autostoeltje of niet?

07-09-2009 14:52 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
neem jij je kind wel eens mee in de auto zonder autostoeltje? Mijn man wilde dat vorige week wel doen, want het was maar een klein stukje en "iedereen doet dat". Onze eigen auto met stoeltjes stond in de garage. Ik schrok hier erg van, ik vind het compleet onverantwoord om kinderen zonder stoeltje te vervoeren, bovendien is het nog verboden ook. Natuurlijk kun je er in een noodsituatie voor kiezen om het te doen, maar dan alleen omdat het niet vervoeren nog meer gevaar oplevert. Kiezen voor je eigen gemak (geen zin om met de bus te gaan, het regent etc.) vind ik echt schandalige redenen om je eigen kind in gevaar te brengen. Maar volgens mijn man "doet iedereen het". Ik laat hem dus nu niet meer met het OV met mijn kinderen op stap gaan, want hij stapt gewoon in een auto op de plaats van bestemming om het lkaatste stukje te overbruggen.
Alle reacties Link kopieren
Dochter van 2,5 weigert om zonder vast te zitten in het autostoeltje in de auto te gaan.

Als ik vergeet haar gordel dicht te maken dan begint ze flink te roepen. Ik hoef dus niet zo bang te zijn dat ik het vergeet.

Wel bij de oudste destijds een keer vergeten om de maxicosi vast te zetten en bij de jongste had ik de maxi cosi wel vastgezet maar dochter niet in de gordeltjes gedaan.

Wat voelde ik me een sufferd zeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven