Baby van het jaar verkiezing

13-05-2009 09:25 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen vroeg zat inmiddels de vierde uitnodiging in mijn mailbox.

Lieve vriend, vriendin, vage kennis, collega,

Normaal doe ik dit echt nóóit en stuur ik echt nóóit verzoekjes, maar wil je nu vragen te stemmen op mijn dochter. Ze is echt zo'n prachtig meisje en jullie zeggen ook dat ze zo mooi is, ze maakt vast een kans.

Kan ik op je stem rekenen?

Zoveel moeders hier op deze pijler. Er zijn tien duizenden baby foto's ingestuurd. Ik vermoed dat er ook een paar viva moeders tussen zitten. Ik heb de vraag ook gesteld aan de bekenden die mij de mail stuurden.

Waarom doe je hier aan mee? Is het echt om die ¤ 10.000,- te winnen of vind je het heerlijk al je vrienden en familie te laten stemmen op je prachtige kind?

Van de vier verzoeken die ik heb gekregen is één baby echt een plaatje. De overige drie zijn gewoon baby's. Lekker spek, uitslag her en der, geen haren, net niet mooi, maar dat geeft helemaal niets. In de ogen van de moeder zijn het immers prinsen en prinsessen....

Zijn er ook moeders die inzien dat hun baby gewoon niet mooi is, dan doe je toch niet mee? Waarom zie ik dan zoveel lelijke spruiten bij de inzendingen?

Ook al houd je van je kind en ben je dol op je eigen baby, je ziet toch wel of deze een kansje maakt of gewoon niet eens in de buurt komt van de top 100 aller baby van het jaar tijden?

Ik ben oprecht benieuwd.

PS: nee ik ben geen moeder
DTEEZ!
Mijn ex zwager was zo'n botte hork die het gewoon zei, als hij een kind lelijk vond. En dat heeft hij meerdere malen gedaan. "Zo, da's een lelijk mormel zeg! Ik hoop dat het nog goed komt." Kwam zonder blikken of blozen uit zijn strot.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
[quote]dametje27 schreef op 13 mei 2009 @ 11:12:

Een vriend op kraambezoek

Hij; Ooh dit is echt een mooie baby

Ik: Hoezo echt, heb je dan ook weleens gezegd wat een lelijke baby?

Hij: Ja maar dat namen de ouders me niet zo in dank af. Maar ik zei het heel aardig hoor.

quote]

Ik vraag me af, zouden al die ouders die hun kind opgeven ook serieus denken dat hun kind gaat winnen?
quote:wallace schreef op 13 mei 2009 @ 12:35:

[quote]dametje27 schreef op 13 mei 2009 @ 11:12:

Een vriend op kraambezoek

Hij; Ooh dit is echt een mooie baby

Ik: Hoezo echt, heb je dan ook weleens gezegd wat een lelijke baby?

Hij: Ja maar dat namen de ouders me niet zo in dank af. Maar ik zei het heel aardig hoor.

quote]

Ik vraag me af, zouden al die ouders die hun kind opgeven ook serieus denken dat hun kind gaat winnen?Ik denk het wel, de verzoekjes die ik binnen krijg zijn igg erg serieus!
Ik krijg de verzoekjes ook hoor, en ik stem nergens op. Ik vind het net zo misselijk makend als blogjes die worden geschreven als zijnde ze door het kind geschreven (mama is zo lief voor me... :puke:)

Mijn eigen kinderen zijn trouwens de mooiste!

Maar daar heb ik geen verkiezing voor nodig.
Ik kwam ter wereld als een bijna 10 ponder, geen haar op mijn hoofd en een enorm vatsig lijfje.. ik was bijna 60cm, klein en schattig.. nee, alles behalve dat..

Mijn tante zei 'Oh dat droogt wel op hoor als ze ouder wordt.'

Mijn moeder was zo verbaasd 'hoezo vind je haar niet mooi???'

'Nee, ze is echt leuk en guitig maar alles behalve mooi.'

Mijn moeder kon het niet geloven en vertelde tegen iedereen dat tante zusenzo had gezegd dat baby Djoels echt té lelijk was. Reacties om haar heen. 'maak je niet druk, ze is toch leuk en hartstikke lief'. Weinig mensen die mijn moeder wilde overtuigen van het feit dat ik echt mooi was...

Mijn grote zus ging wandelen met mij, ik zal een week of 4 oud zijn geweest. Ze kwam huilend thuis omdat kinderen haar hadden gevraagd waarom ze met een varken aan het wandelen was.

Als dit verhaal ter sprake komt en de hele familie nu echt durft te zeggen dat ik ronduit een lelijke baby was zegt mijn moeder 'ik blijf bij mijn mening... je was misschien anders, heel groot ook, maar echt heel erg mooi'.

Moeders.... heerlijk, ze houden altijd van je.. hoe leuk, lelijk of lief je ook bent.
DTEEZ!
Heeft je tante nou nog gelijk gekregen, ben je inmiddels wat knapper?
quote:Djoels schreef op 13 mei 2009 @ 13:16:

Ik kwam ter wereld als een bijna 10 ponder, geen haar op mijn hoofd en een enorm vatsig lijfje.. ik was bijna 60cm, klein en schattig.. nee, alles behalve dat..

Mijn tante zei 'Oh dat droogt wel op hoor als ze ouder wordt.'

Mijn moeder was zo verbaasd 'hoezo vind je haar niet mooi???'

'Nee, ze is echt leuk en guitig maar alles behalve mooi.'

Mijn moeder kon het niet geloven en vertelde tegen iedereen dat tante zusenzo had gezegd dat baby Djoels echt té lelijk was. Reacties om haar heen. 'maak je niet druk, ze is toch leuk en hartstikke lief'. Weinig mensen die mijn moeder wilde overtuigen van het feit dat ik echt mooi was...

Mijn grote zus ging wandelen met mij, ik zal een week of 4 oud zijn geweest. Ze kwam huilend thuis omdat kinderen haar hadden gevraagd waarom ze met een varken aan het wandelen was.

Sorry, maar ik moest hier heel hard om lachen!!!!!!!!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
ach , ik heb vast zo vaak moeten schateren in die wieg om dat teleurgestelde gezicht van mijn moeder, dat ik er pretoogjes en lachrimpels van heb gekregen. Dat is mijn grootste charme, maar daarmee word ik niet Hollands next Topmodel
DTEEZ!
quote:wallace schreef op 13 mei 2009 @ 12:35:

Ik vraag me af, zouden al die ouders die hun kind opgeven ook serieus denken dat hun kind gaat winnen?

Ik denk ook altijd serieus dat ik de loterij win.

En steeds is er toch weer iemand die wél wint
Djoels, hahaha. Doet me denken aan een tante die net bevallen was van mijn neef en het kraambezoek op de trap al toeschreeuwde dat ze niet moesten schrikken, zo lelijk dat hij was.

Toen mijn Tessje geboren was en na een dag of wat een beetje uit de kreukels, was het echt een heel mooi baby'tje. En niet alleen ik vond dat, iedereen vond dat. Ook mensen die normaal echt wel eerlijk zijn. Dat was dan ook het gesprek van de dag.

Totdat ze een week of vier was, helemaal onder het babyacné zat en haar haren uitvielen. Toen zat ze even in een minder-mooi periode, zijn ook niet veel foto's van .

Vorig jaar hebben meerdere mensen tegen mij gezegd dat ik haar moest opgeven voor baby van het jaar, of voor een baby modellenbureau. Ik vind mijn dochter ook mooi, en dat is ze, meer objectief gezien misschien ook wel, maar niet echt bijzonder. Ze heeft mooie grote blauwe ogen, blonde krulhaartjes en een mooi gezichtje, maar niet echt opvallend ofzo. En dan ga ik haar dus niet inschrijven voor zoiets.
Hoe kun je nou in mei al een baby van het jaar kiezen? Da's toch sneu voor de baby's die van juni t/m december nog geboren gaan worden? Nu al buiten de boot vallen en dat alleen maar omdat ouders te laat gesekst hebben. Heb je al een jeugdtrauma nog voor je geboren bent.
Zo, dit topic heb ik even nodig.

Ik kom net terug van een week vakantie en mijn mailbox zit vol, echt niet overdreven, stampvol oproepen om te stemmen op hun beauty van een baby. Echt letterlijk.

:kots:

Ik begrijp het echt niet. Welke (simpele) ziel zet nu z'n kind op zo'n site? En waar ik het meest benieuwd naar ben: wat doe je als je die 10.000 euro wint?? Zet je die apart voor je baby of maak je die lekker zelf op?

Sorry als ik mensen op hun tere babyhart trap, maar ik kan me niet voorstellen dat je je kind op zo'n site, uberhaupt op internet plempt. En als je dat doet prima, maar laat mij er buiten!!!

(ik heb trouwens alleen de OP gelezen...)
...
Mijn moeder vertelde me een keer dat ik een heel mooi baby'tje was, maar mijn broertje was echt een lelijk gedrocht tot haar teleurstelling. Grote rode neus, hij keek scheel, helemaal gevlekt.... maar toch zei al het bezoek dat het zo'n prachtig ventje was. Als mijn moeder dan zei: bedankt maar ik vind het toch echt een lelijkerd was iedereen geschokt en reageerden ze van: nou jaaaa, dat zeg je toch niet van je eigen kind??? Blijkbaar is het sociaal dus niet geaccepteerd als je je eigen kind niet mooi vindt. Mijn broertje is trouwens heel mooi opgedroogd, maar de eerste weken zag-ie er inderdaad niet uit.

Meer on topic: ik kreeg ook van een oud-collega het verzoek op haar beeb te gaan stemmen. Lieve meid hoor, maar hier doe ik echt niet aan mee. Ik heb wel even uit nieuwsgierigheid op de site gekeken, maar halleluja, er staan wel iets van 10.000 koters op! Winkans is dus ook nog eens bijzonder klein als je niet half Amsterdam mobiliseert.
ik vind persoonlijk geen enkele baby/peuter/ kleuter of kind verkiezing ok.
Tja ik zag en zie wel dat mijn jongste niet de meest mooie baby van het jaar was, en nog steeds niet de knapste peuter van de wereld. Maar ik zie ook dat hij guitig en grappig en toegankelijk en aandoenlijk is. Hij ziet er geinig en opgewekt en open uit, hij is charismatisch en schattig en ondeugend tegelijk om te zien. Maar een knock dead gorgeous, zoals bijv mijn middelste dochter, was en is, dat is hij niet. En dat was hij als baby ook niet. Ik zou hem dus ook nevernooitniet opgeven voor zo'n wedstrijd. Trouwens een van mijn andere kinderen evenzogoed niet. Ik vind dat zo treurig, zo zie-mij-nou-eens-een-mooie-baby-gebakken-hebben ( wat meestal nog gewoon niet waar is ook, ik snap net als Djoels niet, en ik ben wél moeder, dat je je doodnormaal ogende baby, waar je er hondermiljoen van hebt, te kakken zet middels zo'n ordinaire wedstrijd. ) Amper uit de buik en je moet al presteren. Wat zeg ik: fucking ín de buik moet je al presteren. Nog erger, het begin al vóór de conceptie. Het is een wedstrijd mensen. Het moederschap is een simpele optelsom. En uiteindelijk gaat alle eer ( of niet ) naar mama

( en dus ook de centen in dit geval)

Uitermate misselijkmakend als je het mij vraagt.
Sowieso wint de baby met het grootste netwerk. Of in dit geval uiteraard wederom: de moeder met het grootste ( en gestoordste) netwerk. Geen moeder ( en al helemaal geen níet moeder) die me daar gaat zitten stemmen op ándermans baby natuurlijk. Maw het is zo fony als de neten dit soort rariteiten. En wij houden het met z'n allen lekker in stand.
Ik kreeg vorige week ook zo'n berichtje.......barste in lachen en huilen tegelijk uit! Wát een waanzin is dit zeg......kijk eens hoe leuk mijn baby is-wedstrijd! Pure zelfverheerlijking.

Vraag mij weleens af af moeders zelf zien of hun baby lelijk of mooi is, of vinden alle moeders hun eigen kind mooi?

Ik had laatst iemand van vroeger op mijn hyvespagina. Die stond pomptificaal met haar "mooie" kindje op de profielfoto en elke dag kreeg je te lezen wat ze deed met haar zoontje, hoe geweldig hij niet was.....balblabla! Om gek van te worden gewoon.....ik heb haar uit ergernis verwijderd van mijn hyves.

Een baby is een baby, zien er meestal niet fraai uit (zeker niet als ze jonger zijn dan 4 weken). Kind huilt, poept, eet, slaapt en lacht misschien ook nog als je een beetje geluk hebt. Om dan mee te gaan doen met zo'n idiote wedstrijd, ben je wel een beetje getikt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven