Baby's van december 16/januari 17

06-03-2017 22:00 318 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi, zijn hier moeders met kindjes van december 2016 of januari 2017 die het leuk vinden om ervaringen uit te wisselen?



Ik heb een dochtertje geboren op 22 december 2016 (ik was 24 dec uitgerekend, dus ze had zomaar een kerstkindje kunnen worden maar ze kwam iets eerder ) , nu dus ruim 10 weken oud. Ze is onze eerste.



Lijkt me leuk te horen hoe het mede moms met leeftijdsgenootjes vergaat!
Alle reacties Link kopieren
S17 dagen zonder vriend waren goed te doen. Het is me zeker meegevallen. Wel wat vermoeiender maar praktisch wel te doen.

Zo naar de huisarts toe. De kleine meid moet 5-10× per uur zo hoesten en dan heeft ze het ook benauwd. Zal wel niets zijn maar even naar de longen luisteren is wel fijn zo voor het lange weekend. Vannacht heeft ze ook van 2 tot 3.15 liggen hoesten. Soms denk je ze blijft erin maar ja even kijken wat de huisarts zegt.
Alle reacties Link kopieren
Oh! Zo triest!
Hopelijk heeft de huisarts een middeltje dat er haar snel bovenop helpt!
Ze hoeven echt niet af te zien op deze leeftijd..
What's meant to be will always find its way. ❤️
Alle reacties Link kopieren
Helaas uitzieken en rust. Maar gelukkig klonken dr longen goed. Sinds vandaag hoest ze ook slijm op. Echt zo zielig. Vanmorgen ons hele bed onder gespuugd maar gelukkig wel goed geslapen vannacht. Daarbij laat ze ook nog eens een fles vallen dus het is echt even zoeken weer.
Alle reacties Link kopieren
Ach wat sneu Redshoes! Vreselijk om dat aan te zien :| . Ik hoop dat je kleintje gauw opknapt!

Op hoeveel voedingen zitten jullie nu? Wij zaten op 5 maar sinds een paar weken weer vaak 6. Een extra avond/nachtvoeding helaas. En ze slaapt sochtends ook minder lang , het was altijd half 8 of 8 uur en nu is ze half 7 al klaarwakker. Niet de allerfijnste ontwikkeling. We gaan daarom morgen ëens proberen rijstebloempap bij de laatste fles te doen, aangezien het schijnbaar kan dat ze aan alleem melk onvoldoende hëeft. Ik ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Ja hoop het ook aangezien we aankomend weekend op vakantie gaan. Maar ja gaan het zien. Ben wel blij dat maandag nog vrij is dan hoeft ze niet naar het lcd en kunnen we lekker rustig aan doen.

We zaten op 5× 180+6 maar de laatste week dronk ze steeds minder en echt gedoe om die flessen erin te krijgen. En wat laten staan is niet erg maar vaak ging dr mond na een halve fles op slot. Na een kwartier dronk ze daar nog wat van maar vaak bleef er 50 over.

Vandaag voor het eerst 4 flessen 7u 180+6 9u-9.30 70gram fruit 11u 180+6 15u 180+6 17u 80gram fruit en net om 19u 210+7 (Na 180 bleef ze nog zeuren dus klein beetje bijgemaakt)

De fles van 11u ging weer heel moeizaam heeft ze een uur over gedaan. Wel met een half uur spelen tussendoor. Ben benieuwd hoe de nacht nu gaat.
Ze is nu denk ik 66cm en bijna 8 kilo dus op zich is 4 flessen ook prima maar ben ook wel benieuwd hoe het gaat. Toch weer even spannend. En af toe geef ik dr een slokje afgekoeld gekookt water. Zeker met dat warme weer zal ze genoeg moeten drinken en zo kan ze aan water gaan wennen voordat er nog meer flessen afgaan.

Wat vervelend Apple dat ze minder slaapt! Wij hebben dat ook een paar weken gehad. De laatste week gaat weer beter tot 7u ipv 4/5u. (Ik had dr groente wat opgehoogt van 60 naar 80 gram)Ach zo blijft het zoeken en telkens weer aanpassen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Oeh dan zou het idd fijn zijn als ze is opgeknapt! Waar gaan jullie hëen?

Grappig, het ritme lijkt overdag op de onze. Wij bieden meestal 150+5 aan maar die gaat niet altijd op. Vandaag bv
3u 180+6
7 uur 150+ 5 (100 ml gedronken)
11u 150+ 5
14u 150 +5 (130 ml gedronken)
16:30 oefenhapje bloemkool
17u 150+5 (soms meer op deze tijd)
22u 120+4

Ze speelt nog erg met haar hapjes groenten dus dat zet weinig zoden aan de dijk. Ja zo blijven we bezig! Wat fijn dat je het al met 4 flessen lijkt te redden Redshoes. Slaapt ze dan van 19 tot 7?
Alle reacties Link kopieren
Overigens bieden we overdag als ze wil altijd nog 30 of 60 ml extra aan, maar als ze genoeg heeft krijg ik er niks extras in. De grootste fles drinkt ze dus midden in de nacht in no time leeg :bonk: ;-)
Alle reacties Link kopieren
Met 5 flessen sliep ze door en ik hoop nu met 4 ook. Nog even afwachten.
5 flessen was 7u 10u 13u 16u 19u. met om 8.30 fruit en 1745 groente. Nu ze dat beter eet snap ik wel dat ze minder melk wil.

Zou voor jullie fijn zijn als die van 3u er weer af kan!

We gaan trouwens naar Frankrijk. Ten hoogte van dijon. Maar dan wat meer in het midden. Een huisje voor onszelf met eigen zwembad. Heerlijk!
redshoes wijzigde dit bericht op 03-06-2017 20:06
21.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nee genoeg is genoeg hè. Dat laat ze hier ook duidelijk merken haha. Vaak laat ik d'r dan even spelen en dan drinkt ze na een kwartier de rest toch op. Maar dat was pas sinds de laatste week. Daarvoor ging alles tot de laatste druppel op. haha ons rupsje nooit genoeg
Alle reacties Link kopieren
@Apple de 4 flessen gaan goed! weer zonder morren gaan ze leeg. Gisteren was het in 4.15 een speentje en daarna om 6.45 de fles. vandaag om 6u de fles. Ik ben tevreden.

Gisteren heeft ze voor het eerst zelf omgerold van haar rug naar d'r buik. Leuk hoe trots je dan bent haha. Toevallig waren m'n ouders er ook dus dat was dubbel zo leuk.

D'r hoest is minder aan het worden gelukkig maar nog niet over. Ik lag gisteren met haar op het grote bed en ze moest ineens flink hoesten in haar slaap. Op een gegeven moment maar opgetild en toen kwam er een golf zure melk en daarna een golf slijm. Echt zo sneu.
Alle reacties Link kopieren
Oh wat goed Redshoes! Knappe dame! En haar eerste rol, ook super :) . Ja dan ben je apetrots!

Wij hadden gister een klein papdrama. Papfles gemaakt, ze nam een paar slokjes maar kreeg volgens mij te weinig uit de speen (3 standen speen die ik op 3 dacht te houden). Of ze vond het vies,maar ze raakte helemaal over haar toeren. Zo erg dat het 10 minuten duurde voordat ze nog een gewone fles wilde drinken. Arme ding. Vanavond maar een nieuwe poging met minder dikke pap ;) .
Alle reacties Link kopieren
Redshoes: hoe was Frankrijk?
Hopelijk is je dochter ondertussen helemaal genezen!

Alles oké met de andere mama's en kindjes?


Hopelijk hebben jullie partners een leuke vaderdag achter de rug!!
Hier kreeg m'n vriend E. Haar allereerste knutsel werkje! :heart:
What's meant to be will always find its way. ❤️
Alle reacties Link kopieren
Zo, weer even tijd om te reageren. Heb niet alles gelezen.
Zit echt niet lekker in m'n vel, heb herbelevingen van de bevalling en ga volgende week naar een psycholoog.
Daarnaast had ik dit weekend nachtdiensten, had in 48 uur denk ik 6 uur in drie delen echt geslapen dus was helemaal van het padje. Voor m'n laatste nachtdienst slaapmedicatie genomen want het ging echt niet. Was totaal mezelf niet. Gelukkig zorgde mijn man goed voor mij en dochter. Vanochtend klaar met nachtdienstenreeks en net dochter opgehaald. Voel me een stuk beter, maar ik maak me nu wel zorgen. Nu waren het 3 nachten,.. volgende maand heb ik 2x 3 nachten! Bah bah bah
Wil iets anders gaan doen,.. weg met die vreselijke diensten. Maar wat..?

Olivia was zo zielig ook dit weekend, duidelijk oorontsteking. Had ik op die leeftijd ook al :( dus ik geef haar stipt om de 5uur paracetamol oraal, want alle zetpillen poepte ze uit.
Het lijkt nu iets beter te gaan, de piek hebben we gehad.

Redshoes is ze al weer wat beter? Hoesten is ook zo sneu.. je kan zo weinig!
Leuk hè dat rollen? Gaat ze al beide kanten op?
Hier kan ik haar echt al laten zitten in de box, vind ze heerlijk om alles goed te kunnen bekijken. Ze kan nu sinds kort ook rollen naar buik en weer terug. Eerst bleef ze nog liggen op haar buik en dan om hulp roepen, haha.
Wanneer ga je naar Frankrijk? Ohhh vakantie,... daar ben ik wel aan toe. Het is vast lekker weer in Frankrijk! Met eigen zwembad, heeeeerlijk!!!

S17 het is toch 18 juni vaderdag? Is het verschillend in NL-België? Ik heb wel al een cadeautje, een mooie leren schort voor de bbq. Een echt mannen/papa cadeau. Ga deze week nog even freubelen met dochter voor een leuk knutselwerkje.

Apple hoe is het met de papflessen?

Wat geven jullie nu allemaal qua hapjes? Hier was zoete aardappel een mega hit, heb net doperwtjes met wortel staan klaarmaken, dus die starten we morgen. Meloen was ook goedgekeurd. Pompoen is afgekeurd en banaan is af en toe oké. Vind t nog wel lastig met wat ik moet geven / klaarmaken / bewaren.
Fruit word soms zo vies bij invriezen (banaan vooral). Meloen lijkt me dan heel waterig worden + andere structuur. Vind dat echt lastig.
Ik had laatst even niks voor handen maar wel zo'n kant en klaar potje uit een zwangerschapsbox. Dus gaf dat (was geloof ik appel/banaan) en dat vond ze helemaal smerig, hahahah. Jammer dat ze zo kieskeurig is. Misschien een kwestie van wennen aan andere structuur? Ze is morgen precies 6 maanden, dus misschien willen we te snel voor haar. Ze doet het goed op mijn melk dus tja.

Ik heb haar vorige week woensdag gewogen... schrok wel! 8,9kg!! Ze zit nu tegen de bovenste lijn. CB reageerde alleen maar positief. Maar nu is ze ziek, volgende week vrijdag controle dus benieuwd of ze dan direct zakt in de curve. Was met 3 maanden wel, toen waren we beide flink ziek geweest.

Volgens mij is de rest inmiddels een beetje afgehaakt, haha. Het zijn steeds dezelfden die nog reageren :)
Alle reacties Link kopieren
Kleinschaapje wat naar! Goed om naar een psycholoog te gaan daar kunnen ze je vast helpen. Ik zat je berichten nog terug te lezen en je hebt ook echt een nare heftige bevalling gehad. Misschien dat emdr je verder kan helpen. Op mn werk zie ik er mooie resultaten mee maar rustig eens kijken wat ze voor je kunnen doen.

Ennuh gefeliciteerd met de halve verjaardag van Olivia! Vervelend dat ze ziek is hopelijk knapt ze snel op. Hier was de kleine na 1.5 week hoesten weer redelijk opgeknapt en nu is het echt over.

Frankrijk is heerlijk! De reis is erg goed gegaan. Iedere 1.5-2u ruim een half uur gestopt en de kleine heeft veel geslapen.
Extra nutrilon mee want ik had gelezen dat ze dat hier niet hebben of erg duur is maar dat valt mee. Hoewel ik nutrilon niet heb gezien in de schappen. Huisje te midden van weiland enorm rustig maar echt even bijkomen.

Omrollen doet ze beide kanten op maar makkelijker van rug naar buik dan andersom. Dan heeft ze nog wel eens hulp nodig. Ligt ze ook te piepen en als je dr dan geholpen hebt draait ze 3 tellen later weer terug naar dr buik haha :facepalm: wel draait ze bijna alleen linksom. Vandaag voor het eerst ook rechtsom erg leuk om te zien. Zitten gaat ook steeds beter. Ze eet makkelijk dr hapje in een kinderstoel en zit soms ook even los of op de bank.

Hapjes krijgt ze van alles. Thuis maakte ik het zelf nu doen we even makkelijk een potje. Lekker qua groente pastinaak pompoen wortel doperwt sperzieboontjes met aardappel en zoete aardappel. Niet lekker broccoli.
Banaan maak ik vers vries ik idd niet in is geen succes. Fruit vindt de kleine hier heerlijk. Appel peer banaan mango. Laatst had ik mango peer gemaakt vond ze ook super en vandaag appel abrikoos gekocht maar dat gaat ze vast ook lekker vinden. Ik ben ook al met wat brood gestart en dat gaat er ook goed in. Ze kijkt het eten echt van onze borden. Als we s avonds groenten eten geef ik dr soms een stukje om op te sabbelen. Een sperzieboon plakje tomaat of een blaadje sla. Echt hilarisch om te zien. Ze vindt het ook echt fijn om tijdens het eten erbij te zitten merk ik.
Alle reacties Link kopieren
Jee Schaapje, wat rot dat je niet happy bent. Super goed dat je hulp gaat zoeken, ik kan me goed voorstellen dat je bevalling nog speelt. En dan ook nog weinig slaap met die nachtdiensten, dat hakt er ook in. Is jouw werk doen zonder nachtdiensten geen optie? Goed om jezelf denken hoor! Heb je wel genoeg tijd voor je gezinnetje en om af en toe iets voor jezelf te doen? Alleen of met vriendinnen?

Zou je slechte gevoel misschien ook nog deels hormonaal kunnen zijn? Ik heb zelf het idee dat ik beter in mijn vel zit sinds ik gestopt ben met de bv.

s17, vaderdag is hier inderdaad op 18 juli ;) . Ik heb een bbq handschoen met een tekstje laten stikken, en L. heeft wat geknutseld op het kdv.

@Redshoes, dat klinkt heerlijk in La France! Goed om te horen, wij vertrekken dit weekend ook naar Frankrijk. Een huisje, ik ben benieuwd. Heb je nog andere tips wat handig is om mee te nemen/ aan te denken, behalve Nutrilon?

Wat betreft de hapjes, L. lust bloemkool, wortel, zoete aardappel (en meer heb ik nog niet geprobeerd). Banaan is erg lekker, peer niet. Ik vind het ook wel een beetje gedoe om te maken, vooral omdat fruit steeds vers moet (want bewaren is zo lastig) en dan moet ik het elke dag nieuw maken. Ik heb laatst een potje appel geprobeerd en dat vond ze heerlijk. Misschien moet ik vaker een potje doen, maar ik voel me ergens toch een betere moeder als ik alles zelf maak. Dom he wat je jezelf allemaal aanpraat...

Verder gaat het hier lekker met de dame. Pap lijkt na enkele dagen proberen nu toch een groter succes, al slaapt ze er nog niet langer van. Ze is erg aan het kletsen, voelen en bewegen. Rollen van rug naar buik gaat nu heel snel, terugrollen nog niet zo. Ze gaat ook steeds beter zitten. Gebruiken jullie het zitdeel van de kinderwagen al? L. past bijna niet meer in haar ligbak en ik vind haar er ook te groot voor worden, ze wil liever zitten en meer zien.

Wij gaan morgen weer naar het cb, ik ben benieuwd naar gewicht en lengte! Ze is ook bijna een half jaar, waar blijft de tijd...

Ja klopt Schaapje, we zijn een klein groepje geworden! Jammer want ik vind het nog steeds fijn om de ervaringen van anderen te lezen, al schiet schrijven er bij mij ook soms bij in. Mochten er nog 'oude' (of nieuwe) schrijfsters meelezen, meld je gerust :)
Alle reacties Link kopieren
@Apple tja verdere tips neem wat potjes mee ;) in nl maak ik alles zelf maar hier even het gemak vd potjes. Ze hebben ook veel keus. Appel met abrikoos of appel met framboos. Haricot verts met aardappel. Alleen de doperwten vindt ze zelf gemaakt lekkerder. Maar met om de paar happen een hapje peer gaat het potje wel leeg. Trouwens thuis vries ik fruit ook in. Behalve banaan. Maar mango en peer of een combi ervan vriest goed in. Appel denk ik ook wel maar nog niet geprobeerd.

