Bakfiets vs fietskar

30-09-2010 14:42 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben sinds 2 maanden moeder van 3 kids (4jaar, 2,5 en 2 maanden dus) De school van mijn oudste is zo'n 10 minuten fietsen/5 minuten rijden met de auto. Op het moment moet ik wel met de auto (bekkenklachten en jongste kan natuurlijk niet op de fiets) maar daar zou ik toch graag verandering in aanbrengen.

Nou is mijn eerste gedachte dan maar een bakfiets (vind het verschrikkelijk om met zo'n hype mee te gaan, maar ergens lijkt het me ook wel practisch) een fietskar is natuurlijk een stuk goedkoper, maar ik vind het geen fijn idee dat het achter me zit en ik mijn kids dus niet kan zien.

Wat zijn jullie ervaringen en wat is een goeie bakfiets voor een redelijke prijs.

Ik wil er namelijk geen enorme bedragen aan uitgeven (zie regelmatig fietsen voor 1750 euro e.d.), maar het moet wel een fiets zijn waar ik een leuk tochtje op kan maken. (dus niet na 10 minuten fietsen met de tong op de grond liggen en zere armen van het sturen). Welke merken/types zijn aan te raden? (en welke vooral niet?)
quote:Teddy82 schreef op 01 oktober 2010 @ 09:41:

[...]

ik dacht laat ik eens kijken op google. klinkt wel goed. Ziet er gaaf uit en ik zag de prijs en dacht: zo das goedkoop 449,- Toen bleek er nog een 1 voor te staan...

je moet er wat voor overhebben. Maar tis wel een mooi ding zeg.Zelf had ik het hele bedrag er ook niet voor neergeteld hoor, maar van mijn ouders en schoonouders hebben we bij het tweede kind een mooi geldbedrag gekregen (aangezien we al een kamertje, wagen, eetstoel e.d. hadden). Bovendien loont het om te shoppen. Ik heb uiteindelijk een showmodel gekocht, piekfijn in orde, voor 1000 euro.
quote:Star schreef op 30 september 2010 @ 14:51:

Babboe, 749,-.

Fietskar vind ik zelf ook doodeng.

Star jijhebt de babboe big? Kun je daar echt lekker op fietsen? Of is dat echt alleen voor kleine stukjes.

Heb vandaag een test van het tv programma 'KASSA!' gezien en dat klonk mij allemaal nog niet zo positief in mijn oren. Ze hadden een paar mooie (en enorm dure) fietsen staan en die waren goed. De tweewielers hadden toch de voorkeur boven de driewieler. Pffff lastig hoor... Vidn het nogal een klap geld om uit te geven en wil graag een goeie keuze maken. Zou het liefste gewoon een tijdje een tweewieler huren en een tijdje een driewieler puur om te kijken wat het verschil is, maar kon hier niet zo snel een fietsenmaker vinden die ze verhuurt (kon al met moeite een vinden die ze verkoopt...)
Nagy, ik heb twee maanden een babboe te leen gehad en het fietst echt voor geen meter. Echt niet.

Mijn gazelle cabby gaat als een speer.
Ik heb een fietskar (Burley) en die bevalt goed. Weegt weinig en loopt licht. Er kunnen 2 kinderen in en flink wat boodschappen. Maar bergop is wel zwaar, zeker met een volle bak, ik vraag me af of die Gazelle bakfiets dan lichter zou fietsen. Bovendien is kind nr.3 er bijna en die kan er niet meer bij. Dan wordt het dus een zitje achter en 2 in de kar. Maar weet iemand of een kind nog makkelijk naast zo'n babyschaal kan zitten?

Ik twijfel over overstappen naar een bakfiets, maar heb net een paar maanden geleden een elektrische fiets gekocht om met kinderen, boodschappen en dikke buik de berg op te kunnen fietsen. Is wel een beetje zonde.. Een elektrische bakfiets trekt me ook wel (slechts 1700 euro..) Maar toch nog voordeliger in gebruik dan een 2e auto (en gezonder, en meer frisse lucht). Hoewel, met de winter voor de deur..

Na laatst 4x op 1 dag natgeregend te zijn werd de auto toch wel weer een goed alternatief!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven