Baby van het jaar verkiezing

13-05-2009 09:25 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen vroeg zat inmiddels de vierde uitnodiging in mijn mailbox.

Lieve vriend, vriendin, vage kennis, collega,

Normaal doe ik dit echt nóóit en stuur ik echt nóóit verzoekjes, maar wil je nu vragen te stemmen op mijn dochter. Ze is echt zo'n prachtig meisje en jullie zeggen ook dat ze zo mooi is, ze maakt vast een kans.

Kan ik op je stem rekenen?

Zoveel moeders hier op deze pijler. Er zijn tien duizenden baby foto's ingestuurd. Ik vermoed dat er ook een paar viva moeders tussen zitten. Ik heb de vraag ook gesteld aan de bekenden die mij de mail stuurden.

Waarom doe je hier aan mee? Is het echt om die ¤ 10.000,- te winnen of vind je het heerlijk al je vrienden en familie te laten stemmen op je prachtige kind?

Van de vier verzoeken die ik heb gekregen is één baby echt een plaatje. De overige drie zijn gewoon baby's. Lekker spek, uitslag her en der, geen haren, net niet mooi, maar dat geeft helemaal niets. In de ogen van de moeder zijn het immers prinsen en prinsessen....

Zijn er ook moeders die inzien dat hun baby gewoon niet mooi is, dan doe je toch niet mee? Waarom zie ik dan zoveel lelijke spruiten bij de inzendingen?

Ook al houd je van je kind en ben je dol op je eigen baby, je ziet toch wel of deze een kansje maakt of gewoon niet eens in de buurt komt van de top 100 aller baby van het jaar tijden?

Ik ben oprecht benieuwd.

PS: nee ik ben geen moeder
DTEEZ!
Ik vind alle fotoverkiezingen waarbij het gaat om hoe groot je netwerk is heel erg ontzettend FOUT!

Dat soort verkiezingen zouden enkel en alleen gejureerd moeten mogen worden door fotografen of mensen die kijk op foto's hebben.

Een fotoverkiezing waarbij de winnaar enkel en alleen wint omdat ie heel veel mensen weet te mobiliseren om te stemmen, slaat namelijk helemaal nergens op.
Jemig, ik had van jou toch wel een ander antwoord verwacht. Iets in de zin van 'zeur niet Djoels, alle baby's zijn mooi'
DTEEZ!
Ook een goede voor het ergernissen-topic! :puke:
Werp eens een blik op het topic BaVaHeJa onder Overig.
Uit fotografische interesse heb ik 'n tijdje terug ook 'ns op die site van BVHJ gekeken en het meeste wat er op staat is BAGGER!

Waarom zien mensen zelf niet dat babies die net uit de kut getrokken zijn nog helemaal verschrompeld en dus niet mooi zijn? Zo'n baby moet eerst 'n paar maanden 'opdrogen' voordat ze eventueel fotogeniek worden. En om over de kwaliteit van de foto's an sich nog maar te zwijgen. Als je aan zo'n verkiezing mee wilt doen, laat dan 'n foto maken door iemand die weet waar ie mee bezig is ipv 'n amateuristisch huis- tuin- en keukenkiekje in te sturen.

Gisteren stond er bij de happy time trouwens wel 'n toppertje qua babyfoto: guitig bekkie en 'isolated on white'. Als ik 'n advertentie voor 'n babyproduct zou moeten maken zou ik die zo willen inhuren.
Liefde maakt blind, echt.
Ik denk dat je het als moeder echt niet ziet hoor..

Snaak heeft als baby Snaakje erg veel last gehad van exzeem, ook in haar gezicht, ik werd er zooo schijtziek van als mensen in de kinderwagen keken en meteen "vroegen wat heeft ze?" Ik dacht, waarom niet gewoon "wat een mooi lief kindje"

Tot.... ik vorige week weer eens het baby album en de video's erbij pakte, ik schrok er eigenlijk van dat ze echt zo bont in haar gezichtje was, toen destijds nooit zo naar gekeken, dus echt, ik denk dat je het als moeder gewoon niet ziet!

Ik was echter wel zo nuchter om haar nooit mee te laten doen aan een verkiezing
Elninjoo, waar staat die foto?
quote:Mirjam762 schreef op 13 mei 2009 @ 09:34:

Elninjoo, waar staat die foto?Hij stond gisteren in dat fotoblokje van happy time, maar nu staat er alleen 'n hele stomme met 'n kleine kleuter/peuter en die baby over white is weg.
quote:elninjoo schreef op 13 mei 2009 @ 09:32:

Waarom zien mensen zelf niet dat babies die net uit de kut getrokken zijn nog helemaal verschrompeld en dus niet mooi zijn?

Caramba Elninjoo, zullen we het gewoon 'oppervlakkig' houden!!
DTEEZ!
Oh er is al een heel topic op Overig. Spuit 11, zo had mijn moeder mij moeten noemen!
DTEEZ!
pffff kind nog geen 1 jaar en moet al 'mooi' zijn
Ik vind zo'n verkiezing vooral hilarisch vanwege de "prachtige" namen die voorbij komen....(En dan zo'n trashy aangklede baby erbij om het plaatje compleet te maken)...
Ik kreeg ook zo'n stomme hyvesmail van de tante van het kindje.. De boodschap was dat iedereen het naar al zijn vrienden moest sturen. Echt om te kotsen...
quote:gonien schreef op 13 mei 2009 @ 09:41:

Ik vind zo'n verkiezing vooral hilarisch vanwege de "prachtige" namen die voorbij komen....(En dan zo'n trashy aangklede baby erbij om het plaatje compleet te maken)...Moet ook altijd lachen om blondharige Chanels
Tuurlijk gaat dit alleen om de centen.

Echt waar, sommige kinderen zouden alleen al een geldprijs moeten winnen zodat ze later een goede plastische chirurg kunnen raadplegen.
quote:droppertje schreef op 13 mei 2009 @ 09:38:

pffff kind nog geen 1 jaar en moet al 'mooi' zijn

Gaat dit over mijn reactie?

Ik zou het idd fijn gevonden hebben ja, als iemand door de eczeem heen had gekeken, en had gezien wat een leuk kind ik had/heb. Nu was het eerste wat er gezegd werd "heeft ze eczeem?? wat ziet dat er raar uit!" Das als nieuwbakken moeder echt niet zo leuk hoor.
Mijn kinderen hebben die oproepjes niet nodig.
Maroon, hier hetzelfde. Zoon was nogal mollig als baby en had ook eczeem op zijn wangen. Ik vond hem prachtig maar als ik nu foto's terugkijk, zie ik wel dat hij volgens objectieve normen heel gewoon was. Peuterdochter is wel een plaatje, dat zie ik wel "goed" en anderen trouwens ook.
quote:maroon5 schreef op 13 mei 2009 @ 09:46:

[...]

Gaat dit over mijn reactie?

Ik zou het idd fijn gevonden hebben ja, als iemand door de eczeem heen had gekeken, en had gezien wat een leuk kind ik had/heb. Nu was het eerste wat er gezegd werd "heeft ze eczeem?? wat ziet dat er raar uit!" Das als nieuwbakken moeder echt niet zo leuk hoor.Oh nee ging juist helemaal niet over jouw reactie, in tegendeel! Inderdaad dat een kind al geen eczeem mag hebben om als leuk kind gezien te worden en dat zo'n wedstrijd alleen maar om het uiterlijk en fotogeniekheid van een kindje draait. baby's moeten lekker baby's zijn, met snottebellen en al
Dat snap ik ook Maroon, maar het punt is, iemand helemaal vol met eczeem is gewoon niet mooi. Lief, schattig, snoezig, etc dat wel, maar mooi nee. Iksnap dat je dat zeer doet als moeder zijnde, maar voor een buitenstaander is het 'gewoon een baby en deze is ook niet zo mooi want heeft eczeem'.

En eczeem is gewoon ruk. En ik mag het zeggen gezien het feit dat ik tien jaar geleden 8 weken opgenomen ben geweest met open eczeem over mijn hele lichaam en met name mijn gezicht liet geen normaal stukje huid meer zien.. Ik was toen wel heel aardig en lief en vast ook snoezig, maar ik was niet mooi, de eczeem maakte mij niet mooi.... dat was gewoon zo.
DTEEZ!
quote:fleurtje schreef op 13 mei 2009 @ 09:47:

Mijn kinderen hebben die oproepjes niet nodig.Want ze zijn echt té lelijk?
DTEEZ!
Elninjoo, "over white" betekent zeker een strakke witte achtergrond?
Baby van het jaar is mijn nichtje die na anderhalf uur zeuren en huilen eindelijk in slaap is gevallen

On topic: Ik denk niet dat iedere moeder haar kind het mooiste vindt maar wel dat iedere moeder graag pronkt met haar kind en hoe kan je meer mensen bereiken dan met internet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven