Baby deken
vrijdag 6 juli 2012 om 13:00
Ik gebruik zelf het dekentje niet veel. Inderaad vooral een slaapzak, met een lakentje erover. Lakentjes zijn veel belangrijker dan een deken. Omdat het laken eronder ligt, maakt het niet echt uit of het nou een kriebeldeken is of niet. Zelf heb ik een fleecedekentje ,maar met dit weer gebruik ik het niet.
Slaapzak zou ik wel met lange mouwen aanschaffen voor de winter.
Slaapzak zou ik wel met lange mouwen aanschaffen voor de winter.
vrijdag 6 juli 2012 om 13:02
quote:rozenstruikje schreef op 06 juli 2012 @ 12:52:
Een hele jonge baby kan je onder een klein katoenen dekentje leggen met lakentje er onder. Verkrijgbaar bij babyzaken en de hema etc. In de praktijk liggen baby's het meeste van de tijd in een slaapzakje. Inderdaad geen dekbedje
Dit.
Geen dekentje van fleece nemen daaronder kan je baby het te warm krijgen.
Een hele jonge baby kan je onder een klein katoenen dekentje leggen met lakentje er onder. Verkrijgbaar bij babyzaken en de hema etc. In de praktijk liggen baby's het meeste van de tijd in een slaapzakje. Inderdaad geen dekbedje
Dit.
Geen dekentje van fleece nemen daaronder kan je baby het te warm krijgen.
vrijdag 6 juli 2012 om 14:19
Onze dochter heeft tot 4 maanden gewoon in de bak van de kinderwagen geslapen toegedekt met 2 dunne dekentjes (wat samen 1 dikke werd).
V.a. 4 maanden slaapt ze in haar gewone bed in een slaapzak, maar ze wil pas slapen als ik haar mét haar slaapzak gewoon onder een laken en deken stop.
Dus in bed ligt ze IN haar slaapzak onder een laken en deken (deken is vd Prenatal, slaapzak Hema)
V.a. 4 maanden slaapt ze in haar gewone bed in een slaapzak, maar ze wil pas slapen als ik haar mét haar slaapzak gewoon onder een laken en deken stop.
Dus in bed ligt ze IN haar slaapzak onder een laken en deken (deken is vd Prenatal, slaapzak Hema)
vrijdag 6 juli 2012 om 19:44
Ik zou een natuurlijk materiaal nemen, dus katoen of wol. Wij hadden een heel fijn zacht gebreid dekentje van de Hema. Voor de winter wat dikkere dekentjes.
Maar niet te veel dekentjes en lakentjes kopen! Onze dochter lag al vanaf een maand in een slaapzakje, omdat ze niet onder de dekens bleef liggen. Alles maar heel kort gebruikt dus. Mocht jouw kind wel graag onder lakentjes en dekentjes liggen kun je altijd nog bijkopen.
Maar niet te veel dekentjes en lakentjes kopen! Onze dochter lag al vanaf een maand in een slaapzakje, omdat ze niet onder de dekens bleef liggen. Alles maar heel kort gebruikt dus. Mocht jouw kind wel graag onder lakentjes en dekentjes liggen kun je altijd nog bijkopen.
vrijdag 6 juli 2012 om 19:46
Katoen, ik heb ze nog steeds, kan ze niet weggooien . Eens in de zoveel tijd kom ik ze tegen en dan da ik memory lane weer af.
(Onze zonen zijn inmiddels pubers)
(Onze zonen zijn inmiddels pubers)
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.