Verder maken we hier veel gebruik van een kleed. Lekker in de schaduw vd bomen. Volgende week wordt het hier tussen de 30 en 34 graden ik had dan ook geen pyama meegenomen maar in het huisje is het erg koel. Nog steeds maar 21 graden. Niet over nagedacht. En ach verder is het hetzelfde als in nl op pad gaan. Ik had op de heenweg de auto zo ingepakt dat eventueel de reiswieg die naast dr stond naar de voorbank kon zodat ik naast dr kon zitten. Het was niet nodig maar ik vond het een fijn idee. Heel de reiswieg volgestopt met kleertjes en luiers. past veel in. Na de vakantie gaan we denk ik over naar het zitgedeelte. Nu gebruik ik ook wel de draagzak als ze wakker is. Zeker over zo'n markt is dat wel fijn.

na de vakantie wordt de kleine weer gewogen en gemeten ben benieuwd. Woensdag was ze een half jaar. Het gaat idd zo snel maar het is oh zo leuk :)
Alle reacties Link kopieren
Ah thanks Redshoes! We hebben een mooi kleed gekocht vorige week dus dat komt goed uit!
En ik wil idd ook de optie houden om naast haar te kruipen achterin.

Wr zijn druk aan het pakken, morgen op weg! Ik heb er zin in :) .

Madame weegt nu trouwens 6995 g en is 67 cm lang. Nog steeds gemiddeld, lengte iets boven gemiddeld. Ze wordt nu wel lekker spekkig :heart:

Fijn weekend allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Kleinschaap: hoe was de eerste keer psycholoog?
Snap dat nachtshiften nu verschrikkelijk zwaar zijn met zon kleintje!
Dat zal ook wel bijdragen aan het feit dat je je momenteel niet goed voelt!

Oh zo zielig dat Olivia nu al oorontstekingen heeft. Wanneer is ze nu weer precies geboren? Hopelijk is ze genezen en heb je terug een vrolijke kleine meid!

11 juni was het bij ons vaderdag.. klein verschilletje dus!

Hapjes: E eet al veel verschillende groenten bloemkool, broccoli, venkel, rode biet, pastinaak, pompoen, boontjes, erwtjes, witlof, prei, ...
ze eet nu ook al wat vlees en vis! Enkel dit vries ik in kleine porties in. Derest maak ik elke dag vers. Ze eet dagelijks 200 groentenpap.
Ze heeft deze week in het kdv worst gegeten :( mag helemaal niet door vetten en kruiden! Maar ik kreeg direct een hele hoop zever over me heen dat kippenworst magerder is en wel mag! Ben er echt niet tevreden over!!

Is Olivia veel afgevallen door ziekte?
Ik heb E gisteren gewogen 8180 g. Krijg vaak te horen dat ze mollig is, dikke armpjes heeft. Breekt m'n moeder hart :(
Want ik zie haar helemaal zo niet.

Draaien gaat hier ook super vlot. Daardoor hebben we plots een buikslapertje!

Potjes: afgelopen weekend eens geprobeerd. Mevrouwtje lust ze niet! Zal op vakantie dus een probleem hebben. Gelukkig kan ik in ons huisje wel altijd vers maken. Zal gwn wat plannen worden!

Veel plezier Apple!! Grote fijne baby heb je!

Groepje is idd klein aan het worden! Maar merk dat ik zelf ook minder tijd heb om te reageren tegenwoordig!
What's meant to be will always find its way. ❤️
s17: lekker toch, dat babyvet raakt ze echt wel kwijt hoor, hoort er een beetje bij :-) lekker spekkig zoals Redshoes al zei :)
:heart:
Wat eet ze al goed, en lekker genieten van al t verse! Haha geen potjes.. groot gelijk ;-)

Ik lees nog af en toe bij maar heb ook weinig tijd om te posten. Nieuwe forum nodigt niet uit (op telefoon) al is het al wel beter dan eerst.

Ik heb deze week ook weer nachtdiensten voor het eerst in tijden! Irritant toch hè, Kleinschaapje :-( Ik zie er ook tegenop. Zitten we net lekker in iets van een ritme.. gaat alles overhoop. Nou hopelijk heeft de kleine er niet zo'n last van. Ik laat m maar gewoon drinken overdag, ook al moet ik dan veel vaker wakker worden dan ik zou willen. T zal ook wel veel kolven worden

Wat naar dat het niet zo lekker gaat @Kleinschaapje :-( Die nachten hebben daar zeker wel schuld aan. Maar goed dat je hulp zoekt. Herbelevingen lijken me erg rot en angstig. Ik kan nog wel panisch worden van t idee van nog een bevalling maar echt herbeleven heb ik gelukkig niet. Sterkte :-(

Redshoes: klinkt goed jullie vakantie! Alles gegaan zoals je gehoopt had? Ook kunnen zwemmen?
Nog meer reisplannen op stapel?

Apple: ook inmiddels lekker op pad? Hoe bevalt het?
Wij gebruiken de wagenbak nog, dat gaat eigenlijk prima en hij slaapt er lekker in. Binnenkort verwacht ik wel over te gaan

Hier: ons mannetje doet het goed. Zes en een halve maand vandaag. Blijft een grote vent, inmiddels 11kg en 75 cm. Past met gemak z'n kleding maatje 80, hoewel 74/80 ook nog gaat. Meer de maten van een 1-jarige, Haha ;-)
Maar ja hij heeft nooit in de curve gezeten. Hij krijgt nog bv en verder groente en fruit. Zowel pureetjes met de babycook als stukjes uit het vuistje. Dat laatste is vooral leuk om te zien en hij vindt het mooi om erbij te zitten aan tafel. Maar veel komt er dan niet binnen. Hij vindt tot nu toe zoete aardappel, wortel, broccoli, banaan en abrikoos lekker, hoewel het even heeft geduurd voordat hij geen suuuupervies gezicht meer trok bij alles!
Maar hij eet pas sinds twee weekjes ofzo, gaat dus best prima zo.

Oja we slapen eindelijk weer nachten van 8 uur :mrgreen: (Na 6 maanden lang elke nacht een paar keer wakker worden). Hoe lekker is dat zeg. Ik leg 'm nog aan rond 22u en dan komt hij om 7.30-8u weer. Heerlijk.

Vandaag eens de nieuwe swimtrainer zwemband proberen. Heb elke dag het water opgezocht met 'm, vaak alleen met de pootjes erin of zittend op mijn schoot een beetje spatten, hij heeft niet heel veel met water maar met die hitte was het toch wel lekker en begon t te wennen! We hebben hier twee pierenbadjes praktisch om de hoek, waarvan eentje echt fijn is en zonder chloor.
Wel gedoe met zwemluiers, Uv pakjes, dan weer te warm dan weer koud, insmeren etc :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Haha, wij hebben echt nog een ukkie als ik het zo lees. Maar ze is echt ook wel een stukje jonger natuurlijk.
Maar past nog in maat 62. Ze was met 5 maanden 59 cm en 6,5 kilo.

Hapjes wil ik deze week mee beginnen. De wortel is al in huis! Verder gaat het goed, al heeft ze nog steeds heel erge krampaanvallen. We krijgen daar nu medicatie voor. Hopelijk helpt dat!
Verder doet ze het heel goed! Lekkere blije baby!!

We zijn net een weekje weggeweest en in augustus gaan we nog naar Frankrijk.
Eerste keer autovakantie, dus ben heel benieuwd hoe dat gaat!

Wat vervelend dat je je zo naar voelt kleinschalige! Zeker met die herbelevingen. Superknap dat je hulp zoekt, hopelijk helpt dat!
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie kids al tandjes?
Hier nog niets te zien! Vaak zeggen mensen ze steekt dr handjes veel in de mond er zullen tanden komen.. maar dat doet ze zeker al 2 maand!

Wat zijn bij jullie toppers van speelgoed? Ik zoek wat inspiratie!
What's meant to be will always find its way. ❤️
Ernie: en hoe ging de wortel?Vervelend vd kramp, hopelijk niet erger door het vaste voedsel?

