Baby gaapt nooit

15-03-2020 19:26 11 berichten
Hallo allemaal,

Mijn zoontje van 8.5 mnd is vanaf zijn geboorte al heel alert. Hij slaapt weinig overdag en komt snachts meestal ook zo'n 10 tot 20 keer. Hij loopt met een vermoeden van allergieën (koemelk en diverse andere voedingen zoal manderijn) bij een kinderarts. Klachten zijn snachts kramp en benauwdheid. Met de juiste hypoallergene voeding gaat het iets beter.

Nu realiseer ik me ook sinds kort dat hij ook maar zeer zelden gaapt. Eigenlijk nooit. Heel onrustig met zijn ledematen ook. Hij lijkt eigenlijk altijd 'aan' te staan..

Over het niet gapen kan ik online weinig vinden. Zijn er ouders die dit herkennen of mij hier meer over kunnen vertellen? Adviezen zijn ook welkom.

Dank!
Mijn neefje van 9 gaapt niet omdat hij autisme heeft en naast de lichamelijke prikkel ook niet de sociale prikkel heeft.

Ik vond het bij mijn peuter heel snoezig om hem te laten gapen door zelf te gaan gapen. Misschien kan je dat proberen?
Alle reacties Link kopieren
Mijn kind gaapt ook bijna nooit. En die slaapt verder prima, dus ik denk niet dat dat per se met elkaar te maken heeft.
BeaTea schreef:
15-03-2020 19:29
Mijn neefje van 9 gaapt niet omdat hij autisme heeft en naast de lichamelijke prikkel ook niet de sociale prikkel heeft.
Bij onze zoon exact hetzelfde!
Ik vond het bij mijn peuter heel snoezig om hem te laten gapen door zelf te gaan gapen. Misschien kan je dat proberen?
[/quote]

Dit probeer ik al, tot nu toe geen succes..
Froezel schreef:
15-03-2020 19:35
Bij onze zoon exact hetzelfde!
Ik heb al eens over autisme gelezen, maar mijn zoontje zoekt bv wel heel veel oogcontact en ontwikkeld zich normaal. Wel heel prikkelgevoelig. Asperger komt voor in de familie..
BeaTea schreef:
15-03-2020 19:29

Frappant, zoon gaapte als baby en peuter/kleuter ook niet.
Nu gaat hij puberen en zie ik hem heel af en toe wel gapen.
Hetvrijewoord schreef:
15-03-2020 19:54
Frappant, zoon gaapte als baby en peuter/kleuter ook niet.
Nu gaat hij puberen en zie ik hem heel af en toe wel gapen.

Mijn autistische kind gaapt ook niet. Nu zeg ik niet dat iedereen die niet gaapt autistisch is maar het is bekend bij autisten (althans, ik heb het ooit ergens gelezen).
Mijn kind gaapte ook zeer zelden, altijd onrustig, snel prikkelbaar, weinig slapen. Dat kwam door ongemak en pijn!
Ik kan me heel goed voorstellen dat als je nooit prettig in je vel zit, je daardoor niet goed kan ontspannen en dus alert blijft/niet gaapt/slecht de slaap vat.
Kind zit nu prettig in haar vel en gaapt en ontspant nu wel.
Mijn kind is zes, en ik heb geen idee of ik hem ooit heb zien gapen. De hele vraag is nooit bij mij opgekomen? Komt ook omdat hij echt een avondmens is, dus vermoeidheid kent hij eigenlijk niet (behalve bij het moeten opstaan 's ochtends).
Mijn zoontje (net 1) is ook een heel alert kind. Slapen was echt een probleem en gaat nu een stuk beter. Ik heb veelgehad aan inzichten uit het boek 'Slaap!' Van Susanne Willekes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven