Auto-ongeluk

20-03-2015 00:07 1566 berichten
Dat overkomt mij/mijn kind niet, denk je dan, als je leest over ernstige auto-ongelukken waar kinderen bij zijn betrokken. Nou, valt dat effe tegen. Zo sta ik nog lekker te werken in mijn wasserette, en zo staat mijn wereld op zijn kop. Telefoon: zoon heeft een ongeluk gehad, hij leeft nog. Even later: hij wordt nu afgevoerd met een traumahelikopter, geen idee naar welk ziekenhuis. En weer even later: de politie komt je ophalen om je naar Nijmegen te brengen. Nijmegen. Politie. Oeps. Affijn, wij met gillende sirenes en 160 km/h naar Nijmegen.

Het is nu 36 uur later en zoon doet het best goed. Zijn schedel ligt erbij als een gekraakt eitje, zijn oogkas is gebroken, zijn milt en lever zijn gescheurd en hij heeft een stuk of wat botbreuken. Hij wordt in slaap gehouden en hij ligt aan de beademing, kortom een grote puinhoop. Maar hij leeft, hij is stabiel, en in die 36 uur hebben ze al een paar medicaties kunnen terugdraaien. Zoon heeft ook al een paar keer geprobeerd om wakker te worden, das ook een goed teken. En zijn hersenen zien er wonder boven wonder prima uit, en zwellen ook niet op.

Maar wat een zootje zeg. We zijn nu even thuis, om een schone onderbroek op te halen en zo. En nu ligt ie daar, alleen. De verpleegsters m/v zijn echt hartstikke lief hoor, en voor ons wordt ook heel goed gezorgd. Maar ik wil hem gewoon weer thuis hebben verdomme. Al maakt hij nog zo veel herrie en al wil hij pas om drie uur gaan slapen, het maakt me niks uit. Klotenzooi.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd met jullie dochter!

En wat fijn dat het zo goed gaat!
.
Gefeliciteerd en een fijne dag!
Gefeliciteerd met je dochter en een fijne dag gewenst. Op de één of andere manier lukt het jullie vast om er een feestje van te maken.
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
Tsjongejonge 5113 dagen oud al?! Mijn dochter is pas 5112

Gefeliciteerd!!!
Gefeliciteerd Daughter Voldemort!
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Superfijne berichten Ladylief.

Ik schoot even vol, over wat zoon gezegd had tegen de bestuurder,

Wat een stoere lieve vent is dat !

Nu tranen wegvegend ga ik een mooi plaatje zoeken voor dochter.

Van Hàrte Gefeliciteerd. !

Een héle fijne dag gewenst voor jouw gezin.

Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Dank voor alle felicitaties, ook (en vooral) namens dochter . De jarige job vermaakt zich hier in het RMD prima met haar vriendin, want ze hebben leuke dvd'tjes gevonden en zelfs een wii .

Zoon kreeg vandaag bezoek van zijn beste vriend, die een hele tas cadeautjes van de klasgenoten bij zich had. Vorige week was hij ook al geweest en hij werd helemaal blij toen hij zag hoe zoon in die week was opgeknapt.

En ik word al zo'n goeie verpleegster joh. Zelfs de transfer van bed naar stoel doe ik nu in één zeer professioneel ogende handomdraai. Ik heb ook al geleerd dat je een urinaal niet ondersteboven neer moet leggen . Gelukkig kon de zuster er wel om (bulder)lachen toen ik haar kwam vragen om een schoon laken .
Gefeliciteerd LV. Klinkt best als een leuke verjaardag.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Life is short. Eat dessert first.
Oh, en ik hoor net dat vriendin nog een nachtje mag blijven! Gratis ook nog! Wat een lieverds hier toch, want de dames nemen wel een hele kamer in beslag.
Gefeliciteerd met dochter LV.

En nu wel wat lekkers voor die kinders te eten vanavond.
Gelukkig zijn is het vermogen hebben tevreden te zijn.
We gaan patat halen .
Dat is fijn, LV! Geniet van de patat!
Life is short. Eat dessert first.
Gefeliciteerd!!!! Nog een leuke dag met zijn allen.

Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Happy birthday!!
quote:Lady-Voldemort schreef op 10 april 2015 @ 20:25:

[...]

Hij herinnert zich niks meer van dat ongeluk, die hele dag is hij kwijt. En gelukkig maar, lijkt me. Maar hij weet natuurlijk wel dat hij is aangereden, en hij weet ook dat het een haartje had gescheeld of hij was er niet meer geweest. En ik ben inderdaad apetrots op hem dat hij de bestuurder niks kwalijk neemt en hem zelfs vriendelijk bejegent. De man was er zelf trouwens ook heel blij mee.

Toen ik 13 was ook een ernstig ongeluk gehad en gelukkig ben ik ook 2 dagen uit mijn leven kwijt en kan het ook niet herinneren. Dus ook geen vervelende gevoelens t.o.v. die man die mij aanreed. Was gewoon echt een ongeluk, niet veroorzaakt door drank end, maar door een laagstaande zon die hem verblind had. Denk dat het wel scheelt dat het iig niet veroorzaakt is door gebruik van drank/drugs/enz.

Wat lief van al zijn klasgenoten ..... leuk om aan de muur te hangen waar hij tegenaan kijkt!

Geniet van jullie patatjes en verder een dikke knuf.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

O, en bij een verjaardag hoort natuurlijk ook taart!

En een verjaardagliedje!

Ik hoop dat de patatjes iedereen gesmaakt hebben!
Zoon hoorde vandaag voor het eerst dat hij een schedelbasisfractuur had. Zijn reactie: "wooooohhh, heftig!" .

Zijn vermoeidheid wordt nu echt een stuk minder, hij doet nog wel een middagslaapje maar voor de rest heeft hij de hele dag in de stoel gezeten, in de tuin om van het mooie weer te genieten en aan de tafel om zijn lego-vliegtuig af te maken. Dat laatste is gelukt trouwens, wat ik een hele prestatie vind met één gipsen arm waar maar drie vingertopjes uit komen piepen .Hij wilde ook graag helemaal naar buiten, dus het gebouw uit, maar dat mocht nog niet. Wij en de verpleeg denken eigenlijk dat het wel kan, maar de verpleeg wilde morgen geen boze dokter op haar dak dus we gaan het eerst toch maar even netjes vragen.

Je lacht je trouwens naar om zoons opmerkingen. Een paar hoogtepunten:

"Hé, doe je wel voorzichtig met mijn been?"

"Hoezo, dit is toch je goeie been?"

"Jawel, maar ik heb geen zin in nóg een gebroken been!"

"Hé, doen jullie wel een beetje rustig? Ik moet nog steeds prikkelarm weetjewel!"
Heerlijk, die kanjer van jullie.
Oh ja, en nog een hoogtepuntje: zoon is vandaag voor het eerst weer op de wc geweest. Met flink wat hulp weliswaar, maar toch weer een stap richting een 'normaal' leven. Die luier vindt hij echt verschrikkelijk en die postoel was ook niks, daar moest ie met twee man op worden getild en dan ging het plasje nog keurig over de pot heen en de vloer op. Heel genant allemaal als je tien bent.
Mooi LV, dat hij zo goed vooruit gaat, wie had dat een tijdje geleden kunnen denken!

En inderdaad, "gewoon" naar de wc, dat lijkt me voor een kind van 10 veel fijner.
Mieters goeie berichten...........

Myleen
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ze staan er in het rc ook van te kijken hoor. Dat ongeluk is nog maar 3,5 week geleden, en het is me nogal niet een waslijst aan verwondingen die hij heeft opgelopen. Even resumeren: schedelbasisfractuur, oogkas gebroken, middenhandsbeentje en pols gebroken, ribben gebroken, kuitbeen en scheenbeen gebroken, lever gescheurd, milt gescheurd, longen gekneusd, grote beenwond waar een huidtransplantatie aan te pas moest komen, voortand kwijt én een zeer zware hersenschudding. De meeste mensen zouden nog geen maand na zo'n grapje echt niet alweer vrolijk rechtop zitten, grapjes maken en legovliegtuigen bouwen, maar mijn zoon dus wel. Wat een held.
Wat een goeie berichten! Nog gefeliciteerd met je dochter. Klinkt alsof het, ondanks alles, wel een fijne verjaardag voor haar was. En die zoon van jou, wat een geweldig kereltje!
Jeetje, als je het zo allemaal opschrijft komt het wel veel heftiger binnen zeg. Wat een kanjer dat het nu al een stuk beter gaat zeg. Wat je zegt, een held.

Nog gefeliciteerd met je dochter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven