Baby's van februari 2017

06-03-2017 16:25 1480 berichten
Drie weken geleden ben ik bevallen van een gezonde dochter. Ik heb al een zoon van net twee. Het lijkt me leuk om weer te schrijven met andere moeders die ook een baby van februari hebben.

Wie schrijft er mee?

] ] ] ] ] ] ] ] ]
Naam Leeftijd/Leeftijd partner Aantal kinderen Geslacht. Geboortedatum Bijzonderheden
Bloempje188
Moondancer 30/36 1e kind jongen 23 februari 2017
Such Preggers 36/30 1e kind jongen 3 februari 2017
Saywhat 35/35 1e kind jongen 321 februari 2017
Marloes85 31/37 1e kind meisje 9 februari 2017
Salacia 29/32 1e kind meisje 27 februari 2017
Christinayang 29/34 3e kind jongen/meisje/jongen half februari 2017
Pinklady90 36/30 1e kind jongen 26 januari 2017
Wortelsap 31/34 1e kind meisje 28 februari 2017
Caro 31/34 2e kind jongen etc 17 februari 2017
Jentelente 28/30 1e kind jongen etc 26 januari 2017
Caro 31/34 2e kind jongen 17 februari 2017
anoniem_195591 wijzigde dit bericht op 10-07-2017 16:05
48.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gezellig Roosjetulp!

Marloes, wat zwaar zeg! Ik heb er enigszins ervaring mee bij mijn eerste, maar hij sliep wel meer. Wat ik nog kan bedenken: kan het zijn dat je dochter moeite heeft met plat liggen? Last van haar oortjes of reflux? Als ze morgen bij het CB geen goede tips hebben zou je misschien even bij de huisarts langs kunnen gaan. Dat hielp mij meer dan het CB.

Mijn oudste als baby en mijn jongste nu slapen als andere dingen niet lukken het langste aan een stuk door bij mij in bed, al wordt dat eigenlijk afgeraden. Vandaag heb ik toen mijn oudste zn middagdut deed ook met de jongste op de bank even bijgeslapen in een houding waarvan ik me zeker voelde dat ik hem niet zou laten vallen of op hem zou gaan liggen.

Helaas moest mijn oudste er echt overheen groeien, er was lichamelijk niks maar het ging wel steeds beter.

Mij hielp het eigenlijk het beste om me er "gewoon" bij neer te leggen, dat het gewoon even een rotperiode is wat betreft slaap. En niet teveel naar gemiddelden te kijken. Vooral dat laatste kan je zo over jezelf laten twijfelen.

Misschien is er iets buiten de deur wat je met haar kan gaan doen? Ik ben bijv. gister naar een mamacafé geweest waar ook een lactatiekundige bij aanwezig is en veel andere jonge moeders en vaders om ervaringen, herkenning en tips mee uit te wisselen. Of iets van babymassage, misschien zit er zoiets ook in jouw buurt?

Ik hoop dat het idd aan haar verkoudheid ligt, en dat ze daar snel vanaf is!
Marloes, klinkt heel pittig! En natuurlijk mag je hier ook gewoon even komen klagen, daar is hier tussen allemaal moeders van 1-2 maanden oude babys wel de plek voor .

Mijn mannetje wil ook niet plat liggen. Ik geloof dat het te maken heeft met reflux. Sinds ik zijn bedje, aankleedkussen schuin heb gaat het echt beter. Ook in de box kan ik hem helaas niet plat weg leggen, ik hoop dat ik dat snel beter zal kunnen doen omdat ik hem nu in de wipstoel in de box zet en hij zich daarin niet optimaal kan ontwikkelen met omdraaien enz. Maar misschien heeft jouw kleine ook last van terugstromende voeding/maagzuur of zere oortjes inderdaad? Is een schommelstoel een optie om je handen wat meer vrij te krijgen?
Oh en ik lees 6 weken in je post. Schijnt ook dat het huilen/moeilijke/krampjes/ellende zich opbouwt tot 6 weken en dan weer minder wordt (gaat het vooral om de krampjes geloof ik). Hier was dat wel zo! Maar of dat te maken heeft met een verandering van voeding en tongriempje knippen in mijn geval weet ik niet. Maar het is wel iets wat ik echt vaker heb gelezen. En bij 10-12 weken hebben de meeste babys een beetje meer rust en ritme gekregen. De eerste weken zijn gewoon zwaar!
Marloes, dikke knuffel! Ik heb niet echt wijze worden voor je, maar dit topic is er om je ei kwijt te kunnen. Hopelijk hebben ze bij het cb vandaag nog wat tips voor je

MN--, goeie tip, die filmpjes! Dat huiltje van vermoeidheid noemde ik steeds het huiltje om te dreinen, was dus erg nuttig om even naar te kijken Deel je de tips als je nog iets nuttigs uit je boek haalt
jeetje marloes.. dat klinkt heftig.. af en toe lekker klagen mag hier best! heb je nog tips gekregen bij het CB vandaag?

Ik ben ook net geweest voor het eerst.. hij was weer super gegroeid :-) bijna 4800 gr en de arts had zich goed voorbereid, ze wist precies van de hoed en de rand van de afgelopen weken. Vond het wel aardig. Ook erg geïnteresseerd in hoe het met mij ging. Maar ik denk dat ze dat ook doen omdat ik vorige keer een ppd heb gehad en ze daar alert op zijn.

Hier ligt de uk nog lekker in de maxicosi te slapen van na het uitje naar het cb. Het was m'n eerste keer met de auto weg. Ging best goed. Nu ga ik ook lekker even liggen want ik had slecht geslapen en nu weer overal pijn helaas ;-/
Super dat je uk weer zo goed gegroeid is, Cristina! Zo'n eerste keer met de auto, ik vond dat nog best tegenvallen Hopelijk heeft uk nog even geslapen en heb jij ook wat rust gekregen.
Heftig dat je de vorige keer ppd hebt gehad christina. Merk je dat het deze keer heel anders is? Wat goed dat je uk het zo goed doet, hopelijk gaat het met jou ook snel beter.

Onze kleine was ook goed gegroeid, van 3,6 naar 5,1kg en van 50 naar 55,4cm.

Het cb denkt dat ze overprikkeld is en last heeft van fomo (fear of missing out). We moeten de prikkels dus proberen te beperken. Ze gaven het advies om haar na de start van iedere voeding binnen een uur wakker in haar eigen bedje te leggen en daar naast te blijven zitten tot ze slaapt. Niet prikkelen met liedjes, wiegen etc en alleen kalmeren met een aai of een speen/vinger om op te zuigen.

Als ze heel onrustig blijft (vooral in de avond) is de draagzak wel een goede optie.

De prikkels voor een week zover beperken dat we niet op pad gaan, geen bezoek haar vasthoudt etc.

Ik ga het zoveel mogelijk proberen maar vind het heel zwaar. Ik kan er niet tegen als ze huilt en ben ook geen persoon die een hele dag binnen kan blijven maar zoals het nu gaat is het ook niks.
nou.. aan het einde van de zwangerschap was ik wel weer bang voor een depressie en ik blijf er ook wel alert op. Zeker met al het gedoe wat we meemaken en ik nog niet zoveel kan.. ik straks weer geopereerd moet worden.. het zit allemaal niet mee. Maar het lijkt goed te gaan. Vorige keer kwam het ook niet direct tot uiting.. maar we gaan het zien en anders gaan we er gewoon gelijk weer mee aan de slag.

Jullie kleine is ook flink gegroeid! ik begrijp het prikkel verhaal wel. Is lastig, maar het is eigenlijk je kindje leren lezen wat je straks alleen maar heel veel profijt geeft. Wel apart vind ik dat je niet je kind in de draagdoek mag troosten / laten slapen. Maar ze leren het wel in hun eigen bedje en meer als troosten kan je ook niet doen. Het zijn geen krampjes? Ontlasting gaat goed? Anders kan het ook nog buikpijn zijn en aan de voeding liggen. Voeding heeft hier goed geholpen. Nou sterkte ermee!
Hey Marloes, wat pittig zeg. Soms weet je ook echt niet wat nou het beste is he...

Hopelijk lukt deze manier en huilt ze wat minder. Je krijgt vast veel adviezen en dat maakt het soms ook moeilijker!

Bij mijn 1e dochtertje was ik ook wel beetje radeloos.. ze huilde veel (krijg nu soms nog kippenvel ervan!) en bleek dus ook gauw overprikkeld te zijn. Het is al knap dat jij dit sneller in de gaten hebt hoor.

Met 12 weken kwamen wij namelijk in ZH pas terecht voor excessief huilen en mocht ze 2 dagen te observatie blijven. Ik heb echt alles gedacht: KMA allergie, reflux etc... Wat bleek? Wij zagen haar vermoeidheid-signalen te laat en kwamen in een vicieuze cirkel terecht. Wij moesten toen ook echt een strak ritme voor haar regelen, dus weinig bezoek enz, en vond ik ook moeilijk! En niemand die het echt begreep En reken maar dat ik me stom voelde haha!

Nu vind ik het ook nog moeilijk om huilen 'aan te horen', maar nu bij mijn zoontje merk ik dat hij even een huiltje nodig heeft bij het inslapen (dit is dan niet overstuur, maar even jengelen). Tot zo ver is het ook een heel ander kereltje en hoop dat dit zo blijft. Ik had hier ook wel angst voor dat het zich ging herhalen!

Christinayang, wel heftig de depressie! Hopelijk zou je het nu ook eerder herkennen en eerder aan de bel trekken, maar natuurlijk hoop ik voor je dat het dit keer niet gaat gebeuren!

Ik ga zo lekker de tuin in met de wandelwagen. Heerlijk die zon
Heftig christina dat je straks weer geopereerd moet worden, ik hoop met je mee dat de ppd niet weer terug komt. Gelukkig kan je het nu wel snel herkennen en actie ondernemen, lijkt me echt een naar iets om mee te maken...

Ik weet ook nog niet zo goed wat ik van het advies van het cb vind met het niet in de draagzak laten slapen/troosten. Ik laat haar de komende week wel 1 keer tussen de voedingen in de draagzak zitten denk ik. Daar krijgt ze ook weinig prikkels en zit ze lekker dicht bij mij.

Vanmiddag heeft ze uiteindelijk wel 50min geslapen in haar eigen bedje denk ik. Ben nu toch ook maar met de speen begonnen (deden we nog niet) en dat helpt denk ik ook. Heb er net weer ingelegd en zit ernaast maar het lijkt heel goed te gaan!

Ontlasting/voeding etc gaat allemaal goed.

@roosje wat heftig bij de eerste zeg! Is het uiteindelijk gelukt met een strak ritme? Heb je dat lang moeten volhouden? Ik zie er hier ook tegenop dat anderen er weinig begrip voor zullen hebben, oma's die ook graag uitgebreid willen knuffelen etc...
ach die oma's die wachten maar even met hun geknuffel.. die hoeven niet dag en nacht te troosten

die 50 min. is echt goed! dat is 1 slaapcyclus.. dan worden baby's vaak wakker en is het de bedoeling dat ze de volgende cyclus ingaan.. maar dat moeten ze nog leren. Ik kon bij m'n eerste de klok erop gelijk zetten.. 45 min en je hoorde hem even.
Ik zie dat sommige van het zwanger topic hier schrijven, heb jullie verhalen gelezen en allemaal heel herkenbaar. Ik ben zelf op 20 feb moeder geworden van een zoon.

Marloes ik herken dat wel van FOMO en prikkels. Ik heb een paar keer buiten de deur gevoed en baby kijkt dan de hele tijd om zich heen of stopt 10 x met drinken om alles te volgen. ´s Avonds moet ik in de slaapkamer voeden en gelijk laten slapen. Want anders blijft hij wakker met het grote licht en de tv aan in de woonkamer.

En ik dacht dat baby niet in zijn wiegje wilde slapen, blijkt dat hij een extra dekentje wilde. Nu slaapt hij overdag en ´s nachts iets vaker in zijn wiegje, hoewel zijn voorkeur nog steeds lichaamswarmte is.

Wat ik lastig vind is de dunne ontlasting, schijnt normaal te zijn bij BV. Maar de poep komt bijna altijd bij de beentjes eruit lopen. Hopelijk veranderd dat over een paar weken.
Saywat toch fijn die herkenning, als ik buiten de deur voed is ze ook veel langer bezig omdat ze steeds afgeleid is. Ik probeer het op te lossen met een doek over haar heen maar ben daar nog mee aan het klooien. Merk je ook dat je kleine onrustiger is als je op pad bent geweest?

Hier ook hele dunne ontlasting maar dat gaat niet meer lansg de luier sinds we op een grote maat luiers zitten. We hebben nu kruidvat luiers mt3
Goed van die 50 minuten, Marloes! Het lijkt me enorm moeilijk om je kleintje niet te troosten als ze huilt, ik zou toch ook mijn eigen gevoel hier een beetje in volgen. Als wij op stap zijn geweest voed ik Cathy bij thuiskomst en dan valt ze bijna altijd aan de borst in slaap, dan leg ik haar in de box en daar slaapt ze verder.

Welkom saywhat! Dat voeden is hier ook zo, bij anderen thuis (en 's nachts) leg ik een sjaal over Cathy zodat ze niet teveel afleiding heeft. Met echt buiten voeden heb ik geen ervaring, mijn borsten zijn veel te groot om dat discreet te kunnen. Tegen poep langs de beentjes hielp hier ook een grotere maat luier.
Een doek vind ik niet echt handig, dan kan ik niet zien of baby de tepel goed pakt. (Doet hij niet altijd en is nogal pijnlijk.) En als we thuiskomen lijkt het wel of hij juist opgelucht is. Terwijl hij soms alleen maar heeft geslapen in de wagen tijdens een bezoekje aan de supermarkt. Geef geen speentje en om hem dan in slaap te brengen moet ik vaak even de borst geven.

Ik heb nu een groot pak van Kruidvat maat 2 liggen, deze maak ik eerst op. Er staat op de verpakking tot 6 KG, maar baby is 4,7 KG en ik vind ze nogal krapjes zitten. Hopelijk is een grotere maat de oplossing, dit vind ik echt vervelend. Heb al Kruidvat, Pampers en Lidl luiers geprobeeerd en allemaal hetzelfde probleem.
Marloes, jeetje ik kan me voorstellen dat je op begint te raken. Ik hoop voor jullie dat het prikkels beperken gaat helpen. Die 50 minuten is al heel netjes. Heb je al eens vibraties geprobeert? Mijn oppas-kindje vroeger viel goed in slaap met de trilstand van zijn wipstoeltje aan. (In Sex and the City legde Samantha eens een vibrator in het stoektje erbij, haha, werkte ook).

Saywhat, welkom hier en nog gefeliciteerd natuurlijk. Hier flesvoeding en geen poeplekkages. Maar zoon heeft wel een tijdje veel plas gelekt. Dat is nu opgelost sinds hij een maat grotere luier aanheeft.

Zoon is vandaag 1 maand oud, wat vliegt de tiid zeg! Hij weegt nu 4450gr en is 56.5cm lang. Hij drinkt 6 a 7 flessen op een etmaal van 100ml tot 130ml per keer. En ik ben heel dankbaar dat hij een goede slaper is. Hij slaapt overal en heel wat uur. En sinds een paar dagen slaapt ie zomaar 6 uur achter elkaar na zn late fles (die niet zo heel laat is, uur of 20/21).

Vraagje aan degenen met een cosleeper: leg je je kind daar ook in wanneer je er niet naast ligt? Want dan zou hij/zij toch in theorie uit t bedje kunnen rollen op jullie grote bed? Ik denk erover om zoon's wiegje om te bouwen tot cosleeper maar wil hem er wel af en toe alleen in kunnen laten liggen.
quote:Moondancer schreef op 23 maart 2017 @ 21:16:

Vraagje aan degenen met een cosleeper: leg je je kind daar ook in wanneer je er niet naast ligt? Want dan zou hij/zij toch in theorie uit t bedje kunnen rollen op jullie grote bed? Ik denk erover om zoon's wiegje om te bouwen tot cosleeper maar wil hem er wel af en toe alleen in kunnen laten liggen.Ja, aan de kant van het bed zit een zijkant die ik omlaag en omhoog kan doen. Als ik wegloop dan doe ik vaak de zijkant omhoog, ookal is het nu nog niet echt nodig. Ik heb een ander maar voor de beeldvorming: https://www.bmini.be/products/micuna-cododo-cosleeper
Wij hebben een zelfde soort cosleeper als op het plaatje en ik heb die bijna altijd omhoog omdat er toch altijd iets van een gat tussen de wieg en het bed zit. Ze kan er niet tussen vallen maar het zal ook niet lekker liggen.
quote:Moondancer schreef op 23 maart 2017 @ 21:16:

Vraagje aan degenen met een cosleeper: leg je je kind daar ook in wanneer je er niet naast ligt? Want dan zou hij/zij toch in theorie uit t bedje kunnen rollen op jullie grote bed? Ik denk erover om zoon's wiegje om te bouwen tot cosleeper maar wil hem er wel af en toe alleen in kunnen laten liggen.

Ja, maar ik heb er een die aan de zijkant open en dicht te ritsen is (Snüzpod), dus dat gaat makkelijk.

Hier was eigenlijk het idee dat hij overdag in de wieg op zijn kamer ging, en 's nachts bij ons maar eigenlijk ligt hij altijd in de co-sleeper (of op schoot, of de wagen, of de doek, of de maxi-cosi )
@catherinah, ik laat onze uk echt niet liggen als ze huilt hoor! Probeer sinds vandaag dan wel eerst een speen en als ze die niet accepteert dan knuffel ik haar tot ze rustig os en begin ik overnieuw. Ik laat haar wel jengelen terwijl ik er naast zit.
quote:Marloes85 schreef op 23 maart 2017 @ 22:25:

@catherinah, ik laat onze uk echt niet liggen als ze huilt hoor! Probeer sinds vandaag dan wel eerst een speen en als ze die niet accepteert dan knuffel ik haar tot ze rustig os en begin ik overnieuw. Ik laat haar wel jengelen terwijl ik er naast zit.Ik bedoelde het echt niet als een verwijt naar jou toe! Ik had gewoon zo mijn vraagtekens bij het advies van het cb onder het mom van, en de hechting dan? Maar ik neem aan dat jij als moeder je dochter goed genoeg kent om te weten wat ze op dat moment het hardste nodig heeft Gaat het nu al wat beter met het slapen?
quote:catherinah schreef op 25 maart 2017 @ 07:50:

[...]

Ik bedoelde het echt niet als een verwijt naar jou toe! Ik had gewoon zo mijn vraagtekens bij het advies van het cb onder het mom van, en de hechting dan? Maar ik neem aan dat jij als moeder je dochter goed genoeg kent om te weten wat ze op dat moment het hardste nodig heeft Gaat het nu al wat beter met het slapen?

Grappig hoe dingen op papier soms toch anders over kunnen komen als bedoeld. Ik zag het helemaal niet als een verwijt en heb zelf soms ook twijfels bij het cb.

Heb haar gister tussen twee voedingen in ook lekker laten slapen in de draagzak maar zorg er wel voor dat ze niet meer zoveel prikkels krijgt.

Vannacht kwam ze weer twee keer maar heeft mijn man de voedingen gedaan zodat ik kon slapen. Heerlijk! En of het komt doordat ze minder prikkels had overdag of niet, beide keren is ze binnen 20min in haar eigen bedje in slaap gevallen

Vandaag gaan we wel met haar op pad (kan even niet anders) dus ben benieuwd of het vannacht nog zo goed gaat....

Voor degene die ook bv geven, hoeveel afgekolfde melk drinkt jullie kleintje per keer? Mn man had nu 130ml per keer gegeven en dag ging op, ik vraag me af of het niet te weinig is.
Hoi Marloes, ik geef ook bv maar moet nog voor de eerste keer afkolven. Ik durfde het eerst niet omdat ik sowieso al vrij veel productie heb (vermoed ik ivm het vele spugen van mijn zoontje) en was bang om het nog meer op te gaan krikken

Heb het nu aan een lactatiekundige gevraagd en ga nu eerst beginnen met 20 ml afkolven zodat hij wel kan gaan oefenen met de fles en (hopelijk) niet gaat weigeren. Dat gaan we morgen doen want mijn vriend staat erop dat hij het eerste flesje mag geven

130 ml klinkt in principe wel prima voor een baby van 6 weken, maar als ze daarna nog honger heeft kan je evt meer geven (als je zoveel gekolft heb tenminste). Dat blijft de eerste keren met bv toch even uitproberen ben ik bang. Wel lekker dat je even bij hebt kunnen slapen.

Als ze het heel snel opdronk, veel sneller dan aan de borst, kan het ook zijn dat ze geen honger meer heeft maar nog wel zuigbehoefte. Dat kun je evt oplossen met een kleinere flessenspeen. Mijn zoontje zit soms na de borst ook wel echt vol, maar wil nog wel zuigen. Hij krijgt dan een speentje maar als je dat liever niet hebt kan je haar ook even op je pink laten en.
Wat fijn dat je vannacht kon slapen Marloes! Ik wist niet zeker hoe mijn post over was gekomen, ik weet dat ik soms onbedoeld nogal verwijtend/hard over kan komen op tekst In een draagdoek valt het toch sowieso wel mee met de prikkels? Ik dacht dat de baby dan juist goed werd afgeschermd, zo dicht bij de mama.

Wij zijn gisteren voor het eerst naar het strand geweest met het mooie weer, Cathy vond het een prima plaats om te slapen! Ik had vannacht dus veel gedoe verwacht maar wonder boven wonder heeft ze 9 uur achter elkaar geslapen, van 22 tot 7. Heerlijk
quote:catherinah schreef op 25 maart 2017 @ 10:44:

Ik had vannacht dus veel gedoe verwacht maar wonder boven wonder heeft ze 9 uur achter elkaar geslapen, van 22 tot 7. Heerlijk

Bestaat dat? Heerlijk! En ook fijn dat ze het zo lekker vond op het strand

Ons pukkie slaapt 's nachts best ok, maar hij wordt toch om de 4/5 uur nog zeker wel wakker. De laatste nachten valt het me op dan hij meestal tussen 2.30/3.00 wakker wordt, maar dan eigenlijk maar heel kort drinkt. Het is eigenlijk niet eens echt drinken te noemen, hij lurkt een beetje.

Alsof hij eigenlijk meer wakker wordt uit gewoonte of omdat hij gewoon behoefte heeft aan een knuffel, ik weet het niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven