babyshoppen met wie?

25-11-2017 11:07 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoihoi,
ik moet toch echt eens gaan beginnen met het inkopen van babyspulletjes alleen weet ik niet wie ik net beste kan meevragen.. mijn moeder, vriendinnen, andere familieleden... met wie zijn jullie je baby inkopen gaan doen???
Alle reacties Link kopieren
Gewoon zelf. Sommige inkopen deed ik, andere deed vriend. Wandelwagen hebben we samen uitgekozen.
Zelf. Soms ging mn man mee.
Alle reacties Link kopieren
Ben je bang dat je iemand voor het hoofd stoot? Je hebt zoveel spulletjes te kopen, je zou kunnen afwisselen en kijken met wie het het fijnst shoppen is.
"There's no genius free from a tincture of madness." - Seneca
Hoe moeten wij hier weten wie er van die mensen jouw smaak heeft en leuk is tijdens het shoppen. Dat kan je zelf echt niet bedenken?
En poekie betekend kutje. Zou een andere nickname nemen. ;-)
Alle reacties Link kopieren
Lucifermiauww schreef:
25-11-2017 11:13
En poekie betekend kut. Zou een andere nickname nemen. ;-)
Ik ken Poekie als het knuffeltje van Garfield.
"There's no genius free from a tincture of madness." - Seneca
Alle reacties Link kopieren
Serieus? De grote aankopen doe ik toch echt samen met vriend. Ons kind dus onze keuzes daar hoeft vriendin, zus tante oma of weet ik wie zich niet in te mengen...!
Tralalalala
Alle reacties Link kopieren
Gewoon zelf. Waarom moet je daar speciaal iemand voor uitnodigen? Of mis ik iets en staat dit gelijk aan het kopen van een trouwjurk?
Ik doe het ook het liefst zelf. Elke keer als ik iemand mee nam werd het shoppen geen succes. Mijn schoonmoeder vind alles te duur, mijn moeder vind alles te klein ('kleine kinderwagens hebben ze tegenwoordig, daar leg je toch geen kind in' enz.)en mijn jongere zusje had totaal geen intresse. Mijn man is te praktisch: pak alles wat je nodig hebt en wegwezen. Liefst in 1 winkel alles in 1 keer. Ik heb het dus opgegeven om iemand mee te nemen. Ik geniet ervan als ik in mijn eentje lekker rustig rond kan kijken :)
nadeah schreef:
25-11-2017 11:15
Ik ken Poekie als het knuffeltje van Garfield.
Dat doet verder toch niks af aan wat het betekend? :-D
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de babykamer op MP gekocht, de kinderwagen van vrienden overgenomen en de rest van de spullen met man of alleen gekocht.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
krullen-bol schreef:
25-11-2017 11:15
Serieus? De grote aankopen doe ik toch echt samen met vriend. Ons kind dus onze keuzes daar hoeft vriendin, zus tante oma of weet ik wie zich niet in te mengen...!
Precies. Ik ben alleen met mijn partner geweest. Wat heeft de rest er nou mee te maken? Die wonen hier niet/hoeven er niet de hele dag mee te werken.
Alle reacties Link kopieren
Online, hoef je ook niet die verschrikkelijke winkels in
Alle reacties Link kopieren
Wat is dit voor iets raar? Sinds wanneer miet er iemand mee?

Stap een winkel in en koop je spullen, klaar.
Alle reacties Link kopieren
Zelf. Af en toe met mijn broertje. Of een vriendin . Mijn man heeft er minder interesse in. Mijn moeder is ook geen winkel liefhebber. Maar zoveel hebben we nou ook weer niet nodig.
Alle reacties Link kopieren
Met vriend samen het eerste pakje, kamertje en babyfoon en omdat het zo uit kwam ook met schoonmoeder wat dingen (we gingen samen de stad in en toen ook wat dingen voor de baby gekocht) en verder alleen.
Voor kleertjes ben ik met mijn moeder op stap geweest. Daardoor heb ik alle leuke maar stugge (spijker)broekjes en jasjes en weetikveels laten hangen en kleding gekocht dat zacht en soepel (en ademend) van stof is. Schoentjes dito. Nu koop ik schoenen en soepele zool en stevige hiel/hak in plaats van andersom.

Spullen zijn een mix van krijgertjes. Aangevuld met dingen waarvan vriendinnen zeiden dat het voor hen een must have was. Maar je hoeft nog niet alles te kopen. Sommige dingen kunnen wachten tot na de geboorte. Bij veel webwinkels kun je bestellen tot 21:00 uur en dan heb je het de volgende dag in huis.

Alles is te koop. Het is alleen de vraag of je het nodig hebt.
Ik ken een stel dat rond de € 800,- heeft uitgegeven aan zo'n ligstoel voor de kleine, die kan schommelen in allerlei standen met muziekjes en noem maar op. Be-la-che-lijk is het eerste wat bij de veel mensen opkomt.
In de praktijk bleek dat huilbaby juist die stoel een prima alternatief vond voor de buik of arm van pa of ma, waardoor pa en ma even de handen vrij konden maken voor de meest simpele dingen. Die stoel was voor hun zijn gewicht in goud waard.

Wat betreft kamerinrichting ben ik van de praktische benadering. Een gewone kledingkast die kind ook als tiener kan gebruiken. Een gewone ladenkast als commode. Een fijne stoel voor mij om in rust te kunnen voeden. (borst of fles) En weinig tierelantijn.
Alle reacties Link kopieren
Lucifermiauww schreef:
25-11-2017 11:17
Dat doet verder toch niks af aan wat het betekend? :-D
Nou naast dat jij zegt dat het kut betekent, is het ook gewoon een normale kattennaam. Dus waarom zou ze een andere nick moeten nemen?
Voor de eerste bijna alles geshopt met man of alleen. Voor de tweede hadden we minder nodig en dat heb ik samen met mn laptop besteld ;-)
Alle reacties Link kopieren
Met moeder en vriend. Met vriend met name de kinderwageb, maxi cosi, autostoel, kamer etc. Met moeder met name de kleertjes, dekentjes, accessoires en verzorgingsspullettjes. We hebben alles in een keer gekocht en paar weken vantevoren laten leveren. Heel de woonkamer stond vol. Prachtig vond ik het. Vriend de kamer in elkaar gezet en de grote spullen daarna ik alle dozen doorgestruind en kamertje ingericht. Fantastisch! Overigens ook tussendoor dingen gekocht waar ik tegenaan liep.

Ligt denk ik aan je type vriend en andere mensen om je heen. Mijn vriend boeit de kleur en structuur van het dekentje niet zo. Dat laat hij lekker aan mij over. Met mijn moeder kan ik daar gerust de hele middag over kneuteren. Zij geeft haar mening maar laat mij kiezen. Een dominante moeder/zus/vriendin zou ik niet graag meenemen.
Alle reacties Link kopieren
Haha Shaun...samen met je laptop.

Ik mocht af en toe eens mee met mijn dochter, vond ik erg leuk.
die ik wilde bestaat al...
Degene die betaalt :mrgreen:

Grote dingen zoals bedje en wagen deed ik samen met mijn man, die wilde ook inspraak hebben ;)
Kleinere dingen met oma of mijn zus, of een vriendin die toevallig mee was. Je moet zoveel kopen, er is altijd wel iemand die mee wil ;)
Grote aankopen met man gedaan. Hij moest tenslotte ook achter de kinderwagen lopen. (Kinderwagen/babykamer/behang)

De boodschappen heb ik met mijn moeder gedaan. Gewoon omdat dat gezellig was. (Hydrofielen/lakentjes/etc)
Moet je daar iemand voor meenemen? Is dat tegenwoordig ook al een "ding"?

Ik heb al die meuk gewoon op internet bestelt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven