Autostoel groep 1 of 2
maandag 12 oktober 2009 om 16:32
Even een vraagje naar ervaringen. In het krantje van de Hema staat een meegroei autostoel. Te gebruiken vanaf 1 jaar tot 12 jaar. Nou lijkt mij dat niet kunnen dat een stoel 11 jaar passend is voor een kind, maar wie weet zit ik ernaast.
De reden dat ik het vraag. Ik heb 2 dochter, van net 2 en 4 1/2 maand. Er is dus een overlappende periode dat ze in een autostoel (die na de maxi cosi komt, groep 1) moeten. Dus vandaar dat ik aan het kijken was wat erbij moet. Ik vind het namelijk wel veilig om de oudste nog even in een echte stoel te hebben en niet zo'n stoel uit groep 2 waar de gordel omheen gaat. Maar over 5 maanden past ze misschien wel in zo'n stoel (ze is nu 12 kilo).
Wat zouden jullie doen?
De reden dat ik het vraag. Ik heb 2 dochter, van net 2 en 4 1/2 maand. Er is dus een overlappende periode dat ze in een autostoel (die na de maxi cosi komt, groep 1) moeten. Dus vandaar dat ik aan het kijken was wat erbij moet. Ik vind het namelijk wel veilig om de oudste nog even in een echte stoel te hebben en niet zo'n stoel uit groep 2 waar de gordel omheen gaat. Maar over 5 maanden past ze misschien wel in zo'n stoel (ze is nu 12 kilo).
Wat zouden jullie doen?
maandag 12 oktober 2009 om 17:03
Toevallig heb ik van de week een autostoel (groep 1) gekocht en daarbij als leidraad de test uit de consumentengids gehanteerd. Die doorgroeistoel van de Hema komt inderdaad als zeer slecht uit de test en viel voor mij daarom af. Ik ga er niet vanuit dat ik een ongeluk krijg, maar mocht het wel zo zijn dan wil ik wel dat mijn kind in een goed stoeltje zit.
maandag 12 oktober 2009 om 18:02
Wij hadden voor dochterlelie een zitverhoger met rugleuning.
Deze rugleuning heeft een in hoogte verstelbare hoofdsteun, de gewone driepuntsgordel gaat door de hoofdsteun en over de zit (onder de leuningen door).
Het voordeel van dit systeem is dat ze zich nog kunnen bewegen (mijn dochter wurmde zich altijd uit de vaste riempjes omdat ze vond dat ze te vast zat, en doe daar maar eens wat aan als je rijdt).
Daarnaast kan de rugleuning er van af. Dus dochterlelie is nu 9 jaar en zit nog steeds op de verhoging. Wij hebben er daarom wel eentje gekocht die niet versierd is met beertjes en andere flauwekul, want daar willen ze niet meer op zitten dan.
Deze hebben wij (inmiddels al 7 jaar)
De gordel moet langs de rood gemarkeerde plekken, dus onder de leuningen door. Omdat bij een ongeluk de verhoger anders onder het kind vandaan kan schieten en zodoende je kind met de hals in de gordel kan blijven hangen. Altijd opletten dus dat er leuningen aan een zitverhoger zitten, anders: niet kopen!!
Deze rugleuning heeft een in hoogte verstelbare hoofdsteun, de gewone driepuntsgordel gaat door de hoofdsteun en over de zit (onder de leuningen door).
Het voordeel van dit systeem is dat ze zich nog kunnen bewegen (mijn dochter wurmde zich altijd uit de vaste riempjes omdat ze vond dat ze te vast zat, en doe daar maar eens wat aan als je rijdt).
Daarnaast kan de rugleuning er van af. Dus dochterlelie is nu 9 jaar en zit nog steeds op de verhoging. Wij hebben er daarom wel eentje gekocht die niet versierd is met beertjes en andere flauwekul, want daar willen ze niet meer op zitten dan.
Deze hebben wij (inmiddels al 7 jaar)
De gordel moet langs de rood gemarkeerde plekken, dus onder de leuningen door. Omdat bij een ongeluk de verhoger anders onder het kind vandaan kan schieten en zodoende je kind met de hals in de gordel kan blijven hangen. Altijd opletten dus dat er leuningen aan een zitverhoger zitten, anders: niet kopen!!
maandag 12 oktober 2009 om 19:51
maandag 12 oktober 2009 om 20:05
Mijn dochter is 10 maanden. Ik ben dus ook naar een volgende stoel aan het kijken.
Voor mij wordt het waarschijnlijk kiddy pro comfort
Dat is een auto stoel van 1 jaar tm 12 jaar, groep 1,2 en 3.
Heeft iemand hier ervaring met deze stoel? Ik ben voornemens om deze in duitsland te kopen, daar zijn ze veel goedkoper
Hema autostoel zou ik nooit kopen, komt heel slecht uit de test.
Bovenstaande stoel komt als zeer goed uit de test
Voor mij wordt het waarschijnlijk kiddy pro comfort
Dat is een auto stoel van 1 jaar tm 12 jaar, groep 1,2 en 3.
Heeft iemand hier ervaring met deze stoel? Ik ben voornemens om deze in duitsland te kopen, daar zijn ze veel goedkoper
Hema autostoel zou ik nooit kopen, komt heel slecht uit de test.
Bovenstaande stoel komt als zeer goed uit de test
maandag 12 oktober 2009 om 20:07
Met autostoelen moet je heel goed opletten hoe ze getest zijn. Het feit dat er een keurmerk op zit zegt niet zoveel.
De anwb heeft jaarlijks een grote test, deze zou ik zeker nakijken.
Stoeltjes van de Hema/Praxis etc. kwamen er zeer slecht uit en werden sterk afgeraden.
Als ik het me goed herinner was er wel een stoeltje van groep 1+2 gecombineerd die goed uit de test kwam.
Even zoeken.
http://www.anwb.nl/binari ... aten_kz_2009-notities.pdf
Onderaan de eerste pagina zie je 2 stoeltjes van 9 tot 36 kilo waarvan er eentje goed getest is.
En deze van de consumentenbond:
http://www.kinderstoeltje ... 0d-4dd9-ad24-ff0217b003ee
Het hema doorgroeistoeltje staat hier als allerslechtst getest.
De anwb heeft jaarlijks een grote test, deze zou ik zeker nakijken.
Stoeltjes van de Hema/Praxis etc. kwamen er zeer slecht uit en werden sterk afgeraden.
Als ik het me goed herinner was er wel een stoeltje van groep 1+2 gecombineerd die goed uit de test kwam.
Even zoeken.
http://www.anwb.nl/binari ... aten_kz_2009-notities.pdf
Onderaan de eerste pagina zie je 2 stoeltjes van 9 tot 36 kilo waarvan er eentje goed getest is.
En deze van de consumentenbond:
http://www.kinderstoeltje ... 0d-4dd9-ad24-ff0217b003ee
Het hema doorgroeistoeltje staat hier als allerslechtst getest.
maandag 12 oktober 2009 om 20:26
quote:mimpje schreef op 12 oktober 2009 @ 20:23:
Pebbles dat had ik nog nooit gezien, best schrikken inderdaad! Weet iemand iets over de maxi cosi priori XP? Want die kan ik in geen een test terug vindenDie ben ik in een oudere test wel eens tegengekomen en die kwam er ook niet zo best uit. Ergens tussen slecht en redelijk als ik het me goed herinner. Wij hebben toen het "goedkoopste" groep 1 stoeltje gekocht dat goed uit de test kwam, de Romer King Plus.
Het loont ook nog de moeite om de prenatal in de gaten te houden. Die hebben 2 keer per jaar 20 tot 25% korting en dat scheelt flink.
En op internet kan je veel stoeltjes in een kleur van vorig jaar krijgen voor een stuk minder geld.
Pebbles dat had ik nog nooit gezien, best schrikken inderdaad! Weet iemand iets over de maxi cosi priori XP? Want die kan ik in geen een test terug vindenDie ben ik in een oudere test wel eens tegengekomen en die kwam er ook niet zo best uit. Ergens tussen slecht en redelijk als ik het me goed herinner. Wij hebben toen het "goedkoopste" groep 1 stoeltje gekocht dat goed uit de test kwam, de Romer King Plus.
Het loont ook nog de moeite om de prenatal in de gaten te houden. Die hebben 2 keer per jaar 20 tot 25% korting en dat scheelt flink.
En op internet kan je veel stoeltjes in een kleur van vorig jaar krijgen voor een stuk minder geld.
maandag 12 oktober 2009 om 20:40
quote:mimpje schreef op 12 oktober 2009 @ 20:31:
Het is wel een stoeltje wat al jaren verkocht wordt, en dan denk je die is wel goed.
En de Maxi Cosi Priori SPS die heb je ook nog....
Het geld maakt me ook niet heel veel uit, het blijft een hoop dat wel.
De SPS kwam ongeveer hetzelfde uit de test als de XP, allebei werden ze niet aangeraden.
Volgens mij wordt hij veel verkocht omdat het een "goedkoop" stoeltje is.
Het is wel een stoeltje wat al jaren verkocht wordt, en dan denk je die is wel goed.
En de Maxi Cosi Priori SPS die heb je ook nog....
Het geld maakt me ook niet heel veel uit, het blijft een hoop dat wel.
De SPS kwam ongeveer hetzelfde uit de test als de XP, allebei werden ze niet aangeraden.
Volgens mij wordt hij veel verkocht omdat het een "goedkoop" stoeltje is.
maandag 12 oktober 2009 om 21:33
vrijdag 16 oktober 2009 om 20:21
Hier iemand met ervaring met Kiddy Comf. Pro. Bevalt zeer goed. Erg gebruiksvriendelijk, heel goed in en uit de auto te tillen. Voor ons erg handig omdat we geen vaste auto hebben. Dochter zit er prinsheerlijk in (voor zover dat als meisje gaat). Veiligheid kan ik niks over zeggen want geen ongeluk gehad gelukkig, maar komt als 1 van de beste uit de test van anwb. Tot zover, want typ met een hand, slapend jochie op arm.