autostoeltje

13-01-2012 14:16 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb pas van vrienden een autostoeltje overgenomen, het tweede waar ze in gaan.

nu zat ik net te lezen en lees dat als er een ongeluk mee gebeurd is je hem niet meer kan en mag gebruiken.

nu weet ik dat hun een autoongeluk op de snelweg hadden gehad maar hun dochtertje zat er niet in.

moet deze dan nog steeds vervangen worden want wil het niet op mijn geweten hebben dat 1 van mijn tweeling door een onveilig stoeltje wat zou krijgen bij een ongeluk.

graag zou ik hier advies over hebben
Volgens mij is het stoeltje dan inderdaad niet meer bruikbaar. Het werkt een beetje hetzelfde als een helm of een cap, als je daarmee valt, of als je m hard laat vallen is hij niet meer veilig. Er kan iets gebroken zijn in de stoel, waardoor hij niet meer naar behoren functioneert.
Wat sparood zegt klopt.

Misschien dat ze het stoeltje na kunnen kijken bij de garage?
Inderdaad wat sparood zegt. Door een ongeluk (met of zonder kind erin) kunnen er haarscheurtjes in de stoel ontstaan die je niet ziet. Maar die wel gevaarlijk kunnen zijn bij een evt volgend ongeluk en daardoor is het niet veilig meer.
quote:Yvonne77 schreef op 13 januari 2012 @ 14:28:

Wat sparood zegt klopt.

Misschien dat ze het stoeltje na kunnen kijken bij de garage?Heeft niet zoveel zin aangezien je haarscheurtjes niet ziet
quote:lelytjevandalen schreef op 13 januari 2012 @ 14:29:

[...]

Heeft niet zoveel zin aangezien je haarscheurtjes niet ziet beetje dom van mij!
Nieuwe kopen
Weg doen en nieuwe kopen. Of een gebruikte waarvan je zeker weet dat ie onbeschadigd is.
Ik krijg er een punthoofd van!
Maarja die haar scheurtjes he...

Tja, de stoel zal toch niet in allemaal kleine flinter dunne stukjes uit elkaar spatten. Koop anders in ieder geval 1 waar nog geen ongeluk mee gebeurd is en die weinig gebruikt is, ofzo. En als je het niet vertrouwd gewoon een nieuwe.

Hier gewoon tweedehands en kringloop stoeltjes gebruikt. Wel altijd van maxi cosi. En de stoeltjes en kinderen zijn nog steeds onbeschadigd de auto uit gekomen.
quote:mamalinus schreef op 13 januari 2012 @ 15:06:

Maarja die haar scheurtjes he...

Tja, de stoel zal toch niet in allemaal kleine flinter dunne stukjes uit elkaar spatten. Koop anders in ieder geval 1 waar nog geen ongeluk mee gebeurd is en die weinig gebruikt is, ofzo. En als je het niet vertrouwd gewoon een nieuwe.

Hier gewoon tweedehands en kringloop stoeltjes gebruikt. Wel altijd van maxi cosi. En de stoeltjes en kinderen zijn nog steeds onbeschadigd de auto uit gekomen.Heb je er een auto ongeluk mee gehad? Want daar gaat het nl om, dan zijn ze niet meer zo veilig, vanwege de haarscheurtjes, en als je daar dan pas achterkomt is het een beetje te laat (en jammer)
Maar hoe zit het dan met een stoeltje dat een keer gevallen is?

En hoe gaat dat dan tijdens het transport, zou er dan niet een keer een doos omvallen?
ik zou bij twijfel altijd een nieuwe kopen en in dit geval zou ik het ook altijd doen.

Met transport geloof ik niet dat er heel veel kan gebeuren aangezien die stoeltjes heel goed en beschermd verstuurd worden (heb ik wel eens gezien in de fabriek waat ze maxicosi's en stoeltjes maken)
Ik heb dus geen idee of de stoeltjes die ik kocht een ongeluk hebben gehad.

Maar wij hebben geen geldboom in de tuin. Vind het nogal prijzige dingen voor die korte tijd dat je ze gebruikt. En wij reiden ook niet veel.
Rijden.... Allemachtig. Het moet niet gekker worden.
Ik zou het risico niet nemen. Gaat om de veiligheid van je kind...
quote:mamalinus schreef op 13 januari 2012 @ 19:34:

Ik heb dus geen idee of de stoeltjes die ik kocht een ongeluk hebben gehad.

Maar wij hebben geen geldboom in de tuin. Vind het nogal prijzige dingen voor die korte tijd dat je ze gebruikt. En wij rijden ook niet veel.Ik vind het niet veel geld voor de veiligheid van je kind.
juultje wijzigde dit bericht op 13-01-2012 21:29
Reden: Quote aangepast, kan de spelfout niet aanzien...
% gewijzigd
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
quote:Juultje schreef op 13 januari 2012 @ 21:28:

[...]

Ik vind het niet veel geld voor de veiligheid van je kind.Mee eens. Plus ze zijn een x aantal keer per jaar in de aanbieding, ik heb mijn stoelen ook met ¤ 50,- korting gekocht.
ik ben ook zeker van plan om een nieuwe te gaan kopen we hebben nu al een mooie maxicosi stoel bij de prenatal gekocht en ga de andere daar ook gewoon halen.

ik vraag aan mijn vrienden of dat stoeltje in de auto stond ten tijd van het ongeluk of dat hun dochter toen nog in de maxicosi drager zat. ik dacht dat het nog niet zo lang geleden was maar vraag het even na.

is het wel zo zou ik het fijn vinden als hun hem terug nemen en ik mijn geld terug krijg, krijg ik het niet ook prima maar mijn kind gaat er dan echt in, alles voor de veiligheid van mijn zoontje en dochtertje anders vergeef ik het me nooit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven