badje op de commode?
maandag 20 december 2010 om 12:03
Beste ervaringsdeskundigen,
Ik zit hier als mama-to-be (1e op komst, 13 weken onderweg) een beetje mijn hoofd over te breken (eigenlijk best andijvie, maar goed, je hebt een week vakantie en je krijgt last van vroege nesteldrang) en hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen.
Rare Man en ik zijn allebei niet te kleinste: rond de 1m90. Een hoge commode voor toekomstig Raar Kind zal dus geen overbodige luxe zijn. Die zijn vast wel te vinden als ik goed zoek. Ik begreep alleen van een vriendin (met lange man) dat een badje op een badstandaard altijd een beetje behelpen blijft omdat die niet hoog genoeg kunnen. Haar idee: zet het badje OOK op de commode. Mijn idee vervolgens: mooi, dan koop ik een hele lange commode en geen kledingkast omdat ik toch voldoende bergruimte heb. Mijn probleem vervolgens: ik vind geen lange commode... en dressoirs die ik vervolgens zoek op marktplaats om evt op te knappen zijn OF niet diep genoeg (60 cm leek me handig), OF te laag.
Maar nu lees ik op mijn eigen -uitgerekend in juni 2011 topic- dus dat dat helemaal niet kan, een badje op een commode, veel te hoog.
Wat zijn jullie ervaringen?
1. bestaan er badstandaards voor lange mensen? (nog los van dat ik die dingen niet zo mooi vind)
2. kan een bad op een commode? en is 95-100 cm hoogte dan wel handig?
3. waar vind ik een lange, diepe, hoge commode? (ik heb de hemnes kast bij ikea gezien, maar is die met zijn 51 centimeter diepte wel geschikt?)
4. is een andere oplossing voor het badje ook denkbaar of ben ik naief als ik denk dat een badje in de badkamer vullen en er dan met alle spulletjes omheen op de grond bij gaan zitten ook best kan?
Ik zit hier als mama-to-be (1e op komst, 13 weken onderweg) een beetje mijn hoofd over te breken (eigenlijk best andijvie, maar goed, je hebt een week vakantie en je krijgt last van vroege nesteldrang) en hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen.
Rare Man en ik zijn allebei niet te kleinste: rond de 1m90. Een hoge commode voor toekomstig Raar Kind zal dus geen overbodige luxe zijn. Die zijn vast wel te vinden als ik goed zoek. Ik begreep alleen van een vriendin (met lange man) dat een badje op een badstandaard altijd een beetje behelpen blijft omdat die niet hoog genoeg kunnen. Haar idee: zet het badje OOK op de commode. Mijn idee vervolgens: mooi, dan koop ik een hele lange commode en geen kledingkast omdat ik toch voldoende bergruimte heb. Mijn probleem vervolgens: ik vind geen lange commode... en dressoirs die ik vervolgens zoek op marktplaats om evt op te knappen zijn OF niet diep genoeg (60 cm leek me handig), OF te laag.
Maar nu lees ik op mijn eigen -uitgerekend in juni 2011 topic- dus dat dat helemaal niet kan, een badje op een commode, veel te hoog.
Wat zijn jullie ervaringen?
1. bestaan er badstandaards voor lange mensen? (nog los van dat ik die dingen niet zo mooi vind)
2. kan een bad op een commode? en is 95-100 cm hoogte dan wel handig?
3. waar vind ik een lange, diepe, hoge commode? (ik heb de hemnes kast bij ikea gezien, maar is die met zijn 51 centimeter diepte wel geschikt?)
4. is een andere oplossing voor het badje ook denkbaar of ben ik naief als ik denk dat een badje in de badkamer vullen en er dan met alle spulletjes omheen op de grond bij gaan zitten ook best kan?
maandag 20 december 2010 om 12:54
maandag 20 december 2010 om 12:58
Ik zou zeggen: roei met de riemen die je hebt. Dat lijkt me het handigst Als je een bad hebt, zou ik het badje gewoon in het bad zetten en je kind op je knieen badderen. Of de een gaat onder de douche staan, en de andere geeft en pakt het kind aan - zo deden wij het ook en wij hebben gewoon een vrijstaande douche. Met zijn tweeen is het net wat makkelijker
Mijn commode is 95 cm hoog en 55 cm diep: prima te doen. Ik heb de Hemnes bij meerdere vriendinnen gezien en ook die lijkt me prima te doen.
Grappig dat je al zo bezig bent met alles, maar kleine tip: je kind is maar heel erg kort echt baby. Kinderen zijn al snel zo groot dat al die baby-faciliteiten niet meer zo nodig zijn. Ik zou dus niet teveel verbouwen. Bad of douche, allebei prima. Standaard? Misschien handig, maar ik zou er niet teveel geld aan uitgeven. Commode: ik ben blij dat ik een hoge heb en dat hij laadjes heeft. Voor de rest zou ik het met iedere andere ook prima hebben gered
Mijn commode is 95 cm hoog en 55 cm diep: prima te doen. Ik heb de Hemnes bij meerdere vriendinnen gezien en ook die lijkt me prima te doen.
Grappig dat je al zo bezig bent met alles, maar kleine tip: je kind is maar heel erg kort echt baby. Kinderen zijn al snel zo groot dat al die baby-faciliteiten niet meer zo nodig zijn. Ik zou dus niet teveel verbouwen. Bad of douche, allebei prima. Standaard? Misschien handig, maar ik zou er niet teveel geld aan uitgeven. Commode: ik ben blij dat ik een hoge heb en dat hij laadjes heeft. Voor de rest zou ik het met iedere andere ook prima hebben gered
anoniem_88668 wijzigde dit bericht op 20-12-2010 20:42
Reden: koei van een spelfout
Reden: koei van een spelfout
% gewijzigd
maandag 20 december 2010 om 12:59
Nee joh, niet gaan verbouwen puur en alleen voor je kind! Gewoon zo doen. Partner of jij gaat onder de douche. Of dat nou douchen in bad is of in een douchebak, maakt niks uit. Ander kleedt baby ondertussen uit en brengt hem/haar naar degene onder de douche. Die legt ondertussen even kleertjes klaar en hydrofiel luiers om af te drogen. Met een omslagdoek haal je baby weer op bij degene die onder de douche staat. Afdrogen, insmeren, aankleden, klaar!
Als je kind iets groter wordt is samen badderen ook een leuke optie.
Als je kind iets groter wordt is samen badderen ook een leuke optie.
maandag 20 december 2010 om 12:59
Waarom is een badje op de commode een nono? Wij hebben een lange commode genomen altijd in bad gedaan op de commode en daarna gelijk ernaast op het aankleedkussen. Onze badkamer is naast de kinderkamer en we gebruikten de luieremmer om het badje te vullen. Ging altijd prima!
Naast het badje gaan zitten lijkt me niet zo'n prettige oplossing, zeker niet met jullie lengte.
Wij hebben een bad en een douche maar koter wil niet onder de douche dus altijd in het grote bad, sinds ze zelf kan zitten.
Succes met je dillema's!
Naast het badje gaan zitten lijkt me niet zo'n prettige oplossing, zeker niet met jullie lengte.
Wij hebben een bad en een douche maar koter wil niet onder de douche dus altijd in het grote bad, sinds ze zelf kan zitten.
Succes met je dillema's!
maandag 20 december 2010 om 13:09
Overigens heb je ook badstandaards die je op het bad kunt klemmen. Dan hoef je niet met emmers te slepen en kun je na het badderen gewoon de stop eruit trekken (nieuwe badjes met stop zijn trouwens maar 6 euro bij Ikea, dus badjes recyclen zonder stop hoef je in ieder geval niet vanuit financieel oogpunt te doen ). Ik heb er destijds naar gekeken, maar ik, kniepert, vond ze te duur. Achteraf ook niet gemist, gelukkig. Ze was opeens groot (nouja bijna 14 maanden nu)
maandag 20 december 2010 om 13:44
Wat trouwens ook heerlijk is voor een kleine baby is een Easybath, een matrasje waar je kleintje op kan dobberen terwijl het in (het grote) bad ligt (al dan niet met jou samen). Je kindje ligt heerlijk ontspannen en jij hebt een hand vrij om je kleintje lekker te wassen. Die kosten nieuw geloof ik 15 euro en worden via MP ook te koop aangeboden.
maandag 20 december 2010 om 14:24
maandag 20 december 2010 om 20:26
Ehm... In tegenstelling tot de meeste berichten hier: wij hebben wel het badje (tummytub) op de commode staan! Bevalt prima!
Nou moet ik wel zeggen dat onze commode geen 'echte' commode is, maar een op maat gemaakte lange tafel, met opbergruimte onder het tafelblad. Ook een idee misschien? Plek zat in ieder geval voor het badje, met daarnaast het aankleedkussen!
Nou moet ik wel zeggen dat onze commode geen 'echte' commode is, maar een op maat gemaakte lange tafel, met opbergruimte onder het tafelblad. Ook een idee misschien? Plek zat in ieder geval voor het badje, met daarnaast het aankleedkussen!
maandag 20 december 2010 om 20:39
De Malm ladekasten zijn iig diep genoeg voor het hema-aankleedkussen. Ik heb 2 ladekasten op onze slaapkamer staan, de kraamzorg (bijzonder lang) zette het badje naast het aankleedkussen.
Badje wordt hier sindsdien ook niet meer gebruikt, baby gaat met vader of mij mee in bad. Veel leuker en geen gesjor met badje/emmer. Ik had trouwens belachelijk veel geld uitgegeven aan zo'n badje met ingebouwde zeeppompjes en thermometer. De standaard was ook ongelooflijk duur. Mijn tip: koop een 2e hands badje met standaard via MP ofzo, of kijk of je er een kunt lenen. Mocht het badje bevallen kun je alsnog een wat luxer exemplaar aanschaffen.
Badje wordt hier sindsdien ook niet meer gebruikt, baby gaat met vader of mij mee in bad. Veel leuker en geen gesjor met badje/emmer. Ik had trouwens belachelijk veel geld uitgegeven aan zo'n badje met ingebouwde zeeppompjes en thermometer. De standaard was ook ongelooflijk duur. Mijn tip: koop een 2e hands badje met standaard via MP ofzo, of kijk of je er een kunt lenen. Mocht het badje bevallen kun je alsnog een wat luxer exemplaar aanschaffen.
maandag 20 december 2010 om 20:45
Heb niet alles gelezen, maar ik ben 1,85, vond de standaard van de hema ook véél te laag en heb het badje op de commode gezet. Mijn man (die net zo lang is) vond dat trouwens weer niet prettig, die zette hem gewoon op de standaard. Wij hebben deze commode:
(Linea van Vroomshoop). Die is ruim 60 cm diep (dus je baby kan er in de lengte op liggen) en 130 cm breed, dus er kan dan nog makkelijk een badje naast. Ik weet niet precies hoe hoog hij is, maar voor mij hoog genoeg, en je kunt er zelfs nog extra hoge pootjes bij kopen geloof ik. Het is wel een dure kamer, maar goed zoeken op marktplaats loont En het is goede kwaliteit, dus je kunt hem echt prima tweedehands kopen.
(Linea van Vroomshoop). Die is ruim 60 cm diep (dus je baby kan er in de lengte op liggen) en 130 cm breed, dus er kan dan nog makkelijk een badje naast. Ik weet niet precies hoe hoog hij is, maar voor mij hoog genoeg, en je kunt er zelfs nog extra hoge pootjes bij kopen geloof ik. Het is wel een dure kamer, maar goed zoeken op marktplaats loont En het is goede kwaliteit, dus je kunt hem echt prima tweedehands kopen.
-
maandag 20 december 2010 om 20:53
donderdag 23 december 2010 om 23:58
Wij badderen de kleine (6 maand) vaak in de tummy tub die op de wasmachine staat. Droger staat er naast en daar leggen wij het aankleedkussen op.
Badje vond ik niets, hij is zich de hele tijd aan het afzetten met zijn voetjes, waarna hij weer zijn hoofdje stoot.
Wij vinden de tummytub erg fijn (nu nog steeds).
Of dat ding voor in bad waar die op kan liggen, tot 8 kg.
En we nemen hem regelmatig mee onder de douche, vind íe ook heerlijk.
Badje vond ik niets, hij is zich de hele tijd aan het afzetten met zijn voetjes, waarna hij weer zijn hoofdje stoot.
Wij vinden de tummytub erg fijn (nu nog steeds).
Of dat ding voor in bad waar die op kan liggen, tot 8 kg.
En we nemen hem regelmatig mee onder de douche, vind íe ook heerlijk.
vrijdag 24 december 2010 om 09:51
Wij badderden hier ook veel in de keuken (lekker warm). Als badderen klaar was, stop boven de gootsteen en weg was het water!
Voor het aankleedkussen: Die legden wij op de keramische kookplaat. Aanrecht is op een prettige werkhoogte en de keramische kookplaat zo diep, dat zoon er van 'voor naar achter' (i.p.v. links-rechts) op kan liggen (nu met 14 maanden doen we het verschonen nog zo-werkt prima- alleen een beetje zonde van de commode die we dus nooit gebruiken).
Succes!
Voor het aankleedkussen: Die legden wij op de keramische kookplaat. Aanrecht is op een prettige werkhoogte en de keramische kookplaat zo diep, dat zoon er van 'voor naar achter' (i.p.v. links-rechts) op kan liggen (nu met 14 maanden doen we het verschonen nog zo-werkt prima- alleen een beetje zonde van de commode die we dus nooit gebruiken).
Succes!
vrijdag 24 december 2010 om 10:53
Ik heb niet alle reacties gelezen dus wellicht mosterd, maar ik zou dan nog even wachten met een standaard (en badje) kopen. Zoonlief hier is welgeteld één keer in bad geweest, en krijste de hele buurt bij elkaar. Douchen vindt ie wel leuk, dus hij gaat voortaan lekker mee onder de douche.
Misschien dat je een badje (en standaard) eerst kunt lenen?
Wij hebben zelf een hele lage commode (is nog van opa en oma geweest) maar hebben deze opgehoogd door er wat blokken hout onder te leggen. Zo kun je hem precies op hoogte maken.
Misschien dat je een badje (en standaard) eerst kunt lenen?
Wij hebben zelf een hele lage commode (is nog van opa en oma geweest) maar hebben deze opgehoogd door er wat blokken hout onder te leggen. Zo kun je hem precies op hoogte maken.
maandag 27 december 2010 om 13:11
Samen douchen of het badje op de grond in de douche. Handoek(en) op de grond voor je knieen en zo je kindje was. Aankleedkussen op de wasmachine, bed of grond om af te drogen en aan te kleden. Wij hebben onze slaapkamer aan de badkamer zitten, dus wij lopen makkelijk en snel naar ons bed toe. Klinkt armoedig, maar werkt ideaal. Badje op de commode zou ook goed kunnen! Wel idd opletten dat hij breedt genoeg is en niet te hoog om je kindje eruit te tillen. Op MP staan wel eens commodes die je in hoogte kan verstellen(van kdv) maar dit moet je dan maar weer net mooi vinden.