Babyslaapgids, wie heeft er ervaring mee?

15-10-2008 22:12 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik zag net onderaan deze pagina een Google advertentie van de Babyslaapgids. Ze adverteren met de tekst; leer uw baby in 3 nachten doorslapen. Heeft iemand hier ervaring mee? De website is zo summier en je moet 17,95 betalen voor het downloaden van de gids zonder nou duidelijk is hoe de methode precies werkt.

Mijn dochter van 9 maanden wordt 's nachts meerdere keren wakker en valt dan slecht weer in slaap. We lopen allemaal op ons tandvlees en ons dagelijks leven wordt er inmiddels erg door beïnvloed. Als ik dan zo'n advertentie lees word ik toch nieuwsgierig, maar vraag mij dan ook wel weer af of het gewoon een slimme verkooptruc is. Als je googled vind je overal advertenties van de website terug, maar weinig ervaringen. Dus wie kan mij vertellen hoe deze methode in zijn werk gaat en of het werkt?

groetjes Huppel
is het niet iets dat lijkt op de boeken van Rita Blom? Rust regelmaat enzo??
een (niet geleerde!) moeder die zelf een 'uniek' 10 stappen plan bedacht heeft die een baby binnen 3 nachten doet doorslapen....

if it sounds too good to be true, it probably is!
Zie ook dit topic op Babybrabbel. Ik lees: veel overeenkomsten met Ria Blom, is dat niet de "controlled crying methode", mijn baby was jonger dan 3 maanden, dus ik mocht er nog niet mee aan de slag en van een ander forum de quote: "Gisteren (De 1ste dag dus) heeft ze 2 uur aan 1 stuk door gehuild, maaar viel toen uiteindelijk zelf in slaap en is snachts slechts 1 keer wakker geworden, maar gelukkig zelf meteen weer in slaap gevallen. Hier dus wel een positieve reactie op de babyslaapgids."

Maar waar me nog wel het meest de haren te berge van rijzen is deze uitspraak op de site van babyslaapgids zelf:

quote:We maakten ons ernstig zorgen en we lieten Rosa uitgebreid onderzoeken.

De artsen konden echter geen enkele medische oorzaak voor het slaapprobleem vinden, Rosa was een gezonde baby.JA, DOOS, GEZONDE BABY'S HOREN 'S NACHTS WAKKER TE WORDEN!!!!

Tssssk. Iedereen die zich een béétje verdiept heeft in baby's en slaapritmes, weet dat een baby zonder dag- en nachtritme geboren wordt. Pas na verloop van maanden ontwikkelen ze iets wat lijkt op een dag- nachtritme zoals wij dat kennen. Sommige geluksvogels hebben een kind dat dit sneller ontwikkeld, sommige pechvogels hebben een kind dat hier langer over doet. Net als met lopen zeg maar: dat kun je stimuleren tot je een ons weegt, als je kind er nog niet rijp voor is, dan verzet 'ie geen stap.

Met slaapritmes heb je er weliswaar iets meer invloed op, maar ook dan: het is normaal dat baby's 's nachts wakker worden. Laten we alsjeblieft geen problemen zoeken dus, waar ze niet zijn.
En Huppel, het hoort ook een beetje bij de leeftijd. Ze dromen meer, moeten meer impulsen van overdag verwerken, kunnen misschien zelf gaan zitten, maar niet meer terug om te liggen...

Ik hoop met je mee dat het vanzelf weer overgaat overigens, want hier in bed ligt ook zo'n spook...
Hoi Q,

Ik heb er geen problemen mee dat mijn dochter 's nachts even wakker wordt. Ik leg haar even aan en vaak slaapt ze dan binnen een paar minuten weer verder. Maar het wordt steeds vaker dat ze uren wakker is, wil spelen en de boel bij elkaar krijst als ze weer in bed wordt gelegd met als gevolg dat de rest van het gezin ook wakker is. Ik heb het gevoel daarmee in een vicieuze circel te zitten die we maar niet kunnen doorbreken. Ik heb het boek van Ria Blom uitgeleend maar zal het eens terug vragen om haar methode nog eens door te nemen.

Dochter heeft van 8 weken tot 4 maanden oud echt hele lange nachten gemaakt maar begon toen om meer voeding te vragen. Ik heb haar aangelegd omdat ik pas met 6 maanden wilde beginnen met bijvoeding, maar helaas zijn de intieme nachtelijke drinksessies uitgegroeid tot familiebijeenkomsten:(
Oh, uren wakker blijven 's nachts is niet leuk.

Ken je het boek 'Kinderen met slaapproblemen' al? Misschien heb je daar wat aan.

http://www.uitgeverijboom...blemen_9789060099742.html
Mmmm wel herkenbaar hoor, mijn zoon is ruim 9 maanden en is nooit en een top slaper geweest maar heeft voorheen wel beter geslapen dan hij nu doet. OOk in de nacht steeds wakker worden en soms echt hard huilen.

Ik heb ook wel over dat boekje gelezen maar ja weet je, het is volgens mij gewoon een fase. Hoe lastig het ook is, uiteindelijk gaan ze wel weer beter slapen.

Ik weet het, je hebt er niks aan maar ik moet zeggen dat onze zoon de eerste 3 maanden van zn leven alleen maar gehuild heeft en nauwelijks geslapen en toen kreeg ik zoveel adviezen van zoveel verschillende kanten en niks hielp dus uiteindelijk hebben we maar gedaan wat ons gevoel ons ingaf en ook dat is overgegaan.

Vandaar dat ik een beetje klaar ben met alle adviezen, al kan een goed inzicht in het slapen van je baby natuurlijk nooit kwaad.

Ik denk dat ze nu gewoon veel dromen, veel leren en veel indrukken en dat moet allemaal verwerkt worden.

sterkte ermee

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven