Baby wordt in de avond/nacht elk uur wakker..
zaterdag 18 april 2020 om 21:57
Dag allemaal,
Ik ga toch eens tips vragen.
Baby van 7 maanden. Krijgt borstvoeding en eet fruithapje en een klein beetje brood. Overdag 3 slaapjes, rond 09.00 uur, rond 13u en rond 16u. Allemaal slaapjes van 45 minuten. Krijgt de borst, valt in slaap en dan leg ik hem in zijn bed. Soms wordt hij wakker dan aai ik hem even op zijn rug of doe white noise en hij slaapt. Vrolijk, ontwikkelt zich goed.
Om 19u begint zijn nacht. Hij is dan echt moe. Vanaf dan wordt hij na 30 min, 45 min of 60 min wakker. Enige waarmee hij stil wordt is de borst. Dit gaat de hele avond door en in de nacht pakt hij ergens 2 uur achter elkaar maar als de ochtend nadert, vanaf 4 uur ongeveer is hij weer erg onrustig. Vanaf een uur of 22/23 leg ik hem naast me. Dit is nu een aantal maanden zo. De eerste drie maanden liet hij 3-6 uur tussen de voedingen, ook in de nacht.
Hoe kan ik dit veranderen? Heb iest minder dan een week geen borst voor het slapen gegeven en hij bleef werkelijk een uur huilen. Ik vond het verschrikkelijk. Hij sliep toen ook overdag nog slechter (30 min ipv 45) dus mee gestopt.
Hij krijgt forlax voor een zachte ontlasting. Dit werkt goed.
Iemand tips voor mij?
Ik ga toch eens tips vragen.
Baby van 7 maanden. Krijgt borstvoeding en eet fruithapje en een klein beetje brood. Overdag 3 slaapjes, rond 09.00 uur, rond 13u en rond 16u. Allemaal slaapjes van 45 minuten. Krijgt de borst, valt in slaap en dan leg ik hem in zijn bed. Soms wordt hij wakker dan aai ik hem even op zijn rug of doe white noise en hij slaapt. Vrolijk, ontwikkelt zich goed.
Om 19u begint zijn nacht. Hij is dan echt moe. Vanaf dan wordt hij na 30 min, 45 min of 60 min wakker. Enige waarmee hij stil wordt is de borst. Dit gaat de hele avond door en in de nacht pakt hij ergens 2 uur achter elkaar maar als de ochtend nadert, vanaf 4 uur ongeveer is hij weer erg onrustig. Vanaf een uur of 22/23 leg ik hem naast me. Dit is nu een aantal maanden zo. De eerste drie maanden liet hij 3-6 uur tussen de voedingen, ook in de nacht.
Hoe kan ik dit veranderen? Heb iest minder dan een week geen borst voor het slapen gegeven en hij bleef werkelijk een uur huilen. Ik vond het verschrikkelijk. Hij sliep toen ook overdag nog slechter (30 min ipv 45) dus mee gestopt.
Hij krijgt forlax voor een zachte ontlasting. Dit werkt goed.
Iemand tips voor mij?

zaterdag 18 april 2020 om 22:08
Heeft je kindje niet gewoon honger?
Hier kreeg ze toen fruit, beetje brood en s avonds groenten/aardappel hapje o.i.d. en voor het eten een papfles.
Ik heb een keer als tip gekregen om met de vragenlijn van nutrilon te bellen toen ik met mijn handen in het haar zat. Ook als je borstvoeding geeft, kunnen ze je van advies voorzien. Ze hebben mij toen echt heel goed geholpen toen de tips van het CB niet werkten. Je hoeft er natuurlijk niet blind op te varen, maar je kunt het altijd meenemen
Hier kreeg ze toen fruit, beetje brood en s avonds groenten/aardappel hapje o.i.d. en voor het eten een papfles.
Ik heb een keer als tip gekregen om met de vragenlijn van nutrilon te bellen toen ik met mijn handen in het haar zat. Ook als je borstvoeding geeft, kunnen ze je van advies voorzien. Ze hebben mij toen echt heel goed geholpen toen de tips van het CB niet werkten. Je hoeft er natuurlijk niet blind op te varen, maar je kunt het altijd meenemen

zaterdag 18 april 2020 om 22:10
Ja, maar hij valt snel in slaap dus verwacht ik hem ook snel. Maar daarna blijft hij bijna elke keer echt drinken. Soms ook niet maar soms ben ik bang dag hij ontploft van zoveel melk in de nacht (niet letterlijk natuurlijk). Overdag krijgt hij 4 keer de borst.
zaterdag 18 april 2020 om 22:13
Ik vind het ook wel weinig maar groente/avondeten beland overal behalve in de mond. Gepureerd wil hij dat sowieso niet. Pap lust ie niet. Dik een week elke dag geprobeerd maar weigert hij gewoon. Brood begint nu een beetje te komen. Enige wat echt goed gaat is gepureerd fruit. Nutrilon heb ik nooit aan gedacht. Kan eens kijken. Cb zegt niet teoosten met de borst maar in bed wat gewoon niet lukt. Hij huilt echt hysterisch zodra hij wakker is, draait zich meteen op zn buik, gaat zitten op handen en knieeen en huilt keihard.charimsha schreef: ↑18-04-2020 22:08Heeft je kindje niet gewoon honger?
Ik heb een keer als tip gekregen om met de vragenlijn van nutrilon te bellen toen ik met mijn handen in het haar zat. Ook als je borstvoeding geeft, kunnen ze je van advies voorzien. Ze hebben mij toen echt heel goed geholpen toen de tips van het CB niet werkten. Je hoeft er natuurlijk niet blind op te varen, maar je kunt het altijd meenemen![]()

zaterdag 18 april 2020 om 22:14
zaterdag 18 april 2020 om 22:15
Die van mij deed dit ook en stopte er pas mee toen ik met 10 maanden eindelijk streng werd. Het was in zijn geval geen honger, hij werd gewoon elke pak ‘m beet 45 mins wakker omdat dat 1 slaapcyclus is voor een baby en hij dus wakker werd en de enige manier die hij kende om weer in slaap te vallen was aan de borst, dus die wilde hij zodra hij wakker werd.
Dus eerst heb ik geweigerd hem in slaap te voeden, maar ging ik op vaste tijden voeden. Toen dat een beetje ging eerst telkens naar boven voor speentje geven en handje vasthouden elke 3 kwartier, dat afgebouwd naar alleen de kamer in komen (hij pakte zelf het speentje), en opeens sliep een aantal cycli achter elkaar door. Toen ben ik voedingen gaan afbouwen, eerst de nachtvoedingen, tenslotte de rest.
Tegen de 14 maanden stopte ik helemaal met de borst en in die 4 maanden had hij langzamerhand geleerd het klokje rond te slapen met 2x 1.5u slaap overdag.
Het was nogal een beproeving zullen we maar zeggen.
Dus eerst heb ik geweigerd hem in slaap te voeden, maar ging ik op vaste tijden voeden. Toen dat een beetje ging eerst telkens naar boven voor speentje geven en handje vasthouden elke 3 kwartier, dat afgebouwd naar alleen de kamer in komen (hij pakte zelf het speentje), en opeens sliep een aantal cycli achter elkaar door. Toen ben ik voedingen gaan afbouwen, eerst de nachtvoedingen, tenslotte de rest.
Tegen de 14 maanden stopte ik helemaal met de borst en in die 4 maanden had hij langzamerhand geleerd het klokje rond te slapen met 2x 1.5u slaap overdag.
Het was nogal een beproeving zullen we maar zeggen.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
zaterdag 18 april 2020 om 22:16
zaterdag 18 april 2020 om 22:19
Maar hij is ook verdrietig, boos en verontwaardigd omdat hij zijn borst niet krijgt. Hij snapt het niet. Lekker aan de borst bij mama is toch fijn? Wat is dat lauwe aaitje over je bol dan?Butterflywhy schreef: ↑18-04-2020 22:13Ik vind het ook wel weinig maar groente/avondeten beland overal behalve in de mond. Gepureerd wil hij dat sowieso niet. Pap lust ie niet. Dik een week elke dag geprobeerd maar weigert hij gewoon. Brood begint nu een beetje te komen. Enige wat echt goed gaat is gepureerd fruit. Nutrilon heb ik nooit aan gedacht. Kan eens kijken. Cb zegt niet teoosten met de borst maar in bed wat gewoon niet lukt. Hij huilt echt hysterisch zodra hij wakker is, draait zich meteen op zn buik, gaat zitten op handen en knieeen en huilt keihard.
Hier heeft mijn man er de eerste week dat ik stopte met in slaap voeden bijgezeten. Anders ging ik toch steeds overstag. Hij nam zoon dan gewoon in zijn armen en knuffelde en troostte hem en pas toen hij dat accepteerde hebben we de overstap gemaakt naar troosten in zijn bedje.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.

zaterdag 18 april 2020 om 22:20
Wat vervelend zeg.. snap dat het echt slopend is als je er middenin zit. Zeker als ze zo verdrietig zijn.Butterflywhy schreef: ↑18-04-2020 22:13Ik vind het ook wel weinig maar groente/avondeten beland overal behalve in de mond. Gepureerd wil hij dat sowieso niet. Pap lust ie niet. Dik een week elke dag geprobeerd maar weigert hij gewoon. Brood begint nu een beetje te komen. Enige wat echt goed gaat is gepureerd fruit. Nutrilon heb ik nooit aan gedacht. Kan eens kijken. Cb zegt niet teoosten met de borst maar in bed wat gewoon niet lukt. Hij huilt echt hysterisch zodra hij wakker is, draait zich meteen op zn buik, gaat zitten op handen en knieeen en huilt keihard.
Heb je je al verdiept in hoe lang slaapcycli duren en dat ze die nog aan elkaar moeten 'leren' koppelen? Misschien als je zoekt op 'slaapcyclus baby' dat je ook nog nuttige tips vindt.
Is zo lastig inschatten waar het 'probleem' ligt bij die ukkies.
Het wordt sowieso beter

zaterdag 18 april 2020 om 22:25
Wat Lux zegt. Geen slokjes meer geven, maar alleen voeden als de minimale tijd tussen voedingen verstreken is.
Ik weet dat ik minimaal 2 uur aanhield, juist om niet in de val van slokje hier slokje daar te trappen. Baby was toen wel kleiner dan die van jou.
Ik weet dat ik minimaal 2 uur aanhield, juist om niet in de val van slokje hier slokje daar te trappen. Baby was toen wel kleiner dan die van jou.
zalmsnipper wijzigde dit bericht op 18-04-2020 22:26
0.39% gewijzigd
zaterdag 18 april 2020 om 22:26
Ik zie veel reacties. Allemaal bedankt. Ik kan niet op ieder apart reageren. De eerste drie maanden sliep hij dus wel uren achter elkaar. Daarna is het ergens mis gegaan. Ik had dus ook bedacht dat hij na een slaapcyclus niet verder kan slapen maar soms verrast ie me en slaapt dan wel 1,5 uur. Maar dit is sporadisch. In de ochtend merk ik inderdaad dat hij weinig wil eten omdat hij nog vol zit van de nacht (wat erg om dit zo te schrijven
). Streng zijn heb ik echt geprkbeerd maar hij schreeuwt echt moord en brand en met nog twee kinderen thuis kan ik dit in de nacht gewoon niet maken. En hij is zo lief en rustig dat ik het gewoon zielig vind als hij zo hard huilt. Pfff op dit moment zit ik het gewoon uit.. zijn vader krijgt hem in de nacht helemaal niet getroost. Dus het komt echt op mij aan.

zaterdag 18 april 2020 om 22:36
zaterdag 18 april 2020 om 22:42
Ik leg gewoon aan en (inmiddels) dreumes ligt in cosleeper. Sommige periodes gaan beter dan anderen maar zo slaap ik het meest. Ook geen lamp aan of op klok kijken in de avond.
Mijn peuter ging toen ik stopte met nachtvoedingen met 1,5 ook niet beter slapen trouwens (wat men vaak wel zegt). Bij 2,5 sliep die pas enigszins door.
Mijn peuter ging toen ik stopte met nachtvoedingen met 1,5 ook niet beter slapen trouwens (wat men vaak wel zegt). Bij 2,5 sliep die pas enigszins door.
zaterdag 18 april 2020 om 22:44
Wat een vertederend topic eigenlijklux- schreef: ↑18-04-2020 22:19Maar hij is ook verdrietig, boos en verontwaardigd omdat hij zijn borst niet krijgt. Hij snapt het niet. Lekker aan de borst bij mama is toch fijn? Wat is dat lauwe aaitje over je bol dan?
Hier heeft mijn man er de eerste week dat ik stopte met in slaap voeden bijgezeten. Anders ging ik toch steeds overstag. Hij nam zoon dan gewoon in zijn armen en knuffelde en troostte hem en pas toen hij dat accepteerde hebben we de overstap gemaakt naar troosten in zijn bedje.

OT: Helaas geen tips, TO, ik heb zelf geen kinderen.
leeg

zaterdag 18 april 2020 om 22:51
Bij 7 maanden werden ze elke 3u wakker ongeveer. Ze dronken dan altijd aan de borst en overdag ook elke 3 uur ongeveer. Eten stelt op die leeftijd nog weinig voor, ze halen hun energie meestal nog vooral uit melk. Ik zou kijken of vaker overdag voeden wat meer rust in de tent brengt.
Maar als je samen slaapt (check even goed hoe veilig samen kan) dan heb je er weinig last van en slaap je vaak zelf weer makkelijk in.
En babys laten zich niet in een ritme proppen, volgen geen regels op en als ze een routine hebben, is dat na 3 dagen weer over. Er is niks mis mee ze vaak de borst te geven. Slapen leren ze uiteindelijk toch wel... dus ik zou gewoon meegaan met de flow en er niet tegen vechten. Kost je alleen een hoop frustratie en slaap.
Maar als je samen slaapt (check even goed hoe veilig samen kan) dan heb je er weinig last van en slaap je vaak zelf weer makkelijk in.
En babys laten zich niet in een ritme proppen, volgen geen regels op en als ze een routine hebben, is dat na 3 dagen weer over. Er is niks mis mee ze vaak de borst te geven. Slapen leren ze uiteindelijk toch wel... dus ik zou gewoon meegaan met de flow en er niet tegen vechten. Kost je alleen een hoop frustratie en slaap.
zaterdag 18 april 2020 om 22:52
Hier ook bijna precies hetzelfde als in jouw verhaal TO. Dochter is nu 8,5 maand en we zitten nu midden in de 'oplossingsfase', zo'n beetje wat Lux zegt. Maar jeetje, ik vind het wel een beproeving hoor.
Ons meisje sliep na 6 weken de nachten door. Toen werd ze rond de 4 maanden een week flink ziek, kreeg ze tanden, kickte de slaapregressie in en was het 's nachts een en al drama en dat werd steeds erger. Ieder uur wakker, alleen nog maar slapen als ze tegen mij aan lag en ook niet meer terug kunnen leggen in de co-sleeper.
Ik heb de corona-crisis en het wegvallen van mijn hobby's in de avond aangegrepen om dit aan te pakken. Want ik slaap zelf best wel belabberd met zo'n plakbaby die elk uur een slokje neemt. Toch het boek 'Baby in een droomritme' aangeschaft en daar wat dingen uitgehaald. Vooral de slaapassociatie was hier een ding. Ik ben overdag ná het slapen gaan voeden in plaats van ervoor. Overdag doet ze het nu wel aardig en pakt ze steeds vaker wat langere slaapjes. En ze heeft deze week ineens twee keer een hele nacht zonder nachtvoedingen op haar eigen kamer geslapen! Het is geen honger, het is gewoonte.
Het moeilijkste vind ik de balans tussen laten mopperen en echt brullen (= troosten). Ik heb soms het idee dat het troosten haar alleen maar wakker houdt en er voor zorgt dat het drama veel langer duurt. Dat was mijn oudste dochter ook zo. Die kon twee uur brullen als wij er bij bleven terwijl ze altijd binnen 13 minuten sliep als we haar lieten huilen. En toch, mijn moederhart kan dat maar moeilijk verdragen.
Het blijft zoeken. Maar er is hoop. Acceptatie doet ook wonderen. Want echt, of je nou begint met trainen of het maar gewoon laat gebeuren: ook deze fase gaat uiteindelijk voorbij.
Ons meisje sliep na 6 weken de nachten door. Toen werd ze rond de 4 maanden een week flink ziek, kreeg ze tanden, kickte de slaapregressie in en was het 's nachts een en al drama en dat werd steeds erger. Ieder uur wakker, alleen nog maar slapen als ze tegen mij aan lag en ook niet meer terug kunnen leggen in de co-sleeper.
Ik heb de corona-crisis en het wegvallen van mijn hobby's in de avond aangegrepen om dit aan te pakken. Want ik slaap zelf best wel belabberd met zo'n plakbaby die elk uur een slokje neemt. Toch het boek 'Baby in een droomritme' aangeschaft en daar wat dingen uitgehaald. Vooral de slaapassociatie was hier een ding. Ik ben overdag ná het slapen gaan voeden in plaats van ervoor. Overdag doet ze het nu wel aardig en pakt ze steeds vaker wat langere slaapjes. En ze heeft deze week ineens twee keer een hele nacht zonder nachtvoedingen op haar eigen kamer geslapen! Het is geen honger, het is gewoonte.
Het moeilijkste vind ik de balans tussen laten mopperen en echt brullen (= troosten). Ik heb soms het idee dat het troosten haar alleen maar wakker houdt en er voor zorgt dat het drama veel langer duurt. Dat was mijn oudste dochter ook zo. Die kon twee uur brullen als wij er bij bleven terwijl ze altijd binnen 13 minuten sliep als we haar lieten huilen. En toch, mijn moederhart kan dat maar moeilijk verdragen.
Het blijft zoeken. Maar er is hoop. Acceptatie doet ook wonderen. Want echt, of je nou begint met trainen of het maar gewoon laat gebeuren: ook deze fase gaat uiteindelijk voorbij.
zaterdag 18 april 2020 om 23:25
Haha tja ik begreep mijn baby best, dat was het probleem niet. Maar hij begreep niet zo waarom mama niet sliep terwijl hij gelukzalig op mijn tepels kauwde in zijn slaap. Voor hem het mooiste wat er was, voor mij... nouja laten we zeggen de mentale littekens staan nog in m’n tepels gegrift

zaterdag 18 april 2020 om 23:28
Ja dat is lastig. Worden ze er ook echt wakker van? Ik hou mijn hart ook een beetje vast voor de nachtrust van zoon als nr. 2 (onderweg) net zo’n schreeuwelijk gaat zijn (en daar ga ik maar vanuitButterflywhy schreef: ↑18-04-2020 22:26Ik zie veel reacties. Allemaal bedankt. Ik kan niet op ieder apart reageren. De eerste drie maanden sliep hij dus wel uren achter elkaar. Daarna is het ergens mis gegaan. Ik had dus ook bedacht dat hij na een slaapcyclus niet verder kan slapen maar soms verrast ie me en slaapt dan wel 1,5 uur. Maar dit is sporadisch. In de ochtend merk ik inderdaad dat hij weinig wil eten omdat hij nog vol zit van de nacht (wat erg om dit zo te schrijven). Streng zijn heb ik echt geprkbeerd maar hij schreeuwt echt moord en brand en met nog twee kinderen thuis kan ik dit in de nacht gewoon niet maken. En hij is zo lief en rustig dat ik het gewoon zielig vind als hij zo hard huilt. Pfff op dit moment zit ik het gewoon uit.. zijn vader krijgt hem in de nacht helemaal niet getroost. Dus het komt echt op mij aan.

zaterdag 18 april 2020 om 23:42
Misschien heeft hij nu een fase waarin hij zich bewust wordt dat hij en mama niet één geheel zijn en jij niet altijd bij hem bent snachts.
Waarom zou je hem de borst voor het slapen ontzeggen? Wat is de gedachte daarachter? Ik zou gewoon meegaan in de flow, ook als dat jou even minder goed uitkomt. Met er tegenin gaan maak je het jezelf en zoon alleen maar moeilijker. Ook deze fase gaat vanzelf weer over.
Waarom zou je hem de borst voor het slapen ontzeggen? Wat is de gedachte daarachter? Ik zou gewoon meegaan in de flow, ook als dat jou even minder goed uitkomt. Met er tegenin gaan maak je het jezelf en zoon alleen maar moeilijker. Ook deze fase gaat vanzelf weer over.