Babyshower

22-12-2018 02:35 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi, een vriendin van me is al een aantal maanden zwanger van haar vriend (mijn ex, we zijn allemaal redelijk goed bevriend). Ze is tijdens haar zwangerschap best wel eenzaam, daarom wil ik haar graag opvrolijken met een baby shower. Ik zag zoiets eens op tv en het lijkt me een mooie manier om haar in het zonnetje te zetten en haar familie/vrienden/kennissen (met wie ze de laatste tijd amper contact heeft) weer eens uit te nodigen.

Heeft iemand leuke ideeën om dit te organiseren? Ik nodig die mensen in het geheim uit, als surprise voor haar. En ik heb al een stapel luiers ingepakt met lintjes, en koop nog wat grappige rompertjes en zorg voor ballonnen en hapjes.

Iemand nog leuke suggesties?
Kijk is op Pinterest naar ideeen.

Je kunt spelletjes doen, rompertjes schilderen, een kadomand maken met kleine pakjes van iedereen ect.
Je hebt bij van die versierwinkels veel babyshower entourage.
where ever you go, go with your heart
Een quiz met presentje voor de winnaar.

Baby foto's van de gevers op de kadootjes en dan mag ze pas uitpakken als ze raad wie de baby is.

Wie ben ik met briefjes op je voorhoofd van beroemde moeders (denk Máxima, Victoria Beckham, etc.)

Ik vermeed dingetjes waarbij de zwangere iets stoms moest doen of voor gek stond.
Gaat ze het leuk vinden ?
Castor1975 schreef:
22-12-2018 06:14
Dit!
Probeer dit eerst te achterhalen. Ik vond het zelf verschrikkelijk toen ik zwanger was.
Doe het niet bij haar thuis. Laat haar niet met de troep zitten en het feit dat ze alles moet poetsen (nesteldrang) nadat de kudde is geweest.
Spelletjes:
-Namen baby raden.
-Buikomtrek raden.
-Smaakjes babypotjes (voedsel) raden met blinddoek om.
-babyoppas op tijd (stopwatch) luier omdoen, aankleden etc.

Iedereen die komt vragen iets mee te nemen om te eten.
Denk aan paar (on)belegde broodjes en broodbeleg, chocolade soezen en lange vingers gedoopt in blauwe en roze muisjes, koekjes en cake gedoopt in roze en blauwe muisjes, etc.

Zo scheelt het jou ook kosten en kan iedereen wat lekkers kiezen naar zijn/haar smaak. Soort van high-tea idee.

Hou het aantal gasten klein. Kan overdonderend zijn voor de zwangere als het te druk is of de shower te lang duurt.

Versieren in roze en blauw (slingers, ballonnen, etc).

Bij Action verkopen ze vanalles.
anoniem_63b6a03408332 wijzigde dit bericht op 22-12-2018 06:39
6.92% gewijzigd
Het leukste aan een babyshower is een zwangere die het naar haar zin heeft.

Ik had een feestje met veel poespas bij mij thuis vreselijk gevonden. Dat wist mijn zus en lokte me met een excuus naar een tentje in de buurt waar een klein, maar goed gezelschap zich had verzameld om lekker te lunchen. Daarnaast waren er wat kadootjes en had ze 'raad het geslacht / naam / geboortedatum etc.' kaarten gemaakt. Ik was evengoed erg verrast en heb een heel gezellige middag gehad.
Als je in de buurt van Rotterdam woont, heb ik een heel leuk idee!
Alles komt goed
Wat lief van je!
Ik zou idd eerst even bij haar vriend of haarzelf polsen of ze het leuk vind.
En ga ook na wat ze leuk vind.

De 1 vind al die spelletjes fantastisch, de ander kletst het liefst gezellig bij met al haar vriendinnen.

Ikzelf heb heel veel klachten als gevolg van de zwangerschap, kan bijv. niet langer dan 5 minuten zitten en wissel liggen met kleine stukjes wandelen af.
Ik kon bijvoorbeeld niet naar een lunchroom of een half u ergens heen rijden.
Mijn beste vriendin heeft met mij gecheckt of ik uberhaupt zin had in een babyshower en mij van te voren over de datum geïnformeerd. En bewust met 6 maanden gepland omdat we geen idee hadden hoe het verder zou verlopen.
Iedereen had wat lekkers mee en een klein cadeautje dat ik kreeg als ik een babyvraag goed beantwoorde.

Ze hebben de spullen opgeruimd, afwasmachine ingeruimd en na 2,5 u ging iedereen weer naar huis.

Ik vond het fijn dat er zo aan me gedacht was en heb echt genoten van een gezellige middag.

Kortom belangrijkste is dat het bij de situatie past. Ik ben ook wel eens bij een kennis geweest waar we met 20 man onverwacht op de stoep stonden, deed de deur makeuploos en in huiskloffie open.
Ze is zich kapot geschrokken, barstte in tranen uit en heeft zich eerst een half uur boven verstopt en kwam daarna witjes maar opgetut naar beneden.

Een andere babyshower was van minuut tot minuut gepland, zelfs het theedrinken was een agenda punt. Iedereen was afgepeigerd na afloop.
If kisses were snowflakes, I'd send you a blizzard
Mijn moeder en mijn beste vriendin hadden een babyshower voor mij georganiseerd bij mij thuis. Ik vond het zelf heel Leuk en was verrast!

Alles was versierd in het roze, denk aan ballonnen, muisjes, slingers. Tafel stond vol met roze lekkers. Kijk voor inspiratie op Pinterest.

We deden deze spelletjes:
- raad de babynaam: iedereen heeft de naam op een blaadje geschreven en deze op 1 groot vel geplakt.
- ik moest de babyhapjes geblinddoekt proeven en raden
- iedereen had een babyfoto van zichzelf mee genomen en ik moest raden van wie de babyfoto waren. Als ik het goed had kreeg ik een cadeautje
-geblinddoekt een pop luier om doen. Dit doe je in 2 tallen en je moet zo snel mogelijk een luier om doen.

Ik vond het erg geslaagd.
Mijn vriendin kreeg een babyshower. Bij haar thuis met spelletjes ( ook omdat ze snel moe is) Zij vond het gelukkig helemaal leuk. Daar gaat het om.

Ik.zou eerst inderdaad polsen of ze het wat vindt. Zelf had ik nog nooit een babyshower meegemaakt. Vond het erg stroef het moest volgens planning ect. Ik zou zelf liever bij een lunchroom eten en dan zonder spelletjes.
Diadora schreef:
22-12-2018 08:47
Mijn moeder en mijn beste vriendin hadden een babyshower voor mij georganiseerd bij mij thuis. Ik vond het zelf heel Leuk en was verrast!

Alles was versierd in het roze, denk aan ballonnen, muisjes, slingers. Tafel stond vol met roze lekkers. Kijk voor inspiratie op Pinterest.

We deden deze spelletjes:
- raad de babynaam: iedereen heeft de naam op een blaadje geschreven en deze op 1 groot vel geplakt.
- ik moest de babyhapjes geblinddoekt proeven en raden
- iedereen had een babyfoto van zichzelf mee genomen en ik moest raden van wie de babyfoto waren. Als ik het goed had kreeg ik een cadeautje
-geblinddoekt een pop luier om doen. Dit doe je in 2 tallen en je moet zo snel mogelijk een luier om doen.

Ik vond het erg geslaagd.
Dit zou voor mij de hel op aarde zijn.
Vooraf checken dus.
.
Mijn babyshower was een verrassing voor mij. Bij een vriendin (man bracht me met een smoes heen) en daar zaten mijn moeder, 3 (schoon)zussen en 2 vriendinnen.
Iedereen had hapjes gemaakt: zoet en hartig, fruit etc.

We hebben heerlijk zitten smullen en kletsen. Hoefde gelukkig geen spelletjes te doen. Wel had iedereen een babyfoto mee van zichzelf. En raadde ik het goed dan gaf diegene het cadeau wat ze bij zich had.

Geen overdreven gedoe. Lekker thee drinken en eten met lieve mensen.

Je kunt ook met zn allen een groot cadeau kopen, iets waar je vriendin echt wat aan heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven