Baby 3 maanden en water

09-10-2019 00:05 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vraag en misschien dat jullie er meer over weten. Mijn partner en ik hebben een zoontje van 3 maanden. Hij eet goed en groeit goed.

Vandaag was hij voor het eerst een hele dag bij mijn schoonzusje. Zij heeft laatst ook opgepast een avondje en dat ging prima! Zelf heeft ze ook een kindje van 3 jaar. Ik was met haar aan het appen over hoe het ging en ze vertelde mij dat haar moeder (mijn schoonmoeder) hem water heeft gegeven! Dus ik vroeg huh water?! (Hij krijgt altijd gewoon de fles en de borst (ik ben aan het afbouwen). Mijn schoonzusje gaf inderdaad aan dat ze water had gegeven. Ik snapte niet waarom en hoeveel. Ik moest verder op werk dus kon niet verder vragen. Later heb ik gevraagd hoeveel ze heeft gegeven en toen gaf ze aan ongeveer 40 cc/ml!😳 Ik schrok daar heel erg van want dat vind ik best veel. Hij drinkt normaal per keer 100cc/ml ongeveer.

Ik lees overal dat het juist gevaarlijk is voor baby’s onder de 6 maanden. Dit is wat ik op meerdere sites lees:

Water geven aan een baby jonger dan zes maanden doet eerder kwaad dan goed. Zo kunnen zuigelingen waterintoxicatie, of watervergiftiging krijgen wat verschrikkelijke gevolgen kan hebben, beginnend met misselijkheid, hoofdpijn, duizeligheid en desoriëntatie, en eindigend in extreme zwelling van de hersenen, verstoring van de doorbloeding en druk op het cerebellum, epileptische aanvallen, coma en dood.

Ik ben eigenlijk heel boos, omdat ik niet snap waarom ze hem water geeft! Als hij honger heeft kan hij gewoon de fles krijgen! Het was namelijke al bijna 3 uur later. Ik weet nou niet zo heel goed wat ik hiermee moet....

Nu had hij daarnet ook hele waterige diarree opeens en dat heeft hij nog nooit gehad. Of het is toeval...

Overdrijf ik? Of is het ook raar dat ze hem water geeft? Ik snap het gewoon niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou vooral niet blij zijn met het uitstellen van een fles. Als een kind honger heeft, krijgt het eten vind ik, niet dat gezeur met hoeveel uur er tussen zit. Voor mij is het geen reden om niet voor opa&oma te kiezen als oppas, maar ik zeg er weleens wat van als ik mijn moeder weer hoor praten over 'het was nog geen tijd voor een fles'. Maar ik deed en doe altijd een klein beetje meer water bij de flesvoeding, denk niet dat dat kwaad kan.
Alle reacties Link kopieren
Solomio schreef:
09-10-2019 12:55
Ja, maar ik blijf het toch herhalen, want dat water drinken was bij ons de redding, daardoor kon mijn kind ineens wel langere tijd achter elkaar slapen.
Juist omdat melk voeding is en kind soms geen honger heeft maar dorst.

Ik krijg zelf ook dorst van melk.

Heeft te maken met het feit dat er voor het verteren van al die voedingsstoffen soms net wat meer vocht nodig is.
Ik ben het daar niet mee eens. Ik denk dat alles wat een baby nodig heeft qua voedingsstoffen dat dat zit in het melk meer heeft een baby van 3 maanden niet nodig. En dat jij dat aan jou kinderen gaf dat snap ik dan wel want het zijn Jouw kinderen. Als ik dat zou doen zou ik dat ook zelf bepalen. Maar dat oma dat geeft zonder overleg vind ik niet kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Kiwimeisje schreef:
09-10-2019 13:41
Ik zou vooral niet blij zijn met het uitstellen van een fles. Als een kind honger heeft, krijgt het eten vind ik, niet dat gezeur met hoeveel uur er tussen zit. Voor mij is het geen reden om niet voor opa&oma te kiezen als oppas, maar ik zeg er weleens wat van als ik mijn moeder weer hoor praten over 'het was nog geen tijd voor een fles'. Maar ik deed en doe altijd een klein beetje meer water bij de flesvoeding, denk niet dat dat kwaad kan.
Ja dat vind ik dus ook honger is honger.
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk zou ik toch gaan kijken naar een andere oppas regeling.
Sowieso andere diensten werken dan je partner en daardoor je partner nauwelijks zien lijkt mij ook niets voor lange termijn (vergeet niet de tropen jaren beginnen nu pas).

Ik zou toch proberen of het mogelijk is om dezelfde diensten te werken met je partner en je baby 2 of 3 dagen naar het kinderdagverblijf.
Alle reacties Link kopieren
Sunny-in-Perth schreef:
09-10-2019 14:32
Persoonlijk zou ik toch gaan kijken naar een andere oppas regeling.
Sowieso andere diensten werken dan je partner en daardoor je partner nauwelijks zien lijkt mij ook niets voor lange termijn (vergeet niet de tropen jaren beginnen nu pas).

Ik zou toch proberen of het mogelijk is om dezelfde diensten te werken met je partner en je baby 2 of 3 dagen naar het kinderdagverblijf.
Ja daar hebben wij ook naar zitten kijken. Alleen met het kinderdagverblijf zitten wij als nog met de late diensten. Wij werken tot 23uur dus dat word dan al lastig. En dan zitten we ook met de nacht en de vroege ochtend. Nu is er bijna altijd wel 1 van ons thuis. Aangezien ik ook ouderschapsverlof heb en 1 dag vrij. En mijn vrouw ook en dag. Dus maandag is zij er altijd. Donderdag en vrijdag ik altijd. En dan hebben we om het weekend werken. Dus dan gaat het soms om de 2 dagen door de weeks voor de aflos uren en heel soms in het weekend. En om daarvoor dan naar een kinderdagverblijf te brengen.. Al helemaal omdat het maar om een paar uurtjes gaat. En opzich zien wij elkaar nog best vaak. Wij werken al contra omdat wij ook een hond hebben. En wij plannen standaard 1 dag in de week dat wij samen zijn en iets leuks gaan doen.
Alle reacties Link kopieren
Maya89 schreef:
09-10-2019 14:41
Ja daar hebben wij ook naar zitten kijken. Alleen met het kinderdagverblijf zitten wij als nog met de late diensten. Wij werken tot 23uur dus dat word dan al lastig. En dan zitten we ook met de nacht en de vroege ochtend. Nu is er bijna altijd wel 1 van ons thuis. Aangezien ik ook ouderschapsverlof heb en 1 dag vrij. En mijn vrouw ook en dag. Dus maandag is zij er altijd. Donderdag en vrijdag ik altijd. En dan hebben we om het weekend werken. Dus dan gaat het soms om de 2 dagen door de weeks voor de aflos uren en heel soms in het weekend. En om daarvoor dan naar een kinderdagverblijf te brengen.. Al helemaal omdat het maar om een paar uurtjes gaat. En opzich zien wij elkaar nog best vaak. Wij werken al contra omdat wij ook een hond hebben. En wij plannen standaard 1 dag in de week dat wij samen zijn en iets leuks gaan doen.
Maar die uurtjes zitten je nu wel flink dwars.
Mijn broer heeft voor zulke situaties meerdere oppassen via een oppascentrale. Omdat ze vooraf weten wanneer ze oppas nodig hebben, lukt het altijd wel op die manier, en met die oppassen zijn wel zakelijkere afspraken te maken.
Maya89 schreef:
09-10-2019 14:41
Ja daar hebben wij ook naar zitten kijken. Alleen met het kinderdagverblijf zitten wij als nog met de late diensten. Wij werken tot 23uur dus dat word dan al lastig. En dan zitten we ook met de nacht en de vroege ochtend. Nu is er bijna altijd wel 1 van ons thuis. Aangezien ik ook ouderschapsverlof heb en 1 dag vrij. En mijn vrouw ook en dag. Dus maandag is zij er altijd. Donderdag en vrijdag ik altijd. En dan hebben we om het weekend werken. Dus dan gaat het soms om de 2 dagen door de weeks voor de aflos uren en heel soms in het weekend. En om daarvoor dan naar een kinderdagverblijf te brengen.. Al helemaal omdat het maar om een paar uurtjes gaat. En opzich zien wij elkaar nog best vaak. Wij werken al contra omdat wij ook een hond hebben. En wij plannen standaard 1 dag in de week dat wij samen zijn en iets leuks gaan doen.
Kijk ook eens naar flexibele opvang.
Ik snap dat familie als oppas handig is maar gegarandeerd dat er tijdens het oppassen nog meer dingen voorvallen die je niet aanstaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik wist helemaal niet dat water zo schadelijk kan zijn. Ik heb dit eens aan de hand gehad met mijn jongste toen die 6 weken was. Ik ging naar de gynaecoloog voor nacontrole en mijn tante bleef wel even een uurtje "leuk" bij de baby.
Toen ik terug kwam zat ze baby slokjes water te geven :-? Ze wist niet meer goed hoe ze de fles moest maken.
Ik heb er verder niet meer echt bij stil gestaan, ondanks dat ik het echt heel raar vond...
Daarnaast paste mijn tante niet structureel op, dus daar hoefde ik me verder geen zorgen over te maken.
Alle reacties Link kopieren
Eze schreef:
09-10-2019 14:52
Maar die uurtjes zitten je nu wel flink dwars.
Mijn broer heeft voor zulke situaties meerdere oppassen via een oppascentrale. Omdat ze vooraf weten wanneer ze oppas nodig hebben, lukt het altijd wel op die manier, en met die oppassen zijn wel zakelijkere afspraken te maken.
Jaa dat is ook zo. En we weten ook van te voren wat ons rooster is. Dus misschien moet ik daar dan toch naar gaan kijken. Daar voel ik mij dan denk ik toch prettiger bij.
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
09-10-2019 15:00
Kijk ook eens naar flexibele opvang.
Ik snap dat familie als oppas handig is maar gegarandeerd dat er tijdens het oppassen nog meer dingen voorvallen die je niet aanstaan.
Jaa precies! En daar zit ik dus niet op te wachten.
Alle reacties Link kopieren
melbourne88 schreef:
09-10-2019 15:01
Ik wist helemaal niet dat water zo schadelijk kan zijn. Ik heb dit eens aan de hand gehad met mijn jongste toen die 6 weken was. Ik ging naar de gynaecoloog voor nacontrole en mijn tante bleef wel even een uurtje "leuk" bij de baby.
Toen ik terug kwam zat ze baby slokjes water te geven :-? Ze wist niet meer goed hoe ze de fles moest maken.
Ik heb er verder niet meer echt bij stil gestaan, ondanks dat ik het echt heel raar vond...
Daarnaast paste mijn tante niet structureel op, dus daar hoefde ik me verder geen zorgen over te maken.
Ik denk niet dat een klein beetje gelijk heel schadelijk is zoals je tante heeft gedaan of mijn schoonmoeder. Maar het gaat om het feit dat ze iets geeft waarvan ik niet afweet en dat als het vaker gebeurd dat het dan wel schadelijk kan zijn. Dat is wat ik niet snap waarom je tante dan niet gewoon even belt of het van te voren vraagt van hoe en wat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven