Avondritueel

24-09-2019 12:03 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal. Ik heb een kleine meid van 4.5 maanden. De laatste weken slaapt zij wat slechter. We maken ons er niet echt zorgen over. Misschien gewoon een groeispurt of veel nieuwe indrukken. Maar omdat ze steeds groter wordt vroegen we ons het volgende af.
Mijn man en ik niet echt een vast ritme. We laten ze meestal nog gewoon beneden bij ons in slaap vallen en nemen ze mee naar boven als wij gaan slapen. Meestal is dit tussen 10 en 11 uur maar in het weekend soms ook later. Ook opstaan doet ze samen met ons. In de week is dit om 6 uur, in het weekend rond 10 uur.
Ik heb nu toch een gevoel dat we meer met een vast avondritueel moeten beginnen.
Hebben jullie een vast avond ritueel? En hou oud waren jullie kinderen toen jullie daarmee begonnen? Staan jullie drummes iedere dag op hetzelfde uur op? En hoe doen jullie dat in combinatie met werken en vroeg opstaan?
Als je heel erg iemand bent van de klok, kun je een ritueel met vaste tijden beginnen.

Als je iemand bent die tussen 17 en 21 uur eet en geen 2 dagen hetzelfde doet blijf je het zo doen.

Ik merkte vroeger zo erg dat je je eigen natuur daarin moet volgens. Ik ben helemaal niet van de klok. Ik kreeg stress van alles zelfde tijd en zelfde ritme. Jeuk van de 3r’s. Maar als je daar helemaal zen bij voelt moet je dat doen!

Er is geen goed of fout. Uiteindelijk komt er ook vanzelf een ritme.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven