baby verkouden

06-05-2010 17:44 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
onze k ( bijna 4 maanden) int snip verkouden te raken voordat het te erg wordt wil ik er graag wat aan doen maar wat werkt nou echt!!
Uitzieken?
Vage openingspost. Ik begrijp dat je kind verkouden is? En wat je er aan kunt doen. Halve ui naast het bed en verder niets.
babyneusspray, hoofdeinde van bedje wat omhoog, snot wegzuigen met snotwegzuiger. En wat helpt is voor iedereen vaak anders.
Ui is veel te sterk joh.

Gewoon laten gaan, je kunt er niks aan doen.

Het komende jaar wordt hij nog wel vaker verkouden.
vaak neus goed spoelen met zout water. Haal eens een klein spuitje bij de apotheek en een zoutoplossing. Makkelijker dan neusspray.
Tegen houden of voorkomen zal niet lukken is mijn ervaring. Mocht je baby er heel veel last van hebben kan je eventueel een heel klein beetje luuf smeren. Dat is vicks voor baby's. Maar echt een beetje want het is best sterk spul.

Verder uitzieken en hopen dat het niet doorlopend blijft. Mijn kleine is al een maand of 5 verkouden. Haha!
Gaat vanzelf weer over. Als het drinken lastig wordt kun je wat babyneusspray spuiten. Beterschap aan je jong!
Lekker met je kindje onder een warme douche, goed stomen!!
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Mijn kind (nu 7 1/2 maand) is al meer dan 2 maanden verkouden. Je kunt er niet zoveel aan doen. Om hem te helpen ademen, beetje neusspray voor baby's en luuf baby smeren. En veel met hem naar buiten als het mooi weer is.
ipv luuf te smeren kan je ook een flinke lepel oplossen in kokend water en dat bovenop de kledingkast zetten als K gaat slapen. verspreid een hele frisse mint lucht en kan wellicht helpen beter te ademen of snot los te laten komen. Hoofdeinde iets omhoog, gewoon een dubbel gevouwen handdoek onder de materas. Neusspray met zoutoplossing.

Als je gaat uitzuigen moet je dat niet te vaak doen, kan nl de neusslijmvliezen irriteren waardoor het juist meer slijm/snot aan kan maken.

succes ermee!
Hier werkt ook neusspray van zoutoplossing, neusjesreiniger, bedje iets omhoog. Verder gewoon uitzieken, voor zo ver je van 'ziek' kan spreken.
je kan de zoutoplossing kant en klaar bestellen. nasopure heet het. krijg je het apparaat waarmee je moet spoelen erbij!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven