Bakfiets op steile helling?

16-04-2012 21:16 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zou graag een bakfiets (3 wielen) willen kopen om mijn kleinkinderen in te vervoeren, maar twijfel omdat vlak bij mijn huis een lange en steile helling is waar ik altijd over heen moet. Als ik hem met een gewone fiets op moet (met veel bagage) gebruik ik altijd mijn laagste versnelling (van de 8).

Iemand ervaringen met het fietsen met een bakfiets over een lange, steile helling?
Ik moet zeggen dat al die enthousiaste verhalen over tweewielbakfietsen me nu meer naar een tweewieler doen neigen. Ga toch maar 's naar een fietszaak om te proeffietsen!

Iedereen bedankt voor de info, ik heb alle tips opgeschreven!
quote:Reiger100 schreef op 16 april 2012 @ 21:16:

Ik zou graag een bakfiets (3 wielen) willen kopen om mijn kleinkinderen in te vervoeren, maar twijfel omdat vlak bij mijn huis een lange en steile helling is waar ik altijd over heen moet. Als ik hem met een gewone fiets op moet (met veel bagage) gebruik ik altijd mijn laagste versnelling (van de 8).

Iemand ervaringen met het fietsen met een bakfiets over een lange, steile helling?

Geen driewieler nemen!

Met een tweewieler kun je alle steile hellingen nemen (ik fiets zomers met de tweewieler door de duinen, compleet met 3 of 4 kids en strandbagage). Maar met een driewieler ga je dat echt niet redden. Ik heb al een keer een omgekiepte driewielbakfiets in de duinen gezien, nog een geluk dat er toen geen kinderen in zaten..

Sowieso, een tweewieler trapt lichter dus je bent sneller, je hoeft niet schuin tegen te hangen in de bochten zoals bij een driewieler (doodeng).

Een driewieler is alleen handig voor kdv's, die zoveel mogelijk kinderen kwijt moeten en alleen kleine stukjes rijden (en dan bedoel ik zo'n grote voor 8 kindjes, met een huif).

Ik zou iedereen afraden een driewieler te kopen.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
zo zie je maar dat het per persoon verschilt. Ik heb met de driewieler echt nog nooit gehad dat ik kiepte of bijna kiepte en ik scheur er toch elke dag flinke stukken op heen en weer (waaronder elke dag de nodige steile stukken). Kortom TO lekker gaan proeffietsen en kijken welke jij het fijnste vindt.
quote:gizz schreef op 17 april 2012 @ 13:49:

zo zie je maar dat het per persoon verschilt. Ik heb met de driewieler echt nog nooit gehad dat ik kiepte of bijna kiepte en ik scheur er toch elke dag flinke stukken op heen en weer (waaronder elke dag de nodige steile stukken). Kortom TO lekker gaan proeffietsen en kijken welke jij het fijnste vindt.

Je hebt steil en steil natuurlijk.

De noord-hollandse duinen zijn, op de heuvels in Limburg na, toch wel de steilste van het land. Daar heeft een driewieler echt een klus aan.

Mijn zus vond de driewieler ook altijd prima. Aangeschaft toen ze zwanger was van de eerste.

Tot ze twee kinderen had en mijn tweewieler uitprobeerde.

Ze heeft haar driewieler ingeruild voor een tweewieler.
Gazelle Cabby fietst net zo makkelijk als een gewone fiets en heeft ook 8 of 9 versnellingen. Ik heb nog nooit hoeven afstappen, ook niet met 3 kinderen (van 10, 4 en 2) en wat boodschappen erin. Die zou ik dus nemen. Ik heb hem nu sinds een paar maanden en we zijn supertevreden. Daarvoor hadden we een 3-wieler van Babboe - een nachtmerrie!
quote:katjabb schreef op 17 april 2012 @ 15:25:

Gazelle Cabby fietst net zo makkelijk als een gewone fiets en heeft ook 8 of 9 versnellingen. Ik heb nog nooit hoeven afstappen, ook niet met 3 kinderen (van 10, 4 en 2) en wat boodschappen erin. Die zou ik dus nemen. Ik heb hem nu sinds een paar maanden en we zijn supertevreden. Daarvoor hadden we een 3-wieler van Babboe - een nachtmerrie!Die heb ik dus ook
Als je googlet op sosofie en cabby, kom je allerlei topics tegen waarin ik uitgebreid mijn ervaringen met de babboe en de cabby beschrijf. Ik ben nog elke dag blij met mn cabby!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven