Baby 10 maanden eet al 2 dagen amper
zaterdag 4 juli 2009 om 10:42
Hallo meiden
Ik weet even niet wat ik hiermee moet. Mijn zoontje heeft de afgelopen 2 dagen amper gegeten. Hij drinkt wel goed en hij is wel vrolijk. Na 2 hapjes spuugt hij alles weer uit. (niet overgeven, maar hij wil het eten gewoon niet doorslikken)
Ik heb niet het idee dat hij ziek is, maar misschien heeft hij wel last van de warmte.. (?)
Heeft iemand tips om een moeilijk etende baby toch nog iets van voedingstoffen te geven? Alle tips zijn welkom!
Ik weet even niet wat ik hiermee moet. Mijn zoontje heeft de afgelopen 2 dagen amper gegeten. Hij drinkt wel goed en hij is wel vrolijk. Na 2 hapjes spuugt hij alles weer uit. (niet overgeven, maar hij wil het eten gewoon niet doorslikken)
Ik heb niet het idee dat hij ziek is, maar misschien heeft hij wel last van de warmte.. (?)
Heeft iemand tips om een moeilijk etende baby toch nog iets van voedingstoffen te geven? Alle tips zijn welkom!
zaterdag 4 juli 2009 om 10:44
Ik heb met zoon ook een periode gehad dat hij ineens niet meer wou eten. Was hier echt een fase en is vanzelf weer overgegaan. Wat ik heb gedaan is eten blijven aanbieden, ook al neemt hij het niet en wat meer geven van dingen die hij echt lekker vindt en dus nog wel eet (hier was dat fruit, yoghurt/vla en soepstengels).
The time is now
zaterdag 4 juli 2009 om 10:53
zaterdag 4 juli 2009 om 10:56
Ik hoop dat het inderdaad een fase is.
Hij heeft sinds gisteren ook allemaal hele kleine rode vlekjes/bultjes over zijn hele lichaam. Volgens mij zweetvlekjes ofzo. (het was ook erg warm de afgelopen dagen!) De vlekjes zijn al stuk minder rood dan gisteren, maar de combinatie met slecht tot niet eten vind ik een beetje beangstigend.
Hij is verder wel vrolijk en levendig. Ziet er niet ziek uit, dus het zal allemaal wel wat meevallen. Ik hou hem goed in de gaten en kijk het nog eventjes aan..
(hij heeft toen hij 2 maanden was in ziekenhuis gelegen omdat hij amper at, vandaar dat ik me er waarschijnlijk drukker om maak dan de gemiddelde moeder)
Dank je wel voor je reactie!
Hij heeft sinds gisteren ook allemaal hele kleine rode vlekjes/bultjes over zijn hele lichaam. Volgens mij zweetvlekjes ofzo. (het was ook erg warm de afgelopen dagen!) De vlekjes zijn al stuk minder rood dan gisteren, maar de combinatie met slecht tot niet eten vind ik een beetje beangstigend.
Hij is verder wel vrolijk en levendig. Ziet er niet ziek uit, dus het zal allemaal wel wat meevallen. Ik hou hem goed in de gaten en kijk het nog eventjes aan..
(hij heeft toen hij 2 maanden was in ziekenhuis gelegen omdat hij amper at, vandaar dat ik me er waarschijnlijk drukker om maak dan de gemiddelde moeder)
Dank je wel voor je reactie!
zaterdag 4 juli 2009 om 11:14
[quote]mamaelle schreef op 04 juli 2009 @ 10:56:
Hij heeft sinds gisteren ook allemaal hele kleine rode vlekjes/bultjes over zijn hele lichaam. Volgens mij zweetvlekjes ofzo. (het was ook erg warm de afgelopen dagen!) [quote]
De waterpokken heersen enorm, dus als de vlekjes doorzetten zou dat het wel eens kunnen zijn... Wat betreft het eten sluit ik me toch aan bij mijn voorgangers. Probeer hem iets meer te geven van de dingen die hij lekker vindt (mijn dochter heeft een bijzonder handige aardbeienverslaving, dus ik laat haar er daar gewoon veel van eten als ze weer eens zo'n "ik eet niets" bui heeft) of gewoon een extra flesje opvolgmelk, daar zit ook een hoop in!
Hij heeft sinds gisteren ook allemaal hele kleine rode vlekjes/bultjes over zijn hele lichaam. Volgens mij zweetvlekjes ofzo. (het was ook erg warm de afgelopen dagen!) [quote]
De waterpokken heersen enorm, dus als de vlekjes doorzetten zou dat het wel eens kunnen zijn... Wat betreft het eten sluit ik me toch aan bij mijn voorgangers. Probeer hem iets meer te geven van de dingen die hij lekker vindt (mijn dochter heeft een bijzonder handige aardbeienverslaving, dus ik laat haar er daar gewoon veel van eten als ze weer eens zo'n "ik eet niets" bui heeft) of gewoon een extra flesje opvolgmelk, daar zit ook een hoop in!
zaterdag 4 juli 2009 om 11:30
Kan me voorstellen dat je gezien de historie je misschien wat sneller druk maakt dan wanneer dat niet gebeurd zou zijn. Het is wel heel erg warm de laatste tijd, dus zelf eet je misschien ook wel wat minder dan normaal. De rode vlekjes zouden inderdaad kunnen wijzen op waterpokken dus dan kan het daarmee te maken hebben.
Zolang het drinken wel goed gaat zou ik me niet te veel zorgen maken, behalve als jouw moederinstinct zegt dat het niet klopt. In dat geval moet je aan de bel trekken.
Zolang het drinken wel goed gaat zou ik me niet te veel zorgen maken, behalve als jouw moederinstinct zegt dat het niet klopt. In dat geval moet je aan de bel trekken.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
zaterdag 4 juli 2009 om 11:42
Bedoel je met 'over zijn hele lichaam', dat hij letterlijk óveral die bultjes heeft? Zoon hier heeft ook bultjes, vooral op rug, borst en rond de luier. In ons geval is het warmteuitslag wat hij altijd krijgt bij deze temperaturen. Als hij het ook in zijn gezicht, handen voeten enz. heeft, zou ik het wel goed in de gaten houden.
The time is now
zaterdag 4 juli 2009 om 12:10
Als hij de vlekjes alleen op zijn romp heeft kan het ook de 6e ziekte zijn, hebben onze meiden ook allebei gehad en volgens mij ook rond de 10 maanden.
Alledrie onze kinderen hebben nu ook last van warmte uitslag maar dit is alleen op ruggetjes en middel (waar de luier zit)
Nu we bezig zijn met zindelijkheid met onze oudste dochter (dus geen luier) verdwijnt de uitslag daar ook.
Gelukkig drinkt jullie mannetje wel goed.
Hou je zoontje gewoon goed in de gaten en als je er op een gegeven moment echt geen goed gevoel bij hebt, actie ondernemen.
Succes!
Alledrie onze kinderen hebben nu ook last van warmte uitslag maar dit is alleen op ruggetjes en middel (waar de luier zit)
Nu we bezig zijn met zindelijkheid met onze oudste dochter (dus geen luier) verdwijnt de uitslag daar ook.
Gelukkig drinkt jullie mannetje wel goed.
Hou je zoontje gewoon goed in de gaten en als je er op een gegeven moment echt geen goed gevoel bij hebt, actie ondernemen.
Succes!
zaterdag 4 juli 2009 om 16:44
Houd het rustig in de gaten. Hij drinkt en is vrolijk, dat is een belangrijke graadmeter. Mijn zoon heeft met dit weer ook nauwelijks honger (ik zelf ook niet). Wat hij wel eet zijn van die crackertjes (wasa e.d.) knijpfruit en vers fruit. En verder laat ik het gewoon. Normaal is hij een prima eter. Je zou eventueel nog even kunnen proberen om in zn keel te kijken of deze rood is, misschien heeft hij keelpijn.
Bultjes heeft zoon hier ook, althans niet echt bulten, maar wel kleine rode vlekjes. Hij heeft dit steeds als het zo warm is, hij zweet ook nogal. Indien het de 5de of 6e ziekte is dan zou hij de afgelopen week koorts gehad moeten hebben.
Ik zou het allemaal even afwachten. Als hij dinsdag nog niet eet zou je eens de huisarts kunnen bellen.
Bultjes heeft zoon hier ook, althans niet echt bulten, maar wel kleine rode vlekjes. Hij heeft dit steeds als het zo warm is, hij zweet ook nogal. Indien het de 5de of 6e ziekte is dan zou hij de afgelopen week koorts gehad moeten hebben.
Ik zou het allemaal even afwachten. Als hij dinsdag nog niet eet zou je eens de huisarts kunnen bellen.
zaterdag 4 juli 2009 om 17:00
Hij heeft bultjes (meer vlekjes dan bultjes inderdaad) over zijn hele lichaam. ook op armen, handjes, voetjes en in gezicht. Bij zijn luier heeft hij er wel meer, denk echt dat het van de warmte komt. Maar nu ik er overna denk.. Eergisteren had hij wel koorts.. Geen idee wat 6e ziekte is. Zal toch ff googelen.. (Maar mn gevoel zegt dat het gewoon van warmte komt..)
Hij heeft nog steeds niets gegeten. Normaal is hij gek op fruit, maar nu dus niet...
Ik kijk het nog even aan. Ik heb met dit warme weer inderdaad ook weinig zin in eten. Hij is nog steeds vrolijk en drinkt goed.
Denk dat dat met dit weer ook belangrijker is dan eten..
Hij heeft nog steeds niets gegeten. Normaal is hij gek op fruit, maar nu dus niet...
Ik kijk het nog even aan. Ik heb met dit warme weer inderdaad ook weinig zin in eten. Hij is nog steeds vrolijk en drinkt goed.
Denk dat dat met dit weer ook belangrijker is dan eten..
zaterdag 4 juli 2009 om 17:15
opzich maakt het niet uit hoor, ookal is het de 5de of 6de ziekte, dan nog hoef je er niets aan te doen, ook dat gaat vanzelf over. Alleen moet je dan even naar eventuele creche kijken, want soms mogen ze dan niet komen. Ook kunnen ze zich er iets ziekig van voelen. Maar zo te horen drinkt hij genoeg. Je kan eventueel proberen om een papfles of iets dergelijks te geven, of misschien wat vla/drinkyoghurt?

zaterdag 4 juli 2009 om 23:32
maandag 6 juli 2009 om 11:26
mijn dochter heeft het ook een paar keer gehad. elke keer als ze ziek is wordt het eten echt een probleem. Het langst heeft ze volgens mij 6 dagen zonder eten gedaan. Ik was natuurlijk als de dood dat ze niet genoeg voedingsstoffen binnen kreeg (vooral omdat ze een klein tenger meisje is), maar elke keer bleek dat ze het prima kon hebben. En daarna gaat ze een paar dagen vreten als een bouwvakker, dus ze haalt het allemaal wel in. Geen zorgen dus, het komt allemaal wel goed, kinderen voelen volgens mij wel aan wat ze wel en niet kunnen hebben als ze ziek zijn.