baby 5 weken
vrijdag 26 maart 2010 om 21:18
Ons zoontje is 5 weken en doet het echt supergoed. Slaapt veel overdag en begint soms al te lachen dus dat is ook geweldig. De avonden zijn lastiger. Vanaf een uur of 7 slaapt hij meestal niet meer. We nemen hem bij ons want hij is nog zo klein. Hij huilt dan nauwelijks en is gewoon beneden bij ons. Dan na de late aqvondvoeding in bed maar dat lukt hem ook niet altijd. Dan neem ik hem bij me en wqacht tot hij slaapt en dan in bed. Nu mag dat nog. Heeft iemand misschien een tip hoe zij dat doen op dit moment. Gewoon aan toegeven omdat hij nog zo klein is? Of al laten huilen en laten wennen aan de avondslaap in bed? Graag reacties.....
vrijdag 26 maart 2010 om 21:20
Ik zou hem lekker bij je nemen. Hij is nog zo ontzettend klein. Het komt vanzelf dat hij 's nachts beter gaat slapen. Wij hebben wel nachten beneden gezeten met onze meisjes. We probeerden hen wel op bed te leggen, maar als het dan niet ging dan haalde ik ze uit bed en lekker kroelen. Heerlijk. Ik mis die tijd nog wel.
Wel proberen hoor om te kijken of hij wil gaan slapen. Je weet maar nooit tenslotte.
Wel proberen hoor om te kijken of hij wil gaan slapen. Je weet maar nooit tenslotte.
vrijdag 26 maart 2010 om 21:27
quote:Dees1973 schreef op 26 maart 2010 @ 21:24:
we proberen het wel.Hij ligt nu 10 minuten te huilen en dan pak ik hem zo maar bij me/ons. In de avond lukt het hem blijkbaar nog niet....wel apart want overdag gaat hij wakker in bed en slaapt zo......
Een baby van 5 weken heeft nog geen waak en slaapritme zoals een volwassene dat heeft.
Er komt een tijd dat hij overdag meer wakker is, en 's nachts slaapt, en er komt ongetwijfeld daarna weer een tijd dat hij 's nachts toch weer wakker wordt en niet in zijn bedje wil liggen.
Gewoon meeveren in het ritme van je baby, scheelt je een hoop onrust, en een baby kan je nog niet verwennen door hem veel bij je te nemen. Het komt de gemoedstoestand van jou en je baby alleen maar ten goede.
we proberen het wel.Hij ligt nu 10 minuten te huilen en dan pak ik hem zo maar bij me/ons. In de avond lukt het hem blijkbaar nog niet....wel apart want overdag gaat hij wakker in bed en slaapt zo......
Een baby van 5 weken heeft nog geen waak en slaapritme zoals een volwassene dat heeft.
Er komt een tijd dat hij overdag meer wakker is, en 's nachts slaapt, en er komt ongetwijfeld daarna weer een tijd dat hij 's nachts toch weer wakker wordt en niet in zijn bedje wil liggen.
Gewoon meeveren in het ritme van je baby, scheelt je een hoop onrust, en een baby kan je nog niet verwennen door hem veel bij je te nemen. Het komt de gemoedstoestand van jou en je baby alleen maar ten goede.
vrijdag 26 maart 2010 om 21:28
ik zeg ook lekker bij je houden.
Baby heeft op deze leeftijd nog niet echt een besef van een eigen kamer/bed etc.
Al doen " de deskundigen" vaak dat het anders is, maar laten huilen is nooit mijn manier geweest, zeker niet op deze leeftijd.
Even laten pruttelen/zachtjes "huilen" kan natuurlijk geen kwaad, maar echt huilen zou ik niet doen.
Je kan het af en toe even proberen, mss dat het wel een keer lukt en naarmate hij ouder word, komt dat vanzelf.
Baby heeft op deze leeftijd nog niet echt een besef van een eigen kamer/bed etc.
Al doen " de deskundigen" vaak dat het anders is, maar laten huilen is nooit mijn manier geweest, zeker niet op deze leeftijd.
Even laten pruttelen/zachtjes "huilen" kan natuurlijk geen kwaad, maar echt huilen zou ik niet doen.
Je kan het af en toe even proberen, mss dat het wel een keer lukt en naarmate hij ouder word, komt dat vanzelf.
vrijdag 26 maart 2010 om 21:31
hij is nu beneden en rustig. We hebben zón puckababyslaapzakje en daardoor slaapt hij over het algemeen goed dus dat is fijn. Merk alleen dat ikzelf eigenlijk heel vroeg naar bed wil en dat gaat lastig op deze manier. Vriend is vaak laat nog aan het werk thuis en daardoor zit ik met ons kleintje vaak bij me....
vrijdag 26 maart 2010 om 21:40
quote:Dees1973 schreef op 26 maart 2010 @ 21:31:
hij is nu beneden en rustig. We hebben zón puckababyslaapzakje en daardoor slaapt hij over het algemeen goed dus dat is fijn. Merk alleen dat ikzelf eigenlijk heel vroeg naar bed wil en dat gaat lastig op deze manier. Vriend is vaak laat nog aan het werk thuis en daardoor zit ik met ons kleintje vaak bij me....
Had je het je anders voorgesteld?
Ik bedoel, ik neem aan dat je van tevoren had bedacht dat baby's de eerste maanden nog niet echt een vast ritme hebben.
Met wat geluk heb je een baby die na 6 weken doorslaapt, met een beetje pech heb je een baby die met 9 maanden niet alleen wil slapen, en huilerig is als hij alleen in zijn bedje moet liggen.
Slaap je overdag wel een beetje bij?
Had je het je anders voorgesteld?
Ik bedoel, ik neem aan dat je van tevoren had bedacht dat baby's de eerste maanden nog niet echt een vast ritme hebben.
Met wat geluk heb je een baby die na 6 weken doorslaapt, met een beetje pech heb je een baby die met 9 maanden niet alleen wil slapen, en huilerig is als hij alleen in zijn bedje moet liggen.
Slaap je overdag wel een beetje bij?
vrijdag 26 maart 2010 om 21:43
Ik nam in de beginweken soms gewoon de hele reiswieg van de wandelwagen mee naar boven (daar sliep hij overdag in), en zette hem dan naast mijn bed. Dan ging ik vast slapen.
Als hij dan weer wakker werd voor b.v. een voeding, legde ik hem daarna weer in zijn gewone wiegje, die overigens ook naast mijn bed stond.
Als hij dan weer wakker werd voor b.v. een voeding, legde ik hem daarna weer in zijn gewone wiegje, die overigens ook naast mijn bed stond.
vrijdag 26 maart 2010 om 21:45
ja slaap in de middag altijd mee ook als onze oudste thuis is en dat gaat goed. Meestal 2 uurtjes dus dat is goed en lekker en nodig. Nee wist natuurlijk wel dat het begin weer even anders is en hij doet het wat slapen betreft al heel veel beter dan de oudtse. Die doet het overigens nu ook goed hoor. Maar ik word soms weer zo onzeker....doen we het wel goed enz? Maar je gevoel volgen is ook goed toch?
vrijdag 26 maart 2010 om 21:46
Ik zat met hetzelfde punt toen mijn dochtertje (inmiddels 10 weken) zo klein was. Wij hebben haar gewoon bij ons gehouden en het ging vanzelf over. Met acht weken ging ze vanzelf om 21:00 naar bed en met 9 weken om half 7.
Als wij 's avonds naar bed wilden legden we een kruik in haar bed terwijl ze de laatste voeding kreeg. Die voeding deed ik in het donker met een heel klein lichtje aan en dat hielp ook wel wat.
Kortom: je hoeft niets te doen, ze zal vanzelf eerder haar nacht beginnen.
Als wij 's avonds naar bed wilden legden we een kruik in haar bed terwijl ze de laatste voeding kreeg. Die voeding deed ik in het donker met een heel klein lichtje aan en dat hielp ook wel wat.
Kortom: je hoeft niets te doen, ze zal vanzelf eerder haar nacht beginnen.
vrijdag 26 maart 2010 om 22:33
quote:Jorina schreef op 26 maart 2010 @ 21:54:
Slaap lekker!
PS; Je gevoel volgen is áltijd goed..idd je gevoel volgen en af en toe pa vragen om een avondje op zich te nemen, zodat jij lekker vroeg naar bed kunt. Leuk dat hij 's avonds laat nog aan het werk is, maar kinderen krijg je samen, dus het werk moet dan af en toe maar eens een dagje opschuiven.
Slaap lekker!
PS; Je gevoel volgen is áltijd goed..idd je gevoel volgen en af en toe pa vragen om een avondje op zich te nemen, zodat jij lekker vroeg naar bed kunt. Leuk dat hij 's avonds laat nog aan het werk is, maar kinderen krijg je samen, dus het werk moet dan af en toe maar eens een dagje opschuiven.
vrijdag 26 maart 2010 om 22:53
quote:gizz schreef op 26 maart 2010 @ 22:33:
[...]
.idd je gevoel volgen en af en toe pa vragen om een avondje op zich te nemen, zodat jij lekker vroeg naar bed kunt. Leuk dat hij 's avonds laat nog aan het werk is, maar kinderen krijg je samen, dus het werk moet dan af en toe maar eens een dagje opschuiven.Amen
[...]
.idd je gevoel volgen en af en toe pa vragen om een avondje op zich te nemen, zodat jij lekker vroeg naar bed kunt. Leuk dat hij 's avonds laat nog aan het werk is, maar kinderen krijg je samen, dus het werk moet dan af en toe maar eens een dagje opschuiven.Amen
zaterdag 27 maart 2010 om 11:24
Lekker bij je houden. Je kunt je kind toch ook mee in je eigen bed nemen? Als je deze regels volgt, dan is het veilig. http://www.borstvoeding.c ... nt/samen-slapen/bfhi.html
Komt van een borstvoedingswebsite, dus lees daar overheen als je geen borstvoeding geeft. Uit onderzoek blijkt dat er op deze manier níet meer kinderen sterven door wiegendood dan wanneer ze in hun eigen bedje slapen.
Komt van een borstvoedingswebsite, dus lees daar overheen als je geen borstvoeding geeft. Uit onderzoek blijkt dat er op deze manier níet meer kinderen sterven door wiegendood dan wanneer ze in hun eigen bedje slapen.