Augustus 2012 deel 12!!

28-12-2012 21:23 1419 berichten
Ruim een jaar verder en nu …. tijd voor deel 12. (deel 3 alweer op de kinderpijler).

De eerste mini’s zijn al 5 maanden, hun eerste kerst (en alle kerststress) hebben ze gehad. Sommige mama’s zijn weer aan hun werk. Het dagelijkse leven begint te wennen. Maar uitgepraat raken we niet.

Wij praten over….. niet/wel slapende, krijsende, lachende, huilende, vrolijke, zieke/gezonde mini’s. Flessen melk, wel/nietwillende borsten, oranje wortelprut, rondvliegende boontjes. Gezondheidsperikelen, Wel/niet begrijpende mannen (waar we stiekem hartstikke dol op zijn), schoonloeders, ouders en wat verder ter tafel komt.

De dagelijkse soap van de augustus-2012 mama’s continues. Onze stille en soms niet-stille meelezers blijven onze volgen. Voor de “augustus-2013 mama’s-To-be” zijn we een inspiratiebron, wat een eer!

Mini’s en mama’s hebben elkaar een maand geleden real-life ontmoet, wat een topmiddag! Het divagedrag is overgenomen, maar echt het juiste hebben ze elkaar nog niet ingefluisterd, dus in februari gaan we voor de herhaling.

credits voor de inleiding gaan dit keer naar Myself!

Mocht je niet meer mee willen schrijven (wat jammer zou zijn) geen probleem, maar laat het wel even weten!

Onze zwangerschappen

Augustus 2012 deel 10!!

Augustus 2012 deel 11!!

NaamLeeftijdGEBORENKindjeBijzonderhedenDodododo33 jaar23-071eDOCHTER!lizliz29 jaar29-071eZOON! toetje8923 jaar31-071eZOON! 1982Juutje29 jaar01-081eZOON! Maatje2833 jaar02-081eZOON! nicole12332 jaar03-081eZOON! rammelkont33 jaar06-083eDOCHTER!bubblezz24 jaar08-081eDOCHTER!zivaa32 jaar09-082eDOCHTER!Kwimmie33 jaar11-082eZOON! kroos34 jaar13-081eZOON! annepan25 jaar15-081eDOCHTER!Chryssa30 jaar15-082eDOCHTER!martje5532 jaar23-081eZOON! Myself8230 jaar30-081eDOCHTER!

En dan niet te vergeten onze trouwe mede lees- en schrijf-ster, moeder van 4: Beppe!!

Wat leuk een update van de augustus dames. Heb tijdens afgelopen zomervakantie en ook daarna vaak meegelezen hier. (lag toen met 20 weken zwangere buik en smartphone aan het zwembad in sicilie) Erg leuk om te lezen, zo kon ik mij alvast voorbereiden. En nu ik zelf sinds 2 maanden moeder ben, herken ik er zoveel in

En maatje nog gefeliciteerd! Inmiddels al aan het idee gewend?
Alle reacties Link kopieren
Heeee! Jullie zijn er weer! Jippie!!! Wat tof dat jullie hier weer (even?) schrijven. Ik had de hoop dat jullie hier nog zouden komen al opgegeven, dus was hier niet meer zoveel te vinden.

Maat, gefeliciteerd! Trek je het een beetje allemaal? Ik las het nieuws al op het bv topic, en dacht toen: djiezzz stel dat ik nu opnieuw zwanger zou raken, dan zou ik daar wel even behoorlijk van in paniek raken. En al helemaal als blijkt dat het er twee zijn! Maar jij bent een sterke vrouw, dus dit varkentje ga jij wel even wassen.

Ik hoop dat het allemaal goed gaat en blijft gaan.

Verder vind ik het leuk dat jullie een update schrijven over wel of niet tijgeren, haartjes en tandjes. Mijn ukkie is van 15 augustus en heeft al lang en breed 2 tandjes. Dacht dat ze maar een klein beetje aan de vroege kant was daarmee, maar als ik het zo lees, zijn er nog niet zo heel veel die al 'lang' tandjes hebben. Hier ook een boel haar trouwens, al vanaf de geboorte. Geen afro overigens. (Dat vind ik zooo lief!) En net als Anne hier een slakje nou ja, laten we het erop houden dat ze liever lui dan moe is want ze kan best rollen van buik naar rug, maar ze vertikt het gewoon.

Nou ik ga weer ondergronds. Dag dames! (Blijf nog maar even doorschrijven hier :-) )
Oh en ik mis Rijst!
Banaantjes, hier ook lichte paniek hoor toen ik er achter kwam.

Het heeft jaren geduurd eer Minimaatje mijn buik bezette, met hormonen en noem maar op. Eigenlijk nooit een spontane eisprong.

Nu; bij volledige bv en weinig actie want varende vent, springen er gewoon twee eieren en raken ook nog eens allebei bevrucht!

Italiagirl, nee nog niet echt aan het idee gewend.

Minimaatje inmiddels weer aan het aftanken.

@ anne, hoop dat minianne snel opknapt! Stomme oortjes ook!
OMG Maatje...ik dacht dat je een geintje maakte naar alle meelezers zoals ik. Maar het is echt waar...

Nou, ik zou zware paniek hebben.

Maar komt allemaal goed. Zal best een hoop geregel worden, ook ivm je vent die weinig thuis is. Gelukkig nog even tijd om eraan te wennen en gelukkig dan een ervaren moeder, wat voor de geboorte van minimaat onbekend was, weet je nu allemaal. Scheelt vast een hoop!
Hier een slechte nacht. Ik lag maar te draaien en te piekeren. Vooral ook omdat we 's avonds nog door het WKZ gebeld werden dat Meisje helemaal over de rooie ging van de pijn. Gillen, overstrekken, ze hadden er bijna de kinderarts voor uit bed gebeld. Maar uiteindelijk werd ze toch rustig en viel ze in slaap.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
och arm meisje!!! Wat naar toch dat ze blijkbaar niets tegen die pijn kunnen doen. voor jullie.

@ Maat, zo, dan is de schok inderdaad nog groter. Heb je een goed vangnet van mensen om je heen die je straks kunnen helpen als je zwangerschap wat zwaarder wordt en/of als micromaatje 1 en 2 er zijn?
@ micknick. Nope, geen geintje. En ik zie wel hoe het allemaal gaat lopen straks. heb nog even om aan het idee te wennen. Hoop alleen dat mijn lijf het gaat trekken!

@ chryssa, heel logisch dat je ligt te draaien en piekeren. Helemaal na zo'n telefoontje.

Sterkte vandaag

Minimaatje heeft zijn eerste verkoudheid te pakken. Knorrepotje. Zelfs "z'n stem" klinkt anders.
Volgens mij valt mijn mini onder de traagste.

Rolt wel van rug naar buik, maar dan begint hij te jengelen. Hij kan volgens ons wel terug rollen, maar laat dit niet graag zien.

Geen tandje op komst. Man begon ook pas met 10 maanden met tandjes. Lacht gelukkig wel veel en is nu al afstandsbediening verslaafd. Echt alles kan in de mond.

Leuk dat jullie weer even bovengronds zijn! Super!
Niets hoeft, paarden wel
wat leuk dat jullie hier weer actief zijn.ik heb ook een zoontje van augustus en vind het erg fijn om een beetje te kunnen vergelijken met jullie Maat: gefeliciteerd!!!!!!!
Maat; snap je angst voor je lichamelijke klachten. Hoop voor je dat het mee gaat vallen. Kan een gynaecoloog er niks over zeggen?

Zoontje hier rolt de hele dag heen en weer. En sinds een paar dagen de hele dag 'dadada'. Eerder wel ander gebrabbel maar nu dit en bewegen zijn wangen helemaal mee.

Erg leuk. Zelf zitten lukt nog niet en nog geen tandje te zien, ondanks al maanden liters kwijl, bijten op alles wat hij te pakken krijgt.

Morgen voor controle naar de cardioloog voor open ductus en vernauwing bloedvat hart.

Chryssa; wederom veel sterkte! Hoop dat de uitslag morgen ten goede van jullie komt en dat uitzicht komt in jullie situatie.
Jeetje wat een berg meelezers zijn er toch! Ik ben elke keer weer verbaasd :-)

Van mij ook even een update. Mini is nog steeds maxi, de grootste van het stel! Ongveer 77 cm nu en zo'n 9,5 kilo!!

Mini rolt al tijden en tijgert de woonkamer door. Hij heeft 2 tanden en slaapt doorgaans door.

En met mij gaat t goed, ben aan t werk bij een nieuwe baan en blij!
Correctie, kale baby met 1 tand! Vandaar die koorts, alleen de verkoudheid past niet in het plaatje.
Ooohh miniliz toch een tand??

@ kroos! Wat is het toch een bullie die mini van jou!
Kroos Zwaai.

Die mini van jou wordt al beetje een maxi of toch een megamini?

Banaantje, ik mis rijst ook enorm. Waar ze is gebleven?

Liz ach toch een tand?

Leuk meelezers.

Liefs beppe
Haaa, daar zijn we weer!!! Ja, zo schiet t natuurlijk ook niet op ri aflevering 13...

Maat, dikke knuffel, hoop echt dat minmaat zich gauw beter voelt en je wat rust gunt! Superlief Bubb dat je heen gaat!!

Chryssa hoop dat mini een goede dag heeft!!

Idd lastig die namen trouwens...

Hier een tevreden mini, wel wat klein (63,5 bij 7mnd), maar arts vond t ok. Ze is inmiddels bezig aan haar 6e tand... Echt bizar dat dat zo snel gaat, beneden al maanden twee en nu boven de 4e aan het doorkomen. Het baby-achtige is er dan wat dat aangaat af, maar niet getreurd, hier ook nog zeker geen speldjes waardige bos haar haha!

Hmpf, hier was ik gister mee begonnen ;), schiet lekker op! Tevreden zijn ze vandaag beide niet, dus moeke chaggie :P
Hi Liz, leuk; een tand . Haha, jij hebt idd wel de meest kale, heeft hij nu eigenlijk helemaal niks, of wel van dat hele dunne babyhaar??

Idd, erg jammer dat rijst weg is!! En een hoop anderen ook, maar rijst was er de eerste maanden na geboortes nog wel. Hoop zo dat alles goed is!!

Qua traag; hier ook nog niks niet rollen. Paar keer gedaan, maar ze ziet er het nut geloof ik niet zo van in. Ze eet wel alles wat los en vast zit, de ene dag beter dan de andere, met een hoop geklieder iig ook.

En nu krijst ze weer. What a day
Haha zivaa, alleen 2 mm dons, dus ook niet echt dun babyhaar. Maar...man en ik waren beiden kaal tot 1 jaar, dus ik maak me geen zorgen. En trouwens, ik gebruik nog steeds zijn eerste shampoo fles en haarlotion fles. Tel daarbij op dat ik al zijn voeding vergoed krijg en voilà, de goedkoopste baby heb ik. BAM
Liz, hier idem!! En BV... Klaaarrrr! Hoezo een baby kost geld!?
En toen minimaatje nog alleen bv kreeg en geen hapjes, poepte hij maar eens in de twee weken... wat nou luiers zijn duur?! Ik kreeg ze gewoon niet op!
haha, ok, nou die van mij doet leuk mee met de 'secret pamper society'; geeft de omzet een aardig zetje in de rug met d'r gekak....
Nb vind t wel heel wijs en stoer staan ook bij miniliz!

word hier gillend gek, apen aan de rel. Ik smeer m, papa is ook thuis aan t werk. Prettige wedstrijd vriend!
Mega mini heeft een onbegrepen ziekte. Huisarts heeft geen idee. Poepen hier inmiddels 1 keer per 3 dagen. Scheelt echt in de vuilcontainer.

Man kunnen ze niet zindelijk geboren worden :-)
:( balen bepp!! (maar dat zindelijk zou ik ook wel zien zitten, gatverdamme wat een kak-flatsen hier iedere x)
Zivaa inderdaad :-) Hier dun smeuiig als meneer eens een lekkere granen reep heeft gegeten. En die lucht wow!!!

Vandaag eet hij weer een klein beetje beter. Maar nog niet genoeg om echt te groeien. En de strijd aangaan helpt echt neit. Verliezen doe ik toch of hij nou wel of niet eet onder dwang.

Ik doe gewoon adem in adem uit. Helemaal zennnnn

Liefs beppe

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven