bakfiets
dinsdag 10 februari 2009 om 19:51
Sinds kort zit mijn oudste zoon (4,5) op een andere basisschool. Daardoor moet ik nu elke ochtend door weer en wind (geen rijbewijs en geen auto) met mijn 2 zoons (de jongste is 1,5) een paar kilometer fietsen (ongeveer 20 minuten).
Ik wil nu graag een bakfiets aanschaffen maar ik heb nog wat vragen. Hopelijk kunnen jullie me verder helpen.
* Hoeveel langzamer ben je op een bakfiets in vergelijking met een moederfiets met twee zitjes? M.a.w.: fietst het veel zwaarder?
*Met welk merk hebben jullie zeer goede of zeer slechte ervaringen?
* Hebben jullie zo'n huifje/tentje? Blijft dat staan bij flinke wind, of waait het eraf?
* Iemand ervaring met de Babboe? Deze is nu in de aanbieding: alles erop en eraan voor ruim 700 euro. Is dit een kwalitatief goede bakfiets?
Alle tips en ervairngen zijn welkom.
Alvast bedankt!
Ik wil nu graag een bakfiets aanschaffen maar ik heb nog wat vragen. Hopelijk kunnen jullie me verder helpen.
* Hoeveel langzamer ben je op een bakfiets in vergelijking met een moederfiets met twee zitjes? M.a.w.: fietst het veel zwaarder?
*Met welk merk hebben jullie zeer goede of zeer slechte ervaringen?
* Hebben jullie zo'n huifje/tentje? Blijft dat staan bij flinke wind, of waait het eraf?
* Iemand ervaring met de Babboe? Deze is nu in de aanbieding: alles erop en eraan voor ruim 700 euro. Is dit een kwalitatief goede bakfiets?
Alle tips en ervairngen zijn welkom.
Alvast bedankt!
dinsdag 10 februari 2009 om 20:39
Heb zelf geen babboe maar heb gehoord dat het een goede bakfiets is. Wat betreft het fietsen, het is echt wel zwaarder hoor. Zo even testen zonder kinderen erin gaat, maar door weer en wind en twee kinderen...pff! Na ja wel goed voor de conditie. Het huifje blijft echt goed zitten hoor zelfs met behoorlijke wind.
dinsdag 10 februari 2009 om 21:04
Hier een babboe gebruiker; het fietst niet zwaar, maar omdat je vaak rondmoet met de trappers doe ik er wel wat langer over om van A naar B te gaan.
Heb er een huif bij voor het geval het regent, waait niet los of alle kanten op. Zit gewoon stevig vast.
Prima fiets, het is wel een grote bak, ideaal om veel dingen of kids in te vervoeren.
Heb er een huif bij voor het geval het regent, waait niet los of alle kanten op. Zit gewoon stevig vast.
Prima fiets, het is wel een grote bak, ideaal om veel dingen of kids in te vervoeren.
dinsdag 10 februari 2009 om 21:20
Hier ook een Babboe-gebruiker. Ik ben er erg content mee. De bak is heerlijk groot, ik kan er naast kind(eren) nog een hoop andere dingen in kwijt. Superhandig! Het huifje vind ik ideaal met zulk weer als vandaag (regen), maar ook als het koud is, zit dochter heerlijk warm. Het blijft zeker goed zitten, ook als het hard waait. De kwaliteit is ook echt wel in orde, heb advies gevraagd aan een fietsenmaker en die gaf aan dat het kwalitatief net zo goed is als de duurdere Fietsenfabriek-fiets. Het trapt alleen wel zwaarder dan een gewone fiets, zo'n driewieler. Dan is de tweewieler fijner, die trapt net zo lekker licht als een gewone fiets. Maar daar betaal je dan ook het dubbele voor, 1400 euro, en de bak is echt veeeeel kleiner. Wij hebben vanwege die twee redenen toen gekozen voor de Babboe. Ik zou gewoon eens testen bij een kinderfietsenwinkel of, als je in Brabant woont, bij de Kleine Aarde, al is die pas in april weer open, geloof ik.
De nieuwe bakfiets van Gazelle lijkt me trouwens ook wel ideaal. Die heeft ook twee wielen en toch een grote bak. Maar die is wel weer duurder.
De nieuwe bakfiets van Gazelle lijkt me trouwens ook wel ideaal. Die heeft ook twee wielen en toch een grote bak. Maar die is wel weer duurder.
dinsdag 10 februari 2009 om 21:42
Bedankt voor alle reactie tot nu toe. Fijn, alle positieve reacties over de babboe. Een kennis heeft zo'n fiets dus daar ga ik van de week maar even een testritje op maken.
Ik heb een rijbewijs en een autootje ook overwogen, maar ik vind dat zo zonde van mijn conditie en gewicht en het milieu enzo..
Meer ervaringen zijn welkom!
Ik heb een rijbewijs en een autootje ook overwogen, maar ik vind dat zo zonde van mijn conditie en gewicht en het milieu enzo..
Meer ervaringen zijn welkom!
dinsdag 10 februari 2009 om 22:23
quote:sosofie schreef op 10 februari 2009 @ 21:42:
Bedankt voor alle reactie tot nu toe. Fijn, alle positieve reacties over de babboe. Een kennis heeft zo'n fiets dus daar ga ik van de week maar even een testritje op maken.
Meer ervaringen zijn welkom!Leuke volgorde
Meer ervaringen zijn welkom!Leuke volgorde
dinsdag 10 februari 2009 om 22:25
Uhm...ik begrijp best dat mensen geen auto hebben als ze het niet kunnen betalen maar om deze redenen? Heel nobel maar hoe doe je dat als je kind hartstikke ziek is en je naar de huisartsenpost moet? Je gaat toch niet fietsen met een doodziek kind? En openbaar vervoer is nou ook niet echt een oplossing. Of woon je naast een arts?