Baby's die niet slapen willen 2.0

03-11-2019 20:46 93 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Een hele tijd geleden heb ik hier in wanhoop en pure pure vermoeidheid een topic geopend over mijn zoontje. Ik was op, want hij sliep nooit. Zo vreselijk veel begrip hier gekregen, thuis coaching en nu ben ik er weer.
Onder tussen is het mannetje bijna 6 maanden, en een dikke wolk van een baby :)
We hebben als gezin onze balans best goed gevonden, en ik heb heel veel ingeleverd qua vrijheid om rust te creëeren.
Het heeft een aardige tijd geduurd voordat hij eindelijk rust had, en zijn slaapjes deed. Maar overdag doet hij het nu volgens het boekje.
Het blijft een kerel met pit hoor, maar dat ben in wel gewend van zijn grote broer (3).
Ik ben hier echter niet voor niks. Ik ben namelijk nog steeds op, meer dan op (ben er alleen minder verdrietig onder gelukkig) en gooi toch mijn verhaal weer te grabbel in de hoop dat er hier iemand tips heeft!

Dus kort (nee sorry ik ben altijd lang van stof)
Zoontje bijna 6 maanden, in het begin vermoeden van kma en reflux, zeer prikkelgevoelig. Met 8 weken ik bijna onderuit, met spoed zh, speciale melk, maagbeschermers en thuis coaching voor het slapen.
Met een week of 14/15 coaching gestopt, overdag gaat het zoals het een baby van die leeftijd betaamt (korte slaapjes, maar liet zich wegleggen) er kwam rust in de toko
Rond een week of 20 gewone melk gaan geven, paar weken later nexium gestopt. Allemaal zonder noemenswaardige verschillen.

Huidige situatie 2 weken geleden (voordat ik op eigen kosten een slaapcoach inhuurde)
Tussen 6 en 7 wakker, 9 tot half 11 slapen, half 1 tot 14.30 slapen en een powernapje van 16.30 tot 17.00. Dit ging eigenlijk wel elke dag zo, en ging goed.
Rond 19.00 voor de nacht naar bed, 23.00 nog een flesje en dan rond 01.00 begint de ellende. Elke 5 minuten huilen, jammeren, jengelen. Ik heb hele nachten opgelopen, speentje gegeven etc.
Rond vijven een fles, anderhalf uur keten en dan in slaap vallen tot een uur of 7.

Ronduit kut gewoon, naast dat mijn wallen op mijn knieën hangen, merkte ik dat mijn peuter ook oververmoeid begon te raken. Hij heeft er veel last van.

Peuter nachtje naar oma en knoop doorgehakt voor een slaapcoach. Consult kost 90 euro, maar er moest iets gebeuren. Ik ga namelijk binnenkort weer werken, en ik ben na 6 maanden ramp nachten door mijn reserve van de reserves heen. Ergens gaat er iets fout, doe ik iets fout. Dus hup, consult.

Volgens de slaapcoach ligt de onrust aan de te lange wakkertijden, en moet ik die iets inkorten plus in de namiddag eerder laten slapen en langer oplaten voor de nacht.
Resultaat :
0700 wakker
0900 tot 1030 slapen
1200 tot 1400 slapen
1530 tot 1615 slapen

Zoals je leest, het scheelt... Een half uurtje ongeveer. Maar goed, wie a zegt moet b zeggen.

Dus al een paar dagen dit ritme, en... Vannacht heb ik gewoon niet geslapen. Dat was een nieuw dieptepunt.

Dus, heb jij tips? Roep!

Nogmaals:
Hij wordt ingebakerd
Sinds 3 dagen gestart met vaste voeding, gaat heel goed, geen last of krampen
Drinkt max flesvoeding en soms meer
Weegt zo'n 8 kg
Is heel lief en mollig, maar snachts rode hoorntjes op zijn hoofd
Spuugt ongeveer elke seconde als lama die speen uit, maar heeft die wel nodig om te slapen
White noise om te slapen
Sinds een week de voeding van 2300 laten vallen zodat de nachtvoeding in de diepe slaap komt (tot nu toe rond 0200 wat prima is)
Meer of minder slapen heeft tot nu toe geen verschil gemaakt
Samen slapen is voor ons beiden geen optie, hij ligt wakker van mij en ik van hem
Hij is heel prikkelgevoelig, hoe meer poespas qua troosten, hoe meer hij wakker wordt

Anyone?
(ik weet dat gebroken nachten erbij horen, en nogmaals, een nachtvoeding geen probleem. Hele nachten spoken wel probleem. Ik moet over 2 dagen lieve oudere mensen weer medicatie geven. Dat doe ik graag met concentratie haha)
Alle reacties Link kopieren
Oké, ik roep ook maar wat. Deze komen uit ervaringsverhalen van vriendinnen, zelf geen kinderen.

- oren/keel (amandelen) laten checken?
- vriendin zweert bij Puckababy slaapzakjes
- osteopaat? (baby van vriendin zat super vast in haar nekje en had daardoor veel spanning)
- rijstebloem (laatste fles) vervangen voor Johannespitmeel? Dat schijnt anders te verteren!
- geprobeerd om white noise niet te gebruiken? Maar een slaapmobiel die kort wat afspeelt?
- of je erin gelooft weet ik niet, maar zou je met rustgevende geur op zijn kamer kunnen gaan werken? Lavendel bv?
- baby floaten! Kwam het laatst in een vlog tegen en het schijnt veel voordelen te hebben, met name voor slecht slapende baby’s.

Ontzettend lastig! Het is een kwestie van dingen blijven uitproberen, vrees ik.

Pas goed op jezelf! En inderdaad...Als een lieve vriend(in)/familie zich wellicht 1 nachtje over jouw baby wil ontfermen? Kun je even bijtanken. Vriendin van mij heeft dat ook gedaan...haar klomp brak overigens toen baby daar goed had geslapen ;-)

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een heel licht ukje (11 maanden, 10 cm langer dan die van jou maar nog geen 8 kilo), maar die krijgt al sinds ze 6/7 maanden was ook flessen van 210 hoor. En dan nog de melk erbij, dus dan worden ze rond de 240. Als hij gaat spugen is het natuurlijk lastig, maar anders kan dat prima. Als jij denkt dat hij echt honger heeft, zou ik gewoon wat meer voeding geven.
Alle reacties Link kopieren
En naar 2 dutjes op een dag gaan? Ik lees op internet dat dat vanaf 6 maanden kan. Bij mij is het nu zo dat zoontje (jongste, 3 mnd) als hij ergens zijn eerste 2 dutjes van de dag wat minder slaapt dat hij de laatste heel goed doet. Dan moet ik hem wakker maken voor de fles van 19.00u omdat hij vanaf de fles van 15.00u (dus rond 16.00u, zoiets) al slaapt. Ik bedoel dus eigenlijk, misschien moet de slaap anders over de dag verspreid worden.

Oh ja en ik had ook met hem dat als ik hem niet wakker maakte voor de laatste fles en hij meldde zich rond uur of 2/3. Dat hij dan super onrustig was en moeilijk in slaap te krijgen. Als ik hem wel wakker maakte rond 23.00u dronk hij een kleine fles en kan ik hem zo wegleggen tot de volgende ochtend 7u. dus iedereen zegt, niet wakker maken voor de laatste fles. Ik doe en deed dat dus wel anders dan pakt hij de meeste slaap vóór het langste gedeelte van de nacht. Dat wil je niet :P

En zo'n slaapcoach kan wel wat willen maar jij zit ermee hé 's nachts
Alle reacties Link kopieren
Dus samengevat: misschien oefenen met uitbakeren overdag, slaapjes anders verdelen over de dag, misschien toch late voeding geven en sowieso die speen even laten?

Ik ben zelf niet van het laten huilen maar mijn zoontjes hadden het beide nodig om in slaap te komen. Ik time altijd en het duurt hier altijd tussen de 5 en 10 min. Voor je gevoel duurt het uuuren maar dit valt best mee. Leuk is het niet hoor maar goed.. een oververmoeide baby die constant geactiveerd wordt als ik er weer heen ga is helemaal sneu.

Ik leef met je mee, retezwaar als je geen nachtrust krijgt :|
Alle reacties Link kopieren
Die van ons krijgt al maaanden pap (dus geen rijstebloem) in de avondfles. 210 water plus 7 en dan 2 scheppen pap.
Is nu 9 maanden maar dan doen we denk ik sinds maand 5?
En slapen op de zij hielp ook.
Ik zou proberen uit te bakeren en over te stappen op slaapzakken. Kun je bijv puckababy nemen, die kun je ook met lekkere dikke armpjes kopen, dan slaan ze zichzelf minder snel wakker.
Hier is een slaapzak zonder armpjes bij de kleinsten geen succes.
Een zebra is geen paard met strepen
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik lavendel idd, elke avond! Nu hij af en aan verkouden is ook beetje rozemarijn, in de hoop dat dat helpt.

De Wuite noise vind ik wel een dingetje, ik snap jullie argumenten, maar ik wil niet continue lijn peuter hoeven te waarschuwen. Die moet gewoon kunnen springen, dansen etc. En zoals i zei, het is super gehorig hier.

Overdag verdraagt hij geen flessen van 210,de laatste gelukkig wel.

Er zijn nu 2 machten geweest dat hij beter sliep na het weglaten van de 2300 voeding. Hij kwam dan pas om pl02.00 voor een voeding.
Dat is super goed natuurlijk, als hij er omheen dan niet zo onrustig zou zijn...

Ik heb de puckababy! Hopelijk gaat het deze x beter, vorige x was echt zielig. Hij viel elke x in slaap met zijn handjes vlak boven het matras (bovn z'n hoofd) waardoor die schrik reflex getriggerd werd en hij weer wakker werd en huilen. Heel sneu
Alle reacties Link kopieren
Even een tip voor het inbakeren af te bouwen. Begin overdag met één slaapmoment, na 3 dagen tweede moment en gaat dat goed, dan ook de nachten. En anders probeer je het eerst alleen overdag. Wat helpt is dan een dikkere stugge slaapzak met mouwen aandoen. Bijvoorbeeld van de wibra of ter stal. Dan kan je de armpjes in het begin ook nog strak instoppen met een lakentje.

En wat ook nog een optie kan zijn is op de buik. Dan kunnen ze de speen vaak ook wat makkelijker zelf terug stoppen. De eerste slaapjes zou even huilen worden, maar mijn ervaring is wel dat het snel went.

En hoe vervelend het ook is, probeer het je makkelijk te maken. Dus bijvoorbeeld thermoskan, fles en poeder al klaar op slaapkamer zetten. Dat scheelt weer een trap lopen. Één keer speentje geven en kind weer wakker, gewoon fles erin.
Sterkte!
Hoe lang is hij nu van de kma voeding af en terug op normale voeding? Je zei dat je stopte met 20 weken en hij is nu bijna 6 maanden dus dat kan nog niet heel lang zijn toch?
Kan het geen uitgestelde reactie zijn op zijn voeding? Of was de onrust al aan het opbouwen toen hij nog aan de speciale voeding zat?
Onze jongste heeft wel eens 3 weken sojamelk verdragen. We dachten echt dat het goed ging, achteraf begonnen er na 2 weken kleine dingen te veranderen en na een week of 5 was hij heel onrustig. Toch echt soja allergie, ookal was het niet direct bij de eerste inname. Ze hebben ook een opbouw nodig

Goed bezig verder, over de rest krijg je al veel tips en het is gewoon loodzwaar zo :( houd vol en blijf vechten! Uiteindelijk komt het goed
Alle reacties Link kopieren
Oh en to. As we speak zit ik nu voor het eerst weer nachtvoeding te geven voor het eerst in weken. Tja zoon is verkouden, had om 23.00u weinig gehad want viel van vermoeidheid in slaap.

En raad eens? Morgen weer werken :'(

Dus tja fantastisch... Maar goed ik voel je pijn. Direct maar fles erin, lig ik ook weer eerder op bedje. Het is net of ze er het erom doen :frusty:
2 dingen ballen mij op in je laatste post.

1. Je vindt een fles van 210 veel voor een baby van 6 maanden. Mijn dochtertje dronk dat met net 4 maanden al af en toe als ze flink trek had. Volgens mij is dat niet veel voor een avondfles voor een baby van 6 mnd? Als hij om 12:00 uur of 2:00 weer gaat rommelen zou ik er gerust nog 60 ingooien als hij wil.

2. Je bent pas net Begonnen met hapjes geven. Is dit op advies van de dokter ivm de vermeende kma? Want anders ben je wel heel laat begonnen en heb je het pinda-en ei allergieraam al gemist! Dat ligt tussen 4-6 maanden en dat zijn de adviezen sinds een paar jaar.

Weet je zeker dat het niet gewoon trek is waardoor je kindje slecht slaapt?
Ook zeg je dat de white noise aan moet omdat je peuter lawaai maakt. Hoe laat slaapt je peuter dan? Die ligt er om 19:00-20:00 uur toch ook wel in?
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer op iedereen te reageren, maar sorry als ik over je reactie heen lees

Ik heb vanmiddag een afspraak bij de dokter, hij heeft over de nacht een reuteltje /zagend geluid gekregen dus even zorgen dat er niks ernstigs is.
Vannacht vanaf 21.00 elk uur puur voor een speen, honger zet bij hem door. En idd, om 01.45 echt honger. Fles van 150, daarna nog even keten (45 minuten) en weer uurtje slapen, speen etc.
Ik heb even geprobeerd te laten huilen, en dan speen. Maar dat geeft hetzelfde resultaat als dat ik direct een speen geef, uurtje slapen.

Bij rapley begin je altijd pas vanaf 6 maanden, dus wij zijn zeker niet laat. Melk blijft altijd hoofdvoeding tot 1 jaar, pas daarna zou je echt flessen mogen vervangen. Ervoor is op geleide van je baby. Nou ben ik geen voorstander van baby's eten geven met 4 maanden, maar das echt persoonlijk. Ik doe nu een middenweg, omdat hij een beetje ongeduldig is. Hij heeft net van mij pap gekregen, terwijl hij zelf op een broodkorst sabbellde. Dat gaat prima. Maar moet echt niet te snel gaan, want geprakt eten houdt hij nog in zijn gehemelte vast dus echt goed doorslikken moet nog komen.

Ik denk echt niet dat get honger is, want ik heb een kind wat zich niet laat sussen met een speen als er wat is. Echt niet... Dat weet de hele buurt helaas ook he he
210 vind ik wel veel, maar is op zijn verzoek gebeurt. Beide zoons zijn spugers, en dan geef je liever vaak kleine flesjes dan minder en groot. Maar ik laat altijd nog de ukjes sturen, en zo zijn we waar we nu zijn.
Hij kreeg met 4 maanden dus ook nog 8 flesjes tussen de 90 en 120...
Bij mijn oudste eigenlijk alles vrijwel hetzelfde gedaan, zoveel mogelijk op verzoek baby maar dutjes wel zo veel mogelijk vast en veel rust en regelmaat.
Enig verschil tot nu toe is dat mijn eerste echt een rapley talent was, hij at vanaf dag 1 heel kundig met de pot mee. Deze kleine man werd te ongeduldig, dus dan pas ik me gewoon aan

Ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden snachts, ik snap niet waardoor hijelk uur wakker wordt
Alle reacties Link kopieren
Oké je wilt je kleine niet weg brengen en je kan mag in de nacht niks doen vanwegen zijn werk.

Maar jij mag er wel aan onderdoor gaan.

Mijn man zit voor zijn werk ook veel op de weg en maakt ook nog veel uren met een eigen bedrijf. Maar dat is geen reden om geen nachten te doen we hebben ook nog vrijdag en zaterdag nacht.

Jij en je zoon zitten nu in een ritme die doorbroken moet worden ( net zoals een baby die alleen de borst wil en geen fles is de beste methode om te zorgen dat de borst niet in de buurt is.) Het is geen falen als je een keer zegt van oke ik trek dit niet meer

Ik weet dat ik makkelijk praten heb/had ik kreeg een jaar geleden gewoon de keus of je zorgt dat je 2 nachten in de week goed slaapt of ik ga je opnemen voor een week of 2.
Alle reacties Link kopieren
Tja honger uitsluiten lijkt me iets wat je wel heel simpel een keer kan proberen door wat meer te geven. Werkt het niet, dan kan je dat ook meteen uitsluiten toch?
Alle reacties Link kopieren
Browniechocolate schreef:
04-11-2019 09:06
Oké je wilt je kleine niet weg brengen en je kan mag in de nacht niks doen vanwegen zijn werk.

Maar jij mag er wel aan onderdoor gaan.

Mijn man zit voor zijn werk ook veel op de weg en maakt ook nog veel uren met een eigen bedrijf. Maar dat is geen reden om geen nachten te doen we hebben ook nog vrijdag en zaterdag nacht.

Jij en je zoon zitten nu in een ritme die doorbroken moet worden ( net zoals een baby die alleen de borst wil en geen fles is de beste methode om te zorgen dat de borst niet in de buurt is.) Het is geen falen als je een keer zegt van oke ik trek dit niet meer

Ik weet dat ik makkelijk praten heb/had ik kreeg een jaar geleden gewoon de keus of je zorgt dat je 2 nachten in de week goed slaapt of ik ga je opnemen voor een week of 2.
Eens! Soms is het doorbreken van een cirkel hetgeen wat werkt. En zo niet; dan ben je tenminste fitter en kun je ook helderder denken. Pas op jezelf!!
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft wel nachten gedaan he! Toen ik geopereerd was, zeker een week. Het ging onverminderd door helaas. Het is de ene keer erger als de andere x.

Ik heb al meerdere keren veel meer flessen gegeven, maar hij gaat er gewoon meer van spugen. Het veranderd niks aan het slapen.

Ik heb trouwens een beetje gek gerekend, omdat ik in weken iets zei ipv maanden. Maar hij kreeg tot 3,5 maand neocate en is daarna langzaam overgegaan op hero. Geen verschil in onrust.
Ik merk dat ik het lastig vind dat je alle suggesties eigenlijk wegwuift en zegt dat wat jij doet allemaal goede redenen heeft en Het niet anders kan. Je hoeft natuurlijk echt niet te doen wat wij suggereren maar misschien kan je er open voor staan en er iets van meenemen wat bij je past?

Anders verandert er toch niets?

Wat hapjes met 4 of 6 maanden betreft, dat is niet alleen een persoonlijke keuze maar ookren wetenschappelijke consensus dat allergieën te voorkomen zijn door met 4 maanden hapjes te geven met pindakaas en ei. Na 6 maanden is dat effect weg. Daarom zijn alle adviezen nu om vanaf 4 maanden bij te voeden. Dat bedoelde ik. Hoef je niet te doen natuurlijk, maar dan weet je dat. Én het kan natuurlijk helpen tegen de trek!

Verder schrijf je steeds over de speen. Mijn kinderen blieften ook geen speen, spuugden ze steeds uit. Mijn tip: stop met die speen proberen en geef gewoon melk. Je kind wil misschien clusteren in de avond, dus constant kleine slokjes drinken gedurende een paar uur. Het lijkt alsof jij alleen maar grote flessen wil geven. Overdag prima maar ik zou hem een stukje van de dag laten clusteren (voor het slapen dus van 18:00-20:00 ofzo). Dan krijgt hij veel melk en zuigBehoefte en wie weet slaapt hij dan wel beter door.
Alle reacties Link kopieren
Fitcross schreef:
04-11-2019 09:47
Ik merk dat ik het lastig vind dat je alle suggesties eigenlijk wegwuift en zegt dat wat jij doet allemaal goede redenen heeft en Het niet anders kan. Je hoeft natuurlijk echt niet te doen wat wij suggereren maar misschien kan je er open voor staan en er iets van meenemen wat bij je past?

Anders verandert er toch niets?

Wat hapjes met 4 of 6 maanden betreft, dat is niet alleen een persoonlijke keuze maar ookren wetenschappelijke consensus dat allergieën te voorkomen zijn door met 4 maanden hapjes te geven met pindakaas en ei. Na 6 maanden is dat effect weg. Daarom zijn alle adviezen nu om vanaf 4 maanden bij te voeden. Dat bedoelde ik. Hoef je niet te doen natuurlijk, maar dan weet je dat. Én het kan natuurlijk helpen tegen de trek!

Verder schrijf je steeds over de speen. Mijn kinderen blieften ook geen speen, spuugden ze steeds uit. Mijn tip: stop met die speen proberen en geef gewoon melk. Je kind wil misschien clusteren in de avond, dus constant kleine slokjes drinken gedurende een paar uur. Het lijkt alsof jij alleen maar grote flessen wil geven. Overdag prima maar ik zou hem een stukje van de dag laten clusteren (voor het slapen dus van 18:00-20:00 ofzo). Dan krijgt hij veel melk en zuigBehoefte en wie weet slaapt hij dan wel beter door.
Er wordt heel veel geschreven, en heel veel geopperd. Wat super fijn is, maar veel dingen heb ik gewoon al geprobeerd. Ik vind het ook vervelend om dingen weg te wuiven, maar dit is en mijn tweede kindje en ik ben al 6 maanden bezig. Dus veel heb ik gewoon gedaan, en werkte niet.

Op een paar dingen zeg ik ook, hier ga ik mee aan de slag! Zoals het uitbakeren, daar ga ik zeker mee aan de slag. Speen vind ik ook wel een optie, maar ook wel weer moeilijk omdat je dan eerst door een moeilijke periode heen moet en als je dan al zo moe bent... Snap je?

Wat ik volgens mij vanochtend schreef, ik ga zo naar de dokter. Eerst medisch uitsluiten of er iets spookt zoals oortjes en longetjes.

De hapjes moet ik opbouwen, en dat van de allergieën weet ik. Hij heeft gisteren pindakaas gekregen, en van de week doe ik ei geven. Hij wordt de 15de 6 maanden, dus vind ik prima zat.

Het is gewoon soms lastig uit te leggen, ik kan hier een heel verhaal schrijven over waarom ik niet wil dat m'n kerel het snachts doet of waarom ik geen opvang heb zo voor de nacht. Maar dat is gewoon moeilijk uit te leggen, en daar vind iedereen wat van.

De nachten dat mijn man het doet lig ik alsnog wakker en lig ik me zwaar te irriteren aan dat lome schijt gedrag. Dus doe ik het zelf, want ik lag langer wakker door de adrenaline van de irritatie.

Is dat eerlijk? Nee. Daar ben ik het mee eens. Ga ik daarvoor scheiden? Nee.
Ga ik er continue ruzie voor maken? Nee.
Zal hij straks moeten als ik ga werken, ja.
Misschien niet perse "de nacht", maar dan blijft hij maar langer wakker ofzo. Tot een uur of 2.als ik dan vroeg naar bed ga, pak ik heel wat uren.
Ik heb betrokken familie, maar niet op deze manier. Daarnaast als je mijn familie wat vraagt, krijg je er hele bakken aan kritiek en bemoeienis bij. Geen zin in.
Schoonfamilie geen contact echt mee, wil ik zo houden.
Vriendinnen werken fulltime, hebben geen kids.

Das even heel kort de situatie, ik ben ook niet graag afhankelijk van anderen. Zeker omdat je dan opening geeft tot bemoeienis, en nu ik zo moe ben en nog vol met hormonen zit reageer ik niet meer leuk als iemand uit mijn familie weer zegt "krijgt ie nou nog een fles? Moet je niet doen hoor, hij is dik zat!"

Ik kom namelijk uit een familie waarin alle baby's spontaan doorsliepen met 8 weken, nooit huilden en altijd makkelijk waren. Klopt natuurlijk geen zak van, maar ik ben de strijd "waarom zijn mijn kids zo lastig" behoorlijk zat.

Ik krijg ook al 6 maanden tips, en probeer dus ook al 6 maanden heel veel dingen. Niet elke dag wat anders, maar alles op zijn tijd en zonder dwang erbij. Ik zat immers toch oververmoeid thuis, dus heb me er bij neergelegd dat mijn puzzeltje zich nog niet liet oplossen.

Nu is hij dus zo goed als 6 maanden, en ga ik me steeds meer afvragen wat het nou is wat spookt in de nacht.
Misschien toch de gewoonte die er in is geslopen?

Wat ik nu wil proberen is eigenlijk medische oorzaken uitsluiten
Eind deze week uitbakeren (waarom dan? Ik ga morgen een nieuwe baan beginnen, dus ga nu even die 4 dagen geen nieuwe onrust starten)
Zorgen dat zijn buikje comfortabel vol is op verzoek
Hopelijk als hij uithebakerd is, komt er een stukje rust voor hem (zelf draaien, misschien speen pakken?)
Als dat niet werkt osteopaat opzoeken
Speen afbouwen
Laten huilen in de nacht

Dus ik heb echt wel wat tips en trucs gekregen, misschien dat ik nog ergens over heen heb gelezen hoor
Alle reacties Link kopieren
Jij hebt de controle uit handen gegeven toen het echt niet anders kon 7 nachten op 180 nachten is gewoon niks en dat weet je zelf ook

Maar ik hoop voor je dat je dadelijk geen fouten op je werk gaat maken. Waar andere de dupe van zijn.

Want alle tips die hier worden gegeven worden meteen door je afgeschreven als kan niet.
Alle reacties Link kopieren
Jij schrijft trouwens over het clusteren savonds, maar ik weet niet zo goed hoe ik dat zou moeten doen?

Hij krijgt rond 15.00 een fles, 15.30 slapen tot 16.15/16.30. Dan even spelen, hapje eten, badje, en die papfles van 210.
Daarna is hij op, bekaf en huilerig en hij valt dan in slaap rond 19. 00
De laatste dagen is hij savonds wat onrustiger, ik had 'm drie dagen geleden alsnog om 23.00 een fles gegeven van 150/5 waarvan hij bekaf 4 slokjes nam. Geen honger dus.
(misschien spookt er toch een virus, gezien dat zagende geluid)

Maar jij zou hem dus wakker maken om de fles te geven?
Alle reacties Link kopieren
Heb je vriendinnen wel eens gevraagd of ze een keer een nacht willen doen ?

Mijn beste vriendin heeft ook geen kinderen en wil ze ook niet, maar heeft toen het zo slecht met mij en partner ging door slaap gebrek wel een paar nachten gedaan. Met liefde voor ons 3tjes
Alle reacties Link kopieren
Ik ga straks 24 uur werken, mijn man werkt 5 dagen. Tuurlijk komt hij er prima vanaf. Maar het is echt niet bij 7 nachten gebleven hoor.

Maar wat wil je dan dat ik doe? Het hele huis wakker laten zijn omdat hij het niet hoort?
Ik vind je wel heel kort door de bocht. En hij gaat een heel stuk de snelweg op, als hij nou een ongeluk veroorzaakt?
We hadden het voorheen best oké verdeeld. Hij deed de voeding van 23.00 en ik ging om 21.00 slapen. Hij ging er dan in de weekenden vroeg uit.

Wat ik al zei, hij moet maar langer wakker blijven als ik ga werken, dan heb ik mijn uren in het begin van de nacht en hij aan het einde.

Ik weet best dat hij er makkelijk vanaf komt, maar dit was bij de eerste gezeik en bij de tweede ook. Je hebt niks aan m snachts.
Alle reacties Link kopieren
To, even een hart onder de riem. Je hebt al van alles geprobeerd zo te lezen.

Ik lees in je OP dat er vermoeden van reflux was. Heeft hij daar een behandeling voor gehad? Zou hij daar misschien last van kunnen hebben in de nacht?

En ik heb nog een tip over het inbakeren. Ik heb via mp een bakerzakje gekocht die een beetje elastisch is en waarbij de armen niet strak tegen het lichaam zitten, maar ook niet alle kanten op kunnen. Ik zie op internet dat het lijkt op die van Swaddle up. Ik heb deze gebruikt als tussenstap voor mijn baby.
Alle reacties Link kopieren
Dreuzel84 schreef:
03-11-2019 23:49
Dus samengevat: misschien oefenen met uitbakeren overdag, slaapjes anders verdelen over de dag, misschien toch late voeding geven en sowieso die speen even laten?

Ik ben zelf niet van het laten huilen maar mijn zoontjes hadden het beide nodig om in slaap te komen. Ik time altijd en het duurt hier altijd tussen de 5 en 10 min. Voor je gevoel duurt het uuuren maar dit valt best mee. Leuk is het niet hoor maar goed.. een oververmoeide baby die constant geactiveerd wordt als ik er weer heen ga is helemaal sneu.

Ik leef met je mee, retezwaar als je geen nachtrust krijgt :|
Ik zie je reactie net pas!
De fles van 2300 is er net af en dat lijkt juist iets beter te gaan. Want anders kwam hij rond vijven voor een voeding en bleef dan anderhalf uur wakker. Denk dat hij dan al in zijn lichte slaap was?

Ik ga sowieso uitbakeren idd, wel dit weekend dan heb ik alle tijd voor hem.
Slaapjes anders verdelen is ook wel een idee ja, even kijken hoe dta praktisch kan enzo! Thanks!

Laten huilen ben ik niet op tegen, mijn zoontje deed dat ook om zich in slaap te krijgen. Ik weet alleen niet zo goed hoe ik dat bij hem moet doen? Misschien ben ik er te dicht op en dat ik het niet logisch meer zis, maar hij begint te jengelen en dan laat ik hem even gaan. Minuut of 3 a 4,geef dan ene speen en dan valt hij voor een uur/anderhalf uur in slaap en komt weer. Zou ik 'm dan langer moeten laten jengelen, of is het alleen als hi achter mekaar komt?
Alle reacties Link kopieren
navy-blue schreef:
04-11-2019 10:23
To, even een hart onder de riem. Je hebt al van alles geprobeerd zo te lezen.

Ik lees in je OP dat er vermoeden van reflux was. Heeft hij daar een behandeling voor gehad? Zou hij daar misschien last van kunnen hebben in de nacht?

En ik heb nog een tip over het inbakeren. Ik heb via mp een bakerzakje gekocht die een beetje elastisch is en waarbij de armen niet strak tegen het lichaam zitten, maar ook niet alle kanten op kunnen. Ik zie op internet dat het lijkt op die van Swaddle up. Ik heb deze gebruikt als tussenstap voor mijn baby.
Bedankt! Hij heeft een periode nexium gehad, maar hij lijkt nu geen last meer te hebben van het zuur en ik heb het succesvol afgebouwd. Ik merk nu geen klachten bij hem. Het is wel een spuger, maar een happy spitter zoals ze noemen. Lijkt er geen last van te hebben!

Ik had zo'n woombie gekocht, vrij strak maar elastisch. Maar dit was een tijd geleden echt nog te los voor hem, ik twijfel nu of ik dit weekend de woombie ga proberen of dat ik gelijk 1 armpje eruit ga doen.... Ik kan er nog even over nadenkem

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven