baby in stuit, wat voor bevalling koos jij?

11-12-2008 12:49 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze kleine ligt al vanaf het begin in stuit. Nu hebben ze gister met 37 weken geprobeerd te draaien maar na 3 pogingen lag de kleine nog precies hetzelfde.

Aanstaande dinsdag nu een gesprek met de gyn over wat voor bevalling, keizersnede of vaginaal.

Vind het zelf erg moeilijk kiezen daarbij er voor beide voor en nadelen zijn. Het is ons eerste kindje dus heb geen vergelijkingsmateriaal met een vorige bevalling.

Ik ben erg benieuwd naar welke keuze jullie ooit hebben gemaakt, waarom en hoe dat uiteindelijk is bevallen?

Alvast bedankt voor jullie reacties.
quote:Pauline65 schreef op 11 december 2008 @ 20:06:

Ik heb onmiddellijk voor ks gekozen. Draaipogingen had ik sowieso niet gewild.

Dochter lag overigens in een onvolkomen stuit: billen voor de uitgang, voetjes in mijn linkerzij en hoofdje onder mijn rechterribben: ze zat als het ware!

Ze konden haar geen koppeltje laten duikelen, zoals meestal geprobeerd wordt bij draaipoging.

Overigens zei gyn. ook direct dat ks in zijn ogen de beste / enige optie was.

Ik heb er ook nooit maar 1 seconde spijt van gehad!

Ik ben begin oktober bevallen van mijn derde kind die ook in onvolkomen stuit lag, precies het zelfde als jou baby Pauline.

Ik heb ook een versiepoging gehad, maar dit lukte helemaal niet. Dochter lag goed zoals ze lag vond zijzelf helaas...

Na 2 prima thuisbevallingen werd dit dus een ZHbevalling.

Na een uitgebreide echo en buikonderzoek gaf de gyn mij 80% kans op een vaginale bevalling. Dit was voor ons genoeg om het te proberen.

Ik heb een prima bevalling gehad, anderhalf uur voorweeen en 20 minuten echte weeen en toen was ze er.

In mijn ZH wordt niet standaard een knip gegeven (heb deze ook niet gehad), moet je even navragen.

Ik denk dat je er goed over na moet denken, en niet teveel beren op de weg moet zien. Je wordt goed begeleid, en zodra er iets niet goed gaat ga je naar de OK. Veel suc6 met je beslissing!
pluis... hoe is je gesprek afgelopen en hoe staan de "zaken" er nu voor ?

ben heel benieuwd!
Gister het gesprek gehad. Alle voors en tegens van de gyn gehoord. En dan slaat toch de twijfel toe van wat te doen.

Dus we mochten naar huis met deze info en een paar uurtjes later bellen wat ons besluit was geworden.

En o wat was dat moeilijk! Flink wat tranen gevloeid dat ik het niet wist en stelde pluisman het ene voor wilde ik het andere en omgekeerd.

Wat me heel erg van hier was bijgebleven was de vraag die iemand stelde van hebben ze er veel ervaring mee?

1 gyn wel en is ook voorstander voor zelf doen. Andere 4 gyns niet en weet er van 1 dat die ook liever een keizersnede zag.

Daarbij werd gemeld dat de kans dat een spontane bevalling alsnog in een keizersnede eindigde rond de 50% is.

En dat mijn oude litteken van een andere buikoperatie met een geplande keizersnede beter te gebruiken is. Hebben we gekozen voor een geplande keizersnede. Dus gistermiddag is gelijk alles in werking gezet.

Met nog wle de afspraak dat als de natuur voor die datum bedenkt dat het spontaan moet en alles vlot loopt er ene spontane bevalling komt. Maar gyn achtte die kans erg klein!

Allemaal onwijs bedankt voor jullie verhaal het heeft ons heel erg geholpen met het maken van de onmogelijke keus.

Icke hoe is het gister bij jou gegaan?

En jij hip weet je al meer?
goed dat je de knoop doorgehakt hebt, misschien geeft dat wat rust.

ook al is het een ontzettend moeilijke beslissing.

Al die procenten van dit en dat heb ik ook langs zien komen en ik vond steeds dat er dan nog best veel risico overbleef

risico dat een draaiing niet zou lukken, risico dat het toch een keizersnee zou gaan worden, risico dat je dan onder algehele narcose zou gaan enz enz

ik heb er nu wel vrede mee, hopelijk geldt dat voor jou ook, nu of straks.

ik weet verder nog niks, donderdag naar de anesthesist voor een gesprek en onderzoek.

het is wachten op een telefoontje met een datum of op het moment dat de kleine zelf bedenkt dat het tijd is...

fijne avond allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven