pijn, dat soort dingen.

Over de Arbo arts maak ik me geen zorgen, ik wil weer aan het werk en ik heb binnenkort waarschijnlijk een nieuwe baan, komt allemaal wel goed denk ik!

Rammel jouw middag klinkt goed, leuk!

Hier een ok dag met vooral veel boodschappen doen, daar wordt vriend altijd fijn chagarijnig van helaas, dus die moet nog wven bijtrekken zo
Grrrrr... Ik was er al bang voor... Minimaatje had overdag niet geslapen en is nu dus rot af. Maximaat zwaar geïrriteerd. Ben nu maar op hun bed gaan liggen in de hoop dat ik hem in slaap kan voeden.
Hmpf mannen! Maat dat is hier ook wel eens, of dat vriend na 2x speen geven in bedje al zegt: hij heeft er geen zin in hoor! Ja ammehoela, jij hebt er geen zin in, denk ik dan!
Minimaatje heeft gelukkig 2 uur geslapen.

Verbazing alom dat ik nog steeeeeedddssss bv geef want dat hoor je tegenwoordig niet vaak meer.... tssss
Dames snelle zwaai prevkerstbdiner bij familie!

En rammel ik was ind vrij vandaag!
Verbazing in de zin van 'Wat goed van je' of van 'Wat ben jij gek'? Op zich klopt het wel dat een minderheid nog bv geeft na 4,5 maanden, van ons groepje in ieder geval wel. Maar raar vind ik het helemaal niet, juist logisch dat als je bv geeft dat je dat dan minimaal een half jaar wil doen (mits haalbaar) omdat dan de gezondheidseffecten het grootst schijnen te zijn. Gewoon doen wat jij wilt hoor, laat ze maar kletsen!

Fijn dat Minimaat toch wat slaap gepakt heeft!
Tsja, een beetje zo van..." jeeee wat goed zeg, daar zou ik dus echt niet aan moeten denken, ik heb het een week gedaan en ik vond het verschrikkelijk."
Nou ja daar kan ik me eerlijk gezegd heel goed in vinden hoor maat en dan heb ik het niet eens (willen) proberen! Maar goed iedereen moet doen wat ie wil en dan geen oordeel hebben over n ander. Ieder z'n ding.
Hoi!

Zo ook weer aanwezig. Lekker 1,5 week vrij nu. Kerstdingen zijn geregeld.

Maat, dat van BV heb ik eigenlijk nog niet gehoord. Terwijl ik dat wel verwacht had.

Los van het feit dat je echt ziek bent en echt klachten hebt, is het vreemd dat werkgever op deze manier het probleem van het kolven oplost. Eigenlijk kan dit niet natuurlijk.

Bub, hoop echt dat jullie eruit komen!

Ziev, mooi huis! Moet een hoop gebeuren zag ik, maar dat is aan jullie wel besteed.

Nico, fijn dat je wat opknapt! Hoe lang mag je niet tillen? Ja je kan echt niets zo.

Kroos, moet je nou bij oude baan nog aan het werk? Lijkt me verschrikkelijk als je daar zo behandeld bent.

Chryss, wat een geweldige foto op fb! Lekker meisje hoor!

Do en Bub, lekkere nachtbrakers zijn jullie

Rammel, geniet daar in het noorden!

Net kerstdiner gehad met vrienden. Was erg gezellig. Mini is een beetje rellerig. Ik heb ook het gevoel dat het te maken heeft met tanden en waarschijnlijk nog wat naweeen van de prikken.

Vrijdagavond een bizarre avond. Mijn moeder belde in paniek dat het niet goed was met mijn vader. Hij was (niet thuis) flauw gevallen, projectiel gebraakt en ook zijn ontlasting had laten lopen. Meteen, na snel oppas te hebben geregeld, in de auto gesprongen met man en heen. Na 2x hap te hebben gebeld, kwam er een arts. Bleek aanval van acute buikgriep die heerst, maar zo bizar. Er was ook aardig wat schade. Je schrikt zo, mijn vader is altijd kerngezond. Ja dan besef je even dat niets zeker is. Kwimm en Chryss, kon me even zo voorstellen hoe dat voor jullie moet zijn. Machteloos gevoel! Hoop dat jullie echt nog zo lang mogelijk van jullie moeder en vader kunnen genieten.
Jeetje myself dat klinkt erg naar! 'Gelukkig' is het buikgriep!

Ik ben vandaag ook weer eens met acute diarre en hevige buikpijn op de plee belandt. Het heerst echt! Jakkes niks aan!

Morgen meer! Nu eerst slapen!

Oja bub voor jou een dikke knuffel
Morning,

Nacht ging wel. Meisje de hele nacht op haar eigen kamer en we hebben haar niet gehoord. Zoon om 05.30 uur wakker. Hij is snotverkouden, dus loopt amechtig te hijgen. Ik ben zelf ook snotterig. Morgen naar de schoonouders en 2e Kerstdag komen mijn ouders mijn ons.

@Myself: dat is wel schrikken, zeg! Rottige buikgriep.

@bubblezz: Hoe gaat nu met jou en Bubman?

@anne: Jij ook al aan de buikloop dus .

@Zivaa: Mooi huis, zeg!

@Maat: waarom was Maximaat geïrriteerd. 't Is toch niet alsof MiniMaatje expres ligt te rellen ofzo.

@kroos: Hoe is het met de bijholteontsteking?
Goedemorgen,

Anne, bah. hopelijk knap je snel op.

Chryss, jee, je zegt ging wel. Maar blijft supervroeg.

Lees nu mijn verhaal van gisteravond na. Ik bedoelde het gevoel dat je even niet weet wat er aan de hand is met je ouders. Gelukkig ws dit idd alleen maar buikgriep maar op zo n moment gaan de ergste dingen door je heen.

Mijn vader gaat overigens altijd door tot het uiterste. Grappige was dat mijn moeder zei; maar hij heeft nu wel een kleinkind. Ja mam, maar hij had al 2 kinderen. :-) hoezo mini is belangrijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven