Baby in bakfiets
dinsdag 25 mei 2010 om 21:57
Ik ben sinds vandaag de trotse bezitter van een bakfiets van Bakfiets.nl, waarmee ik mijn peuter en baby wil vervoeren. Het is het verlengde model en er zit een extra bankje in.
Wat is handig? De baby in de maxicosi op de grond bevestigen met haken en een spanband, een Baby-Mee op het (extra?) bankje, of een Baby-Mee op de grond?
Wat is handig? De baby in de maxicosi op de grond bevestigen met haken en een spanband, een Baby-Mee op het (extra?) bankje, of een Baby-Mee op de grond?
dinsdag 25 mei 2010 om 22:05
dinsdag 25 mei 2010 om 22:08
Er zijn toch speciale babyschalen /maxicosi adaptors om een baby mee te nemen in de bakfiets? Dan is dat toch geen probleem?
Ik heb bij de oudste een maxicosidrager op mijn bagagedrager gehad, kon hij vanaf 3 maanden mee op de fiets. En de jongste met maxicosi in zo'n fietskarretje. Vind ik een bakfiets nog een veiliger idee dan wanneer je een karretje achter je fiets hebt hangen waar je geen zicht op hebt...
En idd, wat is de andere optie? Kind in draagdoek op fiets? Levensgevaarlijk......
Ik heb bij de oudste een maxicosidrager op mijn bagagedrager gehad, kon hij vanaf 3 maanden mee op de fiets. En de jongste met maxicosi in zo'n fietskarretje. Vind ik een bakfiets nog een veiliger idee dan wanneer je een karretje achter je fiets hebt hangen waar je geen zicht op hebt...
En idd, wat is de andere optie? Kind in draagdoek op fiets? Levensgevaarlijk......
dinsdag 25 mei 2010 om 22:09
Ik zie het probleem ook niet zo. Volgens mij is een ding als de Baby-Mee ook algemeen geaccepteerd, en, nog belangrijker, goedgekeurd als een veilige manier om je baby te vervoeren.
Zou niet weten waarom het anders is als je je baby met de MC of Baby-Mee vastzet in een bakfiets.
Dan vind ik moeders met draagdoeken op de fiets véél gevaarlijker bezig.
Zou niet weten waarom het anders is als je je baby met de MC of Baby-Mee vastzet in een bakfiets.
Dan vind ik moeders met draagdoeken op de fiets véél gevaarlijker bezig.
dinsdag 25 mei 2010 om 22:10
Lijkt me helemaal niets mis mee (leuk zelfs!) mits je je baby veilig mee kan nemen. Wij gebruikten zelf de maxi cosi. Hadden geen bakfiets, maar een ander soort fietskar en vriend heeft een heel hekwerk in elkaar gezet om die maxi cosi stevig vast te krijgen. Dochter vond het heerlijk. Baby-Mee ken ik niet, geen ervaring mee.
dinsdag 25 mei 2010 om 22:12
quote:koeka schreef op 25 mei 2010 @ 22:08:
Sosofie, wij overwegen ook een cabby aan te schaffen.
Hoeveel kinderen passen er verder nog in de bak wanneer de de maxicosi erin zit? Eentje of twee?
Ik heb twee jongens van 5 en 3 en heb de adaptors nog niet gebruikt, hopelijk over een jaartje ofzo...
Wat ik weet van de fietsmaker: je kunt de cosi hoog en laag bevestigen. Bevestig je hem hoog, dan passen er twee kindjes op het bankje die hun voeten/benen onder de cosi hebben.
De regenhoes kun je zo maken dat hij 'gewoon' over de bakfiets past, of over de cosi.
de cabby is mijn beste aankoop ooit, fiets er met veel plezier minimaal 20 km per dag op.
Sosofie, wij overwegen ook een cabby aan te schaffen.
Hoeveel kinderen passen er verder nog in de bak wanneer de de maxicosi erin zit? Eentje of twee?
Ik heb twee jongens van 5 en 3 en heb de adaptors nog niet gebruikt, hopelijk over een jaartje ofzo...
Wat ik weet van de fietsmaker: je kunt de cosi hoog en laag bevestigen. Bevestig je hem hoog, dan passen er twee kindjes op het bankje die hun voeten/benen onder de cosi hebben.
De regenhoes kun je zo maken dat hij 'gewoon' over de bakfiets past, of over de cosi.
de cabby is mijn beste aankoop ooit, fiets er met veel plezier minimaal 20 km per dag op.
dinsdag 25 mei 2010 om 22:12
Wij hebben het gedaan vanaf 5 maanden, maxicosi op de grond en vastmaken met de riempjes. Ik geloof dat de fabrikant adviseert om te wachten tot de baby 3 of 4 maanden oud is. Er zijn ook speciale babyschalen, die passen op het bankje en nemen minder ruimte in. Ik moet wel zeggen dat ik het liefst over geasfalteerde fietspaden fiets en ik zonodig fiets ik daar graag een stukje voor om. Over klinkerwegen kan het flink hobbelen. Veel fietsplezier!
dinsdag 25 mei 2010 om 22:13
met een baby ga je niet fietsen tenzij het kind rechtop kan zitten, en dat geldt ook voor de bakfiets. Een maxicosi kan in een auto omdat auto's goede schokdempers hebben, dat heeft je bakfiets niet. Een baby die nog niet kan zitten is kwetsbaar voor schokkende bewegingen (shaken baby syndroom) Hoe goed ie ook vastzit in een maxi cosi, het hoofdje flubbert alle kanten op
daarom
daarom
dinsdag 25 mei 2010 om 22:15
quote:meds schreef op 25 mei 2010 @ 22:13:
met een baby ga je niet fietsen tenzij het kind rechtop kan zitten, en dat geldt ook voor de bakfiets. Een maxicosi kan in een auto omdat auto's goede schokdempers hebben, dat heeft je bakfiets niet. Een baby die nog niet kan zitten is kwetsbaar voor schokkende bewegingen (shaken baby syndroom) Hoe goed ie ook vastzit in een maxi cosi, het hoofdje flubbert alle kanten op
daaromDat lijkt mij ook. Bovendien lijkt het me doodeng dat zo'n klein kindje voor mijn gevoel 'open en bloot' tussen het verkeer ligt.
daaromDat lijkt mij ook. Bovendien lijkt het me doodeng dat zo'n klein kindje voor mijn gevoel 'open en bloot' tussen het verkeer ligt.
dinsdag 25 mei 2010 om 22:16
daaromDaar hadden wij de verkleiner in de MC voor, niks heen en weer geflubber, hoofd was aan weerszijden goed ondersteund.
daaromDaar hadden wij de verkleiner in de MC voor, niks heen en weer geflubber, hoofd was aan weerszijden goed ondersteund.
dinsdag 25 mei 2010 om 22:17
daarom
In mijn bakfiets zit vering, in de adaptors ook.
Het ligt nogal aan je manier van fietsen en de route die je kiest of je kind ligt te schudden in zn cosi.
daarom
In mijn bakfiets zit vering, in de adaptors ook.
Het ligt nogal aan je manier van fietsen en de route die je kiest of je kind ligt te schudden in zn cosi.