Baby wordt in de avond/nacht elk uur wakker..
zaterdag 18 april 2020 om 21:57
Dag allemaal,
Ik ga toch eens tips vragen.
Baby van 7 maanden. Krijgt borstvoeding en eet fruithapje en een klein beetje brood. Overdag 3 slaapjes, rond 09.00 uur, rond 13u en rond 16u. Allemaal slaapjes van 45 minuten. Krijgt de borst, valt in slaap en dan leg ik hem in zijn bed. Soms wordt hij wakker dan aai ik hem even op zijn rug of doe white noise en hij slaapt. Vrolijk, ontwikkelt zich goed.
Om 19u begint zijn nacht. Hij is dan echt moe. Vanaf dan wordt hij na 30 min, 45 min of 60 min wakker. Enige waarmee hij stil wordt is de borst. Dit gaat de hele avond door en in de nacht pakt hij ergens 2 uur achter elkaar maar als de ochtend nadert, vanaf 4 uur ongeveer is hij weer erg onrustig. Vanaf een uur of 22/23 leg ik hem naast me. Dit is nu een aantal maanden zo. De eerste drie maanden liet hij 3-6 uur tussen de voedingen, ook in de nacht.
Hoe kan ik dit veranderen? Heb iest minder dan een week geen borst voor het slapen gegeven en hij bleef werkelijk een uur huilen. Ik vond het verschrikkelijk. Hij sliep toen ook overdag nog slechter (30 min ipv 45) dus mee gestopt.
Hij krijgt forlax voor een zachte ontlasting. Dit werkt goed.
Iemand tips voor mij?
Ik ga toch eens tips vragen.
Baby van 7 maanden. Krijgt borstvoeding en eet fruithapje en een klein beetje brood. Overdag 3 slaapjes, rond 09.00 uur, rond 13u en rond 16u. Allemaal slaapjes van 45 minuten. Krijgt de borst, valt in slaap en dan leg ik hem in zijn bed. Soms wordt hij wakker dan aai ik hem even op zijn rug of doe white noise en hij slaapt. Vrolijk, ontwikkelt zich goed.
Om 19u begint zijn nacht. Hij is dan echt moe. Vanaf dan wordt hij na 30 min, 45 min of 60 min wakker. Enige waarmee hij stil wordt is de borst. Dit gaat de hele avond door en in de nacht pakt hij ergens 2 uur achter elkaar maar als de ochtend nadert, vanaf 4 uur ongeveer is hij weer erg onrustig. Vanaf een uur of 22/23 leg ik hem naast me. Dit is nu een aantal maanden zo. De eerste drie maanden liet hij 3-6 uur tussen de voedingen, ook in de nacht.
Hoe kan ik dit veranderen? Heb iest minder dan een week geen borst voor het slapen gegeven en hij bleef werkelijk een uur huilen. Ik vond het verschrikkelijk. Hij sliep toen ook overdag nog slechter (30 min ipv 45) dus mee gestopt.
Hij krijgt forlax voor een zachte ontlasting. Dit werkt goed.
Iemand tips voor mij?
maandag 20 april 2020 om 22:21
Bij die van mij was het precies andersom. ‘Rond een half jaar wordt bv makkelijker’. Niet dus. Het was meer een laaaaange reeks regeldagen. Bij een maand of acht kreeg hij de smaak van vast voedsel te pakken, en ging het beter.lux- schreef: ↑18-04-2020 22:15Die van mij deed dit ook en stopte er pas mee toen ik met 10 maanden eindelijk streng werd. Het was in zijn geval geen honger, hij werd gewoon elke pak ‘m beet 45 mins wakker omdat dat 1 slaapcyclus is voor een baby en hij dus wakker werd en de enige manier die hij kende om weer in slaap te vallen was aan de borst, dus die wilde hij zodra hij wakker werd.
Dus eerst heb ik geweigerd hem in slaap te voeden, maar ging ik op vaste tijden voeden. Toen dat een beetje ging eerst telkens naar boven voor speentje geven en handje vasthouden elke 3 kwartier, dat afgebouwd naar alleen de kamer in komen (hij pakte zelf het speentje), en opeens sliep een aantal cycli achter elkaar door. Toen ben ik voedingen gaan afbouwen, eerst de nachtvoedingen, tenslotte de rest.
Tegen de 14 maanden stopte ik helemaal met de borst en in die 4 maanden had hij langzamerhand geleerd het klokje rond te slapen met 2x 1.5u slaap overdag.
Het was nogal een beproeving zullen we maar zeggen.
Ik zou in jouw situatie dus juist vaker overdag gaan voeden, TO.
maandag 20 april 2020 om 22:24
Hoezo moet dat? Bij mijn oudste dacht ik dat ook hoor, maar toen het als resultaat had dat mijn kind al ging brullen als hij zijn bed zag, ben ik er weer mee gestopt.Butterflywhy schreef: ↑19-04-2020 17:01Allemaal bedankt. Ik heb het echt wel geaccepteerd maar soms zijn er dagen dat ik denk dit moet anders. Vooral omdat we ook geen avond hebben. Fijn om ook hekrenning hier te lezen. Ik zal het jn slaap vallen inderdaad moeten loskoppelen van de borst maar dat bracht zoveel verdriet bij hem, en nog slechter slapen waardoor hij echt oververmoeid was en ik er maar mee gestopt ben. Dat boek ‘baby in een droomritme’ heb ik vaker over gehoord maar nooit aangeschaft. Toch eens goed nadenken wat ik moet doen. Vandaag heb ik trouwens elke twee uur aangelegd om inderdaad eens te kijken of dat straks minder honger oplevert. Vannacht kwam hij trouwens 2x na twee uur en een keer na 1,5 uur en de rest weet ik niet![]()

dinsdag 21 april 2020 om 09:22
Klopt. Dat heb ik dus ook een paar dagen gedaan en we werden er niet gelukkig van. Dus gestopt. Maar bedoel meer dat dat het probleem is. Hij heeft de borst nodig om weer in te slapen.
dinsdag 21 april 2020 om 09:23
Hij krijgt wel groentes voorgeschoteld maar dsar speelt ie vooral mee. Gepureerd weigert hij het te eten. Brood is nog geen kwart van een snee wat hij eet.