S17: ja hier zijn we inmiddels toe aan de 4e tand(!) Hij heeft er al 2 onder, en 1 boven. En ze zijn scherp!
Komt vanzelf, verschilt zo per kind!
Speelgoed .. umm.. we hebben een babygym van Ikea, die vind hij leuk, verder is hij erg van het knisperboekje, en een dino van Lamaze met allemaal patroontjes, kleurtjes, knispertjes, verschillende stofjes etc.
De boxspiraal was hier aanvankelijk een enorme hit en speelt hij nu ook nog wel mee
Ik houd niet zo van hard plastic want hij slaat overal mee in het rond, en dan bezeert hij zichzelf.
Eten is ook leuk speelgoed op dit moment ;-) Hij krijgt vaak stukken uit het vuistje en da's machtig interessant. Ontdekken.
We doen een beetje combi van prakjes en stukjes aanbieden

Wat is bij jullie favoriet speelgoed?
Alle reacties Link kopieren
Ons meisje is gisteren weer op het cjg geweest. 9,1kg en 69cm. Ik heb mijn eigen groeiboekje erbij gelegd maar ik was 2kg lichter en zelfs 4cm kleiner! Wat bizar! Ze groeit super en buigt nu eindelijk iets af in haar curve. Cjg is erg tevreden.
Ze zit stabiel, maar we moeten haar meer laten liggen zodat ze tijgeren/kruipen/zelf gaan zitten niet gaat overslaan. Nou vanmiddag legde ik haar neer en zowaar tijgerde ze 20cm vooruit! Wel met een hoop gekreun en gemopper dat het niet helemaal lukte zoals mw wilde, maar ik was trots!

Hapjes gaan hier nog niet zo, spelen met eten is veel leuker. Net als het eten fijnknijpen en vervolgens laten vallen (en van naar de grond - naar mama kijken wanneer ik het eens op raap). Cjg zei dat borstvoeding tot 12 maanden voorrang heeft en dat elk kind vanzelf gaat eten. Ze vind het nu meer interessant dan dat ze echt wil eten. Na 1-2 happen is t wel klaar. Ik bied alles aan wat wij ook eten (houd groente apart met zout etc).

Het eerste tandje is in zicht! Zo schattig! Ik geef haar nu qua speelgoed veel bijtspul waar ze erg blij mee is. Ook is idd het knisperboekje erg favoriet. Ik ben begonnen deze week om blokken te geven, die slaat ze tegen elkaar aan wat super leuk is. (Weggooien is ook leuk)
Verder speelt ze ook veel met strandspeelgoed. Ik heb voor een paar euro fel gekleurd plastic speelgoed wat ze gebruikt in bad. Heerlijk kan ze daar mee spelen!
Van een kennis hebben we zo'n babygym uit de jaren 80/90 (ik herken m van m'n eigen jeugd). Het is een soort platform die ik tegen de box aanzet. Zitten allerlei attributen op die ze erg leuk vind.

Verder zingen en kletsen we veel.
Ohja en de kat is he-le-maal HET. Ze gaat gillen van blijdschap als ze hem ziet. Ik geloof dat de kat maar blij moet zijn dat ze nog niet mobiel is, hahahaha. Die krijgt nog wat te verduren..
Alle reacties Link kopieren
Hallo mama's,

Wat leuk, ik wil ook wel graag mee schrijven/lezen.

Ik was 16 januari uitgerekend maar onze zoon besloot 29 december te komen, bijna 3 weekjes te vroeg. En moet zelfs nu nog wennen dat hij nu van 2016 is ipv 2017 en december ipv januari haha.

Hij woog 2876 gr en was 49 cm lang. Zo trots! :-$

Wat kun je verliefd zijn op je eigen kind hé? Heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Kleinschaap: wat een flinke meid heb jij seg! Bijna 70cm groot seg!
Ik zou helemaal niet weten hoe groot E is. Laatste controle was rond 4maand.. en de volgende is rond 12maand!

Na 20cm was ze wel moe vermoed ik? Kost hen zoveel moeite.. terecht trots op je meisje!

Qua hapjes zou ik me idd geen zorgen maken.. ieder z'n tempo en tis niet dat ze het nodig hebben nu!
Hier gaan ze wel heel erg vlot, enkel sochtends en savonds nog een flesje. En die flessen neemt mevrouwtje zelf in haar handen! Geen hulp meer nodig!

Ooh eerste tandjes zijn zoo schattig! (Zolang ze er geen last van hebben) ik zie nog niets..

Knisperboekje vond ze erg leuk maar heb de indruk dat ze nieuwe uitdagingen begint te zoeken!

Hey JB2016, proficiat met je zoon! Had hij wat opstart problemen door de vroeggeboorte? Of verliep alles al snel vlot?

Verliefdheid is immens! Was het jullie eerste kindje?
What's meant to be will always find its way. ❤️

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven