Bakfiets

21-11-2012 10:52 82 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

Vorige week is mijn fiets gestolen. Mijn zoontje kon nog een paar maanden voor maar helaas moet hij dus nu naar achter wat ik erg jammer vind.

Ik heb een hondje dat meestal naast de fiets rent wat niet echt veilig is en zwaar beladen is het ook niet ideaal.

Ikzelf vind bakfietsen afschuwelijk om te zien maar denk er nu steeds meer over gezien mijn zoontje ook ouder wordt en ik graag met hem fiets ipv met de auto wegga.

Ik heb het dan wel op zijn hoogst over een uur fietsen.

Wat ik nu graag weten wil ...ik heb heel veel gegoogeld en gelezen maar er is 1 vraag die ik van zoveel mogelijk mensen beantwoord wil hebben en dat is... hoe zwaar is het om stil te staan bij bv stoplicht met een tweewieler bakfiets met belading.

Ik kijk nu naar de driewieler bakfiets babboe big maar kom er niet uit.

Hopelijk is hier een duidelijk antwoord op.

Ik zelf ben 1.78 en 65 kilo misschien dat dat meespeelt.
Bij de fietsenwinkel kun je vaak een proefrit maken op een twee-wieler.

Wij hebben een babboe; omdat deze aanzienlijk goedkoper is dan twee-wieler maar verre van ideaal bij het fietsen van lange stukken (traag&log).
Niet zwaar en ik ben een stuk kleiner dan jij bent. Wel heb ik altijd mijn handrem dichtgeknepen om te voorkomen dat de fiets naar voren rolt bij bijvoorbeeld zo'n aflopend stuk.

Wat je moet doen is proeffietsen! Zonder belading/kinderen, en met.
een tweewieler heb ik nooit geprobeerd maar ik zou het echt niet doen lijkt me veel te gevaarlijk

ikzelf heb geen babboe maar gewoon een roze bakfiets van het internet

iedereen rijd al in een babboe dus dat vind ik niet meer leuk

maargoed dat is mijn mening

een driewieler lijkt mij het meest veilig

probeer het anders eens ,

heb je een fietsenzaak in de buurt?

bij ons namelijk wel en daar kun je dus kijken hoe het rijd ,

heel handig
Als je stil staat is een bakfiets niet zwaar natuurlijk
river een tweewieler wel he die moet je vast houden anders kiepert ie om
Ik heb een driewieler babboe met trapondersteuning (electromotor). Ideaal, want hij trapt niet zwaar en ik val niet om bij het stoplicht. Je moet wel eerst wennen aan hoe je stuurt in de bocht met een driewieler, maar ik gebruik lokaal de auto helemaal niet meer. Kinderen vinden het ook prachtig en ze zitten lekker droog onder het huifje.

En een babboe is een stuk goedkoper dan de andere merken ook nog! Voor het zelfde geld dat deze gekost heeft had ik van een ander merk een fiets zonder motor gehad.
Een tweewieler is een gewone fiets hoor, alleen zit er een bak tussen je stuur en je wiel. Ze zijn enorm uitgebalanceerd en het zwaartepunt ligt in het midden. Ze zijn enorm makkelijk wendbaar en je fietst erop als een gewone fiets.

Zelfs als ik geen kinderen bij me heb, neem ik de bakfiets. Een fijnere fiets heb ik nog nooit gehad.
Lekker een tweewieler kopen, erg fijn voor afstanden.

Ik heb er 40 kilo kind in zitten en hoef echt geen moeite te doen bij het stoplicht.

Inmiddels ook een zitje achterop, kan ik de bak volladen met boodschappen. Ik vind het een uitkomst!
Bedankt voor jullie hulp.

Begrijp ik River :-)

Bij mij is geld natuurlijk weer het probleem., Eigenlijk is alles teveel maar goed ik moet dan maar even investeren.

Ik kijk dus ook naar tweedehands. Ik vind alle bakfietsen niet mooi om het zo maar te zeggen gewoon niet mijn ding maar ja dat weegt nu gewoon minder zwaar.

Een testrit zal ik toch moeten gaan doen dan denk ik maar blijf benieuwd naar jullie ervaringen.

Under the ivy... heb je ook vijf versnellingen? En zo ja dus toch nog traag en log

Welke heb jij Norah?
quote:ikbenevelyn schreef op 21 november 2012 @ 11:06:

river een tweewieler wel he die moet je vast houden anders kiepert ie omJa maar dat moet je met een gewone fiets ook als je voor het stoplicht staat, dan stap je toch ook niet af
Een driewieler is echt veel onveiliger dan een tweewieler!

Wij hebben de Babboe Big gehad en wat een snertfiets was dat! Hij trapte zwaar, was log en ik ben er een aantal keer bijna mee gevallen toen ik de bocht iets krapper nam.

Nu hebben we een tweewieler van Bakfiets.nl en ik fiets zonder problemen met vier kinderen op/in de fiets. De baby zit met twee jongens in de bak en jongetje nummer drie zit achterop. Het is echt een heerlijke fiets en ik pak hem ook als ik geen kinderen mee hoef te nemen.
Ik heb de cagobike van bakfiets.nl. Kun je een plaatje googelen

Ik heb wel 8 versnellingen en 7 ervan gebruik ik ook echt! Dat was voor mij wel een belangrijk ding.
Johnny Loco?
Welke heb jij Gonien en je hebt dus niet het gevoel dat je makkelijk zou vallen als je stilstaat? Ook niet als je even op 1 been leunt?

Was de lengte erg wennen? Heb je ook op een 3 wieler gereden?

Hoe verschillen wij kwa gewicht en lengte (nee hoef niet je gewicht en lengte te weten) Maar gewoon of we veel schelen
Oh en ik stap wel af voor het stoplicht, maar ik ben nogal klein en kan niet met mijn voeten op de grond, op geen enkele fiets. Dan sta ik dus sowieso stevig voor een stoplicht.
Ik heb een Babboe trouwens en voor kleine afstanden is het goed genoeg.
Voor korte afstanden idd prima.

Ja, 5 versnellingen en ja, in vergelijking met een twee-wieler fietst de babboe traag en log.

Is er niemand in je buurt met een babboe zodat je die ook kunt uitproberen? Tis echt een groot verschil met twee-wieler.

Ik fiets nu dagelijks 12 km en doe dat eigenlijk veeeel liever op een twee-wieler...
Rivier, dan nog kan je een tweewieler bakfiets niet vergelijken met een gewone fiets of wel.

Johnny loco is erg loco wat prijzen betreft wel hipper trouwens.

De meeste die ik zie hebben vijf versnellingen.

De keuze hangt echt af van het stilstaan. Een tweewieler lijkt me sowieso fijner fietsen maar veiliger ... zijn ze meestal even breed trouwens?

Ik moet kijken of de tweewieler uberhaupt ook voor een bedrag te vinden is dat ik bij elkaar krijgen kan.

Ik moet de deur uit zo neem vanavond weer een kijkje.

Bedankt allemaal !
Wij hebben een Fietsfabriek 995, heel degelijk.

Ik vind de Babboe City mooier, maar die was destijds nog veel duurder.

Ik ben ongeveer even lang en iets zwaarder maar heb absoluut niet het gevoel dat dat uitmaakt.

Alleen als ik de fiets met kinderen aan de hand heb en een hoge stoep op wil, dan is het ff vogelen, maar dat is met een driewieler ook.

Ik heb een keer op een driewieler gefietst, vond het erg onprettig fietsen. Die dingen nemen ook een heel fietspad in beslag, mijn tweewieler neemt minder plek in.
Nee niemand in de buurt, Ik ken niemand met zo'n ding.

Hoe vind je de eerste versnelling fiets je wel makkelijk weg?

River een uur fietsen zou je dat trekken/doen? Of ben je dan k.o denk je
Ik had een babboe city (2-wieler). Helaas vorige week gestolen

Een tweewieler is veel veiliger dan een driewieler en ook veel lichter om te fietsen. Een driewieler schijnt makkelijker om te kiepen als je bijvoorbeeld een hobbel of stoeprand raakt. Een 2-wieler is heel stabiel, het zwaartepunt ligt heel laag. als ik op een gewone fiets stap vind ik het altijd heel wiebelig. Ook stilstaan bij het stoplicht is geen probleem. Veel versnellingen is wel fijn want vertrekken bij het stoplicht en een heuveltje oprijden is wel zwaar met geen of maar 3 versnellingen. Verder fiets het net zo licht als een gewone fiets, alleen bochten moet je iets ruimer nemen maar dat went heel snel. En wat echt ideaal is, is dat er zoveel in kan. Kind, de boodschappen, buggy, kinderfietsje, hond, alles kan er in. (misschien niet alles in 1 keer maar wel veel ).

Ooh wat mis ik mn bakfiets!!
Als je voor een (merkloze) tweewieler gaat, zorg dan dat je er eentje zonder "inklap" functie hebt.

Onze eerste bakfiets is dat punt gaan scheuren.

Het heeft geen enkele functie, want een bakfiets is nu eenmaal geen vouwfiets.
Gonien, bedoel je met inklapfunctie zoals de gazelle dat de bak inklapt?
Wellicht ook een punt van aandacht: waar wil/ga/kun je je eventuele bakfiets parkeren - ivm de breedte van bak+doorgang naar poort/schuur/achterom.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven